ویزای تحصیلی

تحصیل در لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین

از سال 2020 اسم کشور لیختن اشتاین بیشتر شنیده شد. تحصیل در لیختن اشتاین یکی از روش­های اخذ اقامت و مهاجرت به این کشور اروپایی می باشد. جمعیت کشور لیختن اشتاین در حدود 40000 نفر است و جزء کشورهای کوچک قاره اروپا محسوب می­ شود. زبان مردم، زبان آلمانی و واحد پول این کشور، فرانک سوئیس می ­باشد. سطح زندگی و امکانات رفاهی در این کشور بسیار خوب و همچنین نرخ بیکاری نیز در لیختن اشتاین، پایین است، همچنین درصد سواد مردم این کشور تقریباً 100 است. دانشگاه­ های این کشور بسیار معتبر و شناخته شده بوده و از سطح علمی بالایی برخوردار می باشند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله آماده اطلاع رسانی در مورد روش­های اخذ اقامت لیختن اشتاین، از جمله تحصیل در لیختن اشتاین، شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور به متقاضیان می ­باشد.

علاوه بر اينها، ميانگين دستمزد کار در ليختن اشتاين هم بسيار بالاتر است، بالاتر از اغلب کشورهای اروپايی! بحدی که اکنون ميانگين درآمد ماهيانه مردمان ليختن اشتاين حدود 5799CHF معادل €5362 (يورو) میباشد.


شرایط تحصیل در لیختن اشتاین

یکی از گزینه ­های مناسب برای متقاضیان برای تحصیل و زندگی از لحاظ به صرفه بودن سطح هزینه ­ها، تحصیل در کشور اشتاین است، همچنین این کشور جزو کشورهای عضو شنگن است و به همین دلیل رفت و آمد متقاضیان به سایر کشورهای این حوزه به آسانی امکان پذیر خواهد بود. در کشور کوچک لیختن اشتاین، دانشگاه هایی معتبر با امکانات پیشرفته و سطح علمی خوب وجود دارد و متقاضیانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نمی­ باشند، می­ بایست برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. مدارک دانشگاه ­های کشور لیختن اشتاین بسیار معتبر و یکی از شرایط ضروری برای تحصیل در لیختن اشتاین، واریز مبلغی در حدود CHF3000 (فرانک سوئیس) در حساب دانشگاه مورد نظر می ­باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در لیختن اشتاین

برای اعزام دانشجو به لیختن اشتاین، یکی از نکات مهم برای متقاضیان هزینه تحصیل در این کشور است. هزینه تحصیل در کشور لیختن اشتاین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر می­ باشد. هزینه­ های تحصیل در دانشگاه­ های خصوص کشور لیختن اشتاین در حدود 4000$ الی 5000$ (دلار آمریکا) در سال است و برای هر ترم تحصیلی تقریباً CHF900 (فرانک) می ­باشد. متقاضیان همچنین می­ بایست از هزینه­ های زندگی در این کشور نیز آگاه باشند. برای تحصیل در این کشور می­توانند از خوابگاه ­های ارائه شده استفاده نمایند. هزینه خوابگاه­ های دانشگاه ­های این کشور اغلب از مخارج اجاره مسکن ارزان تر است.

هزینه ­های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی گرانتر است و در ماه این هزینه در لیختن اشتاین تقریباً CHF1500 (فرانک سوئیس) است. جالب اینکه هزینه زندگی در لیختن اشتاین بقدری بالا است که شاخص هزینه زندگی در این کشور حدود 162.87% بالاتر از ایران است. پس متقاضیان در صورت استفاده از خوابگاه های دانشجویی به دلیل ارزان بودن آن، می توانند در پرداخت هزینه های زندگی در کشور لیختن اشتاین صرفه جویی نمایند.

توجه کنيد که از بين کليه هزينه های زندگی در ليختن اشتاين، هزينه اجاره خانه برای دانشجويان بين المللی بيشتر از ساير هزينه هاست که در نمودار زير هم ملاحظه می نمائيد:

توزیع هزینه های زندگی در لیختن اشتاین

بورسیه تحصیلی در لیختن اشتاین

در سال 2024 برای تحصیل در لیختن اشتاین در دانشگاه ­های معتبر، اخذ بورسیه تحصیلی امکان پذیر می­ باشد و متقاضیان دانشجو در صورت واجد شرایط بودن موارد زیر می­ توانند بورسیه تحصیلی کسب نمایند:

  • تسلط کافی به زبان و ارائه مدارک زبان
  • کسب معدل خیلی خوب و بالا در ترم قبلی
  • داشتن مهارت بالا و تخصص لازم

در صورت اخذ بورسیه تحصیلی، دانشجویان­ می­ توانند هزینه­ های تحصیلی را به طور قابل ملاحظه ­ای کاهش دهند. اما اينکه آيا امکان کار حين تحصيل در ليختن اشتاين وجود دارد يا خير، بستگی به برنامه تحصيلی افراد دارد. مطابق قانون کشور ليختن اشتاين دانشجويان بين المللی دارای مجوز اقامت کوتاه مدت حق کار دانشجوئی در اين کشور را دارند.

اما منتها مشروط به اينکه درصدهای زير را رعايت نمايند:

درصدهای کار حین تحصیل در لیختن اشتاین

تحصیل در دانشگاه­ های لیختن اشتاین

چهار دانشگاه­ معتبر این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه لیختن اشتاین
  • دانشگاه خصوصی در قلمرو پادشاهی لیختن اشتاین
  • انستیتو لیختن اشتاین
  • آکادمی بین المللی فلسفه

رشته ­های تحصیلی موجود در دانشگاه­ های فوق عبارتند از رشته ­های تحصیلی در علوم تجربی، گروه ­های هنر، فنی و مهندسی و رشته­ های تحصیلی در علوم انسانی. در مقاله تحصیل در لیختن اشتاین، به قوانین و شرایط تحصیل در این کشور، مدارک لازم، هزینه­ های تحصیل و زندگی و غیره پرداخته خواهد شد.

بهترین شهرهای لیختن اشتاین برای تحصیل کجاست؟

کشور لیختن اشتاین در مرکز قاره اروپا واقع شده است، از شمال و شرق با کشور اتریش و از جنوب و غرب با کشور سوئیس دارای مرزهای مشترک است. تقسیمات کشوری لیختن اشتاین به گونه ای است که این کشور دارای 11 شهرستان است که بیشتر آن ها دارای تنها 1 شهر هستند. در شمال این کشور 5 شهرستان وجود دارد که ناحیه انتخاباتی اونترلاند را تشکیل می دهند و 6 شهرستان باقی مانده دیگر بخش انتخاباتی اوبرلاند را تشکیل می دهند.

کشور لیختن اشتاین تنها دارای 4 دانشگاه و موسسه آموزش عالی است که این دانشگاه ها در 3 شهر زیر جای گرفته اند:

  • فادوتس
  • بندرن
  • تریزن

تحصیل در دانشگاه­ های لیختن اشتاین

رشته ­های تحصیلی برتر در دانشگاه ­های لیختن اشتاین

حقیقت امر آن است که لیختن اشتاین کشور کوچکی است که تعداد دانشگاه های موجود در این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است. از همین رو در بسیاری از رشته های تحصیلی، دانشگاه های لیختن استاین نمی توان در تمامی رشته های تحصیلی پذیرش دریافت کرد.

برترین رشته ­های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقطع دکترا را به طور جداگانه در ادامه معرفی خواهیم کرد:

برترین رشته ­های دوره کارشناسیبرترین رشته ­های دوره کارشناسی ارشدبرترین رشته­ های دوره دکتری
رشته­ های مهندسی معماریرشته ­های مهندسی معماریرشته ­های فلسفه با گرایش اقتصاد کسب و کار
رشته ­های تحصیلی مدیریت بازرگانیرشته ­های تحصیلی کار آفرینیرشته ­های فلسفه با گرایش معماری و برنامه ریزی
رشته­ های مدیریت کسب و کاررشته ­های تحصیلی مدیریت فناوری و اطلاعاترشته های پزشکی مانند رشته ­ایمنی شناسی در لیختن اشتاین
رشته­ های تحصیلی مدیریت فرآیندها
رشته­ های تحصیلی مدیریت مالی

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های لیختن اشتاین

با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی، مدارکی که فرد باید تهیه کند متفاوت است اما به طور کلی می توان اساسی ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های لیختن اشتاین را در سال 2024 به شرح ذیل دانست:

  • CV
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی با توجه به زبان دوره آموزشی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه
  • تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد یا والدین یا سرپرست وی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در لیختن اشتاین باشد
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee

سطح دانشگاه ­های لیختن اشتاین بالا می باشد و از تجهیزات مدرن برخوردار است. همچنین هزینه تحصیل در این کشور بسیار پایین است. برای اخذ اقامت دائم این کشور متقاضیان بهتر است ابتدا ویزای تحصیلی لیختن اشتاین را کسب نمایند. اگر متقاضیان به دلایل فوق خواستار اخذ اقامت و مهاجرت به لیختن اشتاین هستند، می توانند سایر مقالات تهیه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنند.

سوالات پرتکرار درباره تحصیل در لیختن اشتاین

پیش از شروع تحصیل در لیختن اشتاین باید به سوالات زیر پاسخ داده شود:

  • زبان تحصیل در لیختن اشتاین چیست؟ آلمانی و انگلیسی.
  • آیا دانشجویان خارجی در لیختن اشتاین اجاره کار دانشجویی خواهند داشت؟ بله ضمن آنکه امکان کار تمام وقت برای آن ها در تعطیلات فراهم است.
  • آیا می توان از تحصیل در لیختن اشتاین به عنوان سکوی پرتاب استفاده کرد؟ با توجه به آلمانی زبان بودن این کشور، می توان از آن به عنوان سکوی پرتابی برای ورود به آلمان و اتریش استفاده کرد.
  • طول دوره تحصیل در لیختن اشتاین چه مدت است؟ 4 سال دوره کارشناسی، 2 سال کارشناسی ارشد و حداقل 3 سال دوره دکترا.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *