ویزای تحصیلی

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

از شرایط ورود به دانشگاه های سوئیس برخورداری از مدرک زبان می ­باشد، البته تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان در برخی از دانشگاه ها امکان پذیر است. تدریس در اکثر دانشگاه های سوئیس به زبان های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی صورت می­ گیرد. دانشجویان تنها با ارائه مدرک زبان هر کدام از زبان های فوق می ­توانند وارد دانشگاه های این کشور گردند.

بهتر است دانشجویان عزیز قبل از هر گونه تصمیم گیری جهت تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

  • آیا کشور سوئیس روی پذیرش زبان ویزا صادر میکند؟
  • شرایط اخذ پذیرش زبان در سوئیس چیست؟
  • هزینه دوره زبان در سوئیس چقدر است؟

تحصیل در سوئیس در 2023

برخی از دانشگاه های کشور سوئیس دانشجویانی که دارای مدرک زبان کافی نیستند را نیز پذیرش می­ نمایند. البته می بایست شخص مورد نظر دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5 باشد. پذیرش دانشجویان به صورتی که بیان شد نوعی پذیرش مشروط است و دانشجو باید قبل از شروع تحصیلات آکادمیک خود در دوره های زبان دانشگاه مورد نظر شرکت نموده تا بتواند مدرک زبان خود را دریافت و سپس وارد برنامه های تحصیلی رشته مورد نظر خود گردد. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل باشند.

همانطور که می­ دانید در سال 2023 کیفیت بالای آموزشی در دانشگاه های سوئیس باعث شده است که دانشجویان زیادی دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل برگزینند. از آنجائیکه برخی از دانشگاه های این کشور شرایط تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان را برای دانشجویان بین المللی نیز مهیا نموده اند، اشتیاق دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های سوئیس 2 چندان شده است.

شرایط تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

دولت سوئیس در بخش آموزش در این کشور سرمایه گذاری های کلانی را برای ارائه آموزش های بسیار با کیفیت نموده است. همچنین بر این اعتقاد است که دانش و تحقیقات دانشجویان یک ملت فرآیندی کلیدی در اقتصاد ملی یک کشور محسوب می­ گردد. دانشگاه های کشور سوئیس بیشترین آمار ثبت اختراع در جهان را بخود اختصاص داده اند. در طول سالیان زیاد دانشگاه های این کشور اکثر جوایز نوبل را به خود اختصاص داده اند.

از همین رو است که اکثر دانشجویان خارجی علاقمند و مشتاق تحصیل در دانشگاه های سوئیس هستند. می ­توان گفت ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئیس ضمانتی برای زندگی آینده تمامی دانشجویانی است که تحصیلاتشان را در این کشور به اتمام رسانیده اند. اما برای برخی اخذ مدرک زبان در ایران به دلیل مشغله و قرارگیری در جامعه فارسی زبان سخت است از همین رو مشتاق به گذراندن دوره های زبان در کشور مقصد یعنی سوئیس هستند. گرچه اگر متقاضی در گذشته نزدیک به حوزه شنگن سفر نداشته و شرایط قوی رزومه ای و مالی نداشته باشد ریسک صدور ویزا برای دوره های زبان بالا خواهد بود.

مطالعه بیشتر: رشته رادیولوژی در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

می­ توان گفت هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس تقریباً مناسب است. دانشگاه های این کشور شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی را تسهیل نموده اند. هزینه های تحصیل برای دانشجویانی که خارج از کشورهای اروپایی به این کشور مراجعت نموده اند با یکدیگر متفاوت است. البته در برخی از شهرهای این کشور این دانشجویان هزینه هایی برابر با دانشجویان محلی این کشور پرداخت می­ نمایند.

از آنجائیکه دانشگاه های سوئیس علاقمند جذب دانشجویان خارجی هستند، بورسیه های تحصیلی را برای آنان قرار داده است. البته اکثر این بورسیه های تحصیلی سوئیس متعلق به دانشجویان دوره پزشکی و دکتری در این کشور می ­باشد. در کشور سوئیس آموزش و پرورش هر استان مسئول امور آموزشی استان مربوطه هستند و بصورت مستقل از دولت عمل می­ نمایند. سوئیس از کشورهای گران از لحاظ هزینه زندگی است. هزینه زندگی در این کشور بالغ بر 2000€ (یورو) در ماه است.

اخذ ویزای سوئیس بدون مدرک زبان

دانشگاه های این کشور از سیستم بولونیا یا تبادل دانشجو میان دانشگاه های جهان پیروی می­ نمایند. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های سوئیس می­ توانند همزمان تحصیل در دانشگاه های کشورهای دیگر را نیز تجربه نمایند. دانشجویانی که تحصیلاتشان را در دیگر کشورهای اروپایی به اتمام رسانیده اند، نیز به راحتی می­ توانند وارد دانشگاه های سوئیس شوند. زیرا تمامی مدارکی که از دانشگاه های اروپایی صادر می­ گردد مورد تأیید دانشگاه های سوئیس نیز هستند. منتهی در این راه داشتن مدرک زبان معتبر انگلیسی، آلمانی و غیره، با توجه به زبان آموزش دوره تحصیلی مورد نظر، ضروری است. حقیقت این است که کشورهای معدودی در دنیا هستند که با داشتن پذیرش کالج زبان و بدون داشتن مدرک زبان معتبر مثل آیلتس و غیره، به ایرانی ها ویزا می دهند. از جمله این کشورها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرانسه
  • مجارستان
  • ترکیه
  • مالتا

اما سوئیس جزو این کشورها نیست؛ پس شانس اخذ ویزای تحصیلی سوئیس برای بالای 18 ساله در صورتی که مدرک زبان نداشته باشند بسیار پایین است

آموزش و تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

آموزش و تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

دولت سوئیس بر کیفیت آموزشی در موسسات آموزشی اهمیت بسیار زیادی قائل است. همانطور که بیان نمودیم این کشور سرمایه گذاری های کلانی را در این بخش نموده است. آموزش در کشور سوئیس به سه بخش تقسیم می­ گردد که عبارتند از ابتدایی، ثانویه و سوم. تحصیلات ابتدایی دانش­ آموزان به مدت 9 سال است که برای تمامی شهروندان سوئیسی اجباری می­ باشد. این دوره شامل تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان دانش ­آموزان می­ باشد.

تحصیل در سوئیس به زبان های متعدد

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم تدریس در دانشگاه های سوئیس به 3 زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ارائه می­ گردد. از همین رو توانسته دانشجویان بین المللی بسیاری را بخود جذب نماید. همچنین امکان تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان نیز ممکن است. بدین گونه که پذیرش دانشجو در دانشگاه های این کشور مشروط بر این است که قبل از ورود به دوره تحصیلی مهارت لازم زبان مورد نظر خود را کسب نماید. دانشگاه های این کشور دوره های آموزش زبان را برای ایندسته از دانشجویان برگزار می­ نمایند. دانشجویان براحتی می ­توانند از این فرصت استفاده نموده و پس از پایان دوره های زبان فوق وارد دوره های تحصیلی رشته مورد نظر خود گردند. اکثر دانشجویان بین المللی که تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب می­ نمایند، در رشته های مدیریت در دانشگاه های سوئیس مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه های آلمانی زبان در سوئیس

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل به زبان آلمانی در سوئیس را دارند و مهارت لازم در این زبان را ندارند، می­ توانند ابتدا در یکی از کشورهای آلمانی زبان همچون مجارستان و یا برخی دیگر از کشورهای اروپایی مهارت لازم را در این زمینه کسب کنند. سپس برای پذیرش در دانشگاه های سوئیس اقدام نمایند. دوره های زبان آلمانی در کشور مجارستان بسیار مناسب است و در حدود 5000€ تا 6000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. دوره های زبان آلمانی در سوئیس چیزی حدود 8000€ (یورو) در سال هزینه دربردارد.

از مهمترین دانشگاه های سوئیس که تدریس به زبان آلمانی ارائه می­ گردند عبارتند از:

  • باسل
  • برن
  • لاکرن
  • گالن
  • زوریخ
  • فرایبورگ

دانشگاه های فرانسوی زبان در سوئیس

تحصیل در سوئیس به زبان فرانسوی نیز امکان پذیر است. پیشنهاد ما به دانشجویانی که قصد تحصیل به این زبان را دارند اینست که جهت کسب مهارت لازم در زبان فرانسوی ابتدا به فرانسه سفر نموده و مهارت لازم در این زمینه را کسب نمایند. سپس برای پذیرش در دانشگاه های فرانسوی زبان سوئیس و اخذ ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایند.

دانشگاه های زیر از جمله دانشگاه هایی هستند که تدریس به زبان فرانسوی ارائه می ­گردد:

  • فرایبورگ
  • ژنو

رشته های تحصیلی در دانشگاه های سوئیس

دانشجویان در رشته های مختلفی می­ توانند در دانشگاه های سوئیس به تحصیل بپردازند. از جمله مهمترین رشته هایی که در دوره کارشناسی در دانشگاه های سوئیس به دانشجویان ارائه می­ گردد عبارتند از:

  • مدیریت کسب وکار دیجیتال
  • مدیریت کسب و کار دانشگاه سنت گلن
  • علوم کامپیوتری
  • علوم ارتباطات
  • اقتصاد

همچنین رشته های مدیریت سیاسی و عمومی، بازاریابی لوکس، نوآوری کسب و کار، بازاریابی و ارتباطات دیجیتال از جمله رشته هایی هستند که در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می ­گردد. پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در این کشور مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز مطالعه نمایید. جهت آگاهی از سایر رشته ها و شرایط تحصیل در سوئیس می­ توانید با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از تجارب و مشاوره های مفید آنان بهره ­مند گردید.

سوالات متداول در باب تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان می باشیم:

  • شرایط تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان چیست؟ می ­توان گفت ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئیس ضمانتی برای زندگی آینده تمامی دانشجویانی است که تحصیلاتشان را در این کشور به اتمام رسانیده اند. اما برای برخی اخذ مدرک زبان در ایران به دلیل مشغله و قرارگیری در جامعه فارسی زبان سخت است از همین رو مشتاق به گذراندن دوره های زبان در کشور مقصد یعنی سوئیس هستند. گرچه اگر متقاضی در گذشته نزدیک به حوزه شنگن سفر نداشته و شرایط قوی رزومه ای و مالی نداشته باشد ریسک صدور ویزا برای دوره های زبان بالا خواهد بود.
  • هزینه تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان چیست؟ می­ توان گفت هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس تقریباً مناسب است. دانشگاه های این کشور شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی را تسهیل نموده اند. هزینه های تحصیل برای دانشجویانی که خارج از کشورهای اروپایی به این کشور مراجعت نموده اند با یکدیگر متفاوت است. البته در برخی از شهرهای این کشور این دانشجویان هزینه هایی برابر با دانشجویان محلی این کشور پرداخت می­ نمایند. از آنجائیکه دانشگاه های سوئیس علاقمند جذب دانشجویان خارجی هستند، بورسیه های تحصیلی را برای آنان قرار داده است. البته اکثر این بورسیه های تحصیلی سوئیس متعلق به دانشجویان دوره پزشکی و دکتری در این کشور می ­باشد. در کشور سوئیس آموزش و پرورش هر استان مسئول امور آموزشی استان مربوطه هستند و بصورت مستقل از دولت عمل می­ نمایند. سوئیس از کشورهای گران از لحاظ هزینه زندگی است. هزینه زندگی در این کشور بالغ بر 2000€ (یورو) در ماه است.
5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *