ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

یکی از راه های اخذ اقامت آفریقای جنوبی، تحصیل است و تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی هم یک انتخاب مناسب برای علاقه مندان به این رشته خواهد بود. تحصیل داروسازی مانند دیگر رشته­ های زیر مجموعه علوم پزشکی از شرایط خاصی برخوردار است و متقاضیان برای تحصیل در این رشته بهتر است در مورد دانشگاه­ ها، هزینه تحصیل و غیره در کشور آفریقای جنوبی اطلاعات کاملی بدست آورند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد روش ­های مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی، به خصوص از راه تحصیل می ­باشند.

درباره کشور آفریقای جنوبی

پیشرفت کشور آفریقای جنوبی در عرصه ­های مختلف در سال­ های اخیر، باعث مهاجرت بسیاری از اشخاص به این کشور شده است، آفریقای جنوبی عضو بنیان گذار اتحادیه قاره آفریقا است و بزرگترین اقتصاد را در میان کشورهای عضو این اتحادیه دارد. این کشور دارای دانشگاه ­های زیاد با رتبه­ های بالای جهانی است و دانشجویان دانشگاه های آفریقای جنوبی، قادر خواهند بود پس از اتمام تحصیل به آسانی در ایالات متحده آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند.

بسیاری از مردم آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی صحبت می­ نمایند و واحد پول آفریقای جنوبی راند است. پایتخت پارلمانی آفریقای جنوبی، شهر کیپ تاون است و این شهر از زیباترین شهرهای دنیا و به آن لقب عروس آفریقا داده ­اند و چهره ­ای تقریباً اروپایی دارد. کشور آفریقای جنوبی با کشورهای نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، موزامبیک، لسوتو و سوازیلند همسایه می ­باشد و نظام سیاسی این کشور، دموکراسی پارلمانی می­ باشد و پارلمان این کشور از دو مجلس تشکیل شده است.

رشته داروسازی در دانشگاه­ های آفریقای جنوبی

تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی که یک رشته پویا محسوب می شود و بر محور بیمار استوار شده است، داروساز با تکیه بر دانش و مهارت کسب شده به بیماران خدمت می ­نماید. طول مدت تحصیل در دوره مقطع کارشناسی رشته داروسازی در دانشگاه­ های آفریقای جنوبی، حدود 4 سال به صورت تمام وقت است و بعد از گذشت 4 سال، دانشجو موفق به دریافت درجه B.Pharmacy می­ گردد. پس از اخذ مدرک B.Pharmacy، دانشجو می­ بایست در یک دوره کارآموزی یک ساله شرکت نماید، همچنین دوره کارآموزی می ­بایست در داروخانه و صنعت داروسازی در بخش دولتی به صورت اجباری گذرانده شود. در صورتی که علاقه مند به تحصیل داروسازی در این کشور می­ باشید، باید با دروس این رشته بیشتر آشنا شوید، اکثر دروس این رشته به شرح زیر می باشند:

  • شیمی
  • زیست شناسی
  • فیزولوژی انسانی
  • اقلام دارویی
  • فارماکولوژی

همچنین درس ­هایی نیز در ارتباط با مهارت­ های تخصصی نظیر مسائل اخلاقی، حقوقی و چگونگی تعامل با بیماران وجود دارد. یک دانشجوی رشته داروسارزی می­ بایست کلیه موارد زیر را یاد بگیرد:

  • موارد مربوط به نسخه داروها و عملکرد آنها
  • عملکرد بالینی
  • مهارت پاسخ دهی به حالات مختلف بیماران

کارآموزی در تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

بعد از پایان تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی که حدود 4 سال به طول خواهد کشید و اخذ مدرک درجه B داروسازی توسط دانشجو، وی می­بایست در یک دوره عملی به مدت 12 ماه شرکت نماید. این دوره عملی از اهمیت بسیار بالایی برای دانشجویان این رشته برخوردار می ­باشد و یک شانس بسیار خوب در جهت کسب مهارت و تجربه می باشد. دوره کار آموزی ممکن است در یک داروخانه و یا یک مرکز تولید دارو باشد، در طول دوره کار آموزی می­بایست به طور آنلاین گزارشات زیر ارائه گردد:

  • تکمیل نمونه کارها CPD
  • تکمیل گزارشات پیشرفته
  • نرم افزار بررسی پیش ثبت نام
  • تأیید حضور فرد متقاضی در کارگاه توسط مدرس

کارآموزی در تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

مهارت­ های کسب شده در تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی

دانشجویان رشته داروسازی برای کارآموزی، پس از گذشت 6 ماه از پایان تحصیل 4 ساله مقطع کارشناسی قادر خواهند بود اقدام به ثبت نام نمایند. طول دوره کارآموزی حدود یک سال است و پس از گذراندن این دوره، دانشجویان موفق به اخذ مدرک A.Pharmacy می گردند. مهارت ها و تخصص ­هایی که یک دانشجوی رشته داروسازی پس از اتمام کارآموزی کسب می­ نماید، به شرح زیر می­ باشد:

  • مهارت و تخصص ­های فنی آزمایشگاهی
  • مهارت­ های عمومی پژوهشی داروسازی
  • تحلیل داده ­ها
  • مهارت­ های عمومی مربوط به فناوری اطلاعات
  • کار به صورت گروهی

هزینه تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی در 2022

در ادامه مقاله تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی، به هزینه تحصیل در این رشته می­ پردازیم، متقاضیان دانشجو در سال 2022 می­ بایست برای مقطع کارشناسی در رشته داروسازی ZAR38000 تا ZAR50000 (راند) پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که این شهریه مربوط به شهروندان بومی کشور آفریقای جنوبی می ­باشد و شهریه برای دانشجویان خارجی کمی متغیر است، همچنین این هزینه زندگی در آفریقای جنوبی بستگی به تعداد دوره و سال ­های تحصیل در دانشگاه­ های آفریقای جنوبی دارد.

بازار کار پس از فارغ التحصیلی در آفریقای جنوبی

اگر دانشجوی متقاضی می­ خواهد به عنوان یک داروساز یا پرسنل داروخانه به کار در کشور آفریقای جنوبی مشغول شود، باید در شورای داروسازی این کشور ثبت نام نماید و مدارک و شرایط لازم را داشته باشد. مدرک تحصیلی و همچنین نامه ­ای از سوی وزارت بهداشت می ­بایست به تصویب شورای داروسازی برسد. پس از تأیید کلیه مدارک، یک آزمون تخصصی از فرد متقاضی گرفته می­ شود و بعد از قبولی در این آزمون، دانشجو مجوز ورود به بازار کار را کسب می­ نماید. ذکر این نکته نیز ضروری می باشد که آزمون شورای داروسازی این کشور، 2 بار در سال برگزار می ­گردد. شرایط ورود به بازار کار پس از به پایان رساندن تحصیلات برای یک دارو ساز در بین موسسات گوناگون، فرق دارد و تقریباً رقابتی است، این شرایط عبارتند از:

  • دانش و مهارت
  • کسب نمرات عالی در این رشته
  • مهارت زبان
  • عملکرد بالینی متقاضی

مهارت و دانش زبان بومی به سبب ارتباط بین فرد متقاضی با بیماران و ارباب رجوع، از اهمیت بالایی برخوردار می­ باشد و فرصت اخذ شغل مورد نظر را بالا خواهد برد. تحصیل داروسازی در آفریقای جنوبی از سوی شورای عالی داروسازی صورت می­ گیرد، این کشور به دلیل رشد اقتصادی مطلوب، یکی از گزینه های ایده ­آل برای مهاجرت تحصیلی می­ باشد. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور است، می ­توانند شما را در این امر یاری دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *