ویزای تحصیلی

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه یکی دیگر از رشته هایی است که در کشور ترکیه متقاضیان زیادی دارد و مورد استقبال افراد قرار می گیرد. دانشجویانی که برای تحصیل در رشته حقوق دانشگاه های کشور ترکیه را انتخاب می کنند باید از شرایط اخذ پذیرش دانشگاه ها و شرایط تحصیل در رشته حقوق در ترکیه پیش از هر گونه اقدامی آگاهی داشته باشند. پیشنهاد موسسه سفیران سروش سعادت به متقاضیان این است که قبل از اقدام برای هر کاری و انتخاب بهترین روش برای مهاجرت با مشاوران مهاجرتی مشورت نمایند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

سوالات پر تکرار در اینباره عبارتند از:

  • شرایط و مدارک تحصیل در رشته حقوق در کشور ترکیه چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در رشته حقوق از دانشگاه های ترکیه چقدر است؟
  • میانگین درآمد وکلا و حقوقدان ها در ترکیه در چه وضعیتی است؟

نحوه تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

متقاضیانی که برای تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه رشته حقوق را انتخاب می کنند، باید بدانند که پس از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی بسیار خوبی با در آمد بالا خواهند داشت. اما باید بدانیم برای کار وکالت صرفا تحصیل کفایت نمی کند و باید آزمون های خاص وکالت هم پشت سر گذاشته شود. این افراد می توانند در شغل های وکالت، وکیل دعاوی و مشاوره های حقوقی مشغول به کار شوند. در سال های اخیر این کشور از دانشجویان خارجی و بین المللی استقبال بسیاری کرده است، با توجه به این موضوع در یک دهه اخیر دانشجویان بسیاری برای تحصیل این کشور را انتخاب کرده اند و می توان گفت تعداد دانشجویان طی یک دهه گذشته دو برابر شده است.

آیتمشرح
نام دوره تحصیلیکارشناسی رشته حقوق (LLB)
مدت تحصیل4 سال
بورسیه تحصیلیدارد

بعد از تحصیل در رشته حقوق در ترکیه متقاضیان با مدرک کارشناسی رشته حقوق (LLB) می تواند در حقوق بیشتر کشورهای دنیا شرکت کنند. بعضی از برنامه های LLB به شرح زیر می باشد: قوانین بین المللی، حقوق جنایی، حقوق تجاری، بخش های خاص قانون. مدرک LLM مدرکی می باشد که به فرد کمک می کند تا در هر زمینه تخصصی و حرفه ای داوری نماید. متقاضیانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند اطلاعات زیادی را به دست می آورند. بیشتر دانشجویانی که در این مقطع فارغ التحصیل می شوند در هر حوزه قانونی می توانند مشغول به کار شوند.

هزینه رشته حقوق در ترکیه

اصولا کشور ترکیه برای تحصیل کشوری گران نیست مخصوصا اگر ما بخواهیم هزینه تحصیل در این کشور را با هزینه تحصیل در سطح اروپا مقایسه کنیم. این مورد هم درباره شهریه ها و هم درباره هزینه زندگی صدق می کند. اما در مقیاس داخلی، میانگین شهریه ها بسته به نوع دانشگاه و برنامه تحصیلی مربوطه متغیر می باشد. در این میان نقش زبان آموزشی در هزینه های تحصیلی را نباید نادیده گرفت چرا که شهریه برنامه های انگلیسی زبان در ترکیه به مراتب بالاتر از شهریه برنامه های ترکی است.

شما در نمودار زیر می توانید با تفاوت سطح شهریه ها در ترکیه آشنا شوید:

حداقل و حداکثر شهریه سالانه تحصیل در ترکیه

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در دانشگاه ها

دانشجویانی که تحصیل در رشته حقوق در ترکیه را انتخاب کرده اند می توانند در دانشگاه های زیر مشغول به تحصیل شوند و پذیرش دانشگاه را دریافت نمایند. بسیاری از دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی در برنامه های تبادل دانشجوهای اروپایی که سقراط و اراسموس است شرکت می کنند. برخی از دانشگاه های کشور ترکیه با دانشگاه های سایر کشور ها نیز توافقاتی دارند.

برنامه های تحصیلی LLM در کشور ترکیه در دانشگاه های زیر ارائه می شود:

  • مدرسه حقوق در دانشگاه کوچ استانبول
  • دانشکده حقوق در دانشگاه Bilkent
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه دو کوز ایلول
  • آنکارا
  • دانشگاه خصوصی استانبول Bilgi
  • دانشگاه Kadir Has
  • دانشکده حقوق در دانشگاه Özyeğin

فرصت های شغلی پس از تحصیل رشته حقوق در ترکیه

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی تحصیل رشته حقوق در ترکیه را برای آینده تحصیل و شغلی خود انتخاب می کنند، فرصت های شغلی ایده آل در این رشته تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، دولت ترکیه با همکاری دانشگاه های این کشور، برای تمامی فارغ التحصیلان رشته حقوق در ترکیه فرصت های شغلی ایده آلی را در حوزه های گوناگون ارائه کرده است. با اینکه طول دوره تحصیل رشته حقوق در ترکیه بسیار طولانی است، اما چشم انداز شغلی این رشته تحصیلی در ترکیه بسیار درخشان می باشد. طول دوره تحصیل رشته حقوق در ترکیه 8 تا 12 سال می باشد.

به طور کلی بازار کار برای فارغ التحصیلان رشته حقوق در ترکیه، تا حدودی رقابتی تر از سایر کشورهای اروپای شرقی می باشد. اما با این حال فرصت های شغلی متعددی را در اختیار متخصصان حقوق از سراسر جهان قرار می دهد. علاوه بر این، مشاغل به عنوان وکیل یا وکیل در ترکیه بسیار محبوب هستند. البته لازم به ذکر است که، تحصیل رشته حقوق در ترکیه فرصت های زیادی را برای پیشرفت شغلی متقاضیان فراهم می کند، به ویژه برای افرادی که برنامه ریزی دقیقی در این رشته تحصیلی دارند. از سوی دیگر، مشاغل حقوق در ترکیه معمولا درآمد خوبی دارند، به عنوان مثال متوسط حقوق یک وکیل در ترکیه بین 79000TRY تا 150000TRY (لیر ترکیه) در ماه می باشد.

در تصویر زیر می توانید با فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته حقوق در ترکیه آشنا شوید:

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته حقوق در ترکیه

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در دانشگاه کوچ

یکی از دانشگاه هایی که امکان تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در آن امکان پذیر می باشد دانشگاه کوچ ترکیه است. اعزام دانشجو به ترکیه و برنامه های تحصیلی حقوق بدون ارائه پایان نامه و با ارائه پایان نامه در این دانشگاه امکان پذیر می باشد. برنامه تحصیلی همراه با ارائه پایان نامه شامل سه دوره اصلی می باشد.

دوره تحصیلی بدون پایان نامه در 10 دوره برگزار می شود و دانشجو باید یک مقاله نهایی ارائه دهد.

خصوصیات اصلی برنامه های این دانشگاه که مطابق با قوانین آموزش های عالی است به شرح زیر می باشد:

  • اساتید و سخنرانانی که با کتاب چاپی، کارهای تحقیقی و کارهای حرفه ای و تخصصی خود متمایز می باشند.
  • دوره های به روز که بر اساس دانش های حقوقی برگزار می شوند.
  • یادگیری و تحقیق در رشته حقوق که بر طبق دیدگاه های چند بعدی هستند.
  • جنبه های تطبیقی و بین المللی که جزء مسائل حقوقی می باشند به طور کامل بررسی خواهند شد.
  • برنامه های یکپارچه و هماهنگ مثل کارگاه های آموزشی، سمینارها و دیگر برنامه ها برگزار می شود.

برنامه تحصیلی LLM در دانشگاه کوچ در حقوق خصوصی به صورت تمام وقت برگزار می شود. دروس تحصیلی این دوره به زبان انگلیسی و ترکی تدریس می شود. مدت این برنامه ها یکساله می باشد. و برنامه تحصیلی LLM در حقوق عمومی نیز به مدت یکسال برگزار می شود و به صورت تمام وقت می باشد اما در این دوره دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود.

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در دانشگاه کوچ

رشته حقوق در ترکیه از رشته های پرمتقاضی و محبوب و مشهور در میان علاقمندان است. برای تحصیل در رشته حقوق در ترکیه باید با افراد زیادی رقابت تنگاتنگی داشته باشید که برای موفق شدن در این حوزه باید کنکور در ترکیه را با موفقیت پشت سر بگذارید. اگر می خواهید برای مدارک ارشد و دکترا اقدام کنید می توانید با ارسال مدارک تحصیلی و درخواست خود با ریز نمرات به دانشگاه های برتر ترکیه در این مسیر گام بردارید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی علاقه مندان به مهاجرت به ترکیه هستند.

سوالات متداول در باب تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در رشته حقوق در ترکیه می باشیم:

  • تحصیل حقوق در ایتالیا در مقایسه با ترکیه به چه صورت است؟ رشته حقوق یکی از رشته های تحصیلی است که دوره های آن در دانشگاه های کشور ایتالیا تدریس می شود و شهرت جهانی نیز دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا را دارند باید سالانه مبلغی بین 680€ تا 800€ (یورو) بپردازند. برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو باید سالانه مبلغ 850€ تا 5000€ (یورو) شهریه پرداخت کنند. تحصیل ارزان قیمت در ایتالیا بسیار ارزشمند است و و می تواند یک امتیاز قابل توجه در رزومه فرد باشد.
  • تحصیل حقوق در آمریکا در مقایسه با ترکیه به چه صورت است؟ در دانشگاه های معتبر آمریکا نیز دروس تحصیلی رشته حقوق ارائه می شود. متقاضیان برای تحصیل در دوره کارشناسی باید سالیانه 14000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت کنند. هزینه های تحصیل در مقطع فوق دکتری مبلغ 15000$ تا 18000$ (دلار آمریکا) به صورت سالیانه است. البته باید توجه داشت بهترین دانشکده های حقوق در کشور آمریکا قرار دارند که از آن جمله می توان به دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد اشاره نمود. با پایان یافتن دولت ترامپ، دریافت ویزای تحصیلی آمریکا کمی ساده تر شده است ولی همچنان باید به این موضوع توجه داشت که دریافت این ویزا مستلزم در اختیار داشتن مدارک کافی است.
4.1/5 - (8 امتیاز)

126 دیدگاه برای “تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

  1. امیر گفت:

    سلام .بنده وکیل هستم اگر بخوام برم‌کشور ترکیه و در آنجا اقامت بگیرم و وکالت کنم ج کار باید انجام بدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در ابتدا مدرک خودتون رو معادلسازی کنید و بعد از اون در آزمون های وکالت ترکیه شرکت کنید

  2. فیروزه گفت:

    سلام. میخواستم بپرسم به آذریهای ایرانی ساکن ترکیه از طرف کنسول ایران این برگه دال بر اینکه این شخص آذری ایرانی هست داده می شود؟(türk soylu yabancı belgesi)
    یک سری از مشاغل مثل دندان پزشکی و وکالت برای خارجی ها ی مقیم ترکیه فقط در صورت داشتن این برگه امکان پذیر است.
    سپاسگزارم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله رو باید مستقیما از کنسولگری بپرسید و شرایطش رو در اختیارتون قرار خواهند داد

  3. فیروزه گفت:

    روز بخیر. بعد از فارغ التحصیل شدن رشته حقوق در ترکیه آیا میتونیم وکالت کنیم؟ یا اینکه حتما باید شهروند ترکیه شویم بعد از اون وکالت کنیم؟
    سپاس.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای وکالت مشکلی نیست برای قضاوت سخت می گیرن

  4. ثنا گفت:

    سلام از طریق رشته تجربی میشه حقوق (دادستان) تو ترکیه خونده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید ازمون ورودی رو قبول بشید بعد می تونید شرکت کنید

  5. raya گفت:

    سلام من تو ترکیه هستم و میخوام حقوق اینجارو بخونم و سوال من اینه اگر که بعد از اتمام درسم تو این رشته در این کشور میتونم کار در کشور دیگه پیدا کنم یا اینکه برای اونجا باید از صفر شروع کنم؟ آیا دروسی پایه بین حقوق این کشور و کشورهای دیگه هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید ببینید اولا رشته شما چی هست و دوم این که آیا کشور دومی که مد نظر قرار دادید برای کار، مدرک دریافتی از ترکیه رو مورد قبول قرار می ده یا خیر

  6. ستایش گفت:

    سلان من کنکور رو دادم و میخوام دانشگاه و کلا تا دکترا وکالت در ترکیه بخونم چیکار میتونم بکنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نیازی نیست که کنکور ایران قبول بشید.
      شما می تونید توی آزمونهای ترکیه شرکت کنید و بعد از طریق اون ها پذیرش دریافت کنید

  7. Parisa گفت:

    سلام وقت بخیر من فوق لیسانس حقوق خصوصی دانشگاه آزاد ایران رو دارم میخوام دکتری رو ترکیه بگذرونم امکانش هست و تقریبا چقدر باید بودجه داشته باشم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید
      حدود 120 تا 200 میلیون هزینه دارید که البته می تونید بورسیه هم بگیرید

  8. ابوالفضل گفت:

    سلام خسته نباشید من یازدهم انسانی ام میخوام بعد دوازدهم و دیپلم برم به ترکیه و حقوق بخونم مدرک زبان هم که دوازدهم رو تموم کنم مدرک زبان انگلیسی میگیرم
    متوسط هزینه دقیق سالانه دانشگاه های حقوق ترکیه چنده؟هزینه مایحتاج زندگی رو حساب نکنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به درخواست شما نمیشه دقیق جواب داد چون عوامل زیادی تاثیر گذار هستند.
      اول این که شما سال دیگه واجد شرایط میشید که هزینه ها قطعا هم امسال و هم سال دیگه کمی افزایش پیدا می کنه
      دوم این که بستگی داره شما کدوم دانشگاه پذیرش می گیرید
      ولی به طور کلی می شه گفت که شهریه شما از 1600$ (دلار) به بالا میشه

  9. بدون نام گفت:

    سلام
    من پایه یازدهم انسانی ام.بعد حداقل چه معدلی لازمه برای اینکه بعدش دیپلم و گرفتم ‌،بخوام درخواست بدم به رشته حقوق ترکیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حداقل باید معدل 15 داشته باشید

  10. مرتضی گفت:

    سلام خسته نباشین من لیسانس رشته حقوق دارم وخدمت سربازی رو هم تازه تموم کردم راستش پول زیادی هم ندارم و میخوام ادامه تحصیل تو رشته حقوق وکار کنم به زبانشم تقریبا بلدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای این که بتونید توی ترکیه تحصیل کنید، باید مدرک زبان داشته باشید و صرفا تسلط به این زبان کافی نیست.
      شما باید بودجه ای در حدود 2000$ تا 6000$ (دلار) در سال رو حداقل داشته باشید و هزینه های زندگی شما جداگانه هست

  11. امیرلبافی گفت:

    سلام خسته نباشید من کنکور دادم و از دانشگاه غیر انتفاعی قبول شدم برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه در رشته حقوق باید چه کاری انجا‌م بدم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر قصد شرکت در دانشگاه های دولتی رو دارید، باید در آزمون های ورودی شرکت کنید

  12. لادن گفت:

    سلام وقت بخیر من درحال تحصیل دوره کارشناسی در دانشگاه دولتی هستم آیاامکانش هست ادامه تحصیلم رو در دانشگاه ترکیه بگذرونم؟واینکه باید چه مدارکی داشته باشم چون تو مطالب متوجه نشدم اگر لطف میکنید بگید ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معادلسازی دروس پاس شده خیلی سخت هست.
      تماس بگیرید با مشاورین ما تا در این زمینه راهنماییتون کنن

  13. سانی گفت:

    سلام من دانشجوی کارشناسی حقوق در ایران هستم میتونم بعد از تموم کردنش برای کارشناسی ارشد به ترکیه برم و اونجا ارشدم رو بخونم؟ یعنی میشه معادلسازی کرد یا باید اونجا از صفر بخونم؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بیشتر به این صورت هست که باید از صفر شروع کنید

  14. سمیرا گفت:

    سلام من کارشناسی فقه و مبانی حقوق دانشگاه ازاد دارم میتونم کارشناسی ارشدم رو ترکیه ادامه بدم و در ایران مشغول ب کار شم ؟
    شاید ب صورت موقت مجبور بشم برم اونجا نمیخوام وقفه ایجاد بشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسیاری از دانشگاه های جهان مدرک حقوق دریافت شده از کشورهای دیگه رو مورد تایید قرار نمی دن و دلیلش هم این هست که قوانین کشورهای مختلف متفاوت از همدیگه هست

  15. maryam گفت:

    سلام من دانشجوی رشته حقوق هستم.میتونم واسه مهاجرت اقدام کنم؟و چه مدارکی باید داشته باشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر دانشگاه های حقوق در ترکیه، مدارک ایران رو نمی پذیرند.
      بهتر هست از ابتدای دوره کارشناسی شروع کنید.
      مدارک مورد نیاز تحصیل در ترکیه شامل ترجمه مدارک تحصیلی، پاسپورت هست که بتونید پذیرش بگیرید.

  16. سارا گفت:

    سلام
    من لیسانس حقوق دارم میخواستم مدرک وکالت بگیرم از ترکیه شرایطش چجوریه؟
    مدرک وکالت ترکیه در ایران هم معتبر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک حقوق رو از ترکیه دریافت کنید تا بتونید وکالت کنید توی این کشور

  17. دلارا گفت:

    سلام خسته نباشید
    به خاطر شغل پدرم به ترکیه مهاجرت میکنیم
    من سال دهم انسانی ام برنامم این بود تو ایران رشته حقوق تحصیل کنیم
    الان من اگ به اونجا برم (کمو بیش رو ترکی استانبولی مسلطم) باید کنکور ترکیه رو بدم؟ یا تو ایران باید کنکور بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نه شما نیازی به شرکت در کنکور ایران ندارید و باید در کنکور ترکیه شرکت کنید

  18. میلاد گفت:

    سلام، بنده کارشناسی حقوق علامه طباطبایی رو دارم ، می تونم برای کار{ وکیل} به ترکیه برم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک حقوقتون رو در ترکیه معادل سازی بفرمایید

  19. پریا گفت:

    من کارشناسی حقوق دارم از دانشگاه پیام نور
    میخوام ارشد تو ترکیه بخونم
    زیان انگلیسی و ترکی استانبولیم هم خوبه
    ممکنه راهنمایی کنین که ارشدم رو چی بخونم و تو کدوم دانشگاه؟ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معمولا باید توی رشته های مرتبط با حقوق بین الملل تحصیل کنید

  20. حمید سپه وندی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد دارم و تابعیت ترکیه رو هم گرفتم میتونم با این مدرک ایران تو ترکیه وکالت کنم یا باید یک بار دیگه لیسانس رو تو ترکیه بخونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرکتون رو معادل سازی کنید.
      چند واحد دانشگاهی برای شما در نظر گرفته می شه تا بتونید مدرکتون رو معادلسازی کنید برای کار

  21. مهرداد گفت:

    سلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اردبیل هستم و تابعیت ترکیه رو هم کسب کردم، آیا می تونم پروانه وکالت بگیرم یا باید دوباره در ترکیه برای کارشناسی حقوق وارد دانشگاه بشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید توی ترکیه اقدام کنید البته در نظر داشته باشید که مدرک شما در مرحله اول باید تایید بشه

  22. هانيه گفت:

    سلام ببخشید من یه سوال دارم بعد از گرفتن مدرک لیسانس حقوق در ترکیه میتونیم برای تحصیل در فوق لیسانس و یا کار به کشور انگلیس یا کانادا مهاجرت کنیم ؟یا باید از اول دوباره از مقطع لیسانس تو اون کشور ها تحصیل کنیم تا بتونیم کار کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود خواهد داشت اما باید آزمون های معادلسازی رو با موفقیت پشت سر بگذارید اما توصیه می شه که در صورتی که به دنبال تحصیل در آمریکا یا کانادا هستید و شرایط سنی مناسب دارید، مستقیما برای تحصیل در این دو کشور اقدام کنید

  23. داود قایمی گفت:

    سلام هزنیه رشته حقوق ترکیه به زبان ترکی چقدره و زبان ترکی میتونم بخونم و فوق دیپلم مترجمی انگلیسی دارم و ۴۳ سالم هست میشه راهنمایی کنین

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم

  24. امین گفت:

    سلام،بنده مدرک فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد دارم آیا می تونم بعد اخذ اقامت در ترکیه پروانه وکالت بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه

  25. امین گفت:

    سلام،من فوق لیسانس حقوق خصوصی هستم در ایران.میشه با این مدرک وکالت کرد تو ترکیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر این امکان با مدرک ایران وجود نداره

  26. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر من فوق لیسانس حقوق بین الملل دارم میخاستم ببینم میتونم دکترامو تو ترکیه بخونم!!!

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل دکترا در ترکیه باید بررسی کنید که این رشته در چه دانشگاه هایی تدریس میشه و برای اونها درخواست بدید

  27. هادیان گفت:

    ببخشید من برای مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق میخوام بورسیه کشورترکیه رو بگیرم میخواستم بپرسم چه رشته ای رو انتخاب کنم که وقتی دوباره به ایران اومدم بتونم باهاش کار کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید

  28. نگار گفت:

    با سلام. بنده فارق التحصیل ارشد حقوق بین الملل هستم. میخواستم بدونم برای دکتری میتونم تو ترکیه به زبان انگلیسی اقدام کنم؟
    و اینکه برای کار کردن بعد اتمام درسم مقدور هست یا اینکه باید از ابتدا لیسانس و تو این کشور خونده باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای کار در این کشور در رشته حقوق پیشنهاد میکنم که از ابتدا لیسانس ور در این کشور بخونید تا برای بحث کار در این کشور به مشکل برنخورید

  29. علی گفت:

    سلام .
    من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم میخواستم بورسیه بشم به دانشگاه ترکیه .
    میخواستم‌بدونم بعد بعد از ۴ سال ایا باید ازمونی جهت دریافت پروانه وکالت بدم .
    و اینکه شرایطش چطور هست برای وکیل شدن .؟
    تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای انجام کار وکالت در ترکیه بعد از تحصیل باید پاسپورت این کشور رو بدست بیارید

  30. Pari گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون ، دوتا سواب داشتم ، اول اینکه پرواته وکالت ایران رو ترکیه قبول میکنه برای کار؟
    دوم اینکه پروانه وکالت ترکیه رو کدوم یک از کشور های فرانسه ، انگلیس ،کانادا یا….قبول میکنن و دیگه نیاز به خوندن از مقطع لیسانس اونجا نیست

    1. داوری گفت:

      سلام
      پروانه وکالت در هر کشوری مختص به اون کشوره چون قوانین اون کشور متفاوت با دیگر کشورهاست

  31. میلاد رجب زاده گفت:

    سلام آیا برای تحصیل در رشته حقوق در ترکیه حتما باید زبان انگلیسی بلد باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر میتونید به هر دو زبان تحصیل کنید

  32. سوگل گفت:

    سلام خسته نباشيد
    من ترم ٤ حقوقم قصد مهاجرت به تركيه دارم ميشه ادامشو در تركيه خوند ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی از ابتدا بخونید این امکان وجود نداره

  33. محمد گفت:

    سلام ببخشید سوالی داشتم من کلاس ۱۲ هستم امسال کنکور دارم آیا میتونم بعد کنکور برای رشته حقوق دانشگاه ترکیه اقدام کنم؟!
    بورسیه بهم میدن؟!
    رتبه چند باید بیارم کنکور؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله امکانپذیره اما در مورد بورس در ترکیه بحث مفصلی وجود داره که اگر دوست داشتید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  34. زهرا گفت:

    سلام خسته نباشید کن امسال میخوام کنکور حقوق بدم تو ایران برای اینکه بخوام تو ترکیه ادامه تحصیل بدم باید از چه مقطعی برای بورسیه اقدام کنم؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      در هر مقطعی اگر درس شما خیلی خوب باشه امکان اخذ بورس از ترکیه وجود داره حتی برای لیسانس

    2. فاطمه صفری گفت:

      سلام خسته نباشید
      من سال یازدهم انسانی هستم و می خوام برای دانشگاه به ترکیه مهاجرت کنم و رشته حقوق مد نظرم هستش .
      باید بعد از اتمام سال تحصیلی در ایران کنکور بدم یا نیازی نیست؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        خیر نیازی نیست

  35. زارعی گفت:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم اگر در ایران لیسانس حقوق داشته باشیم و برای ارشد حقوق بین الملل رو انتخاب کنیم و برای بورس دانشگاه های ترکیه اقدام کنیم بعد از گرفتن مدرک ارشد در ترکیه میشه به راحتی کار پیدا کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای کار در این کشور اقدام کرد اما شرایطی داره که اگر بخواین به عنوان وکیل کار کنید باید اون رو داشته باشید لذا لطفا در ابتدا با مشاورین ما در تماس باشید

  36. رادوین گفت:

    سلام خسته نباشین
    بعد از گرفتن مدرک در رشته حقوق توی ترکیه میتونیم ب کشور های دیگ مثل کانادا مهاجرت کنیم یا حتما باید حقوق بین الملل خونده باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ارتباطی به هم نداره اگر شرایط مهاجرت به کانادا رو داشته باشید این امکان وجود داره

  37. مهسا گفت:

    سلام من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم میخواستم بدونم که میشه برای مقاطع بالاتر تحصیلی درترکیه ادامه تحصیل بدم ؟؟؟
    و اینکه امکان کارکرن درحین تحصیل وجودداره؟؟
    و یه سوال دیگم اینکه فقط مدرک زبان ترکی کفایت میکنه یا باید حتما مدرک ایلتس و تافل هم داشته باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برخی از رشته های بین المللی حقوق این امکان وجود داره و کار حین تحصیل هم غیر از کارهای حقوقی منعی نداره و اگر کورس دانشگاهتون به زبان ترکی ارائه بشه طبیعتا نیازی به مدرک انگلیسی هم نخواهید داشت

  38. سحر گفت:

    سلام میشه با رشته حقوق بین الملل لیسانس در ترکیه کار کرد؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه این امکان وجود نداره

  39. شقایق گفت:

    با سلام
    من استانبول زندگی میکنم و زبان ترکی رو فول هستم میخواستم اینجا حقوق بخونم
    فقط مدرک پیش دانشگاهی دارم
    اول باید آزمون یس بدم؟
    و اینکه رتبه قبولی رشته حقوق چنده؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر بخواین در دانشگاه های دولتی ترکیه بخونید اما اگر بخواین در دانشگاه خصوصی بخونید نیاز به آزمون هم نداره

  40. Amirhossein گفت:

    سلام من میخواهم بعد از دیپلم در دانشگاه کوچ در رشته حقوق ادامه تحصیل بدم.امکان دارد راهنمایی کنید؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله شما میتونید رشته حقوق رو در دانشگاه های این کشور من جمله کوچ بخونید

  41. پارسا گفت:

    یکیم حقوق بین الملل و خصوصی چه فرقی بینشون هس؟

    1. داوری گفت:

      حقوق بین الملل در همه کشورها یکسانه و حقوق خصوصی قوانین داخلی اون کشوره که متفاوت خواهد بود

  42. پارسا گفت:

    سلام.میخواستم بپرسم که میتونید برام بورسیه کارشناسی وکالت در دانشگاه های مورد تایید ایران بگیرید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در ترکیه میتونید رشته حقوق رو کم هزینه بخونید

  43. نگار گفت:

    سلام عذر میخوام کارشناس حقوقی هستم در ایران برای ارشد حقوق در ترکیه حتما باید حقوق بین الملل خوند یا خصوصی هم میشه؟ با کارشناسی بورس بگیریم بهتره یا ارشد تو ایران داشته باشیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته حقوق رودر مقطع ارشد گرایش های حقوق بین الملل خواهید خوند

  44. rastin گفت:

    تاجایی که من اطلاع دارم رشته حقوق نمیشه در کشور ترکیه کارکرد باید پاسپورت ترکی داشته باشی .چون پرسیدم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله برای اون عده ای که در ترکیه حقوق میخونن امکان کار بعد از اخذ اقامت دائم و پاسپورت امکانپذیر خواهد بود

  45. Mahna گفت:

    سلام اگر من فوق ديپلم حقوق داشته باشم چطور ميتونم تو تركيه ادامه تحصيل بدم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی برای لیسانس پیوسته اقدام کنید

  46. یونس گفت:

    ببخشید چظور میتونیم بعد از دیبلم تو ترکیه ادامع تحصیل بدیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مسئله رو به ما بسپرید که در رشته مورد علاقه تون پذیرش دانشگاه رو بگیریم و برای تحصیل وارد ترکیه بشید

  47. صدرا علیپور گفت:

    سلام،مثلا من لیسانس دارم و میتونم برای فوق لیسانس ترکیه تحصیل کنم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله اگر رشته های حقوق بین الملل رو بخواین بخونید یا رشته های بین رشته ای مثل مدیریت ها

  48. رضا گفت:

    سلام آیا میشه لیسانس حقوق تو ایران گرفت و بعد تو ترکیه فوق لیسانس و دکترا بخونیم وآزمون وکالت بدیم و وکیل بشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      حقوق در هر کشوری روش های متفاوتی داره و با حقوق ایران امکان کار در کشور دیگه ای ندارید

  49. صدرا علیپور گفت:

    دوتا سوال:
    تو دانشگاه حاجت تپه میشه رشته حقوق رو خوند؟؟
    اگر میشه خوند شهریه دانشگاه چقدر هستش؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع از رشته های تحصیلی هر دانشگاه و ظرفیت و شهریه دانشگاه با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  50. محمدرضا زینعلی گفت:

    یه سوال:باید تو ایران پروانه داشته باشیم تا تازه بتونیم ترکیه تحصیل کنیم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر میتونید از ابتدا برای تحصیل در ترکیه اقدام کنید

  51. اسماعیل بوذری گفت:

    سلام من کارشناسی حقوق خوندم تو ایران آیا فقط با مدرک زبان ترکی استانبولی میتونم کارشناسی ارشد بخونم اونجا؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته های حقوق محدودیت دارن ولی در زمینه های حقوق بین الملل این امکان وجود داره

  52. نازنین گفت:

    سلام
    شما بااطمینان کامل کدوم دانشگاه هایی ک حقوق کاملا به زبان انگلیسی هستش رو معرفی میکنید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اینکه دانشگاه ها به زبان انگلیسی و هزینه ها و شهریه و ظرفیت و بورس رو مطلع شید بایستی از دانشگاه های این کشور برای ترم آتی استعلام گرفته شه که در جلسه مشاوره کارشناس برای شما این کار رو انجام میده در صورت تمایل با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  53. گفت:

    سلام من سه تا سوال داشتم : یک اینکه من دیپلمم رو گرفتم اگه بخوام ترکیه کارشناسی بخونم میتونم بورسیه یا فاند بگیرم ینی با بورسیه یا فاند برم دانشگاه؟
    و دوم اینکه شهریه سالانه دانشگاه های استانبول و حاج تپه و انکارا و الوداغ و مرسین به (لیر) چقدر میشه
    سوم اینکه اگه کارشناسی رو ترکیه در دانشگاهی ک مورد تایید وزارت علوم نباشه بخونم بعد بورسیه بگیرم برا کانادا دانشگاه مورد تایید وزارت علوم برا کار تو ایران مشکلی پیش نمیاد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای ترکیه پذیرش گرفت اما بورس صد در صدی نیست در مورد شهریه ها هم بسیار متنوعه که نیاز به اطلاعات بیشتر خواهید داشت و لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  54. علی امیری گفت:

    میشه تو ایران فقط لیسانس داشت و بریم اونجا تحصیل کنیم یا حتما باید پروانه داشته باشیم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در رشته وکالت این رشته رو باید در همون کشور بخونید

  55. زهرا گفت:

    سلام من لیسانس حقوق دارم میتونم در ترکیه کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل بخونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میشه برای ارشد رشته های حقوق بین الملل در ترکیه اقدام کرد

  56. مریم گفت:

    یه جایی خونده بودم که نوشته بود وکیل شدن برای کسایی که ترکیه ای نیستن جز شغل ممنوعه س یعنی نمیتونن کار کنن

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر شما در ترکیه حقوق بخونید و قرارداد کاری بگیرید میتونید کار کنید

  57. Janan گفت:

    سلام خسته نباشید اگر از ابتدا حقوق رو در ترکیه بخونیم امکان مهاجرت و تطبیق مدارک با کشورهایی مثل کانادا و آلمان ممکنه؟..در رابطه با حقوق بین الملل چطور؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته حقوق در کشورهای مختلف متفاوته ولی میتونه در آینده در رشته هایی مثل حقوق بین الملل یا حقوق بشر ادامه تحصیل بدید

    2. رضا گفت:

      و عذر می‌خوام کلا راهی هست که وقتی تو ایران لیسانس حقوق داریم تو ترکیه وکیل بشیم ؟

      1. داوری گفت:

        بله در صورتی که این رشته رو در ترکیه بخونید این امکان وجود داره

  58. رها گفت:

    ببخشید کسی که ایران از دانشگاه دولتی لیسانس حقوق گرفته میتونه ترکیه فوق لیسانسشو بخونه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      هدفتون اگر خوندن رشته حقوق هست بهتره که در ترکیه از ابتدا بخونید مگر اینکه هدفتون مهاجرت باشه که بهتره رشته دیگه ای بخونید

  59. حمید رضا مرادی گفت:

    سلام درامد وکیل بخش دولت چقدر حقوق میگیرن

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص نمیشه دقیق گفت چقدر. چون درآمد وکیل در بخش دولتی ترکیه در خصوص مهاجرت نیست. در اینترنت سرچ بفرمائید

  60. علی شبوستانی گفت:

    با یلام و خسته نباشید سوالی از خدمتتون داشتم آیا با لیسانس حقوق ایران میتوان در ترکیه در همان رشته با تطبیق مدرک ایران ادامه تحصیل کرد آیا مدرک حقوق ایران رو کشور ترکیه برای کار قبول میکنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیر شما بایستی این رشته رو در ترکیه از ابتدا بخونید

      1. Mojdeh گفت:

        آیا میشه با مدرک حقوق کارشناسی ایران رو داشت و برای مقطع
        ارشد اقدام کرد؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما در بسیاری از دانشگاه های کانادا می تونید اقدام به ادامه تحصیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *