ویزای تحصیلی

تحصیل در دانشگاه فودان

تحصیل در دانشگاه فودان

یکی از دانشگاه های معتبر کشور چین فودان می باشد که متقاضیان زیادی به قصد تحصیل در دانشگاه فودان به این کشور مهاجرت تحصیلی می نمایند. به هنگام مهاجرت تحصیلی به هر کشوری، علاوه بر انتخاب یک کشور مناسب، به همان میزان نیز انتخاب یک مرکز آموزشی معتبر، مهم و نتیجه بخش است. کشور چین یکی از مقاصدی است که در این سال ها به دلایل متعدد و متنوعی مورد توجه دانشجویان و مهاجران تحصیلی قرار گرفته است. این کشور پهناور، دارای دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعدد و معتبری است. افراد متقاضی مهاجرت به این کشور، لازم است از میان انبوه دانشگاه های این کشور، بهترین گزینه را با توجه به اهداف و شرایط خود انتخاب نمایند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنما و همراه شما در این مسیر خواهند بود.

تاریخچه تحصیل در دانشگاه فودان تا 2024

دانشگاه فودان با عنوان مدرسه عمومی فودان در سال 1905 در شانگهای چین احدث گردید. در سال 1917 این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه خصوصی شهرت یافت. این دانشگاه از جمله دانشگاه های معروف در چین می باشد. در این دانشگاه به دو زبان چینی و انگلیسی می توان تحصیل نمود. البته تنها در برخی از رشته ها می توان به زبان انگلیسی تحصیل نمود. نام این دانشگاه از تلاش مداوم گرفته شده است. دانشگاه فودان از شهرت جهانی بسیار بالایی برخوردار است. این جایگاه بر اساس عملکرد عالی این دانشگاه در رشته های زیر می باشد:

  • رشته زبان مدرن
  • شیمی
  • علم مواد
  • علوم سیاسی

رتبه تا سال 2024 این دانشگاه نیز به شرح نمودار ذیل است:

رتبه بندی دانشگاه فودان چین

مقاطع تحصیلی در دانشگاه فودان

در دانشگاه فودان در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری می توان تحصیل نمود. تعداد رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف در این دانشگاه چنین است: 209 رشته در مقطع کارشناسی، 68 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 157 رشته در مقطع دکترا. تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه فودان نسبت به سایر دانشگاه های کشور چین بسیار بیشتر است. سالانه تقریبا 7000 دانشجو بین المللی از 120 کشور جهان به این کشور برای تحصیل مراجعه می نمایند. از میان این هفت هزار دانشجو 42% یا به عبارت دیگری 3 هزار نفر برای تحصیل در دوره ها به همراه مدرک تحصیلی حضور می یابند.

دانشجویان باقیمانده نیز بدون مدرک و با هدف شرکت در برنامه های همکاری مشترک و یا دولتی در این کشور حضور می یابند. همانطور که گفته شد این دانشگاه بر روی آموزش علمی تاکید بسیار زیادی دارد از این رو برای حمایت از دانشجویان مستعد در مقطع کارشناسی به 500 دانشجو حمایت مالی اعطا نماید و به آنها در تامین بودجه پژوهش های علمی مستقل در شان کمک می نماید.

مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه فودان

بطور کلی، مدارک لازم به این منظور عبارتست از:

  • فرم تکمیلی پذیرش دانشگاه
  • فرم تقاضای ویزا
  • فرم ثبت نام

این مدارک باید در زمان اخذ پذیرش برای متقاضیان مورد توجه قرار گیرد. برای پذیرش از این دانشگاه متقاضیان باید ویزای چین داشته باشند. مدارک لازم برای اخذ ویزای چین نیز به صورت زیر می باشد:

  • گذرنامه معتبر
  • اصل و کپی درخواست پذیرش
  • فرم تقاضای ویزا

مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه فودان

توصیه می شود متقاضیان از مدارک مهم مثل نامه پذیرش تحصیلی، فرم تقاضای ویزا و گذرنامه داشته باشند. همچنین با ورود به شهر شانگهای، مدارک ذیل باید ارائه گردد:

  • ویزا یا گذرنامه معتبر
  • اصل فرم پذیرش
  • شش قطعه عکس پاسپورتی فرم ثبت نام دانشجو
  • داشتن تمام هزینه ها شامل هزینه بیمه، اتاق و غیره

متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش از این دانشگاه می شوند باید در تاریخ تعیین شده از سوی دانشگاه در محل آن حاضر گردند. در غیر این صورت عواقب این کار به دانشجو مربوط می شود. همچنین دانشجویان می‌ توانند در صورت عدم حضور، درخواست تغییر برای مدت دو هفته از دانشگاه نمایند. پس از آن اگر مجدد قادر به حضور در دانشگاه نبودند پذیرش فرد در دانشگاه لغو می‌ گردد.

مزایای تحصیل در دانشگاه فودان

این دانشگاه جزو دانشگاه های برتر جهان می باشد. امکان تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی وجود دارد. این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم در بیشتر کشورها می باشد. هزینه زندگی در چین و همینطور تحصیل در این کشور، مقرون به صرفه است. امکان کار در شعب شرکت های کشور چین که در قسمت های مختلف دنیا قرار دارند برای افراد می باشد. متقاضیان تحصیل در چین می توانند از طریق دانشگاه های دیگری نیز اقدام نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در جهت اخذ پذیرش تحصیلی برای تحصیل در دانشگاههای چین شما را یاری نمایند.

سوالات کلیدی درباره دانشگاه فودان

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در رابطه با دانشگاه فودان مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا دانشگاه فودان در جمع بهترین دانشگاه های چینی است؟ دانشگاه فودان در جمع برترین دانشگاه های جهان قرار دارد و به همین دلیل است که دریافت پذیرش از آن ساده نیست.
  • وضعیت علمی دانشگاه فودان در چین چگونه است؟ این دانشگاه رتبه 50 رتبه بندی برترین دانشگاه های  جهان را در اختیار دارد.
  • آیا دانشگاه فودان مورد تایید در ایران است؟ بله این دانشگاه هم در وزارت علوم و هم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورد تایید قرار گرفته است.
  • آیا دانشگاه فودان از دانشگاه های پر هزینه در چین است؟ خیر این دانشگاه در اکثر رشته های تحصیلی، هزینه ای در سطح متوسط دارد.
  • محدودیت سنی برای دانشجویان در این دانشگاه در نظر گرفته شده است؟ در برخی از رشته های تحصیلی به ویژه در مقطع کارشناسی محدودیت سنی نیز وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *