اروپا

تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا

هزینه تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا

بسیاری از افراد تلاش می کنند تا به منظور ساده کردن شرایط مهاجرت فرزندان خود، تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا را برای آن ها فراهم آورند. هزینه تحصیل در دبیرستان های اروپایی برای افرادی که اقامت این قاره را در اختیار ندارند بسیار بیشتر از مقاطع مختلف دانشگاهی است. اما اخذ پذیرش برای تحصیل در دبیرستان های اروپایی بسیار ساده تر از دانشگاه های این قاره است. از سوی دیگر دانش آموزانی که دوره دبیرستان خود را در یک کشور اروپایی سپری کرده باشند، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این قاره خواهند داشت.

در برخی از موارد، تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا، باعث دریافت اقامت برای والدین دانش آموز نیز، به عنوان همراه، خواهد شد که دارای شرایط ویژه ای است. دانش آموزان می توانند در دبیرستان های ملی یا بین المللی در کشورهای اروپایی تحصیل کنند. هر یک از آن ها دارای شرایط خاص مربوط به خود است. کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن است که شرایط ابتدایی تحصیل در دبیرستان های اروپایی را تشریح کنند.

شرایط زندگی ضمن تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا

زمانی که فردی موفق به اخذ پذیرش از دبیرستان های اروپایی می شود، باید آماده زندگی در شرایط متفاوتی باشد. در برخی از کشورهای اروپایی، ضمن اخذ پذیرش فرد برای شرکت در یک دبیرستان، به دلیل آن که سن او همواره کمتر از 18 سال است، به یک قیم نیاز خواهد داشت. در این صورت برخی از کشورهای اروپایی اجازه خواهند داد تا پدر، مادر یا هر دو آن ها به صورت همزمان با متقاضی به کشور مقصد مهاجرت کنند.

در برخی از مواقع نیز کشور مقصد اجازه مهاجرت همراه را به خانواده متقاضی نخواهد داد. در این صورت باید یک قیم قانونی برای او از طرف خانواده به سفارت کشور مقصد معرفی شود. در بسیاری از مواقع مدیر مدارس شبانه روزی، این مسئولیت را به عهده می گیرد. دانش آموزان در مدارس شبانه روزی این فرصت را خواهند داشت تا در خوابگاه های دانش آموزی حضور داشته باشند. در این حالت خانواده ها می توانند اطمینان حاصل کنند که فرزند آن ها از نظر محل اقامت، بیمه درمانی و خوراک به صورت کامل تامین می شود.

هزینه تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا

یکی از مسائلی که خانواده ها باید پیش از مهاجرت فرزند خود به کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل در نظر بگیرند، هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل فرزندشان در کشورهای اروپایی است. به طور متوسط هزینه تحصیل در مدارس دولتی کشورهای اروپایی برای دانش آموزان بین المللی در حدود 9000€ (یورو) است. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی در این قاره برای این دانش آموزان در حدود 32000€ (یورو) است. دانش آموزانی که خانواده هایشان اقامت کشوری در اروپا را از قبل داشته باشند، می توانند در مدارس دولتی آن کشور به رایگان تحصیل کنند. البته برای برخورداری از این حق، تحصیل به زبان رسمی آن کشور نیز الزامی است.

بسیاری از کشورهای اروپایی به دانش آموزان بین المللی بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند. این بورسیه می تواند بخش قابل توجهی از هزینه های تحصیلی آنان را کاهش دهد. با این وجود همه افرادی که قصد دارند فرزند خود را برای تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا به این قاره بفرستند، باید یک گواهی تمکن بسیار قدرتمند در اختیار سفارت کشور مورد نظر خود قرار دهند. در صورتی که دانش آموز وارد دبیرستان های شبانه روزی شود، هزینه های مربوط به اقامت، خوراک و بیمه او در همان روز نخست دریافت می شود. اما دانش آموزان سایر مدارس باید آن را به صورت جداگانه پرداخت کنند.

شرایط زندگی ضمن تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا

اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی برای دانش آموزان

هر مدرسه در کشورهای اروپایی دارای شرایط ویژه ای است. هر کالجی مدارک مورد نظر خود را از دانش آموزان درخواست می کند. به طور معمول دانش آموزان تنها به مدارک تحصیلی خود نیاز خواهند داشت که به صورت ترجمه شده در اختیار مدرسه مورد نظر قرار دهند. معمولا برخی از مدارس از دانش آموزان در خواست می کنند تا مدرک زبان خود را ارائه دهند. برای مثال در برخی از موارد تحصیل در دبیرستان های انگلستان بدون نیاز به مدرک زبان ممکن است اما برای تحصیل در دبیرستان های آلمان متقاضی باید حداقل مدرک زبان آلمانی در سطح A1 را ارائه دهد.

دانش آموزانی که از کشورهای غیر اروپایی راهی اروپا می شوند، باید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند. ویزای تحصیلی دانش آموزان تنها یک سال اعتبار دارد. دانش آموزان در صورت پذیرش در سال های تحصیلی متوالی، قادر خواهند بود تا نسبت به تمدید آن اقدام کنند. مدارک مورد نیاز دانش آموزان برای دریافت ویزای تحصیلی تقریبا مشابه با مدارکی است که دانشجویان باید ارائه دهند. اما باید اذعان داشت که در صورت کامل بودن مدارک، شانس دانش آموزان برای دریافت ویزای تحصیلی به مراتب بیشتر است.

تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا این فرصت را به دانش آموزان می دهد که با آسودگی بیشتری نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر اروپایی اقدام کنند. با این وجود خانواده ها باید هزینه های تحصیل و زندگی فرزند خود در کشورهای اروپایی را نیز در نظر داشته باشند. در صورتی که خواهان اخذ پذیرش از دبیرستان های اروپایی برای فرزندان خود هستید، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید تا برترین شرایط ممکن را برای آن ها ایجاد نمایید.

5/5 - (8 امتیاز)

یک دیدگاه برای “تحصیل در مقاطع دبیرستان در اروپا

  1. سینا گفت:

    سلام. جالب بود. تحصیل توی این دبیرستان ها رایگان برای همه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *