ویزای تحصیلی

تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

سوئد کشوری واقع شده در شبه جزیره اسکاندیناوی و شمال اروپا که از غرب با نروژ و از شمال با فنلاند همسایه است و پایتخت آن شهر بزرگ استکهلم است. تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور یک انتخاب ایده آل و پذیرش در دانشگاه های سوئد بسیار با اهمیت می باشد. نظام آموزشی کشور سوئد بسیار استاندارد و هدفمند می باشد و اکثر دانشگاه های این کشور در بین برترین دانشگاه های جهان قرار دارند.

افرادی که با مدرک دیپلم به کشور سوئد مهاجرت می کنند و قصد ادامه تحصیل دارند می توانند در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ های این کشور ادامه تحصیل دهند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و برای راهنمایی بهتر شما علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به سوئد نگارش شده است. اما سوالات پرتکرار متقاضیان محترم در این رابطه عبارتند از:

  • آیا امکان تحصیل در کشور سوئد با مدرک دیپلم وجود دارد؟
  • شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل در سوئد برای دارندگان مدرک دیپلم چیست؟
  • آیا برای دانشجویان ایرانی در سوئد بورس تحصیلی تعلق می گیرد؟
  • هزینه تحصیلی دانشجویان در کشور سوئد به چه صورتی است؟

شرایط تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم در 2024

در کشور سوئد بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی وجود دارد که اکثر رشته های تحصیلی را طبق آخرین استانداردهای اروپا ارائه می دهند. در مقطع کارشناسی تدریس در اکثر دانشگاه‌ های سوئد به زبان سوئدی انجام می‌شود اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد ممکن است. تسلط به زبان سوئدی بخش بزرگی از ملزومات مهاجرت تحصیلی به سوئد را تشکیل می‌دهد و ارائه مدرک دیپلم دبیرستان با ترجمه به زبان رسمی نیز اهمیت دارد.

در سال 2023 همانند قبل برای تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم اولین دوره ای که دانشجویان وارد آن می شوند دوره کارشناسی می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد حداکثر 4 سال به طول می‌انجامد و در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان می توانند در 1 تا 2 سال تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

برترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل با مدرک دیپلم

برترین دانشگاه های سوئدی برای اخذ پذیرش دانشجویان ایرانی کدامند؟ لیست دانشگاه های زیر جزو آن دسته از دانشگاه هایی هستند که مدارک اعطایی آنها مورد تایید وزارت های علوم و بهداشت ایران در سال 2024 است:

QS Ranking 2024نام دانشگاه
73KTH Royal Institute of Technology (kth.se)
187University of Gothenburg
85Lund University (lunduniversity.lu.se)
105Uppsala University
465 (umu.se) Umea University
118 (su.se) Stockholm University

شرایط اخذ بورس تحصیلی در سوئد

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های سوئد برای مقطع کارشناسی وجود دارد. دانشجویان باید رزومه تحصیلی خوب داشته باشند و نمرات عالی در دوره کارشناسی (ترم اول و دوم) کسب کنند. دانشجویان باید رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود را در ابتدا انتخاب کنند سپس مدارک مورد نیاز را تدارک ببینند و تحویل سفارت کشور سوئد بدهند. منظور از مدارک مورد نیاز ارائه مدارک شناسایی با ترجمه رسمی و مدارک تحصیلی، همچنین پر کردن فرم درخواست پذیرش در سفارت سوئد و پرداخت هزینه های بررسی است. بهتر است بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه‌ های سوئد ارائه می شود را بررسی کنید که اگر با شرایط شما همخوانی داشت بتوانید از آن ها استفاده کنید. در باب بورس تحصیلی سوئد به لینک فوق مراجعه کنید.

شرایط تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

انواع بورسیه های تحصیلی در سوئد

در کشور سوئد مجموعا 3 نوع بورس تحصیلی به دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان ایرانی تعلق می گیرد. این بورسیه ها شامل بورس های موسسات سوئدی، بورس های دانشگاهی و بورس های سازمان ها و بنیادهای جهانی یا اروپایی است. آیا می دانید که برای دانشجویان ایرانی در سوئد مجموعا 189 بورس تحصیلی در هر 3 مقطع تحصیلی وجود دارد.

ما در اینجا همراه شما قصد داریم جزئیات برخی از بورس های تحصیلی سوئد در سال 2024 را بررسی نمائیم:

عنوان بورسشرایط مورد نیاز
بورسیه های متخصصان جهانی موسسه سوئدی فول بورسیه جهت تحصیل کارشناسی ارشد ویژه متقاضیان دارای سابقه کار و مدیریت
بورسیه های موسسه سوئدی برای آفریقای جنوبیفول بورسیه برای تحصیلات ارشد شهروندان آفریقای جنوبی در سوئد
بورسیه های موسسه سوئدی برای دانشجویان ارشد حوزه بالکان و ترکیهفول بورسیه برای دانشجویان حوزه بالکان و ترکیه
بورسیه های تحصیلی دانشگاه لوند سوئدبا مبلغی بیش از SEK 15.8 میلیون کرونا (معادل 1.53$ میلیون دلار) برای دانشجویان بیش از 40 کشور از جمله ایرانی ها
بورسیه های پزشکی دانشگاه کارولینسکاویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی شامل دانشجویان ایرانی
بورسیه دانشگاه استکهلم سوئدبرای پوشش هزینه های زندگی دانشجویان خارجی در کلیه مقاطع تحصیلی
بورسیه های کمک مالی برای دانشجویان ایرانی (2024)اعطایی به دانشجویان ایرانی از طرف بنیاد مومنی

دوره های زبان در سوئد با مدرک دیپلم

یکی از کشورهای انگشت شماری که به شهروندان ایرانی این امکان را می دهد که به تحصیل در دوره های زبان بپردازند سوئد است. سوئد این فرصت را به دانشجویان خارجی می دهد که پیش از شروع دوره تحصیل خود، در یکی از مراکز دانشگاهی در این کشور، شروع به ادامه تحصیل در دوره های زبان کنند. برای مثال کسی که مدرک دیپلم در اختیار دارد و می خواهد وارد دوره کارشناسی شود، می تواند با مدرک 5.5 آیتلس، پذیرش کاندیشنال دریافت کند. در باب زبان در سوئد به لینک فوق مراجعه کنید.

در این صورت فرد امکان را تحصیل در دوره های زبان حتی با مدرک دیپلم را خواهد داشت. فرد می تواند ابتدا در یک دوره 6 ماهه زبان در سوئد تحصیل کند و پس از آن، برای دوره کارشناسی در این کشور اقدامات لازم را انجام دهد. این دوره ها معمولا نزدیک به 6000€ (یورو) است. همچنین باید در نظر داشت که این نوع اقامت به هیچ عنوان قابلیت تمدید ندارد و فرد باید در طول دوره 6 ماهه اقامت خود به مدرک آیلتس مورد نظر خود دست پیدا کند.

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

برای تحصیل در سوئد در دوره‌های تحصیل کارشناسی در سوئد تا دکترا نیاز به دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت این کشور دارید که شرایط و ضوابط خود را می‌طلبد. برای افرادی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند فرآیند درخواست تا صدور ویزای دانشجویی بلند مدت سوئد تسریع و تسهیل خواهد شد.

متقاضیان لازم است مدارک زیر را جهت ثبت درخواست خود در سفارت سوئد ارائه کنند:

  • سند عدم سوء پیشینه و سند سلامت پزشکی
  • سند تمکن مالی با پرینت 3 ماهه حساب بانکی
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی
  • ارائه دعوت نامه پذیرش از دانشگاه های سوئد
  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • پرداخت هزینه های مربوط به بررسی ویزا
  • پرداخت هزینه های پذیرش در دانشگاه های سوئد

افرادی که قصد تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم را دارند می توانند بعد از دوره متوسطه با مدرک دیپلم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر سوئد اقدام کنند. نکته قابل توجه این است که در زمان ارائه ویزای دانشجویی سوئد به افراد ویزای همراه برای اقامت همسر و فرزندان در این کشور نیز تعلق می‌گیرد.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد

افرادی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند در دانشگاه های سوئد بدون نیاز به پرداخت شهریه و به صورت رایگان تحصیل کنند. دانشجویانی که از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا به خاک سوئد مهاجرت می کنند و قصد تحصیل دارند، برای مقطع کارشناسی با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شهریه‌ های متفاوت باید بپردازند. در رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی دانشگاه های معتبر کشور سوئد از SEK80000 (کرون سوئد) به صورت سالیانه تا SEK110000 (کرون سوئد) شهریه دریافت می کنند. شهریه در رشته های فنی مهندسی نیز می تواند از SEK120000 تا SEK145000 (کرون سوئد) متغیر باشد. تحصیل در رشته معماری و عمران در سوئد برای دانشجویان از SEK190000 (کرون سوئد) با نظر به دانشگاه و شهر زندگی تا SEK270000 (کرون سوئد) در سال هزینه خواهد داشت.

تحصیل در کارشناسی رشته حقوق در کشور سوئد برای متقاضیان SEK95000 تا SEK130000 (کرون سوئد) به صورت سالیانه هزینه دارد. توجه داشته باشید مبالغ ذکر شده مربوط به شهریه دانشگاه‌ ها و تهیه کتب درسی می باشد و دانشجویان باید هزینه‌های جانبی تحصیل و زندگی در سوئد را در نظر بگیرند.

اشتغال در سوئد برای دانشجویان با مدرک دیپلم

همه افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم را در اختیار دارند، می توانند برای تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی یا سایر رشته های تحصیلی در سوئد اقداماتی را انجام دهند. در چنین شرایطی است که می توان گفت که تحصیل در مقطع کارشناسی سوئد ارزشمندتر می شود. با این حال، مسئله اصلی این است که فرد می تواند در این دوره به کار نیز مشغول شود. بدون تردید اشتغال در سوئد با مدرک دیپلم در بسیاری از فرصت های شغلی با رده بالا ممکن نیست. در چنین شرایطی، فرد می تواند در مشاغل رده پایین تر در سوئد کار کند. در باب کار دانشجویی در سوئد به لینک فوق مراجعه کنید.

باید در نظر داشت که شرایط کار دانشجویی در سوئد تفاوت های زیادی دارد. به همین دلیل است که فرد باید پیش تر تحقیقات گسترده ای در این رابطه انجام دهد. فرد در سوئد می تواند 40 ساعت (به اندازه یک کارمند رسمی) کار کند. به همین دلیل است که کار دانشجویی در این کشور جذابیت های بسیاری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل رایگان در سوئد و اطلاع از هزینه زندگی در سوئد با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه امور مهاجرتی و اخذ انواع ویزا شما را تا رسیدن به سرزمین دلخواهتان همراهی خواهند کرد.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

متقاضیان تحصیل با مدرک دیپلم معمولا با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • آیا تحصیل در کشور سوئد با مدرک دیپلم امکان پذیر است؟ با مدنظر قراردهی شرایط سنی دانشجو و با تکیه بر دانش زبان سوئدی این امکان در خصوص تحصیل با مدرک دیپلم وجود دارد.
  • شرایط بورسیه در مقطع کارشناسی چیست؟ ارائه رزومه مناسب و ایده آل، توصیه نامه، ارائه مدارک تحصیلی پیشین و تکمیل فرم های مربوطه.
  • بورسیه های تحصیلی در سوئد کدام اند؟ در این کشور 3 نوع بورسیه به دانشجویان ارائه می گردد. بورس های موسسات سوئدی و بورسیه های دانشگاهی و بنیادی شامل این موارد است.
  • مدارک لازم برای تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم چیست؟ پس از اخذ مدرک متوسطه با ارائه مدرک دیپلم، گواهی زبان سوئدی و مدارک هویتی باید برای پذیرش تحصیلی اقدام شود.
  • هزینه تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم چه میزان است؟ میانگین هزینه تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم متغیر است. به طور متوسط از 80000 الی 270000 کرون در سال است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *