ویزای تحصیلی

تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان

تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان

از مزایای تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان می توان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور برای متقاضیان این امر اشاره کرد. همچنین تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان به صورت تمام وقت بوده و 3 الی 4 سال به طول می انجامد. در مجارستان، 8 برنامه لیسانس اقتصاد وجود دارد که توسط دانشگاه های این کشور به دانشجویان ارائه می شود. دانشگاه هایی که شما می توانید در آن ها به تحصیل رشته اقتصاد بپردازید، متنوع بوده و شرایط پذیرش در آن دانشگاهها نیز تا حدودی متفاوت از هم می باشد. ما در مقاله حاضر تلاش میکنیم شما را با شرایط لازم برای تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان آشنا کنیم. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اتکا بر دانش و تخصص خود در زمینه پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی آماده ارائه مشاوره های به روز و راهنمائی دقیق هموطنان می باشند.

شرایط تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان

تحصیل در مجارستان در رشته اقتصاد طرفداران زیادی پیدا کرده است. اقتصاد مطالعه تخصیص منابع کمیاب توسط جوامع، دولت ها، شرکت ها، خانواده ها و افراد می باشد. رشته اقتصاد دارای 2 ویژگی مهم است: اولا، شما به عنوان دانشجوی رشته اقتصاد مدل های مفهومی از رفتار را توسعه می دهید تا بدین طریق پاسخ ها نسبت به تغییرات در سیاست و شرایط بازار را پیش بینی کنید. دوما، شما با تحصیل رشته اقتصاد از آنالیز آماری قوی برای بررسی این تغییرات استفاده می کنید.

اقتصاددان ها به خاطر مشاوره های تخصصی در زمینه مسائل و موضوعات اقتصادی به دولت ها، شرکت ها و موسسات مختلف، تدوین سیاست ها برای بنگاه های اقتصادی، آنالیز شرایط اقتصادی برای شرکت ها، بانک ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی، شرکت های فروش املاک، سازمان های بورس و غیره معروف هستند. آن ها همچنین در توسعه بسیاری از سیاست های دولتی دیگر شامل مراقبت های درمانی، رفاه، اصلاح آموزشی و کاهش نابرابری، آلودگی و جرم و جنایت سهیم هستند.

برنامه تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان

در حال حاضر، 8 برنامه لیسانس رشته اقتصاد در مجارستان وجود دارد که توسط دانشگاه های معروف مجارستانی به دانشجویان خارجی ارائه می شود. این برنامه ها به شرح جدول زیر می باشد:

شمارهنام برنامه تحصیلیدانشگاهمحل تحصیل
1مدیریت بازرگانی و اقتصادکالج مک دنیل بوداپستبوداپست، مجارستان
2اقتصاد بازرگانی بین المللیدانشگاه متروپلیتن بوداپستبوداپست، مجارستان
3اقتصاد کاربردیاوتوس لوراند یونیورسیتیبوداپست، مجارستان
4توریسم و اقتصاددانشگاه ایسترهازی کارلویگیونگیوس، مجارستان
5اقتصاد کاربردیدانشگاه کوروینوس بوداپستبوداپست، مجارستان
6اقتصاد کاربردیدانشگاه پانونیاوزپرم، مجارستان
7مدیریت بازرگانیدانشگاه ایسترهازی کارلویگیونگیوس، مجارستان
8اقتصاد کسب و کار بین المللیدانشگاه کسب و کار بوداپستبواپست، مجارستان

برنامه تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان

شرایط ویزا و پذیرش رشته اقتصاد مجارستان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان در رشته اقتصاد به شرح زیر می باشد:

  • مدرک دیپلم دبیرستان و ریزنمرات مربوطه: هر دوی مدرک دیپلم و ریزنمرات شما بایستی به زبان مجارستانی یا زبان انگلیسی ترجمه شود
  • پاسپورت بین المللی معتبر

شرایط زبان جهت پذیرش در رشته اقتصاد در مجارستان به صورت زیر می باشد:

  • نمره TOEFL معتبر حداقل 66 امتیاز
  • IELTS معتبر با نمره کل حداقلی 5.0
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی سطح B2 بین المللی

اما اخذ پذیرش مجارستان به منزله حکم نهایی جهت ورود به مجارستان و تحصیل در این کشور نمی باشد و اخذ ویزای تحصیلی مجارستان مجوز اصلی تحصیل در مجارستان محسوب می‌شود. مدارک مورد نیاز به منظور صدور ویزای تحصیلی جهت تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان عبارتند از:

  • قبض پرداخت شهریه تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مجارستان
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار اضافی بیش از تاریخ ورود به مجارستان
  • کپی از صفحه عکس پاسپورت
  • عکس پاسپورتی جدید
  • بیمه سلامت
  • مدرک سکونت در مجارستان
  • مدرک اثبات تمکن مالی جهت تامین مخارج زندگی در مجارستان
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • 3 نامه ممهور با آدرس شخص متقاضی ویزا

کار پس از تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان

برخلاف بعضی از کشورها که پس از فارغ التحصیلی به خارجی ها اجازه اقامت نمی دهند یا دوره ای که به آن ها فرصت می دهند تا شغلی پیدا کنند و بتوانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نمایند کوتاه است، مثل یونان که تنها 2 ماه می باشد، در مجارستان اینگونه نیست. علاوه بر این که دانشجویان در دوران تحصیل خود در این کشور تا 4 ساعت در روز اجازه کار پاره وقت دارند، تا پیش از 15 روز مانده تا مجوز اقامتشان منقضی شود نیز فرصت دارند تا درخواست دهند و ویزایی به نام “تحصیل به منظور کار” مجارستان را اخذ نمایند.

هدف از نگارش این مقاله، آشنایی هموطنان عزیز با اعزام دانشجو به مجارستان در رشته اقتصاد بود. علاقه مندان و متقاضیان تحصیل اقتصاد می توانند برای کسب مشاوره های تخصصی در زمینه پذیرش تحصیلی و اخذ ویزاهای تحصیلی از هر کشور اروپایی با کارشناسان و وکلای باتجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان

در بخش موخره مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط تحصیل در رشته اقتصاد در مجارستان به چه صورت است؟ تحصیل در مجارستان در رشته اقتصاد طرفداران زیادی پیدا کرده است. اقتصاد مطالعه تخصیص منابع کمیاب توسط جوامع، دولت ها، شرکت ها، خانواده ها و افراد می باشد. رشته اقتصاد دارای 2 ویژگی مهم است: اولا، شما به عنوان دانشجوی رشته اقتصاد مدل های مفهومی از رفتار را توسعه می دهید تا بدین طریق پاسخ ها نسبت به تغییرات در سیاست و شرایط بازار را پیش بینی کنید. دوما، شما با تحصیل رشته اقتصاد از آنالیز آماری قوی برای بررسی این تغییرات استفاده می کنید.
  • شرایط کار پس از تحصیل رشته اقتصاد در مجارستان چگونه است؟ برخلاف بعضی از کشورها که پس از فارغ التحصیلی به خارجی ها اجازه اقامت نمی دهند یا دوره ای که به آن ها فرصت می دهند تا شغلی پیدا کنند و بتوانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نمایند کوتاه است، مثل یونان که تنها 2 ماه می باشد، در مجارستان اینگونه نیست. علاوه بر این که دانشجویان در دوران تحصیل خود در این کشور تا 4 ساعت در روز اجازه کار پاره وقت دارند، تا پیش از 15 روز مانده تا مجوز اقامتشان منقضی شود نیز فرصت دارند تا درخواست دهند و ویزایی به نام “تحصیل به منظور کار” مجارستان را اخذ نمایند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *