ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه بریستول در انگلستان

معرفی دانشگاه بریستول در انگلستان

مقاله حاضر در رابطه با معرفی دانشگاه بریستول در انگلستان با هدف آشنایی علاقه مندان به تحصیل نگاشته شده است و مورد بررسی قرار می گیرد. ما در معرفی دانشگاه بریستول در انگلستان، روی چند ویژگی شاخص این دانشگاه متمرکز می شویم تا یک شناخت کلی از دانشگاه بدست آورید. این مقاله تحت عنوان معرفی دانشگاه بریستول در انگلستان، توسط گروه ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده است. ما امیدواریم، شما را بیشتر با محیط آکادمیک انگلستان و دانشگاه های آن آشنا کنیم.

تحصیل در انگلستان

کشور انگلستان، در غرب اروپا قرار دارد و با کشورهای فرانسه، آلمان، ایرلند و پرتغال هم مرز است. این کشور دارای اقتصاد توسعه یافته بوده و از لحاظ اقتصادی عضوی از 8 کشور صنعتی پیشرفته جهان محسوب می شود. در انگلستان، بخش خدمات رتبه اول را در سهم GDP یا تولید ناخالص به خود اختصاص می دهد. بخش گردشگری انگلستان هم از پر رونق ترین صنایع این کشور و موثر در اشتغال آن است. اما کشور انگلستان فقط به لحاظ داشتن تیم های فوتبال معروف نیست، بلکه دانشگاه های انگلستان در دنیا حرف اول را می زنند. به خاطر همین است که اخذ اقامت انگلستان از طریق تحصیل با این که برای غیر اروپایی ها گران قیمت است، طرفداران زیادی دارد.

انگلستان از هر لحاظ کشوری درجه 1 محسوب می شود چه از لحاظ تحصیل و چه از لحاظ زندگی. به همین خاطر بالاترین سطح زندگی و رفاه و استانداردهای رفاهی را مردم این کشور دارا هستند. اگرچه هزینه های زندگی در این کشور بسیار زیاد است اما در عین حال مردم این کشور نیز از درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند. در جدول ذیل متوسط درآمد ماهانه انگلستان و چند کشور دیگر در سایت numbeo در سال 2023 مقایسه شده است:

نام کشورمتوسط درآمد ماهانه در 2021 به دلار آمریکا
سوئیس$6230
دانمارک$3680
استرالیا$3550
انگلستان$2540
اتریش$2460

بررسی و معرفی دانشگاه بریستول در انگلستان

در این بخش از مقاله مان، ما به معرفی دانشگاه بریستول در انگلستان پرداخته و تاریخچه و قدمت این دانشگاه را بررسی می کنیم. دانشگاه بریستول یا University of Bristol (با عنوان اختصاری Bris)، دانشگاه تحقیقاتی آجر قرمز واقع در شهر بریستول، انگلستان، می باشد. این دانشگاه نشان سلطنتی اش را در سال 1909 دریافت نمود. ریشه های پایه گذاری این دانشگاه را می توان در کالج فنی سرمایه گذاران، تاسیس شده در سال 1595 یافت. وقتی ما از دانشگاه بریستول صحبت می کنیم، در واقع ما از دانشگاه رتبه 44 ام دنیا صحبت می کنیم. دانشگاه بریستول (Bris)، از شش دانشکده آکادمیکی متشکال از چندین مدرسه و دپارتمان شکل گرفته است.

این دانشگاه بیش از 200 دوره تحصیلی به دانشجویان پیشنهاد می کند. بنا بر آمار موجود، تعداد دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه حدود 23590 دانشجو در سال 2017 بود. این دانشگاه از راه بورسیه های تحقیقاتی و قراردادهای پژوهشی، درآمد زایی می کند. مجموع درآمد این دانشگاه در سال تحصیلی 2022-2023 معادل 642.7£ میلیون (پوند) بود که از این رقم 164£ میلیون (پوند) مربوط به درآمد مذکور بود. دانشگاه بریستول از دانشگاههای عضو گروه راسل، دانشگاه پژوهش محور تلقی می شود.

معرفی دانشگاه بریستول در دوره لیسانس و فوق لیسانس انگلستان

روند درخواست و پذیرش دانشگاه بریستول آنلاین بوده و شرایط و نیازمندی ها با توجه به دوره انتخابیتان اعلام می شود. مثل همه دانشگاه های انگلستان، دوره لیسانس در این دانشگاه سه ساله است. همه ساله، دوره های متعددی برای این درجه دانشگاهی توسط دانشگاه بریستول ارائه می شود. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یک ساله است. دانشگاه بریستول به عنوان یکی از قطب های دانشگاهی انگلستان، طیف وسیعی از برنامه ها و دوره های تحصیلی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

معرفی دانشگاه بریستول در دوره لیسانس و فوق لیسانس انگلستان

رنکینگ دانشگاه بریستول در انگلستان

رتبه بندی دانشگاه بریستول بر اساس رتبه بندی های دانشگاه های جهانی QS و چارچوب برتری آموزشی انگلستان (GPA) انجام شده است. با توجه به سطح علمی و تحقیقاتی حاصله از طریقه این رتبه بندی، می توان به اهمیت و جایگاه این دانشگاه پی برد البته در زمان نگارش این مقاله رنکینگ سال 2023 هنوز اعلام نشده است.

رنکینگ دانشگاه بریستولرنکینگ های ملی در 2023رنکینگ های بین المللی در 2023
نهاد رتبه بندی کنندهرتبهنهاد رتبه بندی کنندهرتبه
رنکینگ های دانشگاه جهانی QSدر بین 10 دانشگاه برتر انگلستانرنکینگ های دانشگاه جهانی QS58
چارچوب برتری آموزشی (GPA)9

دانشکده های بریستول در انگلستان در 2023

دانشکده های بریستول با مدارس آکادمیک و مراکز تحقیقاتی تابع در حال فعالیت علمی هستند. این دانشکده های معرفی شده در زیر به همراه مدارس و مراکز، همگی بازوهای علمی این دانشگاه محسوب می شوند.

  • دانشکده و مدرسه هنر
  • مدرسه علوم انسانی
  • انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، مطالعات اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و روسی
  • مدرسه علوم کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک و ریاضیات مهندسی
  • مدرسه مهندسی مکانیکی و هوافضا
  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • دانشکده دندانپزشکی و پزشکی بریستول
  • مدرسه علوم روان شناسی
  • مدرسه شیمی
  • مدرسه علوم زمین و جغرافیا
  • مدرسه ریاضیات
  • مدرسه مطالعات سیاست/ علوم سیاسی
  • مدرسه امور اقتصادی و مالی و مدیریت
  • حسابداری و امور مالی
  • اقتصاد
  • مدیریت
  • دانشگاه مدرسه حقوق بریستول

با تحصیل در هر کدام از این دانشکده ها و اخذ مدرکی مناسب از نظام آموزشی برتر دنیا، شما برای کار در کشور انگلستان و بهترین کشورها شرایط ایده آلی خواهید داشت.

دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه بریستول

این دانشکده نیز رشته های زیادی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می­نماید. بطوریکه هم اکنون در مقطع کارشناسی بیش از 40 رشته تحصیلی و در مقطع کارشناسی ارشد بیش از 70 رشته تحصیلی با کیفیتی بالا و در محیطی پر جنب وجوش به دانشجویان ارائه می­گردد. فارغ التحصیلان این دانشکده شانس کاریابی خیلی خوبی پس از فارغ التحصیلی در انگلستان و سایر کشورهای انگلیسی زبان مثل آمریکا خواهند داشت.

دانشکده علوم پزشکی بریستول انگلستان

دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان با مهاجرت تحصیلی به انگلستان دانشکده علوم پزشکی بریستول را برای ادامه تحصیل انتخاب می­کنند. این دانشکده مرکزی پژوهشی و حرفه ای در انگلستان بشمار می­رود که رشته های مختلفی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می­نماید.

هم اکنون در این دانشکده 430 کارمند مشغول به فعالیت و 1400 دانشجو در مقاطع مختلف در حال تحصیل اند که از این 400 دانشجو از دیگر کشورها برای تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان آمده اند. از جمله مهم ترین رشته هایی که در مقطع کارشناسی این دانشکده به دانشجویان ارائه می­ گردد عبارتند از علوم پزشکی، زیست شیمی، علوم اعصاب، داروشناسی و فیزیولوژی. همچنین در دوره­ کارشناسی ارشد این دانشکده رشته های تحقیقات علوم پزشکی، بیوفیزیک ملکولی و علوم پیوند و انتقال به دانشجویان ارائه می­گردد. در دوره دکترا نیز رشته های بیوشیمی، سلولی ملکولی، فیزیولوژی و مارکولوژی و عصب دینامیک تدریس می ­گردد.

شهریه و هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان 2023

مهاجرت به انگلستان و تحصیل در دانشگاه بریستول بهترین فرصت آکادمیکی و تحصیلی را به شما می دهد تا ضمن کسب دانش برتر، مهارت لازمه را نیز برای اشتغال کسب کنید. تحصیل در این دانشگاه با اینکه در نگاه نخست سخت بنظر می رسد، اما ساپورت مالی هم برای دانشجویان فراهم است. شهریه سالانه دانشجویان بریتانیایی در دوره لیسانس دانشگاه بریستول در سال 2023 در حدود 9250£ (پوند) بود. جهت ساپورت مالی دانشجویان، انواع بورسیه های تحصیلی توسط دولت و دانشگاه بریستول در انگلستان فراهم می باشد.

رشته تحصیلیشهریه پاره وقت (پوند)شهریه تمام وقت (پوند)
هنر و دوره های علوم اجتماعی£4500£9000
دوره های مهندسی و پیش بالینی£4500£9000
دوره های پزشکی£4500£9000

هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی این دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی دانشجو نیز متفاوت است. جدول زیر شهریه های تحصیلی در رشته های پزشکی را نشان می­دهد.

رشته تحصیلیسال اولسال دومسال سومسال چهارمسال پنجم
دندانپزشکی£19400 (پوند)£35400 (پوند)£35400 (پوند)£35400 (پوند)£35400 (پوند)
پزشکی£19400 (پوند)£19400 (پوند)£35400 (پوند)£35400 (پوند)£35400 (پوند)
دامپزشکی£19400 (پوند)£19400 (پوند)£19400 (پوند)£35400 (پوند)£35400 (پوند)

ناگفته نماند دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور امکان کاریابی و کار پس از تحصیل در انگلستان را خواهند داشت. جهت تحصیل در انگلستان و در راستای معرفی دانشگاه بریستول در انگلستان، شما می توانید با کسب اطلاعات لازم اقدام به تصمیم گیری بهینه کنید. شما برای دست یابی به اطلاعات تفصیلی، می توانید از کارشناسان حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر زمینه مهاجرتی و اقامتی قانونی اطلاعات موردنیازتان را کسب کنید.

4.9/5 - (11 امتیاز)

16 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه بریستول در انگلستان

  1. Hiva گفت:

    رتبه لازم باید چند باشه که دانشگاه بریستول قبول بشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منظورتون از رتبه لازم چی هست؟

  2. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب به روزتون

  3. sohrab گفت:

    رشته لیسانس من تو لیست رشته هاش نیست ! میشه تو ارشد در یک گرایش دیگه ای وارد شد ؟ که در ایران این رشته وجود نداره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بعضی از رشته ها حالت شناور دارنداما به این معنی نیست که هر کسی می تونه توی اون رشته تحصیل کنه

  4. امید گفت:

    در دانشگاه بریستول میتوان بورسیه تحصیلی دریافت نمود؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره

  5. صادق گفت:

    ا سلام…این جانب پرستار و با شش سال سابقه کاری و ۲۸سالم هست…واسه کار تو آلمان میخوام اقدام کنم یا کانادا که نیاز به مشاوره دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  6. عرشیا گفت:

    این هم دانشگاه خوبیه

  7. لیدا بهرامی گفت:

    خیلی مفید بود لطفا راجب بورسیه هم مقاله در سایت بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله بورسیه تحصیلی در انگلستان رو مطالعه بفرمایید.

  8. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد معرفی دانشگاه بریستول در انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد معرفی دانشگاه آکسفورد انگلستان هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله معرفی دانشگاه آکسفورد رو مطالعه کنید

  9. دنیز گفت:

    دانشگاه بریستول احتمالا از دانشگاههای‌متوسط انگلستان باش.

  10. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *