ویزای تحصیلی

تحصیل در مدارس دولتی اروگوئه

تحصیل در مدارس دولتی اروگوئه

اطلاعات پیرامون تحصیل در مدارس دولتی اروگوئه و فرآیند اخذ مجوز تحصیلی برای فرزندان اشخاص خارجی، کمک شایانی به تسهیل این روند خواهد کرد. اغلب آمار و ارقام منتشره پیرامون تاریخچه تحصیل کودکان در اروگوئه مربوط به سال 1987 می باشد؛ زمانیکه هنوز اصلاحات عظیم در نظام آموزشی این کشور صورت نگرفته و بودجه های کلان همچون مبلغ اختصاص یافته از سوی بانک جهانی، برای ارتقای سطح آموزشی این کشور اعمال نشده بود. تحصیل در اروگوئه را با توجه به تعداد زیاد مدارس این کشور و مهیا بودن امکان ثبت نام فرزندان مهاجرین بین المللی در هر یک از گروه مدارس دولتی، خصوصی و بین المللی یکی از پرمخاطب ترین گزینه های پیش روی علاقه مندان در سال های اخیر بوده که ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم به بررسی شرایط تحصیل در مدارس دولتی آن بپردازیم.

  • شرایط ورود به  دانشگاه های اروگوئه چه تفاوتی با مدارس دارد؟
  • هزینه تحصیل در مدارس این کشور چقدر است؟
  • محدودیت های تحصیل در مدارس اروگوئه چیست؟
  • آیا اروگوئه مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
  • بهترین مدارس این کشور کدامند؟

درباره تحصیل در مدارس دولتی اروگوئه

اروگوئه یکی از بهترین کشورهای منطقه آمریکای جنوبی جهت مهاجرت و زندگی می باشد؛ بسیاری از گردشگران این سرزمین را امن ترین کشور آمریکای جنوبی دانسته و جنبه های گوناگون مورد توجه برای اقامت در آن را رضایت بخش برمی شمارند. اقتصاد در کشور اروگوئه به ثبات قابل توجهی دست یافته و صادرات انواع محصولات کشاورزی از آن به کشورهای همسایه چون آرژانتین کمک شایانی به بهبود وضعیت رفاه شهروندان کرده است. وجود رودخانه های جذاب چون پارانا گردشگران بسیاری را هرساله به این کشور غنی فرا می خواند. اگرچه اوضاع تحصیل در اروگوئه طی دهه های 1970 و 1980 میلادی بدون نظم و سامان بوده، هم اکنون با پیشرفت های چشمگیر تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان بین المللی را خواستار استفاده از امکانات به روز خود می بیند.

کودکان در اروگوئه از 6 سالگی ملزم به حضور در کلاس های درس دوره ابتدایی بوده و این روند تا پایان تحصیل در مقطع متوسطه ادامه می یابد. در بررسی جنبه های کیفی ارائه آموزش اروگوئه دارای رتبه 33 در جهان می باشد و در مقایسه صورت گرفته از سوی Nation Master پیرامون اوضاع تحصیل در این کشور و آمریکا، متوسط سال های تحصیل شهروندان آمریکایی در مدارس 12 سال بوده که نسبت به اروگوئه با 7.6 سال 58% بیشتر می باشد. همچنین میزان برابری تعداد دانش آموزان دختر و پسر در مدارس اروگوئه در مجموع 23% بیشتر از آمریکا می باشد. در ادامه به مقایسه تعداد کودکان بی بهره از تحصیل در مدارس اروگوئه و آمریکا به ازای هر 1000 نفر می پردازیم:

مقایسه نرخ کودکان بازمانده از تحصیلات مدرسه در اروگوئه و آمریکا

نظام آموزشی و تحصیل در مدارس دولتی اروگوئه

نظام آموزشی اروگوئه در سال های اخیر با پیشرفت چشمگیری در زمینه های گوناگون مواجه بوده است؛ پس از تخصیص بودجه 28 میلیون دلاری از سوی بانک جهانی به امور آموزشی اروگوئه در سال 2001، تعداد دانش آموزان و معلمان باکیفیت این کشور افزایش یافته و این امر در نهایت منجر به تاسیس تعداد بیشتری از مدارس گردید به طوریکه هم اکنون شاهد بیش از 3000 مدرسه در سطح شهرهای این کشور هستیم که تنها 10% آن ها را مدارس خصوصی تشکیل می دهند. طبق قوانین مقرر در سال 2014 ساعت حضور دانش آموزان اروگوئه ای در مدارس از 4 به 7.5 ساعت افزایش یافت و علت آن افزایش کارایی و کیفیت تحصیل کودکان و نوجوانان اعلام شد. در سال 1987 تعداد 16568 معلم دبستان در اروگوئه مشغول خدمت رسانی بودند که این رقم هم اکنون به نزدیک دوبرابر افزایش یافته است.

سن دانش آموزانمقطع تحصیلی
6 الی 11 سالابتدایی
12 الی 14 سالمتوسطه
15 الی 18 سالbachellerito

طبق ضوابط نظام آموزشی اروگوئه، دانش آموزان پس از پایان مقطع متوسطه و دریافت مدرک تحصیلی خود، قادر خواهند بود در رشته های فنی به تحصیل خود ادامه داده و یا در کلاس های مربوط به هر یک از دروس تجربی، مهندسی و انسانی شرکت نمایند. ثبت نام در این دوره که تحت عنوان bachellerito شناخته می شود به منزله کسب آمادگی افراد جهت پذیرش در دانشگاه های معتبر شهرهایی چون مونته ویدئو در سال های آتی می باشد. مدارس دولتی اروگوئه سعی دارند با فراهم آوردن امکاناتی چون کتابخانه های مجهز و انواع فعالیت های تفریحی، فضای مناسبی را برای اشخاص ایجاد نمایند. همچنین پیمان Mercosur که میان 6 کشور برزیل، آرژانتین، بولیوی، شیلی، اروگوئه و پاراگوئه امضا شده است به افزایش تبادلات علمی میان کشورها و بهبود وضعیت مدارس منجر شده.

نظام آموزشی و تحصیل در مدارس دولتی اروگوئه

معرفی مدارس دولتی اروگوئه

اغلب مدارس مشهور دولتی اروگوئه در شهر پرجمعیت مونته ویدئو واقع شده اند؛ علی رغم شهرت مدرسه Uruguayan American School به علت پیروی از نظام آموزشی آمریکا و ارائه اغلب دوره های آموزشی به زبان انگلیسی، هزینه های تحصیل در این مدرسه بسیار زیاد می باشد. فلذا اغلب مهاجرین خارجی به دنبال ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی با کیفیت همچون Susana Soca و Woodside School الزاما به شهر مونته ویدئو کوچ می نمایند. زبان ارائه آموزش به دانش آموزان در این مدارس اسپانیایی بوده و در برخی دوره ها پرتغالی و انگلیسی نیز مشاهده می شوند. St. George Secondary School از دیگر مدارس دولتی معتبر این کشور می باشد.

مزایای تحصیل در مدارس دولتی اروگوئه

هزینه های بسیار پایین تحصیل در مدارس اروگوئه در کنار سطح بالای بهداشت موجود در مراکز و موسسات آموزش عالی در این کشور موجب شده اند تا بسیاری از افراد مهاجرت به اروگوئه را نسبت به سایر کشورهای جنوبی چون برزیل و آرژانتین دارای ارجحیت دانسته و به ثبت نام فرزندان خود در مدارس رایگان این کشور مبادرت ورزند. وجود مدارس ارائه دهنده آموزش به صورت شبانه روزی، سطح کیفی مطلوب تدریس در مقاطع حساس چون دبیرستان و اعتبار بالای مدرک اخذ شده از مدارس اروگوئه همگی از نقاط مثبت تحصیل در آن ها می باشند. شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه تحصیل در اروگوئه و چگونگی اخذ ویزای این کشور با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتیاط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *