ویترین

تحصیل در بوسنی و هرزگوین

تحصیل در بوسنی و هرزگوین

تحصیل در بوسنی و هرزگوین یکی از راه های رسیدن به این کشور به حساب می آید که عمده مهاجران به این کشور از آن استفاده می کنند. برای ورود به این کشور راه های محدودی وجود دارد و می توان از آن ها برای زندگی در اروپا استفاده کرد. در بوسنی و هرزگوین دانشگاه های متعددی وجود دارد که هر یک از آن ها شرایط خود را دارد. مزیت تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بسیار موثر خواهد بود. دانشگاه های این کشور اما از نظر رتبه بندی های جهانی چندان جایگاه مناسبی ندارند و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

مزیت های فراوانی برای تحصیل در این کشور وجود دارد و باید به آن توجه داشت. نظام آموزشی در این کشور مورد تایید در بسیاری از کشورهای جهان است و این می تواند ارزشمند باشد. علاقمندان به بازگشت به ایران اما باید به این نکته توجه داشته باشند که مدرک آن در ایران مورد تایید نیست. در این رابطه باید مسیر مهاجرتی دیگری را برای خود متصور شد اما برای زندگی در اروپا چالش های کمی با این مدرک وجود دارد. افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، می توانند با کمک مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با بوسنی و هرزگوین اطلاعات مناسبی به دست آورند.

  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل کدامند؟
  • آیا دانشگاه های بوسنی در سطح جهان مورد تایید هستند؟
  • انتخاب بوسنی برای تحصیل چه هزینه هایی به همراه دارد؟

بررسی هزینه های دانشگاه در بوسنی و هرزگوین

یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در این کشور آن است که فرد می تواند با هزینه های کمی مدرک تحصیلی خود را به دست آورند. هزینه های زندگی و تحصیل به صورت مجزا در این کشور بسیار مناسب است و می توان آن را ارزشمند دانست. در حقیقت با انتخاب بوسنی و هرزگوین فرد هزینه های تحصیل خود را کاهش می دهد.

هزینه های تحصیل در دانشگاهی مانند سارایوو در حدود 4500€ (یورو) برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخت کند. افرادی که مقطع دکترا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، برای کل دوره تحصیلی خود باید در حدود 7500€ (یورو) پرداخت کنند. با توجه به دوره تحصیل در این کشور، می توان تصور کرد که تحصیل در بسیاری از رشته های مهندسی در این کشور در حدود 12000€ (یورو) خواهد بود. این مسئله باعث می شود که هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی کمتر شود.

بررسی هزینه های تحصیل در بوسنی و هرزگوین

این هزینه ها فقط برای تحصیل است و دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را نیز در نظر داشته باشند. این هزینه ها نیز در بوسنی مقرون به صرفه است. بسیاری از افراد می توانند یک اتاق را با حدود 170€ (یورو) در ماه اجاره کنند. با اضافه کردن هزینه های زندگی در این شهر، می توان متصور شد که یک دانشجو برای زندگی خود در این کشور به حدود 450€ (یورو) در ماه نیز نیاز خواهد داشت.

پروسه دریافت ویزای تحصیلی کانادا

معرفی دانشگاه های برتر بوسنی و هرزگوین

پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت، فرد باید بررسی کند که کدام دانشگاه می تواند شرایط بهتری برای تحصیل ایجاد کند. به طور کلی، بر اساس رتبه بندی های جهانی، نامی از دانشگاه های بوسنی و هرزگوین در بین 2000 دانشگاه برتر جهان دیده نمی شود. با این حال همچنان مهم است که فرد بتواند یک دانشگاه مناسب را برای تحصیل خود انتخاب کند. دانشگاه های بوسنی در سال 2023 به شرح زیر رتبه بندی شده اند.

نام دانشگاهرتبه دانشگاه در سطح اروپارتبه جهانی دانشگاه
دانشگاه بانیا لوکا9063146
دانشگاه موستار10543906
دانشگاه ساریوو11174236
دانشگاه توزلا11264307
دانشگاه بین المللی BURCH12474893
دانشگاه بین المللی ساریوو13545461
دانشگاه زنیکا13575482
دانشگاه پان اروپایی آپیرون15926702

معرفی بهترین رشته های تحصیلی در بوسنی و هرزگوین

بهتر است با توجه به رتبه های دانشگاه های این کشور، متقاضیان به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در این کشور با استانداردهای جهانی فاصله مشخصی دارد و بهتر است در برخی از رشته های خاص در این کشور به تحصیل بپردازند. برخی از مهم ترین رشته های تحصیلی در بوسنی و هرزگوین عبارتند از:

برترین رشته های تحصیلی در بوسنی و هرزگوین

برای تحصیل در نظام آموزش عالی در بوسنی و هرزگوین نیز به مانند اکثر کشورهای جهان، یک سیستم مشخص وجود دارد که عبارتند از:

  • دوره کارشناسی با پیش نیاز تحصیل 12 ساله و طول دوره 3 تا 6 ساله
  • مقطع کارشناسی ارشد که یک تا 2 سال طول خواهد کشید
  • دوره دکترای تخصصی که حداقل 3 ساله است
  • دوره پست دکترا که ممکن است 1 یا 2 ساله باشد.

قدم به قدم تا رسیدن به تحصیل در هلند

متقاضیان برای تحصیل در خارج از کشور باید شرایط مناسبی برای تحصیل داشته باشند. برای رسیدن به این خواسته نیز باید اطلاعات به روز و مطمئنی را به دست آورند. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *