ویزای تحصیلی

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

برای دانشجویان بین المللی تحصیل در هلند به زبان انگلیسی همواره از موارد قابل توجه بوده است و مخاطبین خود را دارا است. به این علت که اکثر دانشگاه های این کشور تدریس به زبان هلندی را ترجیح می دهند و تنها در دانشگاه های محدود و رشته های محدودی تدریس مباحث به زبان انگلیسی انجام می شود. همین امر، تحصیل در هلند به زبان انگلیسی را کمی برای علاقه مندان چالش برانگیز کرده است.

اما با وجود این شرایط با یک پذیرش مناسب انتخاب دانشگاه متناسب با رشته مد نظرتان می توانید از تحصیل در دانشگاه های هلند به زبان انگلیسی نیز بهره ببرید و این مهم امری خارج از ذهن نخواهد بود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در هلند به زبان انگلیسی با توجه به اطلاعات سال 2024 توضیحاتی ارائه شده است.

دانش لازم در مورد کشور هلند

هلند یکی از کشورهای اروپایی است که با وجود مساحت کم تاثیر بسزایی در معاملات اقتصادی و تجارت گل و گیاه دارد. از طرفی نقش خطیری در پرورش افراد متخصص در کشورهای اروپایی ایفا می کند. از سایر نکات قابل توجهی که هلند را در کانون توجهات قرار داده است، حضور دانشگاه های معتبری است که در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند. همین امر سبب شده این کشور انتخاب تعداد زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل باشد. از دیگر مزایای این دانشگاه های دارای اعتبار تدریس به زبان انگلیسی است که بیش از پیش دانشجویان را برای تحصیل در آن ترغیب می کند.

درباره هلند باید گفت که هلند کشوریست در شمال غربی اروپا که با کشورهای آلمان بلژیک و بریتانیا در همسایگی به سر می برد. در حدود 16 میلیون نفر جمعیت دارد. دین غالب اهالی این کشور دین مسیحیت است. پایتخت این کشور شهر آمستردام است. از سایر شهرهای بزرگ و پرجمعیت این کشور می توان به شهرهای ایندهوون و آلمیره و خرونینخن و بردا اشاره کرد. بزرگترین بندر اروپا بندر روتردام است که در این کشور واقع شده است. واحد پول هلند یورو و زبان رسمی ساکنین این کشور زبان هلندی است. در پرورش گل و گیاه این کشور رتبه یک را در سطح جهان از آن خود کرده است. از طرفی در تجارت و بانکداری نیز هلند کشوری صاحب نام است.

مزایای تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

به این دلیل که دانشجویان بین المللی بسیاری در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند، در دانشگاه ها و موسسات صاحب نام این کشور مباحث به زبان انگلیسی تدریس می شود. تحصیل در این کشور علاوه بر شرایط زندگی مناسب و موقعیت جغرافیایی ایده آل مزایای بسیاری دارد که از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی پذیرش در دانشگاه ها
  • وجود موسسات جهت ارائه پیش نیاز دروس
  • موسسات آموزش عالی معتبر با پذیرش آسان
  • آموزش دانشجو محور
  • تحصیل و ارائه مطالب به زبان انگلیسی
  • موقعیت فرهنگی قابل توجه
  • زندگی ارزان
  • امنیت زندگی
  • وجود دانشگاه های برتر جهانی
  • موارد فوق تنها بخشی از موارد قابل توجه در تحصیل در هلند به شمار می آیند.

معایب تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

با توجه به این که حدود 90% مردم هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی عیب مشکل سازی نخواهد داشت. در حالی که در کشورهایی مثل آلمان و اتریش حتی اگر دانشجویان از دوره هایی که در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری به زبان انگلیسی ارائه می شود هم فارغ التحصیل شوند، برای کاریابی ملزم به مسلط شدن به زبان آلمانی هستند، در هلند غالب مشاغل به زبان انگلیسی هم ارائه می شوند. از جمله مشاغلی که لازم است علاوه بر انگلیسی به زبان هلندی هم مسلط باشند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پزشک
  • دندانپزشک
  • پرستار
  • وکیل
  • قاضی
  • عالم مذهبی

معایب تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

دانشگاه های انگلیسی زبان هلند در 2024

با توجه به این که تمامی دانشگاه های این کشور تحصیل به زبان انگلیسی را ارائه نمی کنند در ادامه به بررسی دانشگاه هایی که شرایط تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان را در سال 2024 فراهم می کنند می پردازیم. برخی از این دانشگاه ها عبارت هستند از:

  • توئنته
  • رادبود نیمخت
  • تیلبرگ

این دانشگاه ها تنها بخشی از دانشگاه هایی به شمار می آید که مطالب را به زبان انگلیسی مورد بحث قرار می دهند. در ادامه به بررسی این دانشگاه و شرایط پذیرش به مختصر می پردازیم. در صورتی که به اطلاعات جامع تر و دقیق تری در این حوزه احتیاج دارید می توانید با تماس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سوال های خود را مطرح نمایید.

تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

هلند برخی از برنامه های مدرک دوگانه یا مشترک یا دوگانه را ارائه می دهد که بسته به دانشگاه متفاوت است. برخی حتی شامل تکمیل بخشی از مدرک تحصیلی خود در دانشگاه بین المللی دیگری مانند برنامه 4 ساله مدرک دوگانه بین دانشگاه گرونینگن و دانشگاه Ca’ Foscari ونیز هستند. علاوه بر این، در حالی که آنها دقیقاً مدرک دوگانه نیستند، هلند تعدادی برنامه میان رشته ای دارد، مانند برنامه رسانه، هنر، طراحی و معماری در دانشگاه Vrije آمستردام یا سیاست، روانشناسی، حقوق و اقتصاد در دانشگاه آمستردام.

برخلاف اکثر دانشگاه‌ های هلند، کالج ‌های دانشگاهی رویکرد پذیرش جامع ‌تری دارند. در حالی که نمرات شما مهم است، آنها علایق، مهارت های نوشتاری شما را نیز در نظر می گیرند و شامل مقاله های تکمیلی، رزومه، توصیه نامه و مصاحبه می شوند. شاید این مصاحبات مجازی باشد. به طور مشابه هنگام درخواست برای دانشگاه های هلند انگیزه کلیدی است. آماده باشید تا نشان دهید که در مورد کالج دانشگاه هیجان زده هستید و پیشینه تحصیلی، فوق برنامه و شخصی شما شما را به یک کاندیدای قوی برای برنامه آنها تبدیل می کند.

تحصیل در دانشگاه توئنته هلند به زبان انگلیسی

دانشگاه توئنته از دانشگاه های قدیمی این کشور محسوب می شود. این مرکز آموزشی درسال 1961 تاسیس شده این دانشگاه در رشته های مهندسی از شهرت بالایی برخوردار است. از 5 دانشکده تشکیل شده مباحث درسی دراین دانشگاه به 2 زبان هلندی و انگلیسی ارائه می شود. لازم به ذکر است تحصیل در این دانشگاه سالانه به شهریه ای بین 6000€ تا 10000€ (یورو) در مقطع کارشناسی و سالانه 8000€ تا 16000€ (یورو) در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند است.

تحصیل در دانشگاه رادبود نیمخت هلند به زبان انگلیسی

دانشگاه رادبود نیمخت دانشگاهی دولتی به شمار می آید. این مرکز درسال 1923 تاسیس شده و از قدیمی ترین دانشگاه های کشور هلند و همین طور از بهترین دانشگاه های این کشور به شمار می آید. دانشگاه رادبو از 7 دانشکده تشکیل شده است و بالغ بر 2000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشکده های هنر و حقوق و پزشکی و فلسفه و الهیات و علوم اجتماعی از معروف ترین دانشکده های این دانشگاه محسوب می شود. در مقطع ارشد دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود.

تحصیل در دانشگاه تیلبرگ هلند

دانشگاه تیلبرگ در ردیف دانشگاه های دولتی وفعال در حوزه تحقیقات به شمار می آید که این دانشگاه بالاترین میزان دانشجوی بین المللی را به خود اختصاص داده است. تدریس در این دانشگاه 2 زبانه می باشد و مباحث درسی به 2 زبان هلندی و انگلیسی تدریس می شوند. از دیگر دانشگاه های 2 زبانه هلند می توان به دانشگاه آمستردام و دانشگاه دلفت هلند اشاره نمود. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص و تحصیل در هلند و اخذ ویزای تحصیلی هلند هستید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *