ویزای تحصیلی

تحصیل در مونته نگرو

تحصیل در مونته نگرو

تحصیل در مونته نگرو یکی از مسیرهای مهاجرتی به این کشور است که می تواند نظر بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند. بسیاری از شهروندان غیر اروپایی در تلاش هستند تا راهی برای رسیدن به کشورهای اروپایی پیدا کنند و تحصیل در این کشورها می تواند یکی از ساده ترین و در دسترس ترین مسیرهای مهاجرتی به این کشورها باشد. فرایند تحصیل در مونته نگرو به گونه ای نیست که فرد نیاز داشته باشد که رزومه ای قوی بری ورود به این کشور ارائه کند اما باید در نظر داشت که به سادگی نیز نمی توان در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شد.

تحصیل در مونته نگرو نیز به مانند اکثر کشورهای اروپایی تحت تاثیر سیستم بلونیا قرار دارد و به همین دلیل می توان گفت که شرایطی مشابه با سایر کشورهای اروپایی شناخته شده دارد. محدودیت های کمی که در این مسیر وجود دارد سبب شده است تا مسیری هموار برای ورود به این کشور به وجود آید. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد مونته نگرو می تواند برای بسیاری از افراد یک گزینه ایده آل برای تحصیل باشد. در حال حاضر مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار تلاش خواهند کرد تا فرایند تحصیل در مونته نگرو را مورد بررسی قرار دهند.

  • شرایط تحصیل در مونته نگرو چیست؟
  • دانشگاه های برتر مونته نگرو برای تحصیل کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • مسیر ورود به مونته نگرو از طریق دانشگاه چگونه است؟
  • چگونه می توان از تحصیل در این کشور استفاده بهینه کرد؟

شرایط تحصیل در مونته نگرو

باید به این نکته اشاره کرد که در سال 2003 سیستم آموزشی در مونته نگرو به طور کامل تغییر کرد و تا به امروز نیز در همین راستا فعالیت می کند. کشور مونته نگرو بر اساس همین توافق نامه توانسته است که به جمع کشورهای اجرا کننده طرح بولونیا پیوسته است و به همین دلیل است که مدرک دریافتی از دانشگاه های این کشور اعتبار بسیار زیادی دارد. با پذیرش طرح بولونیا، تغییرات عمده ای در تعداد دانشجویان در این کشور اتفاق افتاد به طوری که دانشجویان در سال تحصیلی 2005-06 به نسبت سال 2003 دوبرابر شده بودند. بر این اساس، تحصیل دانشگاهی در مونته نگرو به شرح زیر قرار می گیرد:

  • دوره کارشناسی (osnovne studije)
  • کارشناسی ارشد (magistarske studije)
  • دکترا (doktorske studije)

دانشجویان برای این که بتوانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید یک مدرک معتبر دیلپم 12 ساله داشته باشند و در غیر این صورت امکان تحصیل در این کشور را نخواهند داشت. مدارس در مونته نگرو 11 ساله هستند و افراد بومی می توانند در دوره یک ساله آموزش در این کشور شرکت کرده و پس از آن مجوز حضور در دانشگاه را پیدا کنند.

بر اساس سیستم آموزش بولونیا، طول دوره تحصیل در مونته نگرو به طور طبیعی به شرح زیر است:

دورهکارشناسیکارشناسی ارشددکترای تخصصی
مدت به سال323

اعزام دانشجو به ایتالیا با کمترین هزینه ممکن

معرفی دانشگاه های برتر مونته نگرو

باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر دانشگاه های مونته نگرو در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند جایگاه مناسبی به دست آورند و در کمتر رتبه بندی جهانی می توان نام دانشگاه های این کشور را مشاهده کرد. بر اساس آمارهای منتشر شده در سال 2023، دانشگاه مونته نگرو تنها دانشگاه این کشور است که در رتبه بندی THE توانسته رتبه +1200 را به دست آورد. در حال حاضر سایر دانشگاه های مونته نگرو به رتبه های ضعیف تری دست پیدا کرده اند و به همین دلیل نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

اطلاعات بیتشر در باب شرایط تحصیل پزشکی در مونته نگرو 

سایر دانشگاه های برتر مونته نگرو برای تحصیل عبارتند از:

  • Mediterranean University
  • Univerzitet Crne Gore
  • University of Donja Gorica

معرفی دانشگاه های برتر مونته نگرو

پروسه تحصیل در مونته نگرو

باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در این کشور دارای پروسه مشخصی است که علاقمندان به آن باید در طی کردن این مسیر دقت کافی را داشته باشند. برنامه ریزی های لازم باید پیش از انجام اقدامات قانونی انجام شود تا فرد بتواند بهترین مسیر را طی کرده و در نتیجه بتواند در این کشور اقامت دریافت کند. پروسه مهاجرت به مونته نگرو از طریق تحصیل به شرح زیر است:

پروسه دریافت ویزای تحصیلی مونته نگرو

شهریه تحصیل در مونته نگرو

باید به این نکته اشاره کرد که مونته نگرو یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل به حساب می آید و افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، با چالش های کمی روبرو می شوند. چنین مسئله ای سبب می شود تا بدون توجه به رزومه های تحصیلی مخاطبان، بتوان این کشور را به بسیاری از افراد توصیه کرد. هزینه تحصیل در این کشور نیز به نام دانشگاه بستگی دارد و دانشگاه است که هزینه های تحصیل دانشجویان خارجی را مشخص می کند.

به طور کلی می توان اعلام کرد که هزینه های تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی از حدود 800€ (یورو) در سال آغاز می شود و در اکثر رشته های تحصیلی در این کشور ممکن است تا 1800€ (یورو) در سال افزایش پیدا کند. در برخی از رشته های خاص در این کشور شرایط متفاوت است و این هزینه ها به حدود 3000€ (یورو) نیز می رسد.

دانشجویان برای زندگی در مونته نگرو به عنوان دانشجو نیز به حدود 250€ تا 500€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت تا بتوانند همه هزینه های زندگی خود را نیز پرداخت کنند. دانشجویان با استفاده از ویزای تحصیلی مونته نگرو می توانند در این کشور به صورت نیمه وقت کار کنند و از این طریق آسودگی خاطر اقتصادی خود را نیز فراهم کنند.

شرایط کلی اعزام دانشجو به مونته نگرو

کمک هزینه های مالی در مونته نگرو

افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، این شانس را خواهند داشت که از بورسیه تحصیلی در این کشور استفاده کنند ولی باید به این نکته توجه داشت نمی توان به طور قطعی به برخی از افراد توصیه کرد که این کشور را انتخاب کنند چراکه دریافت بورسیه در این کشور قطعی نیست و ممکن است گروهی از افراد نتوانند به این بورسیه ها دسترسی داشته باشند.

تحصیل در مونته نگرو می تواند به افراد این اجازه را بدهد که خود را به یکی از کشورهای اروپایی رسانده و مسیر زندگی آینده خود در این قاره و بهترین کشورهای آن را هموار سازند. بسیاری از افراد می توانند به صورت مستقیم به بهترین کشورهای اروپایی وارد شوند و به همین دلیل است که توصیه می شود که پیش از هرگونه اقدام، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *