ویترین

تحصیل در نیجریه

تحصیل در نیجریه

شرایط تحصیل در نیجریه برای دانشجویان بین المللی در بین کشورهای آفریقا بی نظیر است. نیجریه از شمال با نیجر، از شمال شرقی با چاد، از شرق با کامرون و از غرب با بنین همسایه می باشد. این کشور یک جمهوری فدرال متشکل از 36 ایالت و منطقه پایتخت فدرال است که آبوجا نام دارد و همچنین لاگوس، یکی از بزرگترین مناطق شهری جهان، بزرگترین شهر نیجریه و قاره آفریقا است. نیجریه که به عنوان یکی از شهرنشین ترین کشورهای قاره به خود می بالد، یکی از مکان هایی است که افراد غیر آفریقایی هر زمان که از آفریقا یاد می شود به آن فکر می کنند. بدون شک به دلیل این مزیت مطلوب، نیجریه یکی از پربازدیدترین کشورهای آفریقا هم به دلایل توریستی و هم برای اهداف مهاجرت است.

نیجریه که به عنوان یکی از قدرت های بزرگ در قاره و جهان به طور کلی شناخته می شود، مکانی مطلوب برای بازدید و تجربه فرهنگ متنوع این کشور است. دانشجویان بین المللی این فرصت را خواهند داشت که نسبت به زمانی که در کشور خود تحصیل می کنند، ذهنیت جهانی تری در مورد جهان به دست آورند. نیجریه برای تولید دانشجویان ممتاز در رشته پزشکی محبوب است و این به این دلیل است که اکثر ایالت ها دارای موسسات بهداشتی تخصصی هستند و بیمارستان آموزشی دانشگاهی در آنها قرار دارد. در ادامه این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز را از شرایط تحصیل در نیجریه به طور کامل مطلع خواهند ساخت.

شرایط تحصیل در نیجریه

دانشگاه های نیجریه برای دانشجویان بین المللی انتخاب ها و فرصت هایی را در تمامی رشته های تحصیلی فراهم می کنند. دوره های آموزش عالی را می توان برای کسب مدرک پیشرفته و ادامه تحصیل در نیجریه گذراند.

سه نوع اصلی آموزش عالی وجود دارد که منجر به اخذ مدارک زیر می شود:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

نیجریه دارای یک آژانس نظارتی و کیفیت ملی برای آموزش عالی است، بنابراین، این کشور تضمین می کند که دارای مؤسسات معتبر می باشد. اندکی پس از استقلال در سال 1960، نیجریه دارای 2 مؤسسه عالی بود، کالج دانشگاه ایبادان که در سال 1948 تأسیس شد و کالج عالی یابا که در سال 1934 تأسیس شد. در حال حاضر، دولت نیجریه کنترل اکثریتی بر آموزش عالی و سیاست دارد و بیش از 400 مؤسسه فنی، کالج ها، پلی تکنیک ها و مونوتکنیک ها و دانشگاه ها و آموزش معلمان را اداره می کند. نیجریه در مجموع دارای 129 دانشگاه ثبت شده در شورای دانشگاه های نیجریه است و 39 دانشگاه متعلق به دولت های ایالتی و 40 دانشگاه توسط دولت فدرال اداره می شوند و 50 دانشگاه خصوصی هستند. دولت فدرال اخیراً مجوز 9 دانشگاه خصوصی جدید را ثبت کرده است تا در آینده نزدیک به 138 دانشگاه برسد.

پروسه اعزام دانشجو به نیجریه

آغاز قرن بیست و یکم نیز شاهد چندین مؤسسه ثالثیه متعلق به مسیحیان در نیجریه بوده است. نیجریه یک مقصد گردشگری حیات وحش نیست، با این حال، این کشور دارای سبک زندگی فرهنگی متنوعی است که افراد بین المللی علاقه مند به تجربیات اخلاقی چندگانه را تحت تاثیر قرار می دهد. این یک مکان عالی برای تحصیل برای دانش آموزانی است که جاه طلبی های مردم شناسی دارند.

در نمودار زیر به توزیع دانشجویان دانشگاه های نیجریه براساس نوع دانشگاه اشاره شده است:

توزیع دانشجویان دانشگاه های نیجریه بر اساس نوع دانشگاه

مراحل ثبت نام در دانشگاه های نیجریه

فرایند ثبت نام و تحصیل در نیجریه به شرح زیر است:

مراحلامور
1یافتن برنامه تحصیلی مناسب
2جمع آوری تمامی مدارک مورد نیاز
3کسب آگاهی از این که آیا نیازهای اضافی با برنامه انتخابی متقاضی وجود دارد یا خیر
4درخواست برای اخذ پذیرش تحصیلی
5دریافت نامه پذیرش و جمع آوری مدارک جهت درخواست ویزای تحصیلی
6اعلام درخواست ویزای تحصیلی نیجریه به صورت آنلاین یا از طریق سفارت
7مراجعه به سفارت برای حضور در جلسه ملاقات
8اخذ ویزا و سفر به نیجریه

دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های مورد نظر خود در نیجریه حتما باید مدارک مورد نیاز را به درستی و به صورت کامل جمع آوری کنند. شایان ذکر است که دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی می باشد، جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های نیجریه نیازی به ارائه مدرک زبان مانند آیلتس یا تافل نخواهند داشت. دانشجویانی که مایل به اخذ ویزای تحصیلی نیجریه هستند باید اثبات کنند که توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی و همچنین سلامت کامل جهت حضور در کلاس های درس را داشته باشند.

مراحل ثبت نام در دانشگاه های نیجریه

دانشگاه های برتر برای تحصیل در نیجریه

دانشگاه های نیجریه برای دانشجویان آینده نگری که مایل به ثبت نام در هر یک از برنامه های خود هستند، شرایط ورودی خاصی دارند. دانشجویان می‌توانند برای هر برنامه‌ای که مایل هستند درخواست دهند و قرار است پیش ‌نیازهای ورود به تحصیل را داشته باشند. از دانشجویان به فکر ادامه تحصیل در نیجریه هستند، گواهینامه، دیپلم، تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد و سایر موارد مورد نیاز براساس شرایط آنها، درخواست می شود. شایان ذکر است که برخی از پذیرش ها شرایط خاصی برای ورود دارند. بنابراین دانشجویانی که مایل به ورود به دانشگاه های نیجریه هستند حتما باید به الزامات برنامه توجه زیادی داشته باشند. دانشگاه‌ های نیجریه برنامه‌ های مختلفی از پزشکی گرفته تا هنرهای زیبا را برای راحتی دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می ‌دهند. این تضمین می ‌کند که دانشجویان مسیرهای شغلی خود را به شیوه ‌ای که متناسب با انتخاب ‌های زندگی خود است دنبال کنند.

ویزای تحصیلی نیجریه و شرایط آن

برخی از بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل در نیجریه عبارتند از:

  • University of Ibadan
  • Covenant University Ota
  • Obafemi Awolowo University
  • University of Nigeria
  • University of Port Harcourt
  • University of Lagos
  • Federal University of Technology Akure
  • Ahmadu Bello University
  • Federal University of Technology Minna
  • Landmark University
  • Bayero University Kano
  • Nnamdi Azikiwe University
  • Adekunle Ajasin University
  • University of Calabar
  • Ladoke Akintola University of Technology

آموزش و پرورش هسته اصلی اصول و ارزش های ملت نیجریه است و دولت آموزش را از مرحله ابتدایی تا سطح عالی ارتقا می دهد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه در نیجریه رایگان و اجباری است و این تضمین می کند که همه به یک مدرک تحصیلی اولیه دست می یابند و بعداً تحصیلات عالی را دنبال می کنند. هموطنان محترم می توانند با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کامل جهت مهاجرت تحصیلی به نیجریه کسب کنند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *