ویزای تحصیلی

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

در حال حاضر فرانسه جزو معدود کشورهای معتبر شنگن میباشد که بدون مدرک زبان هم ویزای تحصیلی صادر میکند. تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان از موضوعاتی است که به دلایل مختلف نظیر رایگان بودن تحصیلات و جاذبه های توریستی مورد توجه افراد بوده است. اما قبل از هر اقدامی باید از شرایطی مانند:

  • تحصیل در فرانسه 2024 به چه صورت می باشد؟
  • مدارک لازم برای جهت ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟
  • آیا تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم امکان پذیر است؟

در مقاله زیر که متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است، شما با شرایط تحصیل در کشور فرانسه بدون مدرک زبان بیشتر آشنا خواهید شد. این موسسه سال هاست در زمینه مهاجرت کاری و تحصیلی به کشورهای دیگر فعالیت دارد، در خصوص تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان به ارائه اطلاعاتی پرداخته اند. در ابتدای امر اطلاعاتی در خصوص کشور فرانسه ارائه می شود و در نهایت موضوع اصلی که همان تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان است مورد بحث قرار خواهد گرفت.

تحصیل در کشور فرانسه 2024

نکاتی در مورد انتخاب فرانسه وجود دارد که متقاضی پیش از رفتن به این کشور باید مد نظر داشته باشد:

  • پایتخت فرانسه شهر پاریس است.
  • بیش از نیمی از مردم فرانسه مسیحی هستند و حدود 40% آن ها بی دین هستند.
  • رییس جمهور کشور فرانسه در حال حاضر امانوئل مکرون است.
  • نخست وزیر کشور فرانسه ادوارد فیلیپ است.
  • مساحت کشور فرانسه 640.679 کیلومتر مربع است و چهل و دومین کشور دنیا به لحاظ وسعت می باشد.
  • بیش از 67 میلیون نفر جمعیت دارد.
  • آمار بیکاری فرانسه 8.2% است.
  • فرانسه هم عضو شنگن است هم اتحادیه اروپا و در نتیجه واحد پولی آن یورو است.

همانطور که درباره فرانسه و جاذبه های مهاجرتی آن صحبت شد، کشور فرانسه در 2024 حدود 30 هزار دانشجوی بین المللی را از کشورهای خارجی پذیرا میباشد. از اصلی ترین دلیل این موضوع هم همانطور که در بالای مقاله ذکر شد، سیستم نظام آموزشی نیمه رایگان فرانسه و حتی ورود با مدرک دیپلم به این کشور حتی بدون مدرک زبان برای شرکت در کالج زبان فرانسه است.

مطالعه بیشتر: رشته بیهوشی در فرانسه

نکات مهم راجع به تحصیل در فرانسه

برخی از نکات مهم در این خصوص را می توان به شرح ذیل خلاصه نمود:

  • برای اخذ پذیرش از برخی دانشگاه های فرانسه میتوان فرم تقاضا مستقیما به خود دانشگاه ایمیل کرد.
  • بر طبق بررسی آمار در سال 2024 اکثرا برای پذیرش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های فرانسه فرد نیازمند مدرک از آزمون های GMAT و GRE، LSAT میباشد.
  • بهتر است دانشجویان فقط به 1 الی 2 دانشگاه اکتفا نکرده و مدارک خود را به 4 الی 5 دانشگاه ارسال کرده تا شانس قبولی خود را بالا ببرند.
  • دانشجویانی که از شهرهای غیر اروپایی هستند، نیازمند گذراندن پذیرش اولیه از TCF-DAP خواهند بود که این موضوع برای دریافت سرویس DAP برای ارائه سفارت مورد نیاز هست.
  • اکثرا رشته در مقطع کارشناسی به زبان فرانسه در دانشگاه های تدریس میشود و دانشجویان باید مدرک زبان فرانسه در سطح B1 ارائه دهند و برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا داشتن مدرک آیلتش 6.5 و 7 کافی میباشد.
  • اگر فردی مدرک زبان فرانسه را ندارند به راحتی میتواند بدون نیاز به آن در کورس های یک ساله زبان در فرانسه شرکت کرده سپس وارد دوره های تحصیلی شود.
  • اخذ پذیرش و ارسال درخواست پذیرش از دانشگاه های فرانسه 2 دفعه در سال صورت میگیرد که برای ترم پاییز، پذیرش در اوایل فوریه و اوایل آپریل و برای ترم بهار از 15سپتامبر شروع می شود.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در فرانسه

بسیاری از دانشگاه ها در کشور فرانسه برنامه های دو زبانه به غیر از زبان فرانسوی ارائه می دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. اما افرادی که مایل به یادگیری یا بهبود زبان فرانسوی خود هستند در حالی که متخصص در یک رشته تحصیلی دیگری هستند، می توانند از کورس های زبان فرانسه از شرکت در کالج ها استفاده نمایند.

با این حال، اگر تصمیم به تحصیل به زبان فرانسه، فرد داشته باشد، باید حداقل سطح متوسطی از فرانسوی را بلد باشد. بسیاری از دانشگاه ها نیاز به گواهی B2 (متوسط) در Diplôme d’Études en Langue Française (DELF) یا گاهی اوقات C1 (پیشرفته) گواهینامه (Diplôme Approofonddi Langue Française یا DALF بسته به دوره تحصیلی، دارند. بسیاری از مردم فرانسوی به زبان های غیر از زبان خود صحبت می کنند. با این حال، برای ارتباط موثر و تحصیل در فرانسه، فرد دانش زبان فرانسوی را داشته باشد. دانشجویان بین المللی که به زبان فرانسوی مسلط هستند، با تحصیل و زندگی روزمره بسیار راحت تر هستند.

اگر احساس می کنید فرانسوی شما به اندازه کافی خوب نیست، دوره های زبان های بسیاری برای دانشجویان خارجی مانند فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگکه مایل به پیشرفت مهارت های زبان خود هستند، وجود دارد. همچنین، برقراری ارتباط با افراد محلی و تجربه زبان در محیط روزمره به فرد کمک خواهد کرد فرانسوی خود را بهبود بخشند. در همان زمان، امکان استفاده از انگلیسی در زندگی روزمره یا در طول تحصیلات و تحقیقات وجود دارد. با این حال، حتی در این شرایط، دانشجویان بین المللی تشویق به یادگیری زبان فرانسه می شوند.

شیوه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

طبق آماری که به دست آمده از نظرسنجی تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان که بیش از 14 هزار دانشجو در آن شرکت داشتند، فرانسه دومین مقصد ایده آل برای تحصیل از دید دانشجویان می باشد. تنها کشور کانادا است که با 69% بالاتر از فرانسه و در رده اول قرار گرفته است، سال تحصیلی در فرانسه از اواسط ماه سپتامبر شروع می شود و تا اواخر ماه ژوئن سال بعد ادامه خواهد داشت. البته بعضی دانشگاه ها و موسسات آموزشی امکان دارد در طول سال نیز دانشجو ثبت نام کنند.

متقاضیان توجه نمایند که الزامات شرایط پذیرش از دانشگاه های فرانسه در سال 2024 به صورت زیر می باشد:

آیتمشرح
مدرک تحصیلی مورد نیازمدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات آن
آزمون زبان مورد قبولDELE و DALF برای تحصیل به زبان فرانسه
IELTS یا TOEFL برای تحصیل دانشجویان به زبان انگلیسی
پایان زمان پذیرش31 ژوئن
مجوز تحصیلی لازمویزای دانشجویی اقامت طولانی VL-TS و ویزای اقامت فرانسه
بورسیه تحصیلیوجود دارد

هر چند به عنوان یک دانشجوی بین الملی برای تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان تنها در صورتی می توان درخواست پذیرش داد که تمام الزامات تعیین شده توسط دانشگاه را در رزومه خود داشته باشد. علاوه بر این از 2 ماه جلوتر از مهلت پذیرش (Deadline) تعیین شده توسط دانشگاه فرم درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نماید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه های فرانسه بسیار پر متقاضی هستند. در نتیجه هر چه زودتر فرم درخواست پذیرش و رزومه برای آنها ارسال شود، سریع تر به درخواست متقاضی رسیدگی می کنند و نظر نهایی خود را در مورد این که آیا با ثبت نام وی موافقت بکنند یا خیر اتخاذ می نمایند.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان در کارشناسی

به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه فرد می بایست تحصیلات دیپلم خود را تمام کرده باشد و در کشور خود کنکور نیز داده باشد. علاوه بر این بر زبان فرانسوی تسلط داشته باشند. توجه کنید که رنکینگ دانشگاه مقصد دانشجو در فرانسه بستگی به رتبه کنکور وی در کشور مبدا دارد. متقاضیان تحصیل در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود نیز ملزم به ارائه نمره آیلتس یا تافل مورد نظر دانشگاه خود را دارند. منتهی نکته حائز اهمیت این است که تحصیل به زبان فرانسه رایگان است و دانشگاه های خصوصی که رشته هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند بابت تحصیل از دانشجویان هزینه دریافت می کنند.

هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان 2024

تحصیل و خواندن زبان در فرانسه به 2 صورت و با 2 نوع هزینه صورت میگیرد:

تحصیل و خواندن زبان فرانسه در کالج های خصوصی هزینه 6000€ (یورو) در سال
تحصیل و خواندن زبان فرانسه در دانشگاه ها هزینه 2000€ (یورو) در سال

البته ذکر این نکته لازم است که تحصیل در کالج ها برای استارت کورس در هر ماه امکان پذیر است. این حسن را دارد که دانشجو برای هر ماهی که بخواهد میتواند پذیرش زبان در فرانسه را اخذ کند. اما برای تحصیل زبان در دانشگاه ها فقط سالی دوبار شرایط پذیرش مهیا میباشد و فرد باید برای هر ترم صبر کند تا سایت دانشگاه برای ثبت نام این مدل از تحصیل باز شود. البته ذکر این نکته لازم است که در سال 2024 کسانی که از دانشگاه جهت خواندن زبان پذیرش میگیرند به مراتب شانس بالاتری جهت ویزای فرانسه دارند.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان در کارشناسی

تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم

عمدتا اگر فردی بخواهد با مدرک دیپلم اقدام به پذیرش در دوره های تحصیلی در کشور فرانسه نماید باید دقت کند که فاصله سنی و تحصیلی او از زمان فارغ التحصیلی مدرک دیپلم بیش از 2 سال نباشد. زیرا فاصله سنی منطبق با دوره مورد نظر برای اخذ ویزا بسیار مهم می باشد. اگر شخصی مدرک دیپلم داشته باشد می تواند تا سن 20 سالگی برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مختلف به زیان فرانسه با ارائه مدرک B1 فرانسوی اقدام نماید. اما خوشبختانه کشور فرانسه در مواردی با شرایط خاصی به افراد تا سن 30 سال برای گذراندن دوره زبان در فرانسه ویزا میدهد.

با توجه به سختگیرانه بودن فرآیند دانشگاه های دولتی فرانسه نسبت به اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی بهترین، مطمئن ترین و سریع ترین راه رسیدن به تحصیل رایگان در فرانسه، شرکت در دوره های زبان و اخذ پذیرش از کالج های زبان در فرانسه است که هم ساده تر از دانشگاه های فرانسوی به دانشجویان بین الملی پذیرش می دهند، هم هزینه نسبتا پایینی دارند و با بالا بردن سطح زبان فرانسه افراد، راهشان را به منظور استفاده از تحصیل رایگان فرانسه در مرحله بعد هموار می کنند.

اعزام دانشجو به فرانسه

عمدتا پذیرش در مقطع کارشناسی در کشور فرانسه سخت تر می باشد به دلیل اینکه اکثر رشته های به زبان فرانسه هستند. اما این موضوع در مقاطع بالاتر مثل کارشناسی ارشد و دکترا راحت تر می باشد. در کشور فرانسه به دانشجویان بین المللی اجازه داده می شود تا در حین تحصیلشان، کار ضمن تحصیل نیز داشته باشند. متقاضیان اعزام دانشجو به فرانسه پس از اخذ پذیرش و آمادگی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا باید به سفارت فرانسه در کشور خود مراجعه نموده و اقدام به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه نمایند. جهت اطلاع از شرایط اخذ پذیرش در رشته مدیریت منابع انسانی در فرانسه، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

مزایای کالج زبانهای فرانسه به سایر کشورها

کالج های زبان در فرانسه برای تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان بین 2000€ تا 6000€ (یورو) است. اما دوره های زبان آلمانی در اتریش سالیانه بین 10000€ تا 15000€ (یورو) می باشد. یک مزیت دیگر تحصیل در دوره های زبان فرانسه، این است که بر خلاف کشورهایی مثل، مجارستان، اتریش، ایتالیا و مالتا، دوره های زبان در کشور فرانسه همراه با ویزای همراه می باشند. یعنی همسر و فرزندان فرد نیز می توانند وی را همراهی کنند و به عنوان یک مزیت بزرگ دیگر باید به این نکته اشاره کرد که همراه نیز اجازه کار خواهد داشت. از دانشگاه های مطرح کشور فرانسه می توان به دانشگاه پلی تکنیک فرانسه اشاره نمود.

هزینه زندگی در فرانسه

با این کار، یعنی اقدام از طریق دوره های زبان در فرانسه، فرد لازم نیست هیچگونه مدرک زبانی را از کشور مبدا ارائه دهد. زیرا قرار است زبان را در کشور مقصد یعنی فرانسه فراگیرد و این مزیت بزرگی به لحاظ صرفه جویی در زمان است. هزینه های زندگی در فرانسه بین 800€ تا 1200€ (یورو) به طور ماهیانه است هر چند دانشجویان می توانند از یکسری تخفیفات استفاده کنند. این هزینه را به طوری کاهش دهند که ماهیانه تنها 650€ (یورو) بابت هزینه های زندگی خود صرف نمایند.

در حقیقت دانشجویان می توانند با ارائه درخواستی رایگان برای کمک هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه به سازمان CAF ماهیانه 35% از هزینه ای که بابت خوابگاه یا به طور کل محل زندگی خود می بایست بپردازند را صرفه جویی کنند. البته این درخواست باید ویژگی هایی داشته باشد که در خصوص آن می توانید اطلاعات مفیدی را از مشاورین مهاجرتی به دست آورید.

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی فرانسه

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه عبارتند از:

  • تکمیل 2 نسخه فرم ویزای بلند مدت دانشجویی
  • 2 قطعه عکس شبیه به عکس پاسپورت
  • ارائه اصل گذرنامه با داشتن حداقل 1 سال اعتبار
  • کپی از 5 صفحه اول گذرنامه و صفحاتی که دارای مهر و ویزا هستند
  • اصل شناسنامه و کپی از صفحات آن ها
  • ترجمه شناسنامه
  • رزومه انگلیسی و یا فرانسوی
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی و یا فرانسوی همراه با ارائه اصل و ترجمه دیپلم
  • در صورت شاغل بودن، ارائه گواهی اشتغال به کار
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه و یا کالج
  • مدرک زبان فرانسوی در صورت نیاز
  • پیرینت حساب و نامه تمکن مالی به میزان یک سال هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه

نکات تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

نکته جالب این است که بسیاری از موزه ها و گالری ها برای افراد زیر 26 سال رایگان می باشند و به طور کل کشور فرانسه در زمینه های مختلف تخفیفات زیادی را برای دانشجویان و دانش آموزان قائل می شود. نکته مهم دیگر نیز این است که دانشجویان در فرانسه این اجازه را دارند تا به طور قانونی هفته ای 20 ساعت کار دانشجویی در فرانسه را داشته باشند که فرصت فوق العاده ای است.

در مقاله ای که مطالعه نمودید به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان پرداختیم. امید است اطلاعات سودمندی را در این خصوص به دست آورده باشید. در نهایت در صورتی که در خصوص تحصیل در فرانسه یا سایر کشورها سوالاتی در ذهن دارید، میتوانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و پرسش ها و ابهاماتتان را با کارشناسان ارشد ما مطرح فرمایید.

سوالات پرتکرار درباب تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان باید از موارد زیر مطلع باشد:

  1. حداقل مدرک تحصیلی برای مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان چیست؟ حداقل مدرک مورد نظر، دیپلم متوسطه به همراه ریز نمرات است.
  2. آیا امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟ بله سازمانی تحت عنوان کف به دانشجویان خارجی کمک هزینه تحصیلی به میزان 20% الی 50% اعطا می کند.
  3. مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟ تکمیل فرم های درخواست، روزمه و انگیزه نامه، اخذ پذیرش از دانشگاه، ارائه مدارک مالی و ارائه مدارک تحصیلی.
  4. آیا دانشجویان می توانند حین تحصیل کار کنند؟ بله دانشجویان می توانند به مدت 24 ساعت در هفته مشغول به کار حین تحصیل شوند.
  5. تاریخ ثبت نام در مراکز آموزشی فرانسه چند بار در سال است؟ تاریخ های ثبت نام در مراکز دولتی 2 بار در سال و در مراکز خصوص 6 بار در سال است.
  6. هزینه تحصیل زبان در فرانسه چقدر است؟ میزان هزینه به مقدار 2000€ الی 6000€ (یورو) در سال متغیر است.
4.8/5 - (25 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *