ویزای تحصیلی

رشته حقوق در آمریکا

رشته حقوق در آمریکا

اکثر دانشگاه های معتبر جهان در کشور آمریکا واقع گردیده اند و تحصیل رشته حقوق در آمریکا از مواردی است که دانشجویان تمایل زیادی به تحصیل در آن دارند. برنامه ها و نحوه­ آموزش رشته حقوق در این کشور با ارائه این رشته در ایران بسیار متفاوت است. دانشجویان برای اینکه بتوانند وارد دانشکده حقوق در آمریکا شوند باید در ابتدا بمدت 2 سال در رشته ای دیگر در دانشگاه به تحصیل بپردازند و پس از این مدت در آزمونی بنام LSAT شرکت نموده و در صورت موفقیت در این آزمون اجازه ورود به دانشکده حقوق به دانشجو داده خواهد شد.

آزمون فوق در آمریکا 2-3 بار در سال برگزار می­ گردد. دانشجویان پس از ورود به رشته حقوق آمریکا می­ باید به مدت 7 سال در یان رشته به تحصیل بپردازند. پس از اتمام این دوره به وی مدرکی مبنی بر اتمام دوره حقوق اعطا می­ گردد، همچنین دانشجو می­ بایست پس از پایان دوره 1 دوره کارآموزی را در موسسات حقوقی سپری نماید. پس از اتمام دوره­ کارآموزی دانشکده حقوق برای اعطای مدرک وکالت دانشجویان از آنها آزمونی بنام Bar Examination را اخذ می ­نماید و در صورت موفقیت دانشجویان در این آزمون مدرک Juris Doctor به آنان اعطا خواهد شد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان را در این زمینه راهنمایی می­ نمایند.

چرا تحصیل در آمریکا؟

ایالات متحده آمریکا کشوری عالی با آزادی های فراوان برای کسانی است که ترجیح می دهند این کشور را محل تحصیل و زندگی خود قرار دهند. آموزش با کیفیت، برنامه درسی منحصر به فرد، محیط چندفرهنگی و فرصت های فراوان تنها برخی از دلایل تمایل بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آمریکا است. آمریکا دارای بهترین دانشگاه هاست و بسیاری از آن ها به طور مداوم در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی قرار می گیرند.

در جدول زیر ما فقط به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2024)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2024)رتبه بندی TopUniversities 2024رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2024)
دانشگاه استنفورد آمریکا2253
دانشگاه هاروارد آمریکا4141
موسسه فناوری کالیفرنیا78156
موسسه فناوری ماساچوست3412

موسسات آمریکایی دارای استانداردهای علمی بالایی هستند و برای حفظ کیفیت از روش های جدی پیروی می کنند. این کشور میزبان بیش ترین دانشجویان بین المللی در جهان است. نمودار زیر تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا بر اساس تابعیت آن ها را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا بر اساس تابعیت

سیستم آموزشی این کشور انعطاف پذیر است و دانشگاه ها و کالج های آمریکایی دوره ها و برنامه های بی شماری را برای انتخاب دانشجویان ارائه می دهند. همچنین این یک واقعیت شناخته شده است که زندگی دانشگاهی آمریکا بی نظیر و پر جنب و جوش است. تحصیل به زبان انگلیسی، امکان کار حین تحصیل و سیستم پشتیبانی عالی برای دانشجویان بین المللی برخی دیگر از مزایای تحصیل در آمریکا هستند.


درباره سیستم حقوقی آمریکا

سیستم حقوقی آمریکا شامل یک سیستم کنترل و تعادل به هم پیوسته است که دارای نهادهای قضایی، نظارتی و دولتی است. این نهادها با هم قوانین کشور را در سطح فدرال، ایالت و محلی اداره و اجرا می کنند. قانون اساسی آمریکا اختیارات خاصی را به دولت فدرال خود اعطا می کند که صلاحیت رسیدگی به برخی موارد خاص را دارد – از جمله مواردی که شامل قوانین فدرال، دولت های خارجی و درگیری بین ایالت ها است. فراتر از آن، هر ایالت دارای نهادهای حاکمیتی خاص خود است.

هر طرف حق دادرسی به وسیله هیئت منصفه متشکل از 12 شهروند را دارد که شواهد را ارزیابی می کنند و به حکم می رسند. اکثر پرونده های حقوقی در آمریکا قبل از رسیدن به دادرسی از طریق پیشنهاد حقوقی یا توافق حل و فصل می شوند. وکلا بخشی اساسی از سیستم حقوقی آمریکا هستند و مسئولیت وکالت از طرف موکلین خود را دارند. آن ها از ایالتی که در آن کار می کنند مجوز می گیرند.

رشته حقوق در آمریکا در مقطع کارشناسی

دانشجویان برای اینکه بتوانند در آزمون ورودی دانشکده حقوق حضور یابند باید در ابتدا درخواست پذیرش خود را به یکی از دانشکده های حقوق در آمریکا ارسال نموده باشند. در صورتیکه موافقت دانشگاه مورد نظر را اخذ نمود، می­ تواند برای آزمون LSAT یا آزمون ورود به رشته حقوق در آمریکا ثبت نام نماید. همانطور که بیان نمودیم دانشجویان برای اینکه بتوانند به تحصیل در حقوق در این کشور بپردازند باید ابتدائا 2 سال در رشته ای غیر مرتبط در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. پس از پایان دوره­ تحصیلی 2 ساله اجازه ورود به این رشته به وی داده خواهد شد.

سایر شرایط ورود برای رشته حقوق در آمریکا عبارتند از:

  • تحصیل در رشته ای غیر مرتبط و اخذ مدرک لیسانس در رشته های عمومی، اکثر دانشجویان به تحصیل در رشته هایی همانند هنر و یا علوم می­پردازند
  • شرکت نمودن در آزمون LAST کسب نمره قبولی در این آزمون
  • دانشجویان پس از ورود به دانشکده حقوق موظف 4 سال تحصیل در این دانشکده هستند و در پایان مدرک لیسانس حقوق که به مدرک LL.B معروف است به آنان اعطا می­ گردد
  • پس از اخذ مدرک LL.B سپری نمودن 1 دوره کارآموزی
  • پس از گذراندن دوره­ کارآموزی می­ بایست در آزمون وکالت Bar Examination شرکت نموده و مدرک وکالت خود را اخذ نماید
  • در نهایت دانشجویان در صورت ادامه تحصیل می­ توانند با مدرک کارشناسی LL.B خود برای ورود به دوره­ کارشناسی ارشد و اخذ مدرک LL.M و پس از آن برای ورود به دوره­ دکتری و اخذ مدرک Phd.Law اقدام نماید

مدرک Juris Doctor of Law آمریکا

در میان رشته های حقوق دانشکده حقوق آمریکا رشته ای بنام Juris Doctor of Law که اصطلاحاً JD می ­نامند، وجود دارد. به دانشجویان در این رشته تحصیلی عنوان دکتر داده می ­شود و در پایان تحصیلات مدرک لیسانس که برابر با مدرک LL.B و بعنوان دکترای حرفه ای است اعطا می­ گردد. از آنجائیکه تحصیل در این رشته به صورت 2 مرحله ای انجام می­گیرد به آن این عنوان را داده اند و برخی معتقدند که نباید تنها مدرک لیسانس به دانشجویان این رشته داده شود. این رشته اولین رشته حقوق در آمریکا است و دانشجویان با اخذ مدرک این رشته تحصیلی می توانند وارد دوره­ وکالت حرفه ای و یا قضاوت گردند. دوره­ JD یک دوره­ی کاملاً حرفه ای است که دانشجویان در این دوره آموزش های کاملاً عملی و حرفه ای می­ بینند و آزمون های تخصصی بسیاری را در این دوره سپری می­ نمایند.

رشته حقوق در آمریکا در مقطع JD

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل حقوق در این کشور در مقطع JD را دارند می­ بایست تمامی مدارک ذیل را به یکی از دانشکده های حقوق در آمریکا ارائه نمایند:

  • ارائه اصل و ترجمه مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات آن
  • ارائه مدرک قبولی در آزمون LSAT
  • مدت زمان تحصیل در دوره­ JD 3 سال که می­ باید دانشجویان در این مدت 83 واحد درسی را بگذرانند؛ با اخذ مدرک JD به دانشجویان اجازه داده خواهد شد که در آزمون های وکالت آمریکا شرکت نمایند

دانشجویان عزیز بدانند این دوره، 1 دوره­ حرفه ای وکالت بشمار می ­رود و مدرک JD مورد تأیید وزارت علوم ایران نمی ­باشد و هیچگونه ارزش آکادمیک در ایران را دارا نیست. دانشجویان عزیز بهتر است قبل از تحصیل در هر رشته ای در دیگر کشورها جهت آگاهی از اعتبار مدارک آنها با کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند. میزان شهریه تحصیلی دانشجویان در این دوره سالیانه 29610$ (دلار آمریکا) برای دانشجویان ایالتی و $42754 (دلار) برای دانشجویان خارجی است که دانشجویان باید 3 سال در این مقطع برای اخذ این مدرک تحصیل نمایند. البته شهریه تحصیل در این مقطع در دانشگاه های خصوصی مریکا حتی به 53034$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است.

معرفی بهترین دانشکده های حقوق آمریکا

دانشکده ها و کالج های حقوقی آمریکا در آموزش عالی آکادمیک، سنتی طولانی و برجسته دارند. می توان گفت برترین دانشکده های حقوق جهان در این کشور واقع شده اند. براساس اخبار آمریکا، 10 دانشکده برتر حقوق در سال 2024 به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه شیکاگو
  • دانشگاه نیویورک
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه ویرجینیا
  • دانشگاه شمال غربی
  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

رشته حقوق در آمریکا در کارشناسی ارشد

دانشجویان پس از اتمام دوره­ کارشناسی حقوق و اخذ مدرک LL.B می ­توانند برای دوره­ مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا اقدام نماید. تحصیل حقوق در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد مورد توجه  اکثر دانشجویان حقوق است. بطوریکه سالیانه دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در این مقطع به آمریکا سفر می­ نمایند. مدرک LL.M که در پایان مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان اعطا می­ گردد از اعتبار بالایی در تمامی جهان برخوردار است. البته دانشجویانی که مدرک JD را اخذ نموده اند نیز می­ توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا اقدام نمایند.

رشته حقوق مقطع کارشناسی ارشد آمریکا

مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در آمریکا

دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد می­ بایست مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایند:

  • ارائه ترجمه مدارک کارشناسی به همراه ریز نمرات آنها
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل و یا آیلتس
  • مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد 1 سال است اما دانشجویان می­ بایست حداکثر پس از 2 سال تحصیل تمامی دروس این رشته را بگذرانند

دانشجویانی که مدرک LL.M خود را از دانشگاه های کالیفرنیا و نیویورک دریافت نموده اند جهت شرکت در آزمون وکلای آمریکا نیازی به داشتن مدرک JD ندارند. همچنین دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از سایر کشورها اخذ نموده اند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا نیازی به گذراندن آزمون LSAT نخواهند داشت. این آزمون تنها از دانشجویانی که قصد ورود به دوره کارشناسی حقوق را دارند اخذ می­ گردد.

بورس حقوق در کشور آمریکا در 2024

دانشجویانی می­ توانند بورس تحصیلی دانشگاه های حقوق آمریکا را دریافت نمایند که از سطح علمی بالایی برخوردار باشند. همچنین برخورداری از نمره بالا در مدرک زبان انگلیسی از جمله مواردی است که شانس دریافت بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بیشتر می­ کند. دانشجویان ایرانی که قصد اخذ بورس تحصیلی را دارند می­­ بایست دارای معدل بیشتر از 16 و از سطح زبان بالایی برخوردار باشند. ناگفته نماند اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری براحتی امکان پذیر است. از جمله بهترین دانشگاه های حقوق در کشور آمریکا در سال 2024 می­ توان دانشگاه ییل، هاروارد، استنفورد، کلمبیا، نیویورک و کالیفرنیا را نام برد.

دلایل و مزایای تحصیل رشته حقوق در آمریکا

در آمریکا بیش از 200 دانشکده حقوقی معتبر وجود دارد که طبق رتبه بندی آموزش عالی تایمز، هشت دانشکده حقوق آمریکا، مانند دانشکده های حقوق دانشگاه های استنفورد و هاروارد، در میان بیست دانشکده برتر جهان قرار دارند. دانشکده های حقوق موسسات آمریکا، با ارائه منابع یادگیری نوآورانه و برنامه های آموزش کارآفرین، برای دانشجویان جاه طلب بین المللی که به دنبال کسب مزیت رقابتی هستند، ایده آل تریند. حقوق یک صنعت کاملا رقابتی است و بسیاری از فارغ التحصیلان پس از پایان دانشگاه از عهده نقش های مورد نظر برمی آیند. در نتیجه، دانشکده های حقوق آمریکا معیارهای سختیگرانه ای برای پذیرش دارند تا اطمینان حاصل کنند که فقط بهترین ها می توانند از آن ها مدرک حقوق بگیرند.

حرفه وکالت نه تنها می تواند یک حرفه هیجان انگیز و راضی کننده باشد، بلکه معمولا درآمد بسیار خوبی هم دارد. در آمریکا، وکلا با متوسط دستمزد 178000$ (دلار) کار می کنند و بهترین وکلا نیز تا سقف 271000$ (دلار) درآمد کسب دارند. حقوق اولیه افرادی که وارد این حرفه می شوند اغلب سالانه حدود 94500$ (دلار) است. حقوق و دستمزد وکلا تحت تاثیر توانایی ها و دستاوردهای آن ها قرار داشته و فضای پیشرفت زیادی دارد. با این حال، همه دانشجویان حقوق پس از فارغ التحصیلی تصمیم نمی گیرند که وکیل شوند. برخی از آن ها شغل های خود را در زمینه تدریس، برنامه ریزی شهری، پلیس، بانکداری سرمایه گذاری و یا روزنامه نگاری دنبال می کنند.

شهریه تحصیل و هزینه زندگی در آمریکا

در مورد هزینه تحصیل در آمریکا در رشته حقوق باید گفت شهریه بسته به دانشکده ای که دانشجو در آن تحصیل می کند متفاوت است، و براساس گزارش اخبار آمریکا و گزارش جهانی، میانگین شهریه دانشکده های خصوصی در کل چیزی بیش از 40000$ (دلار) است. البته همان طور که گفتیم به طور کلی شهریه ها از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت است و دانشجویان باید از دانشکده انتخابی خود مبلغ آن را جویا شوند.

هزینه زندگی در آمریکا نیز به دلیل قلمرو وسیع این کشور بسیار متفاوت است. به طور کلی، زندگی در مناطق شهری (در یک شهر بزرگ یا نزدیک آن) گران تر از زندگی در شهرهای کوچک تر یا مناطق حومه شهری است. در این جا، ما تخمین هایی را برای مناطق عمده این کشور ارائه می کنیم:

منطقهشهرهزینه های زندگی دانشجویی (دلار/ ماه)
ساحل شرقیبوستون1500$ – 3000$
آتالانتا1200$ – 2200$
فیلادلفیا800$ – 1300$
واشنگتن دی سی و نیویورک سیتی1700$ – 3000$
ساحل غربیلس آنجلس1500$ – 2500$
سان فرانسیسکو2200$ – 4000$
سن دیگو1400$ – 2400$
مرکزینیو اورلئان1100$ – 2000$
سیاتل1500$ – 2500$
شمال مرکزیشیکاگو1300$ – 2500$
دیترویت1000$ – 1800$
جنوبدالاس و هیوستون1000$ – 2000$

اعتبار کانون وکلای دادگستری ایران در آمریکا

کسانی که در ایران کارشناسی حقوق داشته و سپس در آزمون کانون وکلای دادگستری ایران پذیرفته شوند، باید حدود 18 ماه در ایران کارآموزی نمایند. در نهایت این افراد می توانند برای شرکت در آزمون کانون وکلای آمریکا (Bar Exam) وارد این کشور شوند و ضرورتی ندارد دوره های LLM را بگذرانند چرا که آمریکا آزمون کانون وکلای ایران را قبول دارد. تنها کسانی که می خواهند در کانون نیویورک فعالیت داشته باشند لازم است دوره های LLM را گذرانده و سپس در آزمون کانون نیوریورک شرکت نمایند. دوره های LLM آمریکا معمولا 10 ماهه هستند. دانشجویان اگرچه در این مدت 20 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت، اکثرا ترجیح می دهند زمان خود را برای آمادگی جهت شرکت در آزمون کانون آمریکا صرف نمایند.

لازم به ذکر است هزینه دوره LLM در آمریکا به صورت ذیل است:

  • از 70000$ تا 78000$ (دلار آمریکا) شهریه دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در دوره LLM است
  • از 1000$ تا 1500$ (دلار آمریکا) هزینه زندگی در آمریکا به صورت ماهانه است

دانشجویان عزیزی که قصد رشته حقوق در کشور آمریکا را دارند و با ابهاماتی روبرو می­ شوند می­ توانند پاسخ تمامی سوالات خود را از مقالات سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شده و در زمینه رشته حقوق در آمریکا با کارشناسان این مجموعه مشاوره نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته حقوق در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته حقوق در آمریکا به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • رشته حقوق در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد به چه صورت است؟ دانشجویان پس از اتمام دوره­ کارشناسی حقوق و اخذ مدرک LL.B می ­توانند برای دوره­ مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا اقدام نماید. تحصیل حقوق در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد مورد توجه  اکثر دانشجویان حقوق است. بطوریکه سالیانه دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در این مقطع به آمریکا سفر می­ نمایند. مدرک LL.M که در پایان مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان اعطا می­ گردد از اعتبار بالایی در تمامی جهان برخوردار است. البته دانشجویانی که مدرک JD را اخذ نموده اند نیز می­ توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا اقدام نمایند.
  • سیستم حقوقی آمریکا چگونه است؟ سیستم حقوقی آمریکا شامل یک سیستم کنترل و تعادل به هم پیوسته است که دارای نهادهای قضایی، نظارتی و دولتی است. این نهادها با هم قوانین کشور را در سطح فدرال، ایالت و محلی اداره و اجرا می کنند. قانون اساسی آمریکا اختیارات خاصی را به دولت فدرال خود اعطا می کند که صلاحیت رسیدگی به برخی موارد خاص را دارد – از جمله مواردی که شامل قوانین فدرال، دولت های خارجی و درگیری بین ایالت ها است. فراتر از آن، هر ایالت دارای نهادهای حاکمیتی خاص خود است.
5/5 - (6 امتیاز)

17 دیدگاه برای “رشته حقوق در آمریکا

  1. متین گفت:

    سلام بنده مردی ۴۱ ساله هستم و کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق دارم با معدل ۱۶ و ۱۷/۸۰، دکترا رو هم گذروندم ولی متاسفانه به دلایلی نتونستم مدرک بگیرم.زبان انگلیسی هم در حال تکمیل شدنه ولی ده تا مقاله عالی دارم و کتابی که درحال چاپ هست میخواستم بدونم راه بورسیه شدن برای دوره دکترای حقوق وجود داره؟ و اگه راهی هست در این سن کدام دانشگاه آسانترین اخذ پذیرش رو داره. با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید با استفاده از رزومه خودتون پذیرش دکترا دریافت کنید.
      بستگی به پروپوزالی داره که نگارش می کنید وهمچنین گرایش های تحصیلیتون در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
      در نظر داشته باشید که به طور کلی مسیری که در نظر گرفتید سخت هست ولی ارتباطی به سن شما نداره.
      پذیرش دکترا از طریق دانشگاه نیست و باید مستقیم با اساتید در ارتباط خواهید بود

  2. MAHDI گفت:

    سلام خسته نباشید من آقا هستم ۲۹ سالمه دوتا مدرک فوق لیسانس در رشته حقوق جزا و جرم شناسی و حقوق بین الملل به معدل 16و18دارم پنج زبانه هستم یعنی یکی زبان مادری فارسی دومی انگلیسی با نمره آیتلس ۸ و تافل ۸۵ سومی اسپانیایی و چهارمی فرانسوی و ترکی استانبولی که مدرک زبان همشون رو دارم وکیل تازه کار هم هستم که پروانه وکالت رو در دست دارم سوال من اینه اگر در آزمون LSAT شرکت بکنم چقدر احتمال پذیرش از دانشگاه های آمریکا و اخذ بورسیه برای اینجانب در تحصیل در مقطع دکتری وجود داره؟
    جواب بدین ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام به این دلیل که گرایش بین الملل دارید، این شانس رو خواهید داشت. برای به دست آوردن پذیرش دکترا، شما باید با اساتید این حوزه در آمریکا ارتباط برقرار کنید.
      دقت داشته باشید که اکثر دانشجوهای دکترا توی آمریکا بورسیه رو دریافت می کنند ولی مقدار اون به بسته به استادی داره که شما با ایشون مکاتبه می کنید. قبل از از قطعی کردن باید به استاد اطلاع بدید که بورسیه نیاز دارید و ایشون در این رابطه توضیحات رو در اختیار شما قرار خواهند داد

  3. ستاره گفت:

    سلام من 22 سالمه و کارشناسی حقوق به تازگی تموم کردم معدلم 16.12 شد.تافل یک سال طول میکشه تموم کننم که حتما نمره بالای 100 بگیرم. رزومه قوی ندارم یعنی ایران به هیچ کار حقوقی مشغول نبودم و فقط دانشجو بودم. سابقه کار ندارم . ایا میتونم اول LLM پذیرش بگیرم و بعد یک سال که تموم شد JD بخونم؟اگر بله در این صورت ازمون ال ست باید بدم؟ اگر این کارو انجام بدم اول ارشد بخونم بعد کارشناسی انتخابام برای دانشگاه محدود میشه؟مثل کارشناسی ارشد امریکا که با مدرکش فقط ایالت های محدودی میشه ازمون بار داد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما دغدغه اصلیتون باید این باشه که مدرکتون مورد تایید قرار بگیره. باید در نظر داشته باشید که سایت دانشگاه های مختلف در این رابطه توضیحات کافی رو ارائه کردند و می تونید با استفاده از اون ها اطلاعات کافی رو به دست بیارید

  4. نورا نصیری گفت:

    سلام
    من می خوام برای مقطع لیسانس اقدام کنم معدل دیپلمم 17 هستش و آیلتس 7 دارم به نظرتون شانسی برای قبولی دارم ؟؟یا باید نمره زبانم رو بالا تر ببرم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمره زبان شما کافی هست به شرط اینکه نمره هیچ بخشی از آزمون شما کمتر از 6 نباشه
      اگر شرایط سنی شما هم مناسب باشه، مشکلی از این بابت نخواهید داشت

  5. کامیار گفت:

    سلام
    بنده ۳۶ سال دارم لیسانس فقه و مبانی حقوق دارم و دانشجوی ارشد در همین رشته هستم.چطوری میتونم اقامت امریکا رو بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      از طریق تحصیل در این رشته امکانپذیر نیست متاسفانه

  6. دانیال گفت:

    سلام من بیست و سه سالمه ترم آخر کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد تهرانم معدلم بین نوزده و نیم تا بیست میشه آیلتس هشت و مدرک زبان فرانسه و آلمانی سطح cدارم میتونم برای کارشناسی ارشد حقوق آمریکا اقدام کنم چون دانشگاه آزاد بودم مشکلی نداره و شانس گرفتن بورسیه دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته حقوق در کشور ما با امریکا متفاوته ولی با توجه به شرایطی که دارید ممکنه در برخی از دانشگاه ها در رشته های بین الملل بتونید پذیرش بگیرید

  7. حورا گفت:

    سلام من۲۹ سال دارم ۴ سال سابقه‌ی وکالت دارم لیسانس فقه با معدل ۱۵ و ارشد خصوصی با معدل ۱۶ دارم ایلس ۷ میتونم بگیرم خواستم ببینم چقدر شانس دارم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما شرایط شما برای پذیرش خوب هست اما مشکلی وجود داره اینه که آمریکا به خاطر وجود ترامپ ریسک ویزا وجود دارد اما برای کانادا انگلیس شرایط شما خوبه

  8. حامد گفت:

    سلام.کارشناس حقوق با معدل ۱۳ و ارشد حقوق خصوصی با معدل ۱۷/۳۰ دارم..بدون مدرک زبان..ایا برای من امکان ادامه تحصیل در یکی از گرایشهای حقوق برای ارشد در دانشگاه های امریکا هست یا ن ..؟؟؟ممنون راهنمایی کنید

  9. یاسر فرخ نیا گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان
    اینجانب 34 ساله و دانشجوی ترم آخر ارشد حقوق بین الملل دوره الکترونیک پردیس فارابی دانشگاه تهران هستم. سابقه تقریبی 7-8 ساله بعنوان مشاوره حقوقی دارم. معدل دوره کارشناسی 16/20 بود ولی بدلیل سختگیریهای بیمورد اساتید ارشد بنظرم معدل دوره ارشدم حدودا 14-15 باشد. حدود 5 سال پیش تافل شرکت کردم ولی بدلایل مشکلات فیزیکی و روحی متاسفانه نتوانستم نمره قابل توجهی کسب کنم ولی مطمنا میتوانم با تلاش نمره مکفی کسب نمایم. قصد تحصیل در دوره LLM در نیویورک یا کالیفرنیا را دارم تا بعد از فارغ التحصیلی بعنوان دستیار حقوقی در موسسات حقوقی ایالات متحده مشغول بکار شوم. حال سوال این است بطور اخص در این موضوع چه حداقل هایی از نظر مالی و علمی برای کسب کمک هزینه مالی و تحصیل در این دوره لازم است؟
    با تجدید مراتب احترام و سپاس

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در ابتدا در آمریکا باید دوره های حقوقی و وکالت بگذرونید و امتحان بدین و در کل آمریکا این روزها به ایرانی ها راحت یویزای نمیدهد و مدرک شما باید معادل سای شود نیازمند آیلتس ۸ و معدل ۱۷ به بالا هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *