ویزای تحصیلی

تحصیل در دانشگاه میلان

تحصیل در دانشگاه میلان

از میان کشورهای اروپایی، ایتالیا از مناسب ترین گزینه ها جهت تحصیل است که تحصیل در دانشگاه میلان نیز به جذابیت این کشور افزوده است. ایتالیا دارای دانشگاه های معتبری است از جمله دانشگاه میلان است. دانشگاه میلان یکی از دانشگاه های بزرگ و مهم در سراسر اروپا به شمار می‌ رود.

  • رشته های تحصیلی دانشگاه میلان چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه و زبان تدریس چیست؟
  • مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و هزینه ها کدام اند؟
  • بورسیه در ایتالیا و خوابگاه در دانشگاه میلان به چه نحوی است؟

تحصیل در دانشگاه میلان برای افراد امتیازی خاص است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش مقاله فوق مفتخر به راهنمایی متقاضیان در باب تحصیل در ایتالیا و به خصوص تحصیل در دانشگاه میلان و معرفی این دانشگاه نیز می باشد.

تاریخچه دانشگاه میلان

دانشگاه میلان تنها دانشگاهی است که عضو ایتالیایی LERU است. از این رو از عالی‌ ترین دانشگاه‌ ایتالیا محسوب می‌ گردد. دانشگاه میلان در سال 1924 میلادی در شهر میلان تاسیس شد. رشته‌ های پزشکی و علوم انسانی از مراکز آموزشی اولیه این دانشگاه بود. اما در سال 1960 میلادی، با افزایش تعداد دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا، این مراکز گسترده‌ تر شد. دانشگاه میلان دارای دانشکده‌ های بسیاری در رشته‌ های مختلف است، از جمله زبان شناسی، داروسازی، دامپزشکی و غیره. از این رو تحصیل در دانشگاه میلان تقریبا محدودیت رشته‌ ای ندارد.

رشته‌ های مقاطع مختلف دانشگاه میلان در 2024

تحصیل در دانشگاه میلان در 2024 در اکثر رشته‌ ها در مقاطع مختلف امکان‌ پذیر است. طی بررسی‌ های انجام شده، آمار به دست آمده به صورت زیر است:

مقطع تحصیلیتعداد رشته
مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد134 رشته
مقطع دکترا19 دانشکده
تعداد دانشکده‌ های پژوهشی و تحقیقاتی92 دانشکده

رشته‌ های مقاطع مختلف دانشگاه میلان`

مدارک لازم جهت پذیرش و تحصیل در دانشگاه میلان

اخذ پذیرش دانشگاه میلان نیز همانند سایر دانشگاه های کشورهای مختلف نیاز به داشتن مدارک تحصیلی خاصی است. این مدارک در مقاطع مختلف نیز متغیر است.

  • ارائه مدارک فارغ التحصیلی دبیرستان
  • ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد
  • ارائه گواهی دال بر دانش زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • ارائه انگیزه نامه قوی جهت انتخاب این دانشگاه و رشته مورد نظر
  • ارائه حداقل 2توصیه نامه از اساتید جهت اخذ پذیرش در مقطع ارشد

اگر شما قصد دارید پذیرش از دانشگاه میلان را دریافت نمایید، ضروری است در آزمون انگلیسی و ایتالیایی شرکت کنید. بنابراین کسب آشنایی با زبان ایتالیایی و کسب نمره قبولی در این آزمون لازمه اخذ پذیرش است. توصیه می‌ کنیم اگر شرایط قبولی در آزمون را ندارید، می‌ توانید در دوره‌ های آموزشی زبان ایتالیایی شرکت کنید. شایان ذکر است در قبال برگزاری این کلاس‌ ها هیچ‌‌ گونه شهریه‌ ای دریافت نمی‌ شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه میلان در 2024

تحصیل در دانشگاه میلان نیز مانند سایر کشورها مستلزم پرداخت شهریه است. مبلغ شهریه این دانشگاه هر سال در ماه می مشخص می‌ گردد. در سال 2024 مبلغ پرداختی بابت شهریه هر ترم در این دانشگاه از 500€ تا 3900€ (یورو) است. مقداری از این مبلغ برای کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه یکسان است. افزایش شهریه بر مبنای توان مالی دانشجویان می باشد. مخارج زندگی در میلان به محل تولد دانشجویان بستگی دارد. چرا که این هزینه‌ ها در بازه 230€ تا 280€ (یورو) در ماه تغییر می‌ کند. لذا جهت اخذ ویزا، ارائه نامه تمکن مالی و گردش حساب 3 ماهه برای اثبات دارایی کافی جهت زندگی در ایتالیا الزامی است.

علاوه بر شهریه و سایر هزینه ها دانشجویان باید به رنکینگ دانشگاه ها نیز توجه داشته باشند. رنکینگ دانشگاه میلان به شرح نمودار ذیل است:

رنکینگ دانشگاه میلان

شرایط هزینه ها و کار دانشجویی در میلان

میلان یکی از شهرهای گران قیمت ایتالیاست و همین مسئله ممکن است در دید بسیاری از افراد یک نکته منفی باشد. البته از سوی دیگر از آنجا که میلان یک شهر توریستی است، افراد می توانند در این شهر، فرصت های شغلی بسیار بیشتری را در اختیار داشته باشند. به کمک این کار دانشجویی افراد قادر خواهند بود تا بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. از سوی دیگر، اعتبار بسیار بالای دانشگاه میلان برای بسیاری از افراد از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور برتری کامل دارد.

اگر دانشجویی به زبان ایتالیایی مسلط باشد، می تواند شغل مناسبی پیدا کند و با 20 ساعت کار در هفته، بخش عمده ای از هزینه های خود در شهر میلان را تامین نماید. درآمد حاصل از کار دانشجویی در ایتالیا به نوع شغل فرد بستگی زیادی دارد اما معمولا ساعتی 8€ تا 12€ (یورو) است. هرچند دانشجویانی که موفق به پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی خود شوند، هم درآمد بیشتری دارند هم می توانند رزومه خود را قوی تر سازند.

بورسیه‌ و تحصیل در دانشگاه میلان

با توجه به رشته انتخابی دانشجویان، شهریه آن ها در سال بین 690€ تا 3900€ (یورو) متفاوت است. کمک هزینه‌ های تحصیلی و تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی به شکل‌ های گوناگون و متنوع هستند که در اختیار دانشجویان قرار می‌ گیرد. مبلغ بورسیه اعطایی به دانشجو با توجه به محل اقامتگاه و درآمد سالانه‌ متغیر است. بورسیه‌ های تحقیقاتی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و غیره به دانشجویانی که مجوز پذیرش در این دانشگاه را دارند، تعلق می‌ گیرد.

شرایط بورسیه به شکل دیگری نیز هست. بورسیه‌ هایی که دانشگاه میلان اعطا می‌کند، تحت نظر ارگان‌ های مربوطه است. بدین معنا که اگر دانشجویی از این سازمان‌ ها بورسیه دریافت کرده باشد، بورسیه دانشگاه به او تعلق نمی‌ گیرد. جالب است بدانید دانشگاه میلان امتیازات خوبی را برای دانشجویان ممتاز در نظر می گیرد. در این راستا، دانشجویانی که در گذراندن دوره‌ های خود ممتاز بوده‌ اند، هر ساله از سوی دانشگاه جوایز دریافت می کنند. از دیگر بورسیه‌ هایی که دانشگاه میلان را متمایز از سایر دانشگاه ها می‌کند، بورسیه‌های ویژه برای دانشجویان است، اما شامل دانشجویان فارغ‌ التحصیلی می‌ شود که در حال تحقیق و بررسی روی پایان‌ نامه خود هستند.

خوابگاه دانشجویی در میلان

کشور ایتالیا به طور واقع کشوری خاص و جذاب است. این مورد را می‌توان در نوع اعطای امکانات خوابگاهی به دانشجویان فهمید. خوابگاه‌ هایی که دانشگاه میلان برای دانشجویان خود در نظر می‌ گیرد، هتل‌ های شهر میلان است. از این رو، دانشجویان می‌ توانند برای اقامت خود در مدت کوتاه، در هتل‌ های شهر میلان سکونت داشته باشند.

اجاره بهای این هتل‌ ها، هر شب مبلغی بین 60€ تا 200€ (یورو) است. این هتل‌ ها یا خوابگاه‌ ها ظرفیتی برابر با 400 تخت را دارند. این تخت‌ ها در اتاق‌ های مجزا که ظرفیت 1 یا 2 و یا چند نفر را دارند، قرار دارد که پذیرای دانشجویان است. امکانات رفاهی موجود در این خوابگاه‌ ها، اینترنت، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و غیره است. اجاره ماهیانه این نوع خوابگاه‌ های دانشجویی در 180€ تا 300€ (یورو) قرار دارد که با اخذ بورسیه تامین می‌ گردد. برای اقامت بلند مدت دانشجویان نیز شرایطی فراهم گردیده است. آنها می‌ توانند در شهر میلان از آپارتمان‌ های خصوصی جهت اقامت استفاده نمایند. امکانات مختلف، متراژ بنا و شرایطی که بر این آپارتمان‌ ها حاکم است، موجب تغییر قیمت اجاره بها می‌ گردد. اما به طور حدودی، مبلغ اجاره آنها بین مبالغ 200€ تا 400€ (یورو) است.

شرایط پذیرش دانشگاه میلان ایتالیا

قبولی در آزمون بین المللی پذیرش پزشکی IMAT بلیط طلایی شما برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در موسسات معتبر ایتالیایی، از جمله دانشگاه بسیار مورد توجه میلانو است. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که تسلط قوی به زبان انگلیسی هنوز برای موفقیت شما در برنامه ضروری است. برنامه درسی، سخنرانی ‌ها و امتحانات همگی به زبان انگلیسی برگزار می ‌شوند و شما باید با اساتید، همتایان و بیماران خود ارتباط مؤثر برقرار کنید. اطلاعات عمیقی در مورد تمام موضوعات تحت پوشش IMAT از جمله زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک، حل مسئله و تفکر انتقادی دریافت کنید.

نکات تحصیل در دانشگاه میلان

دانشگاه میلان بهترین و مناسب‌ ترین امکانات را در اختیار دانشجویان قرار می‌ دهد. تحصیل در دانشگاه میلان با داشتن امکانات خوابگاه، کتابخانه، امکانات ورزشی و تفریحی و غیره بسیار آسان است. از دیگر امکانات این دانشگاه، مشاوره‌ های تحصیلی توسط متخصصین روانشناسی است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و امور مرتبط با آن را دارند، می‌ توانند از این مشاوره‌ ها بهره ببرند. امید است توانسته باشیم مطالب مفیدی در خصوص تحصیل در دانشگاه میلان و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در اختیار شما عزیزان قرار گرفته باشد. مشاوران مجرب امور مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره شما را در جهت اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در دانشگاه میلان، اخذ اقامت دائم و مسائل مربوطه یاری می‌نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در دانشگاه میلان

برای تحصیل در دانشگاه میلان سوالات زیر عنوان می شود:

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه میلان چقدر است؟ هزینه تحصیل در این دانشگاه در حدود 690€ تا 3900€ در سال است.
  2. امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در دانشگاه میلان وجود دارد؟ دانشجویان استان لمباردی به مرکزیت میلان، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی را خواهند داشت.
  3. آیا امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی در هنگام تحصیل در دانشگاه میلان وجود دارد؟ یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه میلان، امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی این دانشگاه است.
  4. مهم ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه میلان کدامند؟ رشته های پزشکی، مهندسی کشاورزی، حقوق و علوم انسانی مهم ترین گروه های آموزشی دانشگاه میلان هستند.
4.9/5 - (16 امتیاز)

56 دیدگاه برای “تحصیل در دانشگاه میلان

  1. Nia گفت:

    سلام ببخشید برای رشته دامپزشکی با بورسیه استانی باید چه آزمونی بدیم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این رشته به زبان ایتالیایی برگزار می شه و شما باید تولک VET بدید

  2. Rose گفت:

    سلام . وقت بخیر . کارشناس مامایی هستم با معدل بالا و دوسال سابقه کار . برای تغییر رشته از لیسانس مامایی به پزشکی باید در آزمون IMat شرکت کنم یا آزمون دیگه ای داره . و اینکه آیا مثل ایران محدودیت سنی داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله حتما باید در این آزمون شرکت کنید و راه دیگه ای نیست

  3. امیرحسین گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجو رشته حسابداری دانشگاه ازاد قدسم با معدل 16 هنوز دو ترم دارم تا لیسانس ولی میخام بدونم ویزای تحصیلی رایگان برای ایتالیا برای من ممکنه/؟من مدرک زبان مدرک فنی حرفه ای حسابداری و کامپیوترهم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله برای شما هم ممکن هست البته نمی تونید ویزای تحصیلی رو رایگان بگیرید. باید برای دریافت ویزا، هزینه ها رو پرداخت کنید ولی می تونید بورسیه تحصیل رو بگیرید و رایگان تحصیل کنید

  4. علی گفت:

    ببخشید میخواستم برای ارشد رشته مکانیک ئذخواست بدم ازمون داره؟اگر داره چ ازمونیه و منابعش چه چیزاییه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر آزمون نداره ولی رزومه خوبی باید داشته باشید

  5. نازیلا محمدیاری گفت:

    سلام پسرم مهر امسال هشتم علامه حلی ۲ (تیزهوشان) هست.میخوام ببینم امکانش هست که از دبیرستان بورسیه ایتالیا رو بگیره و ادامه ی تحصیلاتش رو اونجا بخونه.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر در مقطع دبیرستان بورسیه وجود نداره

  6. آراد گفت:

    سلام
    کارشناسی حسابداری دارم ادامه تحصیل در این رشته هم امکان پذیر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله هم در رشته خودتون می تونید ادامه تحصیل بدید و هم در رشته های مرتبط.
      توصیه می کنم تا دیر نشده برای همین امسال اقدام کنید. برای این کار می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید

  7. مهدی گفت:

    سلام. میخواستم بپرسم در صورت داشتن GRE با نمره خوب دانشگاه میلان امتیاز خاصی قائل میشه؟ و اینکه بورس استانی که اعطا میشه برای این دانشگاه چقدره و تا چه حد هزینه ها رو کاهش میده؟ خوابگاه رو از همون ترم اول میدن یا اینکه خیر؟ با تشکر از شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما از طریق این نمره هم می تونید پذیرش بگیرید.
      بورسیه استانی هزینه تحصیل شما رو به صفر می رسونه و حدود 6000 یورو هم به شما پرداخت می شه.
      از ترم اول شما می تونید درخواست خوابگاه بدید و دانشگاه در این رابطه تصمیم می گیره که به شما خوابگاه بده یا نه. اگر خوابگاه بگیرید، هزینه خوابگاه از 6000 یورو کسر می شه

  8. محدثه رنجبر گفت:

    سلام بنده کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی دارم معدل۱۷:۵۵
    مربیگری آمادگی جسمانی بدنسازی و پیلاتس دارم
    میتونم برای ارشد شرکت کنم دریکی از دانشگاهای ایتالیا ودرکنارش مشغول بکار مرتبط ب رشته ام بشم ؟
    برای اقدام از کجا باید شروع کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما این فرصت رو خواهید داشت که در این رشته به ادامه تحصیل مشغول بشید

  9. mosavo گفت:

    دانشگاه میلان رشته منابع آب و محیط زیست کارشناسی ارشد دارد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله

  10. زهرا پورعیسی گفت:

    سلام
    ارشد جامعه شناسی دارم.میتونم برای مقطع دکتری در دانشگاه میلان بورسیه بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله رسیدن به این مسیر ممکن هست

  11. آیسان گفت:

    سلام
    رشته مهندسی معماری در مقطع ارشد چقدر شانس برای بورس شدن داره؟و اینکه شرایط این رشته برای کار و تحصیل در ایتالیا خوبه یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما شانس بالایی برای بورسیه شدن دارید
      معماری یکی از رشته های مناسب برای تحصیل هست ولی شرایط کار سخت هست. شرایط تحصیل در رشته مرمت و بازسازی برای شما بهتر باشه

  12. نظریان گفت:

    سلام دانشگاه میلان در چه سطحی قرار داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      دانشگاه میلان یکی از دانشگاه های برتر جهان به حساب میاد و توی اکثر رتبه بندی های جهان رتبه بسیار خوب داره

  13. مهراد گفت:

    پس از تحصیل تو این دانشگاه میشه برای موقعیت های تخصص تو امریکا اقدام کرد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله
      شما باید مراحل دریافت پذیرش رو از خود ایتالیا انجام بدید

    2. No body گفت:

      دانشگاه میلان برای مقطع لیسانس چه رشته هایی رو داره که بدون آزمون ورودی میشه تحصیل کرد؟!

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        تحصیل پزشکی در ایتالیا و تحصیل رشته دندان پزشکی در ایتالیا امتحان قطعی دارند. در بعضی رشته های تحصیلی مثل معماری و بعضی رشته های هنری دیگه امتحان ورودی قطعی هست.

  14. صبا صابری گفت:

    سلام

    لطفا در مورد ویزای کاری ایتالیا توضیح دهید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای کاری ایتالیا رو مطالعه کنید.

  15. mohamad گفت:

    سلام تحصیل در دانشگاه میلان ایتالیا برای رشته موسیقی هم پذیرش دارد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست

      1. Maryam گفت:

        سلام. امسال سال اخرم و میخام بورسیه دانشگاه میلان رشته دندانپزشکی بگیرم. البته بورسیه ای ک شامل تحصیلو سکونت و… باشه.شرایطش چطوره؟ امکانش هست؟ با گرفتن بورسیه هزینه ها چقد کم میشه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما برای این که به این بورسیه برسید، باید ابتدا آزمون دندانپزشکی در ایتالیا رو قبول بشید. بعد پذیرش بگیرید و بعد از اون برای بورسیه اقدام کنید.
          در این شرایط دیگه شهریه پرداخت نمی کنید (فقط 16 یورو پرداخت می کنید) و کمک هزینه دانشجویی می گیرید که حدود 7000 یورو هست در سال

  16. هیراد حدادی گفت:

    شهرهای شمالی ایتالیا خیلی خوبه

  17. طلایی پور گفت:

    اطلاعات خوب و مفیدی بود.

    ممنون

  18. نیما گفت:

    آیا بعد ایتالیا میشه رفت آلمان؟یا راه بهتری وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست هم برای تحصیل هم برای کار. البته که برای کار باید مسیر طولانی تری طی بشه

  19. علی رام گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید بابت مطالب به روزتون تشکر می کنم

  20. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  21. حمیرا باقری گفت:

    اقامت پس از تحصیل در ایتالیا راحته ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله کافی هست شما یک پیشنهاد کار در ایتالیا دریافت کنید.

  22. leilakk گفت:

    هزینه های مربوط به اقامت و زندگی در ایتالیا چقدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      دانشجوهای خارجی توی میلان حدود 1000 یورو در ماه نیاز دارند تا هزینه زندگی رو پرداخت کنند.

      1. سجاد نظام دوست گفت:

        سلام
        من مهر امسال کلاس دوازدهم میرم برای بورسیه در دانشگاه میلان با مدرک دیپلم هم میشه بورسیه شد
        و رشته علوم انسانی دانشگاه میلان داره یا نه

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله می تونید اقدام کنید. رشته ای مثل مدریت و حقوق داره این دانشگاه که به زبان انگلیسی ارائه میشه

        2. دهقانی گفت:

          سلام وعرض ادب تا چه ماهی فرصت ثبت نام برای تحصیل در دانشگاه میلان وجود دارد و از کی باید اقدام کرد برای دیماه فرصت ثبت نام هست؟

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            مهلت ثبت نام سال جاری کاملا به پایان رسیده
            ثبت نام از ماه مارچ میلادی شروع می شه. توی این دانشگاه در مقطع کارشناسی رشته های انگلیسی زبان کم هست ولی کارشناسی ارشد بیشتره.
            ترم زمستان هم نداره این دانشگاه
            اگر قصد تحصیل در پلی تکنیک میلان رو دارید اما از الان باید اقدام کنید چون ثبت نامش سریع تر شروع می شه والبته به پایان می رسه

  23. قراری گفت:

    شرایط و مدارک درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه میلان چگونه است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر منظور بورسیه استانی هست؛
      – مدارک مالی
      – مدارک شناسایی
      -مدارک ثبت نام در دانشگاه

      1. دهقانی گفت:

        سلام وعرض ادب می خواستم بدونم برای ثبت نام در رشته های غیر پزشکی تا کی فرصت هست آیا برای دیماه هم ثبت نام دارن؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          این دانشگاه از ماه مارچ تقریبا پذیرش رو شروع می کنه
          ولی در نظر داشته باشید که دی ماه پذیرش نمی کنند کلا

  24. Arezoo گفت:

    سلام . تشکر از مطلب خوبتون.
    با توجه به رنکینگ جهانی این دانشگاه تصور می کنم اخذ پذیرش از این دانشگاه به شدت رقابتی می باشد. درسته؟ موسسه سفیران سروش سعادت چه پیشنهادی برای افزایش شانس قبولی و اخذ پذرش این دانشگاه می دهد؟
    سپاس فراوان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله درست می فرمایید.
      معدل بالا، درخواست به موقع و همچنین نمره زبان بالا می تونه شما رو به این خواسته برسونه

  25. diana گفت:

    سلام و تشکر از مطالب بسیار خوبی که ارائه میدید
    من در رشته معماری میخوام ادامه تحصیل بدم ایا تحصیل در دانشگاه میلان برای من گزینه خوبی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله ولی باید آزمون ورودی شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *