ویزای تحصیلی

تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی kufstein

تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی kufstein

یکی از پیشنهادات برای مهارت آموزی در کنار علم آموزی در اروپا با هزینه پایین و کیفیت بالا، تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی kufstein اتریش می باشد. این دانشگاه با برنامه های متنوع در هر سه مقطع تحصیلی یعنی کارشناسی، کارشناسی ارسد و دکتری دانشجو می پذیرد. این دانشگاه جزء دانشگاه های دولتی اتریش بوده و در دسته دانشگاه های معتبر این کشور گنجانده می شود. همچنین دانشگاه علمی کاربردی kufstein در سال 1997 تاسیس شده و جزء دانشگاه های باسابقه کشور اتریش محسوب می شود.

  • شرایط لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه kufstein چیست؟
  • دانشگاه kufstein برای تحصیل در مقطع لیسانس چه برنامه هایی دارد؟
  • شرط مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه kufstein چیست؟
  • آیا دانشجویان در کشور اتریش و در شهر kufstein می توانند کار بکنند؟
  • هزینه تحصیلی در دانشگاه kufstein چقدر است؟

اینها سوالات اساسی و مهمی است که پاسخ آنها توسط تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله ارائه می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی kufstein

دانشگاه kufstein با 500 عضو هیئت علمی و بیش از 2000 دانشجوی داخلی و بین المللی در شهری به همین نام واقع شده است. دانشجویان بین المللی این دانشگاه ملیت هایی از 50 کشور جهان داشته که برای تحصیل در برنامه مورد علاقه خود به این شهر اتریشی آمده اند. به لحاظ اعتباری این دانشگاه دست کمی از دانشگاه های برتر اتریش ندارد چراکه در سال 2012 این دانشگاه لیبل ECTS را از کمیسیون اروپایی اخذ کرده و محتوای آموزشی برنامه های آن کاملا منطبق با فرآیند بولونیا (Bologna Process) می باشد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه در مقاطع سه گانه جهت انتخاب دانشجویان خارجی شامل موارد ذیل می باشد:

مقطع تحصیلیشرح
مقطع لیسانس (6 ترم) به زبان های آلمانی و انگلیسیمدیریت، مطالعات بازرگانی بین المللی، تربیت بدنی، تجارت انرژی، وب بیزینس و فناری، مهندسی صنعتی و مدیریت، بازاریابی و مدیریت ارتباطات
مقطع فوق لیسانس (4 ترم) 100% به زبان انگلیسیمطالعات بازرگانی بین المللی، تربیت بدنی، بازسازی شرکت، مدیریت املاک، تجارت انرژی اروپایی، بازاریابی الکترونیک، سیستم های اطلاعات و ارتباطات وب، محصولات و راه حل های هوشمند، علوم داده و آنالیزی های هوشمند
مقطع دکتری 100% به زبان انگلیسیMBA و مدیریت تحول دیجیتال

شرایط تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی kufstein

نحوه پذیرش تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی kufstein

شرایط پذیرش و فرآیند درخواست ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی kufstein کاملا آنلاین می باشد. دانشجویان برای آشنایی با شرایط و الزامات ثبت نام و نیز تهیه مدارک لازم می توانند با مراجعه به وب سایت این دانشگاه به نشانی https://www.fh-kufstein.ac.at/ اطلاعات لازم را دریافت کنند. متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند در یکی از 3 سیکل تحصیلی این دانشگاه درخواست دهند. اما شرایط پذیرش در برنامه لیسانس دانشگاه kufstein از این قرار می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدارک شناسائی معتبر
  • مدرک دیپلم هنرستان
  • کارنامه تحصیلی مربوطه
  • قبولی در آزمون حرفه ای (فارغ التحصیلی از هر موضوع تا 13.10)
  • مهارت زبان آلمانی در سطح B2 و زیان انگلیسی در سطح C1

وضعیت هزینه زندگی دانشجویان در اتریش

مخارج دانشجوئی در کشور اتریش علی الخصوص در شهر وین یکی از دغدغه های دانشجویان بین المللی می باشد. معمولا هزینه های زندگی روزمره دانشجوئی در اتریش شامل خرید از بازار، هزینه اجاره خانه، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه اشتراک خانگی، هزینه تفریحی، رستوران و می باشد. برآورد کارشناسی ما نشان می دهد که میانگین ماهیانه این هزینه در اتریش سال 2023 در حدود 950€ (یورو) باشد. با توجه به نمودار آماری زیر می توان متوجه این نکته شد که بیشترین بخش از هزینه ها در اتریش مربوط به هزینه خرید از بازار با 32.5% می باشد:

نمودار توزیع هزینه های زندگی در اتریش

اجاره منزل در اتریش از مهمترین بخش از هزینه های زندگی دانشجوئی در اتریش محسوب می شود. برخی از دانشگاه های دولتی اتریش با شرایطی چند به دانشجویان خود خوابگاه دانشجویی یا Studierendenheime واگذار می کنند. این خوابگاه ها در اتریش بسته به موقعیت و امکانات موجود آنها با هزینه ماهیانه €200 (یورو) شروع و به €728 (یورو) و در مواقعی حتی به قیمت €800 (یورو) نیز می رسد. اما در صورت اجاره آپارتمان های دانشجوئی هزینه ها به صورت زیر می باشد:

  • آپارتمان یک خوابه در داخل شهر حدود 736.17€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه در حومه شهر حدود 580.83€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در داخل شهر حدود 1241.24€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در حومه شهر حدود 1030.02€ (یورو)

امکان کار دانشجویی در کشور اتریش

دانشجویان مایل به تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی kufstein اتریش باید بدانند که از لحاظ امتیاز کار دانشجویی یکی از خوش شانس ترین دانشجویان در کل اروپا هستند. چرا که نه تنها امکان کار حین تحصیل در اتریش برای آنها فراهم است بلکه امکان جستجوی کار و اخذ اقامت اتریش پس از تحصیل نیز برای آنها فراهم می باشد. بر طبق قوانین و مقررات کشور اتریش، دانشجویان بین المللی من جمله دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی kufstein مجاز هستند که در کشور اتریش به کار دانشجوئی بپردازند. مدت زمان قانونی انجام کار دانشجوئی در اتریش نیز بمانند سایر کشورهای اروپایی تا حداکثر 20 ساعت در هفته می باشد. دانشجویان می توانند از این طریق درآمدی در حدود 300€ الی 400€ (یورو) در ماه داشته باشند.

ویزا برای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی kufstein

شرایط مهاجرتی و اخذ ویزای مهاجرتی به کشور اتریش دقیقا به ملیت متقاضی بستگی دارد. اتباع اروپایی جهت تحصیل در کشور اتریش معاف از دریافت ویزا بوده اما شهروندان ایرانی متقاضی تحصیل در این کشور حتما بایستی ویزای مربوطه را اخذ کنند. بر اساس مدت اقامت دانشجویان در اتریش نیز دو نوع ویزای دانشجوئی اتریش شامل ویزای اقامت کوتاه یا شنگن ویزا (مخصوص اقامت کمتر از 3 ماه) و ویزای اقامت بلند مدت یا ویزای ملی اتریش (مخصوص اقامت بیش از 3 ماه) وجود دارد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی kufstein اتریش بایستی برای اخذ ویزای اقامت بلند یا Aufenthaltsvisum D با ارائه مدارک زیر به سفارت اتریش مراجعه نمایند:

  • فرم تکمیل و امضاء شده تقاضای ویزای تحصیلی اتریش
  • تاییدیه اکسپت یا Acceptance Latter از دانشگاه علمی کاربردی kufstein
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • بیمه سلامت دانشجوئی
  • گواهی اثبات کننده تمکن مالی به مبلغ ماهیانه حدود 933.06€ (یورو) در حساب شخصی
  • مدرک اقامتی در اتریش مثل اجاره نامه یا سند خانه
  • پرداخت هزینه کنسولی ویزا به مقدار 120€ (یورو)

تحصیل رشته پزشکی در اتریش 2023 نیز خواهان بسیار زیادی دارد و اگر شما هم جزء متقاضیان پزشکی اتریش می باشید پس، توصیه می شود که برای فراهم کردن مقدمات اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی اتریش با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *