ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در سوئیس

مقطع دکتری در سوئیس

مقطع دکتری در سوئیس هدف دانشجویان بسیاری است و هر ساله متقاضیان زیادی جهت تحصیل و کسب مدرک دکتری از دانشگاه اقدام به مهاجرت می کنند. تحصیل در دانشگاه های این کشور در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر می باشد و همچنین لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند در دوره های پزشکی و دندانپزشکی نیز مشغول شوند. تا انتهای این نوشتار با متخصصان و مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا از شرایط دکتری در سوئیس به صورت کامل آگاه و مطلع شوید. سوئیس یکی از کشورهای پیشرفته جهان می باشد و تقریبا 8 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. دانشگاه های این کشور سطح بسیار بالایی دارند و متقاضیان می توانند از امکانات و برنامه های تحصیلی دانشگاه های این کشور بهره مند شوند.

  • بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در مقطع دکتری کدامند؟
  • تحصیل مقطع دکتری در کشور سوئیس چند سال به طول می انجامد؟
  • آیا دانشجویان مقطع دکتری در سوئیس می توانند به کار دانشجویی مشغول شوند؟
  • آیا شانس دانشجویان دکتری در سوئیس برای رسیدن به کار پس از تحصیل بیشتر است؟

اینفوگرافیک دکتری در سوئیس

سطح و کیفیت مقطع دکتری در سوئیس

اولین دانشگاه های سوئیس بیش از 500 سال قدمت دارند و امروزه دانشگاه های این کشور از مجهزترین و پیشرفته ترین دانشگاه های جهان به شمار میروند. سپری کردن دوره دکتری در این کشور و کسب مدرک موجب می شود تا فارغ التحصیلان بتوانند در تمام نقاط جهان مشغول به کار شوند. همانطور که می دانید، فعالیت سیستم آموزشی این کشور بر اساس Bologna Process میباشد و این موضوع باعث شده است تا دانشجویان بتوانند از دوره های تحصیلی سطح بالا در دانشگاه های سوئیس بهره مند شوند.

بیش از نیمی از دانشجویان این کشور را دانشجوهای خارجی تشکیل میدهند. تحصیل در دانشگاه های سوئیس به زبان انگلیسی امکان پذیر میباشد و دانشجویان می توانند در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر این کشور اقدام به کسب بورسیه کنند. از برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل در مقطع دکتری میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

دانشگاهتایمز 2023بین المللی QS 2023ARWU
موسسه فنی فدرال زوریخ (ETH Zurich)14620
اکول پلی تکنیک فدرال لوزان471483
دانشگاه زوریخ736956
دانشگاه بازل9214988
دانشگاه برن109114101-150

همانطور که در جدول فوق و تصویر زیر نیز واضح و مشخص است، یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در سوئیس مقطع دکتری دانشگاه فنی فدرال زوریخ می باشد:

دانشگاه فنی زوریخ برترین دانشگاه در کشور سوئیس

تحصیل دکتری از 2 الی 4 سال تحصیلی طول می کشد. جهت ورود به این دوره، دانشجویان باید مدارک  دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را ارائه دهند و بطورکلی سابقه تحصیلی درخشانی داشته باشند. بهترین دانشگاه های رشته های مختلف پزشکی در سوئیس واقع شده اند و متقاضیان می توانند با شرکت در این دوره های 6 ساله در زمینه پزشکی مورد نظر خود کامل ترین اطلاعات را کسب کنند و همچنین مدرک پزشکی معتبر کسب کنند.

مزایای تحصیل در مقطع دکتری در سوئیس

مزایای تحصیل در کشور سوئیس در سال 2023 بیشمار است اما در اینجا تنها به بخشی از آنها می پردازیم:

  • 18 دانشگاه از دانشگاه های سوئیس مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد که دانشجویان می توانند با مدرک دانشگاه های ایران در این دانشگاه های به تحصیل خود ادامه دهند.
  • این کشور رتبه دوم از لحاظ رفاه اجتماعی در دنیا و از لحاظ شاخص رفاه اجتماعی رتبه اول را به خود اختصاص می دهد.
  • این کشور کمترین جرم و جنایتی را داشته و امن ترین کشور دنیا می باشد.
  • دانشجویان می توانند در هر هفته به مدت 15 ساعت مشغول کار باشند و به هزینه های زندگی و تحصیلی خود کمک کنند.
  • آموزش، تدریس و تحصیل در مقطع دکتری در سوئیس به زبان انگلیسی می باشد.
  • عمدتا پذیرش های مقطع دکتری منجر به اخذ ویزا می شوند و ریسک ریجکتی پایین تری دارد.

نرخ تولید ناخالص داخلی سوئیس هم همان طور که نمودار ذیل نشان می دهد بالا می باشد که از دیگر مزایای انتخاب این کشور است:

نرخ تولید ناخالص داخلی سوئیس

این کشور با داشتن امکانات و شرایط رفاهی بالا، کمترین جرم و جنایت در این کشور، امن ترین کشور دنیا، بیشترین بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا و غیره باعث شده که بسیاری از دانشجویان و افراد به فکر مهاجرت به این کشور باشند. تحصیل قبل از دانشگاه در این کشور از سن 6 سالگی تا 8 سالگی انجام می شود و مدت زمان تحصیل این دوره در این کشور 8 تا 9 سال می باشد. تحصیلات در این دوره در کشور سوئیس به 2 قسمت ابتدایی و دبیرستان تقسیم می شود. مدت زمان تحصیل در سوئیس در دوره ابتدایی 4 تا 6 سال و مدت دوره تحصیل در دبیرستان در این کشور 3 تا 5 سال می باشد. شرط ورود به موسسات آموزشی و دانشگاه های این کشور دارا بودن مدرک دیپلم می باشد.

شرایط تحصیل مقطع دکتری در سوئیس

آیا می خواهید دوره تحصیلی دکترای خود را در دانشگاه های معتبر کشور سوئیس سپری کنید؟ انتخاب شما بسیار درست و منطقی می باشد. تحصیل در این دوره در کشور سوئیس مزایای بسیاری دارد و دانشجویان دوره دکتری در معتبرترین دانشگاه های این کشور شرایط بسیار مطلوبی دارند و می توانند از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی نیز بهره مند شوند. دریافت کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان کمک میکند تا جهت ادامه تحصیل مشکلات مالی نداشته باشند و با موفقیت مدرک خود را از دانشگاه معتبر مورد نظر کسب کنند. دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه ها می توانند به صورت پارت تایم مشغول شوند و هر ماه حداکثر 1600€ (یورو) درآمد کسب کنند.

به یاد داشته باشید که کسب بورسیه تحصیلی جهت تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های این کشور امری بسیار سخت میباشد و متقاضیان می بایست شرایط فوق العاده مطلوبی داشته باشند. داشتن نمرات بالا، سابقه تحصیلی درخشان، مدرک زبان معتبر با نمره بالا، ارائه مقالات با کیفیت و موارد مشابه، در زمینه کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی موثر خواهند بود. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور سوئیس با تهیه پروژه های تحقیقاتی و ارائه پایان نامه قوی و دفاع از پایان نامه انجام می شود. شما عزیزان اگر قصد مهاجرت به کشور سوئیس را دارید و مایل به دریافت اقامت و پاسپورت این کشور مدرن اروپایی می باشید، می توانید به مقاله مهاجرت به سوئیس مراجعه کنید.

شرایط تحصیل مقطع دکتری در سوئیس

هزینه های مقطع دکتری در کشور سوئیس

هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس در دوره های مختلف تحصیلی متفاوت می باشد. تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه های معتبر کشور سوئیس با کسب بورسیه های تحصیلی امکان پذیر می باشد؛ اما به طور کلی هزینه های این دوره حداکثر 2500€ (یورو) در هر سال تحصیلی می باشد.

دانشجویان می توانند جهت کاهش هزینه های تحصیلی و زندگی خود مشغول به کار ضمن تحصیل در سوئیس شوند و هزینه ها و مخارج زندگی و تحصیل خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند. به یاد داشته باشید که ارائه مدرک تحصیلی فوق لیسانس معتبر و مرتبط با رشته مورد نظر جهت تحصیل مقطع  دکتری در سوئیس الزامی می باشد.

معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل مقطع دکتری در سوئیس

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع دکتری در سوئیس، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. دانشگاه های سوئیس به ویژه در مقطع دکتری، اغلب در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از دانشجویان بین المللی، سوئیس را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری انتخاب کنند. نکته قابل توجه در خصوص دانشگاه های سوئیس این است که، شرایط پذیرش در دانشگاه های سوئیس به نسبت اغلب کشورهای جهان بسیار ساده صورت می پذیرد.

در جدول زیر می توایند محبوب ترین دانشگاه های سوئیس را در مقطع دکتری مشاهده فرمایید:

معتبرترین دانشگاه ها سوئیس در مقطع دکتریرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه رابرت کندی215دانشگاه رابرت کندی سوئیس، همواره پیشگام آموزش آنلاین با کیفیت در مقطع دکتری در سوئیس بوده است. که با پیشرفته ترین فناوری های آموزشی توسعه یافته است.
کالج بازرگانی ژنو421کالج بازرگانی ژنو، یک موسسه خصوصی بین المللی است که در پایتخت سوئیس با پردیس های متعدد در کشورهای مختلف اروپایی تاسیس شده است.
دانشگاه سنت گالن331دانشگاه سنت گالن در ابتدا به عنوان یک آکادمی کسب و کار در ژنو پایتخت سوئیس شروع به فعالیت کرد. این دانشگاه برای تسهیل دستاوردهای برتر در آموزش و تحقیق همه جانبه فعالیت می کند.
دانشگاه مدیریت559هدف دانشگاه مدیریت سوئیس، ارائه یک ترکیب آکادمیک نوآورانه از دانش صحیح کسب و کار و درک عمیق توسعه پایدار است.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه برای تحصیل مقطع کارشناسی در سوئیس را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه برای تحصیل مقطع کارشناسی در سوئیس

بورسیه دکتری در سوئیس

برای جبران هزینه های بالای زندگی، میزان حقوق در سوئیس از بالاترین حقوق ها در جهان است. دانشجویان دکتری و فوق دکتری تمایل دارند با قراردادی معین در دانشگاه ها استخدام شوند و همینطور هم حقوق خوبی دریافت می کنند. مزایای اضافی نیز ممکن است مانند کاهش حمل و نقل عمومی یا دسترسی رایگان به تمام سالن های ورزشی دانشگاه ها نیز اعمال شود. متوسط حقوق دانشجوی دکتری در سوئیس حدود 50000 CHF (فرانک) در سال است. با این حال در صورت عدم اشتغال کامل، میزان حقوق کمتر خواهد شد. همچنین متوسط ​​حقوق پسادکتری در سوئیس حدود 80000 CHF (فرانک) در سال است.

این در حالی است که میزان حقوق اولیه از 43200 CHF (فرانک) در سال شروع می شود، در حالی که اکثر کارگران باتجربه تا 94000 CHF (فرانک) در سال درآمد دارند. این میزان حقوق می تواند برای هر دانشجوی بین المللی جذاب باشد. بورسیه های تحقیقاتی برای تحقیق یا تحصیل در همه دانشگاه های کانتون سوئیس، دانشگاه های علوم کاربردی و دو موسسه فناوری فدرال و همچنین چهار موسسه تحقیقاتی اعطا می شود. بورسیه های هنر برای دانشجویان هنر که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس هستند، آزاد است. این بورسیه فقط برای دانشجویان تعداد محدودی از کشورها در دسترس است.

هموطنان گرامی و عزیزی که به فکر مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند و قصد کسب ویزای تحصیلی سوئیس مورد نظر را دارند می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند و به صورت کامل از شرایط این امر آگاه شوند.

مهم ترین سوالات در خصوص مقطع دکتری در سوئیس

سوئیس یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر سیستم آموزشی است و مقطع دکتری در این کشور متقاضیان فراوانی دارد؛

  • هزینه تحصیل مقطع دکتری در سوئیس چه مقدار است؟ تحصیل دکتری در سوئیس سالیانه در حدود 2500€ تا 3000€ (یورو) هزینه دربر دارد.
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل دکتری در سوئیس وجود دارد؟ برخی از دورهای دکتری در سوئیس به صورت فعالیت کاری است اما طبق قوانین این اجازه به دانشجویان این مقطع داده شده است.
  • آیا شانسی برای دریافت بورسیه دکتری در سوئیس وجود دارد؟ بالاترین شانس دریافت بورسیه تحصیل در سوئیس مربوط به دانشجویان دکتری است.
  • مقطع دکتری در سوئیس چه مزیت هایی به همراه دارد؟ امکان کاریابی در سوئیس و کلیه کشورهای حوزه شنگن و اخذ اقامت دائم و در نهایت پاسپورت این کشورها.
5/5 - (3 امتیاز)

3 دیدگاه برای “مقطع دکتری در سوئیس

  1. گل اقلان عسکری گفت:

    با درود، فردی با کارشناسی ارشد در رشته باکتری شناسی از گروه پاتو بایولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با معدل کل 19.05 ، با لیسانس علوم آزمایشگاهی از دانشگاه آزاد گرگان با معدل کل 16.70 هستم، میخواستم در حال حاضر منتظر شروع آزمون آیلتس از طرف سازمان سنجش در ایران هستم، انتظار دارم حداقل نمره 6.5 تا 7 را در آزمون آیلتس بیاورم، با توجه به نمرات فوق میخواستم بپرسم شانس پذیرفته شدن در دانشگاههای سوئیس و یا آلمان با لحاظ کردن فاند برای من چند درصد است.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در آلمان شانس بیشتر هست
      شما می تونید در آزمون تافل هم شرکت کنید و محدودیتی نداره.

  2. محمدرضا خیابانی گفت:

    عالیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *