ویزای تحصیلی

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

در میان کشورهای اروپایی تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان یک راه پرمخاطب مهاجرتی در سال های اخیر مخصوصا برای متاهلین قلمداد می گردد. آیا امکان اخذ ویزا و تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان فراهم است؟ میزان هزینه تحصیل در سوئد و دوره زبان چه مقدار است؟ دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی سوئد راه اخذ اقامت دائم در این کشور را می توانند پیش گیرند. اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، بعد از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، جهت اخذ پذیرش با یک فهرست که شامل موارد مورد نیاز دانشگاه جهت اخذ پذیرش می باشد، روبه رو می شوید.

  • آیا اصولا بدون مدرک زبان می توان در سوئد ادامه تحصیل داد؟
  • شرایط هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد چگونه است؟
  • آیا دانشجویان خارجی از حق کار در سوئد برخوردارند؟

مدارک مورد تقاضا، بسته به دانشگاه و کشور متفاوت است. یکی از الزاماتی که برای تحصیل در اکثر کشورها ملزم به رعایت آن فرد می باشد، دارا بودن دانش زبان و ارائه مدرک زبان می باشد، برای برخی از افراد ارائه مدرک زبان معتبر مشکل است، به همین دلیل به دنبال تحصیل در کشورهایی بدون ارائه مدرک زبان می باشند. در ادامه مقاله تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

ادامه تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان در 2023

در سال 2023 همانند گذشته، سوئد محل خوبی برای زندگی و تحصیل است. نظام آموزشی در سوئد به 2 صورت ارائه می شود، نظام آموزشی رایگان در این کشور که این امکان را در اختیار دانشجویان از کشورهای اروپایی قرار می دهد و نظام تحصیلی پولی برای غیر اروپایی ها. متقاضیان برای این که تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند، برای تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئد دانشجو باید به زبان سوئدی مسلط باشند. برای اطمینان از دانش زبان سوئدی، سالانه آزمون هایی در این کشور برگزار می شود.

امکان تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

به طور کلی می توان گفت دوره های آموزش زبان انگلیسی یا سایر زبان ها در اکثر کشورها وجود دارد. تفاوت اصلی در صدور ویزا در این برنامه ها برای دانشجویان ایرانی است. شاید یک دانشجو حتی به تنهایی و با ارسال درخواست به دانشگاه ها موفق به اخذ پذیرش از کالج ها و دانشگاه های این کشور شود اما مهمترین قسمت اخذ ویزا برای دانشجویان است که در اکثر کشورها متاسفانه امکن اخذ ویزا برای دوره های زبان وجود ندارد.

شما عزیزان بدانید برای مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد با ابزاری که داریم برنامه متناسب را درخواست دهیم. مثلا برای شخصی که متاهل است و می خواهد با همراهانش مهاجرت کند این برنامه ها نیاز به ظرافت بیشتری دارد و امکان اینکه بتوان با خانواده همزمان ویزا شد نیاز به پذیرش از یک دانشگاه و در مقاطه تحصیلی است. پس صرفا با پذیرش دوره زبان اقدام به اخذ ویزا نکنید.

شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

برای رفع ابهامی که برای برخی متقاضیان تحصیل در سوئد وجود دارد بر آن شدیم که یکی از پر تکرارترین سوالات را در این راستا پاسخگو باشیم. آیا می توان در کل بدون مدرک زبان به سوئد مهاجرت تحصیلی داشت؟ همانطور که در بالا مطالعه فرمودید، مشاهده فرمودید که بدون مدرک زبان صرفا با پذیرش در یک کورس زبان از این کشور نمی توان پذیرش یا ویزا دریافت کرد. مگر با شرایط خاص، که در ادامه ما شرایط متفاوت متقاضیان را برررسی می کنیم. اگر شما می خواهید با بالاترین شانس برای ورود به دانشگاه های سوئد اقدام نمائید بهتر است که:

  • فاصله تحصیلی نداشته باشید. (از آخرین مدرک فارغ التحصیلی زمان زیادی نگذشته باشد.)
  • قبل از این اقدام در مورد ویزاهای حوزه شنگن سابقه منفی نداشته باشید.
  • اگر متاهل هستید دارای مدارک مالی مناسبی برای پوشش هزینه های آن ها نیز باشید.
  • در مورد سایر موارد مهاجرتی که در این مقاله نمی گنجد و متناسب با شرایط هر شخصی به صورت مجزا بررسی می شود حتما با یک وکیل مشورت نمائید.

پذیرش تحصیلی سوئد بدون مدرک زبان

برای اخذ پذیرش مهم است که شما از کدامیک از کالج ها یا دانشگاه های سوئد پذیرش بگیرید و همچنین نوع دوره ای که شما نیز در آن پذیرش شده اید بسیار مهم می باشد. اولین نکته این است که شما صرفا برای دوره زبان پذیرش شده اید یا از سوی دانشگاه برای یک مقطع تحصیلی پذیرش شده اید. عموما دانشگاه های سوئد برای پذیرش در مقطع کارشناسی نیاز به آیلتس آکادمیک 6 دارند. شما می توانید در برخی دانشگاه ها یا کالج های سوئد با پذیرش در یک دوره 6 ماهه تا 1 ساله صرفا پذیرش شوید و به دلیل اینکه یک دانشجوی بین المللی هستید نیز هزینه ای را به این کالج ها پرداخت نمائید و به این دلیل خیلی اخذ پذیرش در این مرحله سخت نباشد.

اما نکته اصلی در این رابطه اخذ ویزاست که در حال حاضر برای خیلی از ایرانیان سخت گردیده است. شما صرفا با پذیرش از یک دوره زبان در سوئد خیلی شانس بالایی برای ویزا ندارید. برای اینکه شانس متقاضیان در این راستا افزایش یابد بهتر است با یک پذیرش از دانشگاه های سوئد و در مقاطع دانشگاهی درخواست ویزا نمایند.

پذیرش مشروط از دانشگاه های سوئد

یکی از راه حل هایی که دانشجویان زیادی را موفق به دریافت ویزا کرده است، اخذ پذیرش مشروط از دانشگاه های سوئد است. دانشجویان می توانند با ارائه آیلتس کمتر از سطح 6 آکادمیک برای پذیرش از دانشگاه های این کشور درخواست یک دوره 6 تا 9 ماهه را بنا به سطح آیلتس درخواست نمایند و با 2 پذیرش هم از کالج زبان و هم دانشگاه برای اخذ ویزا با شانس بالاتر درخواست ویزا نمایند. البته باز هم پیشنهاد می شود افراد مدرک زبان مورد نظر را متناسب با حداقل های تعیین شده از سوی دانشگاه در سوئد ارائه نمایند.

آزمون های زبان سوئدی

برای تعیین سطح زبان سوئدی متقاضی می تواند در 2 آزمون که در کشور سوئد برگزار می شود شرکت نماید و سطح زبان سوئدی خود را تعیین نماید. البته برخی به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد هستند که این امر نیز تحت شرایطی شدنی است.

  • آزمون تیسوس (TISUS):یکی از این آزمون ها، آزمون تیسوس می باشد. این آزمون دو بار در سال تشکیل می شود. این آزمون شامل درک مطلب می باشد و فرد را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئدی زبان آماده می نماید و در بسیاری از سفارتخانه ها و همچنین مدارس سوئدی برگزار می شود.
  • کنگره آزمون ارائه گواهی در زمینه تجارت سوئدی: این آزمون توسط اتاق بازرگانی استکهلم تاسیس شد و می تواند به عنوان اثبات مهارت و دانش زبان سوئدی خود برای شرکت در کسب و کار سوئدی استفاده شود. این آزمون 2 بار در سال در استکهلم ارائه می شود.
  • Swedex آزمون سطح زبان سوئدی: این آزمون به طور منظم در سوئد و سایر کشورهای اروپایی برگزار می شود، میزان صلاحیت فرد را برای شرکت در سخنرانی هایی که در سوئد برگزار می شود، تعیین می نماید، مطابق با چهارچوب مشترک اروپا باید موفق به دریافت سطح A2 ، B1 یا B2 باشد. همچنین چندین دانشگاه در سوئد وجود دارند که این امکان را در اختیار فرد قرار می دهند که زبان سوئدی را قبل از ورود به دانشگاه آموزش ببینند.

شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

دانشگاه های مطرح در سوئد

شما از بهترین دانشگاه های سوئدی در سال 2023 چه می دانید؟ این دانشگاه ها عبارت هستند از:

رتبه ملیدانشگاهشهر
1موسسه کارولینسکاStockholm
2دانشگاه لوندLund
3دانشگاه آپسالاUppsala
4دانشگاه استکهلمGothenburg
5موسسه فناوری رویال (KTH)Stockholm

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد

برای تحصیل در دانشگاه های بین المللی فرد باید شرایط لازم را طبق شرایط مورد نیاز هر دانشگاه احراز نماید، در سوئد فرد این امکان را دارد که در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیلات خود را ادامه دهد. برای واجد شرایط بودن فرد نیازمند ارائه مدارکی می باشد. این مدارک به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد:

اسناد و مدارکشرایط
مدارک هویتیپاسپورت معتبر
مدارک تحصیلی مقاطع قبلیمدرک دیپلم متوسطه یا دانشنامه کارشناسی
ارائه مدارکی مبنی بر دانش زبان انگلیسی معادل English 6آزمون IELTS با حداقل نمره 6.5
آزمون TOEFL کتبی 575
آزمون TOEFL iBT نمره 90
ارائه مدارک دال بر مهارت دانش سوئدیمدرک زبان سوئدی

از لیست مدارک مورد نیاز می توان نتیجه گیری نمود که امکان تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان وجود ندارد. علاوه بر این اکثر دانشگاه ها از شخص مدارک تکمیلی جهت صدور پذیرش درخواست می نماید.

شرایط ویزای تحصیلی سوئد 2023

دولت سوئد برای اتباع خارجی گه مایل به مهاجرت به این کشور هستند انواع ویزاهای مختلف را صادر می کند. یکی ز این ویزاها با نام ویزای تحصیلی سوئد شناخته می شود که ویژه دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل یک برنامه فول- تایم در این کشور هستند. ویزایی که از نوع ویزاهای بلند مدت کشورسوئد (تایپ D) محسوب شده و به دو صورت آنلاین و حضوری نیز برای متقاضیان صادر می شود. و پس این ویزای سوئد فقط برای دانشجویان بین المللی صادر می شود که به تازگی از دانشگاه های سوئدی پذیرش گرفته اند.

با گردآوری مدارک ذیل مهیای درخواست این ویزا از سفارت کشور سوئد می شوند:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی سوئد
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • ریزنمرات از دوره های تحصیلی قبلی
  • نامه/ تاییدیه پذیرش از دانشگاه های سوئد
  • گواهی اثبات تمکن مالی متقاضی
  • گواهی معتبر اسکان در سوئد
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • بیمه سلامت با پوشش خدمات درمانی تا سقف EUR 300000 (یورو)
  • رسید واریز اولین شهریه تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست ویزای دانشجوئی سوئد به میزان EUR 60 (یورو)

هزینه های تحصیل در سوئد

در حال حاضر دانشگاه های بین المللی در سوئد از متقاضیان خارجی برای اعطای پذیرش هزینه ای را بابت ثبت نام و شهریه دریافت می نمایند. این در حالی است که تحصیل تا سال 2011 برای اتباع خارحی نیز در این کشور رایگان بود. هزینه سالانه تحصیلات عالی در سوئد بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت است. هزینه تحصیل در سوئد از حدود 8000€ تا 25500€ (یورو) می باشد. تمام دانش آموزان سوئد باید کتاب های درسی خود را در این کشور تهیه نمایند و به طور متوسط ​​برای تهیه کتاب ها 750€ (یورو) را در لیست هزینه های خود برآورد کنند.

بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان خارجیوجود دارد
تخفیف هزینه مسافرت دانشجوییوجود دارد
میانگین هزینه زندگی (در ماه)SEK6300 (کرون سوئد)
شهریه دانشجویان خارجی (درماه)SEK350 (کرون سوئد)

میزان شهریه دوره های زبان بنا به نوع کالج یا دانشگاه قابل تغییر می باشد، در اروپا اکثر کشورها در موسسات، کالج ها و دانشگاه های دولتی و خصوصی این دوره ها را برگزار می نمایند. متاسفانه در حال حاضر تعداد محدودی از این کشورها و موسسات برای اتباع ایرانی شرایط پذیرش و ویزا را همچنان دارا هستند. میزان شهریه ها نیز در اکثر این کشورها بصورت پیش پرداخت برای هزینه های یک سال از دانشجویان دریافت می گردد. در اکثر موارد پرداخت کامل شهریه نیز می تواند شانس دریافت ویزا را افزایش دهد.

دشواری تحصیل در سوئد بدون نیاز به مدرک زبان

همانطور که در این مقاله مطالعه فرمودید امکان تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان انگلیسی برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، شانسی برای دریافت ویزا وجود ندارد. در واقع اگر شما بخواهید می توانید درخواست پذیرش نمائید و شاید هم با شرایط روز و سخت گیری بسیاری از دانشگاه های سوئد برای پذیرش دانشجوی ایرانی در دوره های زبان حتی پذیرش شوید، شانس شما برای دریافت ویزا بسیار پایین است. شما برای تحصیل در دانشگاه های رایگان باید به زبان سوئدی مسلط و برای تحصیل در دانشگاه های بین المللی باید به زبان انگلیسی مسلط باشید.

اگر به دنبال ادامه تحصیل در کشورهای خارجی بدون ارائه مدرک زبان می باشید، باید آن را در کشورهایی مثل اتریش، فرانسه، مجارستان و غیره بررسی نمائید. البته شرایطی وجود دارد که برخی دانشجویان بدون فاصله تحصیلی و مدارک مالی خوب بدون ارائه مدرک زبان وارد کشور سوئد شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در سوئد شما می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حاصل فرمائید و پیشنهاد ما را برای اخذ ویزای تحصیلی دریافت نمائید.

سوالات پرتکرار درباب تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در سوئد بدون ارائه مدرک زبان پرسش های زیر را مطرح می کنند:

  • آیا تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ در خصوص اخذ ویزای تحصیلی باید به این نکته اشاره داشت که نیاز به ارائه مدرک زبان با توجه به زبان تحصیل می باشد.
  • حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در سوئد چیست؟ حداقل مدرک زبان مورد نیاز آیلتس 5 می باشد که افراد می توانند ادامه تحصیلات زبان را در این کشور سپری کنند.
  • چه مواردی می توان شانس پذیرش و ویزا را از سوئد ارتقا بدهد؟ عدم گپ تحصیلی، عدم ریجیکتی ویزا در حوزه شنگن و ارائه مدارک مالی دال بر پوشش هزینه ها برای خانواده.
  • هزینه تحصیل در سوئد چقدر است؟ میزان هزینه با توجه به مقطع تحصیلی متغیر است و به مقدار 8000€ الی 10000€ (یورو) می باشد.
  • میانگین هزینه های زندگی در سوئد چقدر است؟ میانگین هزینه های زندگی در این کشور به میزان 6300 کرون سوئد در ماه است.
4.9/5 - (28 امتیاز)

18 دیدگاه برای “تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

  1. سامان گفت:

    اینهمه نوشتید که آخرش بنویسید بدون مدرک زبان امکان دریافت ویزا برای ایرانیان نگون بخت وجود نداره…!

    1. ف.فرجی گفت:

      بله متاسفانه هر روز قوانین کشورها برای ایرانی سخت و سخت تر می شود

    2. سهراب گفت:

      بدونه انگلیسی هیچ راهی نداره. فرقی نداره ایرانی باشی یا از امریکا.
      اول از همه اکثر مقاطع لیسانس به سوئدی هست به جز معدود دانشگاهایی که خاص هستن و شاید یکی دو رشته رو تو مقطع لیسانس به انگلیسی درس بدن. این دانشگاه ها تو مقطع لیسانس معمولا رشته های پرطرفدار و خاص رو به انگلیسی ارائه میدن که هم برا خود سوئدیها هست هم برا خارجی ها. این رشته ها معمولا با شهریه ی خیلی بالا ارائه میشه و اکثرا خرپولای چینی و اسیایی و کشورای عربی خلیج فارس بچه هاشونو میفرستن. اشنایی دارم از خرپولای تهرانه پسرش تو لیسانس که انگلیسی ارائه میشد رفت. البته تافل و ایلتس اجباریه. باید داشته باشی. و بعدم درسهات تو دبیرستان باید خیلی خوب باشه تا با چینیها و بعضی کشورا که معروف به خرخونی هستن رقابت کنی.
      باقی رشته ها تو مقطع لیسانس که به سوئدی تدریس میشه هم تنها راهش قبولی تو امتحانات زبان سوئدیه و اگه تبعه غیر اروپایی باشین باید شهریه بدین.

      بعدش میرسیم به فوق لیسانس. تقریبا تمام رشته های فوق لیسانس تو سوئد انگلیسی هست. دیگه سوئدی نیست. همشون به انگلیسیه و چون سوئد تو تحصیل میشه گفت یکی از کشورای عالی دنیا هست از کل دنیا برا فوق لیسانس پذیرش دارن. و رقابت هم بالاست. مثلا تو ایران تو دانشگاه تهران مکانیک سیالات که خودم خوندم تنها ۵ تا دانشجوی افغانستانی داشتیم. اونام ایران به دنیا اومده بودن و همینجا درس خونده بودن که طبق تعریفات دانشجوی خارجی محسوب نمیشن. اما تو سوئد دوست من میگفت بیشتر از نصف کلاسشون غیر سوئدی هستن و همشون از خارج سوئد میان. یعنی رقابت اینقدربالاست. و پذیرش هم نیازمند تافل و ایلتس با نمره ی بالا و خوب هست.
      یعنی بدونه مدرک زبان هیچ راهی نداره. حتما باید انگلیسی بلد باشی و تافل گرفته باشی

      1. امیر جلالی گفت:

        ممنون از اطلاعاتی که در اختیار همگان قرار دادید

  2. مهراد گفت:

    به هیچ وجه بدون آیلتس اقدام نکنید ویزارو رد میکنن

  3. تبسم فرجي گفت:

    سلام تا چه سني ميشه اقدام كرد؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سوئد محدودیت سنی نداره ولی هرچه سریع تر اقدام کنید شانس شما بیشتر می شه

  4. اصغر پور مخبر گفت:

    سلام. برای این که قرار داد ببندم و وکالت نامه بدم به موسسه حقوقی شما برای انجحام کار های مهاجرتم. باید چه کاری کنم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      میشه با ما تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق در اختیارتون قرار بدن

  5. سعید گفت:

    به نظر میاد تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان کار سختتری باشه. به نظر میرسه آدم وقت بذاره مدرک زبان بگیره شانسش برای خیلی کشورا افزایش پیدا میکنه

  6. ali ram گفت:

    بابت مطلب مفیدتون تشکر میکنم من اصلا فکر نمیکردم که تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان امکان داشته باشه

  7. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری سوئد توضیح میدید؟
    ممنون بابت اطلاعات به روزتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید مقاله ویزای کار سوئد رو مطالعه کنید

  8. محمد رسایی گفت:

    از کجا می تونم اطلاعاتی راجع به زبان سوئدی به دست بیارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل زبان سوئدی رو مطالعه کنید.

  9. v!da گفت:

    سلام و تشکر من میخوام برای ارشد در رشته معماری به کشور سوئد سفر کنم ایا میتونم بدون مدرک زبان اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه مدرک زبان از الزامات هست

  10. ماکان کمانی گفت:

    خوندن یه زبان سوم مثل سوئدی دشواره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *