ویزای تحصیلی

مدارس دولتی آرژانتین

مدارس دولتی آرژانتین

نرخ باسوادی در کشور آرژانتین به طرز قابل توجهی بالاست و شهروندان این کشور به تحصیلات فرزندانشان اهمیت بسیاری می دهند. تحصیل در مدارس دولتی آرژانتین به دلیل رایگان بودن مدارس و سیستم آموزشی قوی مورد توجه عده زیادی از آرژانتینی ها قرار گرفته است؛ به طوری که درصد زیادی از دانش آموزان این کشور مشغول به تحصیل در این دسته از مدارس هستند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعات تهیه شده است به سوالاتی از جمله موارد زیر پاسخ داده ایم:

  • سیستم آموزشی کشور آرژانتین به چه صورت است؟
  • مزایای انتخاب در مدارس دولتی کشور آرژانتین کدامند؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کرد؟
  • محدودیت های تحصیل در این کشور چیست؟
  • بهترین مدارس آرژانتین برای تحصیل دانش آموزان کدامند؟
  • آیا امکان تحصیل دو زبانه در مدارس دولتی کشور آرژانتین وجود دارد؟
  • آیا دانش آموزان می توانند تا مقاطع دانشگاهی به تحصیل در مدارس دولتی ادامه دهند؟

در مورد کشور آرژانتین و تحصیل در این کشور

آرژانتین به پایتختی بوینس آیرس در آمریکای جنوبی واقع شده و یکی از وسیع ترین کشورهای این قاره به شمار می رود. زبان رسمی مردم این کشور اسپانیایی است و اروپایی ها درصد زیادی از ساکنینی آن را تشکیل می دهند. دین مسیحیت در آرژانتین بیشترین تعداد پیرو را به خود اختصاص داده است؛ با این حال حدودا 1.9% مردم آرژانتین مسلمان هستند. اقتصاد آرژانتین یکی از قوی ترین اقتصادها در حوزه آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است و مردم این کشور از سطح رفاه خوبی برخوردار هستند. صادرات مواد طبیعی و کشاورزی از جمله سویا، روغن های گیاهی، گوسفند، گوشت گاو و غیره بیشترین بخش را در میان محصولات صادراتی کشور آرژانتین به خود اختصاص می دهند. کشور آرژانتین از منابع طبیعی فراوانی برخوردار بوده و صنایع پتروشیمی از جمله نفت و گاز نیز بخش مهمی از صادرات این کشور به شمار می روند.


نرخ با سوادی در آرژانتین در سال 2018، 99% اعلام شده است؛ این رقم بالا نشان می دهد که تحصیل در آرژانتین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که درصد زیادی از افراد این جامعه را باسوادها تشکیل می دهند. تحصیل در آرژانتین از مزایای مختلفی برخوردار است و امکان پیشرفت در حوزه های مختلف برای دانش آموزان و دانشجویان مستعد کشور فراهم است. سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی آرژانتین را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند و این موضوع نشان دهنده اعتبار بالای دانشگاه های این کشور در سطح جهانی است. هر سال تحصیلی در آرژانتین از ماه دسامبر شروع شده و تا مارس ادامه دارد و حدودا 200 روز تحصیلی را در بر می گیرد.

نظام آموزشی مدارس دولتی و خصوصی آرژانتین

سیستم آموزشی این کشور به چهار مقطع تقسیم می شود؛ اولین آن ها مهد کودک است که کودکان 2 الی 5 سال اجازه ثبت نام در این مقطع را دارند. پس از آن، تحصیلات ابتدایی آغاز می گردد که دانش آموزان از سن 6 الی 12 تا 14 سالگی مشغول به تحصیل در آن هستند. سپس تحصیلات ثانویه آغاز می شود که دانش آموزانی با سنین 12 الی 17 سال مخاطب آن هستند. کورس های انتخابی در این مقطع 3 الی 8 سال طول می کشد و دانش آموزان را برای شرکت در برنامه های متنوع حرفه ای و تخصصی آماده می کنند. پس از آن دانش آموزان می توانند به دانشگاه ها وارد شوند؛ دانشگاه های آرژانتین به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم شده و رشته های متنوعی را برای علاقه مندان ارائه می دهند. اطلاعات سال 2024 هنوز از سوی دولت آرژانتین اعلام نشده است.

 

معرفی مدارس دولتی آرژانتین

در سال 1990، تعداد مدارس در کشور آرژآنتین به رقمی بیش از 21000 واحد رسید. مدارس دولتی در این کشور 18000 و مدارس خصوصی آن حدود 2200 واحد اعلام شده اند. همانند سایر مناطق دنیا، تحصیل در مدارس دولتی کشور آرژانتین به طور رایگان صورت می گیرد؛ به همین دلیل این مدارس می توانند گزینه ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه به شمار روند. بسیاری از دانش آموزان این کشور به دلیل عدم توانایی مالی خانواده هایشان در پرداخت شهریه مدارس خصوصی، مشغول به تحصیل در مدارس دولتی این کشور هستند.

به طور معمول انتخاب این دسته از مدارس به زبان اسپانیایی صورت می گیرد و امکان شرکت در کلاس های دو زبانه و تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانش آموزان فراهم نمی کنند. کلاس های مدارس دولتی در آرژانتین عمدتا در یک نیمه روز ارائه می شوند و امکان شرکت در دوره های آموزشی موسیقی و یا هنر نیز در تعداد محدودی از این مدارس فراهم می باشد.

دانشگاه های دولتی کشور آرژانتین
شهرنام دانشگاه
بوینس آیرسColegio Nacional de Buenos Aires
سان ایسیدروColegio Nacional de San Isidro
اوشوآیاColegio Nacional de Ushuaia
سانتا فهDr. Manuel Pizarro Technical School
کیلمس(EET Nº7 Taller Regional Quilmes (IMPA
مارالگوEscuela Secundaria Técnica Química Industrial y Minera
بوینس آیرسEscuela Superior de Comercio Carlos Pellegrini
بوینس آیرسOtto Krause Technical School

معرفی مدارس دولتی آرژانتین

چالش های اساسی تحصیل در مدارس دولتی آرژانتین

همانند اغلب کشورهای مدرن آمریکایی، تحصیل در مدارس دولتی آرژانتین در کنار مزیت های متعددی که برای دانش آموزان به همراه دارد، دارای چاش های محدودی نیز در حوزه های مختلف می باشد. به عبارت دیگر، برخی از چالش های اساسی در خصوص مدارس دولتی آرژانتین موجب نارضایتی اغلب دانش آموزان به ویژه دانش آموزان خارجی در این کشور شده است. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در مدارس دولتی آرژانتین موانع زبان گسترده در این مدارس می باشد. زیرا اغلب این مدارس از زبان رسمی آرژانتین برای تدریس استفاده می کنند.

برخی از مهم ترین چالش های تحصیل در مدارس دولتی آرژانتین عبارت اند از:

مهم ترین چالش های تحصیل در مدارس دولتی آرژانتین

مزایای انتخاب مدارس دولتی آرژانتین

همانطور که گفته شد؛ تعداد زیادی مدارس دولتی در آرژانتین وجود دارد که دانش آموزان زیادی هم اکنون در آن ها مشغول به تحصیل هستند. یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در مدارس دولتی کشور آرژانتین، رایگان بودن آن ها و امکان ادامه تا مقاطع دانشگاهی می باشد. دانش آموزانی که در این دسته از مدارس تحصیل می کنند هزینه ای بابت شهریه مدرسه خود نمی دهند و این مزیت باعث شده تا اکثر خانواده های آرژانتینی مدارس دولتی را برای آموزش فرزندانشان انتخاب کنند. علیرغم رایگان بودن تحصیل در این مدارس، سایر هزینه های تحصیل از جمله خرید کتاب و غیره بر عهده خود دانش آموز است و دولت کشور آرژانتین در قبال آن هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

با انتخاب مدارس دولتی کشور آرژانتین، دانش آموزان مهارت هایی هم چون کار گروهی، مسولیت پذیری و غیره را نیز می آموزند که خود از مزایای بزرگ مدارس دولتی به شمار می رود. مطالعه مقاله های رشته های تحصیلی در آرژانتین، تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی آرژانتین و دانشگاه های رایگان آرژانتین می تواند اطلاعات مفیدی در زمینه تحصیل در مقاطع بالاتر در آرژانتین در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در صورت نیاز به دریافت هر گونه مشاوره در زمینه مهاجرت به آرژانتین از طرق تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره به کشورهای مختلف جهان، می توانید با تیم وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با صدها پرونده موفق و سال ها سابقه درخشان در ارتباط باشید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص مدارس دولتی آرژانتین

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط مدارس دولتی آرژانتین، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا تحصیل در مدارس دولتی آرژانتین رایگان است؟ به طور کلی سیستم آموزشی از دبستان تا دبیرستان در مدارس دولتی آرژانتین برای تمامی دانش آموزان رایگان می باشد.
  • کیفیت آموزش در مدارس دولتی آرژانتین چگونه است؟ زیرساخت های آموزشی در مدارس دولتی آرژانتین، همواره با مدارس خصوصی یا غیر انتفاعی این کشور در حال رقابت است، و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *