ویزای تحصیلی

تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا به دلیل کیفیت آموزشی برتر و محیطی جذاب همواره مورد توجه دانش آموزان و اولیای دانش آموزان می باشد. معمولا والدین همواره دغدغه تحصیل فرزندان خود را دارند و به دنبال تحصیل فرزندان خود در مدارس با کیفیت اروپایی می باشند. این امر را می توان از طریق تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا دنبال کرد. اسپانیا با ترکیبی از فرهنگ، هنر، ورزش و تاریخ در واقع فرصتی بی نظیر برای تجربه یک آموزش بین المللی با کیفیت بالا را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

شما می توانید برای تحصیل فرزندان خود در مدارس شبانه روزی اسپانیا دلایل متعددی را پیدا کنید که تحصیل در اسپانیا و در این مدارس را توجیه کند. تحصیل متوسطه در اسپانیا فرصت منحصر بفردی برای دانش آموزان جهت یادگیری زبان اسپانیولی با بالاترین استانداردهای آکادمیک می باشد. کیفیت زندگی در اسپانیا بالاست و شرایط زندگی در این کشور از هر لحاظ برای دانش آموزان خارجی مطلوب بوده و هزینه تحصیل در این کشور برای دانش آموزان خارجی مقرون به صرفه است. جهت انجام مشاوره و دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در کشور اسپانیا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با سیستم آموزشی اسپانیا

سیستم آموزشی اسپانیا تحت نظارت و کنترل وزارت آموزش اسپانیا می باشد این سیستم با عنوان LOE تحت نظر دولت کار می کند. تحت این سیستم، تحصیل برای مجموع 10 سال از سن 6 سالگی تا 16 سالگی برای دانش آموزان اسپانیایی رایگان و اجباری است. در این سیستم، مدارس را می توان به 3 دسته مدارس دولتی، مدارس خصوصی با حمایت دولت و نیز مدارس کاملا خصوصی دسته بندی کرد. سیستم آموزشی اسپانیا شامل مقاطع زیر می باشد:

  • مقطع پیش دبستانی: برای سنین 3 الی 6 ساله
  • مقطع دبستان: برای سنین 6 الی 10 سال
  • مقطع متوسطه: برای سنین 10 تا 16 ساله
  • مقطع لیسانس: برنامه 3 ساله با 180 واحد
  • مقطع فوق لیسانس: برنامه 2 ساله با 120 واحد
  • مقطع دکتری: برنامه 4 ساله با 300 واحد

علاقمندان به تحصیل فرزندانشان در اسپانیا احتمالا علاوه بر شرایط نظام آموزشی این کشور نگران وضعیت امنیت اسپانیا نیز می باشند. در نمودار ذیل نرخ امنیت در اسپانیا در سال 2023 بررسی شده است:

نرخ امنیت در اسپانیا

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

مدارس شبانه روزی یا Broading School در کشور اسپانیا موسسات آمادگی کالج و دانشگاه هستند که دانش آموزان و معلمان در یک محیط سالم و صمیمی کنار هم زندگی و به تحصیل مشغول می شوند. تحصیل در مدارس شبانه روزی به دلیل ارائه برنامه های تحصیلی کیفیت بالا، امکانات و خدمات آموزشی مدرن و پیشرفته و وجود محیط سالم و ایمن جزء اولویت های اکثر دانش آموزان خارجی است. این مدارس معمولا دانش آموزان با طیف سنی 1.5 تا 18 سال را پذیرش می کنند. دسته بندی مقاطع تحصیلی در مدارس شبانه روزی اسپانیا بدین شرح است:

آیتمشرح
کودکستان2 تا 4 ساله
دبستان5 الی 11 ساله
راهنمایی12 الی 15 ساله
متوسطه16 الی 18 ساله

برای اینکه بیشتر با اهمیت و جایگاه مدارس شبانه روزی اسپانیا آشنا شوید، باید بدانید که بیش از 60٪ دانش آموزان ثبت نامی در این مدارس جزء دانش آموزان خارجی می باشند. دانش آموزان پس از اتمام تحصیلات خود در مدارس شبانه روزی اسپانیا، مدرک دیپلم بین المللی (IB) معتبری دریافت می کنند که مورد قبول اکثر دانشگاه ها و کالج های اسپانیایی و اروپایی و نیز مورد قبول کارفرماهای اروپایی می باشد. مدارک اعطایی این مدارس مورد تایید Cambridge International Examination، International Baccalaureate Organization و نیز Edexcel می باشد. این مدارس مجهز به امکانات زیادی همچون باشگاه و استخر، زمین های ورزشی با کیفیت و استاندارد، دپارتمان های یادگیری انواع ساز ، دپارتمان های زبان خارجی و لابراتور های مجهز و به روز ، اتاق فکر و یره هستند که در پرورش و استعداد یابی دانش آموزان بستر ایده آلی را فراهم نموده اند.

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

برترین مدارس شبانه روزی اسپانیا در 2023

نقطه قوت سیستم آموزش اسپانیا مخصوصا در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه، وجود مدارس شبانه روزی اسپانیا می باشد که به تربیت دانش آموزان با استعداد می پردازند. در اسپانیا، انواع مختلف مدارس شبانه روزی وجود دارد که متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود در آنها ثبت نام و ادامه تحصیل دهند. معروف ترین این مدارس در سال 2023 شامل موارد زیر می باشد:

  • مدرسه بین المللی بارسلونا (ISB): این مدرسه در گذشته نیز با عنوان ESCAAN International School شناخته می شد و یک مدرس بین المللی معروف خصوصی در 39 کیلومتری شهر بارسلونا قرار دارد. این مدرسه از معتبرترین و قدیمی ترین مدارس اسپانیا است که در سال 1994 تاسیس شده است.
  • مدرسه بین المللی کاتالونیا (ISCAT): این مدرسه جزء مدارس شبانه روزی برتر در شهر La Garriga بارسلونا می باشد. برنامه درسی ارائه شده در این مدرسه مطابق برنامه کلاس بریتیش می باشد. دانش آموزان سنین 15 الی 18 سال جزو افراد ذی صلاح برای مقاطع تحصیلی 12/13 می باشند.
  • مدرسه Colegio Mas Camarena: مدرسه خصوصی چند زبانی با برنامه درسی اسپانیایی می باشد که از سیکل اول مدرسه ابتدایی تا سیکل دوم مدرسه متوسطه را شامل می شود و در حال حاضر دارای 2969 دانش آموز می باشد.
  • مدرسه بین المللی San Patricio Toledo: این مدرسه شبانه روزی در سال 2006 تاسیس گردید و متعلق به بنیاد سان پاتریکو اسپانیا می باشد. مدرسه مذکور با 560 دانش آموز دارای 3 مرکز در شهر مادرید است. این مدرسه از بهترین مدارس شبانه روزی اسپانیا و اروپا می باشد.

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

مدارس شبانه روزی اسپانیا از امکانات مدرن و پیشرفته فراوانی از جمله استخر شنا، باشگاه ورزشی، میادین تنیس، سینما، تاتر و کنسرت برخوردار هستند که همین امکانات تحصیل در اینگونه مدارس را جذاب ساخته و باعث شکوفایی استعداد دانش آموزان می گردد. به واسطه ارائه همین خدمات برتر، تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا همراه با پرداخت شهریه هایی همراه است. هزینه های اخذ شده از دانش آموزان خارجی بسته به ملیت متقاضی و مدرسه محل تحصیل و امکانات مدرسه متفاوت است. اما معمولا هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی حدودا 7000€ الی 27000€ (یورو) در سال می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارنامه درخشان و سابقه طولانی در امر اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به اروپا آماده ارائه مشاوره های تخصصی جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا

  1. diba گفت:

    سلام ایا زبان تحصیل حتما باید اسپانیایی و ایا می توان توی خود همین مدرسه ها زبان رو از صفر شروع کرد و یک سال فقط در مدرسه زبان بخونیم وایا تمامی این مدارس خوابگاهشون چند نفره است و غداهم در کنار خوابگاهشون دارن

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اسپانیا دارای مدارس بین الملیی نیز است اما برای شما ریسک ویزا وجود دارد و بهتره برای کشور کانادا، مجارستان و یا انگلیس اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *