ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در اتریش

تحصیل در رشته عمران در اتریش

تحصیل رشته عمران در اتریش به دانشجویان طراحی، نظارت و اجرای پروژه های ساختمانی را می آموزد و مهارت های آن ها را تقویت می نماید. دانشجویان در این رشته یاد می گیرند که بودجه ها و هزینه ها را مدیریت کنند، با معماران و مهندسان کار کنند، تاخیرها و نگرانی های ایمنی را نیز برطرف کنند. مهندسان عمران با جنبه های ساخت و ساز مانند بودجه بندی، ایمنی و مجوزهای قانونی سر و کار دارند. مدیران ساخت و ساز نیز فقط در کارگاه ها مدیریت کارگران، مواد و مصالح و استخدام پیمانکاران فرعی فعالیت دارند.

تحصیل در کشور اتریش که از نظر تاریخی قطب فرهنگی آموزش بین المللی در اروپا است با امکان تحصیل در تعداد زیاد دانشگاه ها و کالج های با کیفیت همراه است. یک سنت آکادمیک طولانی و یک فضای یادگیری باز، اتریش را به گزینه ای آسان برای دانشجویانی تبدیل می کند که به دنبال تحصیلات بین المللی هستند.

شرایط تحصیل رشته عمران در اتریش

مهندسان عمران از موضوع برنامه ریزی تا ساخت و ساز، بازسازی تا تخریب، متخصص در زمینه ساختمان هستند. مهندسان عمران بسیار مورد نیاز هستند. آنها به عنوان رهبر تیم ساخت و ساز برنامه ریزی، طراحی، انجام محاسبات خاص و هماهنگی انجام وظیفه می کنند. بر خلاف معماران، که طراحی پیش زمینه ای برای آنها محسوب می گردد، مهندسان عمران می آموزند که ایده های خود را به صورت ریاضی در زمینه های ایمنی، عملکرد و هزینه ها ارزیابی کنند. مهندسان عمران با استفاده از اندازه گیری های ساختمانی و دانش اتوماسیون ساختمان، موجودی ساختمان جدید و موجود را بهینه می کنند. مهندسی عمران و ساخت و ساز با طراحی، ساخت و نگهداری زیرساخت هایی مانند ساختمان ها، جاده ها، پل ها و غیره که روزانه به آنها متکی هستیم. افرادی که در زمینه مهندسی عمران و ساخت و ساز کار می کنند باید برنامه ها و ساختارها را تطبیق دهند.

آنها باید برای مشکلات پیچیده ای مانند افزایش جمعیت انسانی یا بلایای طبیعی راه حل پیدا کنند. برخی از تخصص های مهندسی عمران مهندسی حمل و نقل ، مهندسی محیط زیست و مهندسی ژئوتکنیک است. در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مهندسی عمران در اتریش، افراد یاد خواهند گرفت که چگونه استانداردهای ایمنی ساخت و ساز و همچنین مقررات ساختمان را دنبال کنند. آنها خواهند آموخت که چگونه پروژه های ساختمانی را مدیریت کنند، همه محاسبات را انجام دهند و در صورت لزوم تنظیماتی را نیز انجام دهند. سایر جنبه های مهم ساختمانی که باید به خاطر سپرد عبارتند از: تأثیرات محیطی، دوام و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب برای پروژه ها. دوره های ارائه شده در دوره های مهندسی عمران توانایی های حل مسئله دانشجو را به چالش می کشد. آنها باید با مشکلاتی از قبیل تکمیل پروژه ساخت و ساز خود با مقدار محدود منابع مقابله کنند.

شرایط تحصیل در رشته عمران در اتریش

نکات مهم درباره تحصیل رشته عمران در اتریش

برای تبدیل شدن به یک مهندس عمران موفق در اتریش، به خلاقیت و توانایی سازگاری با تغییرات پیش بینی نشده در برنامه ریزی نیاز خواهد بود. متقاضیان قادر خواهند بود از بین دو مسیر شغلی عمومی یکی را انتخاب کنند. یا در یک دفتر فنی کار کنند و یا با پروژه های طراحی، درخواست و ملاقات با مشتری دست و پنجه نرم کنند. در دیگر شاخه آنها می توانند بیشتر عملی کار کنند و مستقیماً در پروژه های ساختمانی به عنوان مهندس اجرایی کار کنند. اگر کار در یک سایت ساختمانی برای فارغ التحصیل جذاب به نظر برسد، این شانس را خواهد داشت که عضوی ارزشمند در تیمی باشد که طرحی را روی یک تکه کاغذ بگیرد و آن را به واقعیت تبدیل کند. دانشجویانی که با مدرک مهندسی عمران و ساخت و ساز فارغ التحصیل می شوند می توانند در بخش دولتی یا خصوصی کار کنند.

در اینجا برخی از مشاغل محبوب افراد فارغ التحصیل از رشته عمران ذکر شده است: مهندس ساخت و ساز، مهندس سازه، مهندس منابع آب و نقشه بردار کنترل ساختمان. اتریش ممکن است کشوری نسبتاً کوچک باشد، اما دلایل زیادی برای تحصیل در اتریش وجود دارد، از جمله تعدادی از دانشگاه ها که در میان بهترین های جهان قرار دارند. از نظر مساحت، اتریش بزرگتر از ایالت ماین ایالات متحده نیست و از نظر جمعیت، تقریباً همانند پایتخت انگلیس، لندن است. اما این کشور زیبای اروپای مرکزی، پر از مناظر خیره کننده و شهرهای پرجمعیت است که قطعاً نباید از نظر اندازه قضاوت شود. این کشور سرزمینی است که آهنگسازان بزرگی مانند ولفگانگ، آمادئوس، موتزارت و متفکران ابتکاری مانند زیگموند، فروید و لودویگ ویتگنشتاین را تربیت کرده است. درصد سهم موارد مختلف از هزینه های تحصیل دانشجویی در اتریش در نمودار زیر آمده است:

هزینه های تحصیل دانشجویی در اتریش

دانشگاه های برتر اتریش برای تحصیل در رشته عمران

دانشگاه گراتز اتریش از برترین ها برای تحصیل در رشته عمران است. در دوره کارشناسی این دانشگاه فرد به عنوان یک دانشجوی عمران تخصص های مختلف را در مهندسی سازه و موادی که برای سازه ها و پل های استفاده می شود، مطالعه خواهد کرد. دانشجوی مهندسی عمران در ساخت و ساز با بتن، فولاد و چوب حرفه ای خواهد شد. افراد ابعاد عناصر سازه ای را تعیین کرده و مواد را انتخاب می کنند. در دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران و مهندسی سازه افراد دانش به دست آمده در برنامه کارشناسی خود را عمیق تر کرده و با توجه به علایق شخصی خود رشته ارشد خود را دنبال می کنند. دانشگاه وین اتریش هم در کنار دانشگاه گراتز رشته مهندسی عمران را در درجات مختلف تحصیلی ارائه می کند. در مقطع لیسانس دانشجو یک مرور و بینش جامع را در مورد تمام زمینه های مهندسی عمران کسب خواهد کرد.

از مهندسی سازه، صنعت ساخت و ساز و ژئوتکنیک گرفته تا مدیریت زیرساخت و مهندسی راه و راه آهن، مدیریت منابع و مهندسی هیدرولیک رشته های ارائه شده توسط این دانشگاه هستند. در دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دانشجویان دو مورد از 6 تخصص را از یک لیست انتخاب می کنند. این لیست شامل موارد زیر است:

  • مهندسی سازه – سازه های پشتیبانی کننده
  • مهندسی سازه – نظریه و شبیه سازی
  • ژئوتکنیک
  • مدیریت فرآیند ساخت
  • ترافیک
  • آب و منابع

متقاضیان محترم می توانند برای کسب اطلاعت بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *