مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند با توجه به کیفیت بالای آموزشی و شرایط مطلوب زندگی می تواند یکی از گزینه های بسیار مناسب برای متقاضیان باشد. بر اساس گزارشات منتشر شده در رابطه با شرایط تحصیل در هلند، بیش از 2000 دوره آموزشی به زبان انگلیسی در کشور هلند وجود دارد که انگلیسی زبان ها قادر به استفاده از آن خواهند بود. بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، دانشجویان انگلیسی زبان به راحتی می توانند در محیط شهری نیز با مردم ارتباط برقرار کنند. در این مقاله به پاسخگویی به سوالات ذیل پرداخته شده:

  • آیا تحصیل در هلند رایگان است؟
  • شرایط تحصیل در کشور هلند به چه صورت می باشد؟
  • هزینه های تحصیل در این کشور به چه صورت است؟
  • آیا تحصیل بدون مدرک زبان در هلند امکان پذیر می باشد؟

هلند یکی از کشورهای تاریخی قاره اروپاست و ابنیه تاریخی فراوانی در این کشور وجود دارد. دانشجویان بین المللی در هلند به نسبت دانشجویان خارجی در کشورهای دیگر با استقبال بیشتری روبرو خواهند شد و همین مسئله برای حضور دانشجویان بین المللی از 160 کشور جهان در هلند کافی بوده است. از نظر امنیتی، کشور هلند یکی از امن ترین کشورهای جهان است و به عنوان دهمین کشور شاد جهان شناخته شده است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو اطلاعاتی در خصوص تحصیل در هلند فراهم کرده اند و امید است مطالعه آن مفید باشد.

ساختار آموزشی کشور هلند

ساختار آموزشی کشور هلند بر روی کار گروهی در محیطی ایده آل برای ایجاد دوستی تمرکز دارد. تحصیل در این ساختار آموزشی باعث دوچندانی آزادی برای ابراز نظرات و دانش می گردد. سابقه تحصیل در دانشگاه های این کشور برای خارجی ها طولانی مدت بوده و توانسته یک ذهنیت باز و توسعه ایجاد نمایند. شایان ذکر است که در سال 1950 این کشور تنها کشور غیر انگلیسی زبان بوده که طیف گسترده ای از دوره ها را به انگلیسی زبان ها ارائه داده است.


کسب مدرک دیپلم هلند، کلید موفقیت حرفه ای در سراسر جهان است. سیستم آموزش عالی و دانشگاهی هلند دارای یک شهرت جهانی در کیفیت بالا است و تجربه نشان می دهد که افرادی که در یکی از موسسات آموزش عالی هلند تحصیل کرده اند در سایر نقاط جهان عملکرد بسیار چشم گیری داشته اند. این سطح از کیفیت از طریق سیستم تضمین و تنظیم کیفیت ملی این کشور به دست آمده است. موسسات آموزش عالی هلند فرصت های تحصیلی بیشماری را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده است که از این بین تعداد بیش از 2100 برنامه به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود.

اینفوگرافیک تحصیل در هلند

شرایط اعزام دانشجو به هلند

شرایط تحصیل فرزندان در هلند

در سال 2024 به دلیل کیفیت بالا و رویکرد بین المللی ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور هلند مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در مقایسه با دانشگاه های اروپایی، در دانشگاه های کشور هلند بیشترین تعداد دوره های آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می شود. این موضوع باعث شده که دانشجویان خارجی و بین المللی زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد.

آیا شما هم امسال برای تحصیل در هلند برنامه ریزی کرده اید؟ تحصیل در کشور هلند در بین دانشجویان بین المللی در اولویت قرار دارد. چرا که کیفیت آموزش عالی هلند در سطح اروپا و جهان تضمین شده است. اما دانشجویان متقاضی تحصیل در هلند قبل از هر چیزی بایستی با شرایط و فرآیند مهاجرت تحصیلی به هلند آشنا باشند. برای مواردی همچون ثبت نام دانشگاهی، آزمون ورودی، جمع آوری مدارک لازم، تامین فاند تحصیلی، پرداخت شهریه سال اول، درخواست ویزا و اقدامات پس از اخذ ویزا مثل تهیه بلیط و یافتن اسکان آماده شوند.

بنابراین قبل از هر اقدامی برای مهاجرت تحصیلی به هلند هر داوطلبی بایستی چک لیست زیر را تهیه کرده و مطمئن شود که همه چیز مناسب است:

چک لیست مهاجرت تحصیلی به هلند

شرایط ورود برای تحصیل در هلند

شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزای تحصیلی می توانند در هلند به اقامت و تحصیل بپردازند؛ اما دانشجویان غیر اروپایی باید بعد از ورود به خاک این کشور در یک موسسه آموزشی برای دریافت MVV اقدام کنند. مجوز اقامت دانشجویی به طور معمول در مدت های یک ساله صادر می شود که در شرایط مشخص برای دانشجویان واجد شرایط تمدید خواهد شد. دریافت یک شماره شهروندی (BSN) و یک شماره حساب مالی از مهم ترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی و اقامت کشور هلند می باشد.

برای دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند ارائه مجموعه ای از اسناد و مدارک لازم است که به شرح زیر می باشد:

  • اصل و کپی مدارک شناسایی همراه با پاسپورت
  • اصل و کپی مدارک دوره متوسطه همراه با ترجمه
  • پرداخت هزینه ویزا و تکمیل فرم درخواست ویزا
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری ایدز
  • اثبات تمکن مالی از طریق گردش حساب بانکی 6 ماهه
  • ارائه سند ملک برای اثبات توانایی پرداخت هزینه تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 و بالاتر
  • در برخی موارد گذراندن دوره یکساله تحصیلی

به طور کلی بعد از پذیرش در دانشگاه های کشور هلند برای دریافت ویزا باید درخواست صادر کنید و منتظر نتیجه تا حداکثر 3 ماه بمانید. هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزا و مجوز اقامت هلند به ازای هر نفر 80€ (یورو) در سال گذشته بوده است که هنگام رد شدن درخواست شما قابل استرداد نخواهد بود.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر در هلند

دانشگاه های معتبر هلند سطح بسیار بالایی دارند و وجود کیفیت بالای تدریس نیز در این دانشگاه ها مثال زدنی می باشد. اخذ پذیرش تحصیلی در هلند به دلیل داشتن مزایای بسیار، باعث جذب دانشجویان اروپایی و بین المللی زیادی شده اند. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر مورد دانشگاه های هلند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید. در دانشگاه های هلند مطالب درسی به زبان های انگلیسی، هلندی و آلمانی ارائه می شوند. برترین دانشگاه های کشور پیشرفته هلند عبارتند از؛ دانشگاه صنعتی دلفت، دانشگاه آمستردام، دانشگاه اراسموس روتردام، دانشگاه لیدن.

شروع سال تحصیلی در هلند

کلا دانشگاه های هلند در تقویم خودشان سه تایم مهم دارند. اولین آنها مربوط به ددلاین پذیرش می شود. که در این بازه زمانی به دانشجویان هلندی و بین المللی امکان درخواست می دهند. اساسا دانشگاه های هلند دارای دو بازه یا فصل پذیرش هستند که آنها شامل:

شروع ترم تحصیلی در هلند

قبل از اقدام جهت پذیرش از دانشگاه های هلند حتما بایستی از ددلاین پذیرش به صورت فوق آشنا شد. پس از اطمینان از وجود شرایط لازم است که متقاضیان می توانند برای پذیرش خود اقدام نمایند.

برای این منظور نیز همراه شما به بررسی شرایط، مراحل و تایم های مهم پذیرش تحصیلی هلند می پردازیم:

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های هلند

مرحله اول کار دانشجو متقاضی بایستی دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظرش را انتخاب بکند. در ضمن از هزینه ها و نیز شرایط درخواست و نیز ددلاین ها نیز باخبر شود. در مرحله دوم لازم است که متقاضی حتما در آزمون های ورودی (بسته به برنامه تحصیلی) مثل GRE و GMAT و نیز آزمون های زبان شرکت بکند.

مدرک زبان برای تحصیل در هلند

گام سوم از پذیرش تحصیلی هلند و در قالب ددلاین مشخص شده شما بایستی درخواستتان را به همراه اسکن کپی مدارکی مثل کارنامه تحصیلی، ریزنمرات، توصیه نامه (LOR)، انگیزه نامه (SOP) و غیره به دانشگاه هلندی تحویل دهید. سپس  نامه پذیرش خودتان را دریافت می کنید. فرد باید خودش را برای گام بعدی یعنی درخواست ویزای دانشجویی هلند آماده کند. در آخر نیز پس از اخذ ویزا بلیط پروازتان را رزرو و آماده سفر می شوید.

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

هلند اولین کشور غیر انگلیسی زبان بود که دوره های آموزش انگلیسی را به دانشجویان خارجی ارائه داده است. دانشجویان بین المللی می توانند برنامه ها را به زبان هلندی یا انگلیسی مطالعه کنند، که این امر می تواند گزینه ای عالی برای تحصیل در خارج از کشور باشد. تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاهی در هلند به زبان انگلیسی کاملا امکان پذیر است. قبل از اینکه فرد بتواند در سطح دبیرستان در هلند مانند سایر مقاصد، تحصیل کند باید از طریق نتایج رسمی آزمون زبان انگلیسی اثبات کند که می تواند به این زبان تحصیل نماید. فرد حداقل نیاز به نمره حداقل 6.0 IELTS یا TOEFL 550 دارد.

راه های تحصیل بدون مدرک زبان در هلند

هلند یکی از کشورهایی است که برای تحصیل در آن، مدرک زبان ضروری نیست. با این حال، زبان هلندی به عنوان زبان رسمی کشور، برای تحصیل در دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزشی مورد نیاز است. برای ورود به دانشگاه‌ های هلند، باید مدرک زبان هلندی را به دست آورد. اما برای تحصیل در برخی دوره ‌های آموزشی، مانند دوره‌ های کارآموزی و دوره‌ های حرفه ‌ای، مدرک زبان لازم نیست. برای یادگیری زبان هلندی، می ‌توانید از دوره ‌های آموزش زبان هلندی استفاده کنید. این دوره‌ ها در مؤسسات آموزشی و مراکز زبان در سراسر هلند ارائه می ‌شوند. همچنین، می ‌توانید از روش ‌های آموزش زبان آنلاین نیز استفاده کنید.

همچنین، برخی دوره‌ های آموزشی در هلند برای دانشجویان بین ‌المللی بدون مدرک زبان ارائه می ‌شود. این دوره ‌ها عموماً شامل دوره ‌های زبان هلندی و دوره‌ های حرفه ‌ای هستند. در نهایت، برای تحصیل بدون مدرک زبان در هلند، باید با دانشگاه یا مؤسسات آموزشی مورد نظر تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از آن ‌ها دریافت کنید. راه دیگر انتخاب دانشگاه هایی است که نحوه پذیرش آن ها با آزمون و یا مصاحبه است.

تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی

در دانشگاه های علوم کاربردی فرد می تواند در برنامه های کارشناسی در طیف وسیعی از رشته ها نظیر اقتصاد، مراقبت های بهداشتی، هنرهای زیبا، کشاورزی و غیره ثبت نام کند. در هر رشته، انواع زیادی از برنامه ها وجود دارد که می تواند در محتوا از با موسسات دیگر در کشور هلند متفاوت باشد. دانشگاه های علوم کاربردی آزادی زیادی در تعیین محتوا و ساختار برنامه هایشان دارند. در بیشتر دوره های آموزشی در کشور هلند و در مقطع کارشناسی، دانشجویان به ناچار باید در یک دوره یک ساله آمادگی شرکت کرده و پس از آن وارد دوره اصلی تحصیل خواهند شد.

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی کشور هلند عبارتند از:

  • آمادگی کلی برای شروع تحصیل
  • آمادگی حضور در بازار کار کشور هلند
  • شرکت در دوره های کارآموزی
  • افزایش توانایی پیوستن به بازار کار

متقاضی مانند هر مقطع دیگری برای تحصیل در کشور هلند باید مدرک زبان انگلیسی برای نشان دادن سطح تسلط خود به زبان انگلیسی در اختیار داشته باشد. این سطح برای دوره کارشناسی در کشور هلند، معادل آیلتس 6 می باشد. نکته قابل توجه اینکه در صورت داشتن آیلتس با نمره کمتر فرد می تواند در دوره های پیش نیاز دانشگاه ها شرکت کند، البته تمامی دانشگاه ها این دوره را ارائه نمی دهند.

تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد

سیستم پایه و مبنا تحصیل در دانشگاه های علوم کاربردی کشور هلند بر مبنا افزایش دانش و مهارت های حرفه ای در خصوص تحصیلات تکمیلی و بازار کار نیز طراحی شده است. در این دوره ها تمرکز دانشگاه ها بر مهارت های حرفه ای و بالینی و مدیریت و رهبری می باشد. برنامه های کارشناسی ارشد حداقل یک سال معادل 60 واحد است. اما بسیاری از آنها طولانی تر از 1.5 تا 4 سال (90 واحد تا 240 واحد) هستند. برنامه های حرفه ای پیشرفته در علوم پزشکی مانند پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی در کل 3 سال معدل 180 واحد به طول خواهد انجامید. اخذ پذیرش تحصیلی در هلند شرایط ویژه ای دارد و افراد برای صرف جویی در وقت و هزینه خود تنها در صورت دارا بودن شرایط کافی باید برای تحصیل در هلند اقدامات لازم را انجام دهند.

انواع برنامه های کارشناسی ارشد عبارتست از:

  • دوره های آموزشی که افراد را مستقیما برای ورود به بازار کار آماده می کنند.
  • دوره های آموزشی تحقیق محور که بر روی شاخص های پژوهشی تمرکز دارد.
  • برنامه های آموزش محوری که افراد را برای اشتغال به کار معلمی در مقاطع مختلف تحصیلی آماده می کند.

فرد مانند هر مقطع دیگری برای تحصیل در کشور هلند باید دارای مدرک زبان انگلیسی برای نشان دادن سطح زبان خود باشد. این سطح برای دوره کارشناسی ارشد در کشور هلند، معادل آیلتس 6.5 می باشد. نکته قابل توجه اینکه در صورت داشتن آیلتس با نمره کمتر فرد می تواند در دوره های پیش نیاز دانشگاه ها شرکت کند، البته تمامی دانشگاه ها این دوره را ارائه نمی دهند.

تحصیل دکترا در هلند

طول دوره های دکتری در هلند به میزان 4 سال است. سیستم پایه و مبنا این کشور تحت نظر استاد راهنما می باشد و دوره های کامل پژوهش محور است. علاوه بر این به دانشجویان مقطع دکتری در کشور هلند حقوق یک کارمند پرداخت می شود.

چرا تحصیل در هلند؟

  • مدارس عالی
  • فرصت تحقیق در رشته های مختلف تحصیلی از طریق تعامل
  • حضور 12 دانشگاه کشور هلند در جمع 200 دانشگاه برتر جهان
  • پرداخت حقوق به دانشجویان مقطع دکترا در کشور هلند

همه متقاضیان دوره دکترا در کشور هلند ممکن است به دو روش موفق به اخذ پذیرش از کشور هلند شوند. تحصیل دکترا در کشور هلند در مدارس تحقیقاتی و یا مدارس عادی امکان پذیر است. مدارس تحقیقاتی در حقیقت مراکزی هستند که بر اساس توافقات انجام شده میان چند دانشگاه یا موسسه افتتاح شده اند. مدارس عادی اما همان کلاس های درس عادی است که در محیط دانشگاه واقع شده اند.

با این حال باید به این نکته اشاره داشت که روند اخذ مدرک دکترا از این دو روش یکسان است و شامل کنفرانس ها، سمینارها و کلاس های آموزشی می شود. هنگامی که پایان نامه برای انتشار مورد تایید قرار می گیرد، فرد در دفاع عمومی از تحقیقات خود شرکت خواهد کرد و در مراسم سنتی، مدرک دکترا به وی اهدا خواهد شد. تحصیل دکترا در هلند به دلیل رعایت استانداردهای آموزشی مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان است.

تحصیل در هلند در رشته پزشکی

پزشکی در هلند به طور کلی متفاوت از سیستم آموزش پزشکی در کشور انگلستان است. این در حالی است که ارزش یک مدرک پزشکی در کشور هلند معادل یک مدرک پزشکی در کشور انگلستان است. همین تفاوت ها میان آموزش پزشکی در کشور انگلستان و هلند سبب شده است تا انتقال دانشجوی پزشکی در 2 کشور به طور کامل متفاوت باشد.

دوره های آموزش پزشکی در هلند به 3 دسته کلی تقسیم میشوند:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی در پزشکی3 سال
کارشناسی ارشد در پزشکی3 سال
آموزش1 سال

دوره 3 ساله اول تحصیل پزشکی در هلند به زبان انگلیسی تدریس می شود اما باید صادقانه گفت که دسترسی به این روش تحصیلی دشوار است. دو دوره سلامت جهانی و پزشکی مولکولی در دانشگاه خرونیخن برای مثال دو دوره ای هستند که به این شکل برگزار می شود. دانشگاه ماستریخ نیز دوره های مشابهی به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگرچه دوره های آموزشی انگلیسی در دسترس است اما برای پزشکان در کشور هلند، تسلط کامل به زبان هلندی یک امر الزامی است. فراگیری زبان هلندی به آن دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است که فرد امکان به پایان رساندن دوره کارشناسی ارشد خود نخواهند داشت.

هزینه تحصیل در هلند

جالب است که بدانید که هزینه های تحصیلی در کشور هلند نسبتا پایین است و همچنین هزینه زندگی نسبتا ارزان است. در جدول ذیل هزینه تحصیل در هلند به طور متوسط بیان گردیده است:

مقطع تحصیلی و مسکنهزینه ها به یورو
مسکن برای دانشجویان کشورهای عضو EEA، سوئیسمبلغ 2087€ برای سال تحصیلی 2024-2025
مقطع کارشناسیمبلغ 6000€ الی 15000€
مقطع کارشناسی ارشدمبلغ 8000€ الی 20000€

تجربه نشان داده است که دانشجویان تحصیل کرده در هلند برای یک ماه زندگی خود، حدودا به 1100€ تا 1300€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت. به عنوان یک دانش آموز، می توانید در بسیاری از رستوران ها، موزه ها و سینماها تخفیف بگیرید. همچنین منابع زیادی برای کمک به پرداخت هزینه های شما وجود دارد. به طور کلی هزینه زندگی در هلند به کمک بورسیه های تحصیلی کاملا قابل پوشش است البته ذکر این نکته نیز الزامی است که دریافت بورسیه های تحصیلی در کشور هلند چندان ساده نخواهد بود.

ارزانترین دانشگاه ها برای تحصیل در هلند

دانشگاه های ارزان زیادی در هلند وجود دارد که آموزش کیفیت بالا و دیگر خدمات را به دانشجویان ارائه می دهند. اکثر این دانشگاه ها نیز از دانشجویان دو تا شهریه مجزا اخذ می کنند که شامل شهریه قانونی و شهریه سازمانی می باشد. شهریه قانونی متعلق به دانشجویان اروپایی بوده ولی شهریه سازمانی متعلق به دانشجویان بین المللی است. در مجموع نیز شهریه سالانه دانشجویان بین المللی در هلند البته بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی حدود €6000 (یورو) می باشد.

ارزانترین دانشگاه ها برای تحصیل در هلند

به همین دلیل نیز یکی از راه های مقرون به صرفه در تامین هزینه تحصیل در هلند مخصوصا برای دانشجویان بین المللی پذیرش از یکی از 10 دانشگاه ارزان در هلند 2024 به صورت زیر می باشد:

پذیرش از یکی از 10 دانشگاه ارزان در هلند

با توجه به نمودار بالا می توان به دو نکته مهم در اینباره پی برد. اولا متوسط شهریه دانشجویان UG (لیسانس) پایین تر از دانشجویان PG (تحصیلات تکمیلی) است. ثانیا ارزانترین دانشگاه برای دانشجویان UG دانشگاه رادبورد با متوسط شهریه سالانه حدود €2143 (یورو) و برای دانشجویان PG نیز دانشگاه آمستردام با حدود €11440 (یورو) می باشد.

گرانترین و ارزانترین شهرها برای اقامت تحصیلی در هلند؟!!

حالا که با متوسط سطح هزینه زندگی دانشجویی در کشور هلند آشنا شدید بد نیست با ارزانترین و گرانترین شهرهای دانشجویی این کشور اروپایی نیز آشنا شوید. تا از این طریق بتوانید در تعیین محل اقامت و نیز هزینه زندگی خودتان مدیریت داشته باشید. برای تعیین گرانترین و ارزانترین شهرهای هلند نیز می توان از شاخص هزینه زندگی در هر یک از این شهرها استفاده کرد. که در این صورت گرانترین شهر هلند شهر هارلم و ارزانترین شهر این کشور نیز دن هاگ خواهد شد.

جالبتر اینکه شهر دن هاگ از نظر کیفیت زندگی نیز بهترین شهر هلند به حساب می آید از همین رو به جرات می توان شهر دن هاگ Den Haag را بهترین شهر دانشجویی هلند نامید:

مقایسه شهرهای هلند از نظر شاخص هزینه زندگی

گزینه های دانشجویان برای تامین هزینه اقامت تحصیلی در هلند

باید اذعان کرد که هزینه تحصیل و زندگی در کشور هلند مخصوصا برای دانشجویان بین المللی کمی بالاست ولی دانشجویان بین المللی به چند طریق می توانند این هزینه را تامین بکنند:

گزینه های دانشجویان برای تامین هزینه اقامت تحصیلی در هلند

در هلند دانشجویان در هر مقطع و برنامه تحصیلی که هستند می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی یا اسکالرشیپ اقدام کنند. از جمله معروفترین بورسیه های هلند برای دانشجویان بین المللی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عنوان بورسدانشجویان واجد شرایطمقدار بورس به یورو
بورسیه هلند Holland scholarshipکارشناسی و کارشناسی ارشد5000€
بورسیه مسترز فاند اریک بلومین دانشگاه گرونینگنکارشناسی ارشدفول فاند
بورسیه کارشناسی ارشد بنیاد بیل، ملیندا و گیتز (BMGF) برای کشورهای در حال توسعهکارشناسی ارشدفول فاند
برنامه فلوشیپ ICANN برای کشورهای در حال توسعهکارشناسی و کارشناسی ارشدفول فاند
برنامه ساپورت مالی دانشگاه لیدن برای دانشجویان بین المللیکلیه مقطع تحصیلی
برنامه بورس دلف روتاری/ IHE برای دانشجویان پست گرجوئیتکارشناسی ارشد و دکترا
برنامه بورسیه دانشگاه رادبودکارشناسی ارشد
بورسیه های دانشگاه ماستریختکلیه مقاطع تحصیلیفول فاند
بورسیه های هلند بدون IELTSکلیه مقاطع تحصیلیفول فاند
بورسیه های لاله نارنجیکلیه مقاطع تحصیلی

گزینه دوم تامین مالی تحصیل در هلند، کار دانشجویی در این کشور است. طبق قانون دانشجویان می توانند در این کشور تا 16 ساعت در هفته را کار بکنند.

حقوق کار دانشجویی در هلند

تحصیل در دانشگاه های تحقیقاتی در هلند

دانشگاه های تحقیقاتی هلند، در حقیقت همان دانشگاه های عادی هستند که در سراسر جهان دایر می باشند. دانشجویان این دانشگاه ها فرصت خواهند داشت تا پس از پایان دوره تحصیل خود در کشور هلند، در امور تحقیقاتی مشغول به کار شوند. البته حوزه فعالیت آن ها تنها به امور تحقیقاتی ختم نمی شود اما کاریابی در این زمینه ساده تر است. در حال حاضر 240000 دانشجو در این دانشگاه های کشور هلند مشغول به تحصیل هستند و فراوانی دانشجویان در هر دانشگاه از 6000 تا 30000 نفر متغیر است.

دوره های آموزشی در دانشگاه های تحقیق محور کشور هلند بدین صورت میباشد:

مقطع تحصیلیزمان برنامه
دکترا3 سال
کارشناسی3 سال
کارشناسی هنر3 سال
کارشناسی ارشد1 تا 2 سال
کارشناسی ارشد هنر1 تا 3 سال

تحصیل در دانشگاه دلفت هلند

تحصیل در دانشگاه دلفت هلند

تحصیل در دانشگاه دلفت سالانه با استقبال زیادی مواجه شده است. این دانشگاه در سال 1842 پایه گذاری شده است. مبنا اصلی این دانشگاه آموزش کارکنان شهری می باشد. همین موضوع در سال های متوالی باعث دوچندانی جذابیت تحصیل در دانشگاه دلفت شده است. تحصیل در دانشگاه دلفت در 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در طیف گسترده ای از رشته ها صورت می پذیرد. تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا با مجوز ورود یا ویزای تحصیلی هلند صورت می گیرد.

از جمله دانشکده های این دانشگاه عبارتنداز:

  • دانشکده معماری
  • طراحی صنعتی
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • سیاست و مدیریت
  • دانشکده هوا و فضا
  • دانشکده برق
  • ریاضی و کامپیوتر
  • دانشکده عمران
  • زمین شناسی
  • دانشکده علوم پایه

موسسات آموزش بین المللی هلند

ویژگی های حائز اهمیت در باب موسسات آموزش بین المللی هلند عبارتند از:

  • 6 موسسه آموزش بین المللی در کل کشور
  • مقیاس کوچک در کشور هلند
  • ارائه رشته های مختلف تحصیلی به دانشجویان
  • پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی و دکترا
  • تحصیل در محل دانشگاه های تحقیق محور
  • تبادل دانش با کشورهای توسعه یافته

پس از گذشت مدتی و مطابق با برنامه رسمی اعلام شده از طرف دانشگاه، متقاضیان نامه ای دریافت خواهند کرد که در آن مشخص می شود فرد قادر به دریافت پذیرش خواهد شد یا خیر؟ پس از دریافت پذیرش فرد می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی هلند اقدام کند.

سیستم یادگیری در هلند

تحصیل در هلند در مدارس تحصیلات تکمیلی نیز امکان پذیر است، این مدارس سازماندهی شده توسط دانشگاه ها هستند و مطالعات چالش برانگیز و پژوهشی را مانند موسسات تحقیقاتی و پژوهشی ارائه می دهند. برخی از این مدارس میان رشته ای هستند در صورتی که برخی دیگر تنها بر روی یک یا چند رشته خاص تمرکز دارند. هلند برنده جایزه سیستم آموزش مبتنی بر حل مسئله است و این جایزه را برای تمرین دانش آموزان در تجزیه و تحلیل و حل مشکلات علمی بدست آورده است.

مزایای سیستم یادگیری کشور هلند شامل موارد زیر می شود:

  • خود آموزی و انضباط فردی
  • نوشتن مقالات بین المللی
  • کسب تجربه علمی از طریق کارآموزی
  • انجام آزمایش در آزمایشگاه ها

میزان هزینه ها برای زندگی در هلند

شرایط کار دانشجویی حین و پس از تحصیل در هلند

مسلما کار ضمن تحصیل هم گزینه ای برای تامین مالی تحصیلات در هلند و هم به نوعی یک تجربه کاری برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. سابقه ای که به درد پس از فارغ التحصیلی و کار در هلند نیز می خورد! طبق قوانین کشور هلند دانشجویان بین المللی می توانند:

شرایط کار دانشجوئی حین و پس از تحصیل در هلند

با این کار نیمه وقت آنها می توانند حتی تا €20 (یورو) در ساعت نیز کسب درآمد بکنند. امتیاز دوم این دانشجویان در هلند این است که به محض فارغ التحصیلی و با استفاده از مجوز اقامت یکساله موسوم به Orientation Year Residence Permit می توانند در این کشور مانده و به جستجوی کار بپردازند. پس از یافتن جاب آفر نیز سریعا به اقامت کاری هلند و یا کارت آبی اتحادیه اروپایی لینک شوند. در این مقاله بخشی از سیستم آموزشی و تحصیل در کشور هلند توضیح داده شد، علاقمندان به مهاجرت به هلند، تحصیل در هلند و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

سوالات متداول در خصوص تحصیل در هلند

متقاضیان تحصیل در هلند سوالات زیر را جویا می شوند:

  • امکان تحصیل در هلند به زبان انگلیسی فراهم است؟ هلند اولین کشور غیر انگلیسی زبان بوده که دوره های آموزش انگلیسی را به دانشجویان خارجی ارائه داده است. دانشجویان بین المللی می توانند برنامه ها را به زبان هلندی یا انگلیسی مطالعه کنند که این امر می تواند گزینه ای عالی برای تحصیل در خارج از کشور باشد.
  • چه رشته هایی در دانشگاه های علوم کاربردی هلند ارائه می شود؟ در دانشگاه های علوم کاربردی می توانید در برنامه های کارشناسی در طیف وسیعی از رشته ها نظیر اقتصاد، مراقبت های بهداشتی، هنرهای زیبا، کشاورزی و غیره ثبت نام کنید.
  • تحصیل در هلند چه مزایایی دارد؟ آمادگی کلی برای شروع تحصیل، آمادگی حضور در بازار کار کشور هلند، شرکت در دوره های کارآموزی، افزایش توانایی پیوستن به بازار کار.
  • آیا دانشجویان در هلند از حق کار دانشجویی برخوردارند؟ بله آنها تا 16 ساعت در هفته می توانند کار بکنند.
  • هزینه تحصیل در کشور هلند چقدر است؟ در دوره کارشناسی 6000€ الی 15000€ (یورو) و در دوره کارشناسی ارشد 8000€ الی 20000€ (یورو) برای تحصیل در هلند باید هزینه کرد.
  • ارزانترین دانشگاه های هلند برای تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس چیست؟ ارزانترین دانشگاه برای دانشجویان UG دانشگاه رادبورد با متوسط شهریه سالانه حدود €2143 (یورو) و برای دانشجویان PG نیز دانشگاه آمستردام با حدود €11440 (یورو) می باشد.
4.9/5 - (207 امتیاز)

107 دیدگاه برای “تحصیل در هلند

  1. Kosar گفت:

    سلام وقت بخیر، دانشجوی مدیریت بازرگانی هستم برای ارشد میخواستم اقدام کنم، میخواستم بدونم برای این رشته فول فاند هم هست یا نه؟ یا حداقل میشه دوتا بورسیه گرفت تا همه هزینه هارو پوشش داد؟ علاوه بر ۵۰۰۰یورویی که میدن میشه از خود دانشگاه رادبورد هم بورسیه گرفت؟ و اینکه میشه با استاد کار کرد مثل دانشگاهای کانادا؟همچنین برای شروع به تحصیل از اکتبر باید فوریه درخواست بدیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی معمولا به هر دانشجو یک بورسیه تعلق می گیره و گرفتن فوق فاند در مقطع کارشناسی ارشد تقریبا دور از دسترس هست.
      توصیه می کنم حتما با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار بدن

  2. سارا گفت:

    سلام و عرض ادب
    اگر من پذیرش بگریم برای ارشد در یکی از دانشکاها آیا همسرم اجازه کار خواهد داشت؟
    و اینکه درسته که میگن باید هزینه یکسال زندگی را در بانک بلوکه کنم؟ با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر همسرتون نمی تونن کار کنن
      برای یک مدت کوتاه 3 ماهه باید بلوکه بشه در ایران هم این اتفاق میوفته و نیازی نیست که طولانی مدت باشه

  3. فرزین گفت:

    سلام وقت بخیر آیا درسته که گرفتن پذیرش از دانشگاه به معنی گرفتن ویزا هم هست؟چون شنیدم دانشگاه با سفارت لینک میشه و راحت ویزا میدن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تا حدودی اطلاعات شما درست هست اما به هیچ عنوان صد در صد نیست و سفارت هم مواردی رو بررسی می کنه

  4. bahar گفت:

    با سلام اگه زبان هلندی بلد باشیم آیا پذیرش گرفتن از دانشگاهها برای مقطع ارشد راحت تر میشه یا فرقی با زبان انگلیسی نداره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در مقطع کارشناسی ارشد، همه رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی وجود داره و الزامی برای یادگیری زبان هلندی نیست

  5. سینا سرمد گفت:

    سلام وقت بخیر – من ۳۵ سالمه – متاهل هستم
    در خصوص تحصیل در هلند سوال داشتم که اگه بخوام پزشکی بخونم امکان داره
    و اینکه مدرک زبان میخواد
    برای تحصیل در هلند کلا چقد زمان میبره و هزینه میخواد
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه سن شما خیلی بالا هست برای شروع دوره تحصیل و محدودیت های زیادی برای مهاجرت به هلند دارید.
      توصیه می کنم با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا رزومه شما در طول این 15 سال اخیر رو بررسی کنند و شرایط بهتر رو بهتون پیشنهاد کنند

  6. بهار گفت:

    سلام وقت بگیر سوالم اینکه : چه مقدار زمان لازم داریم که بعد از گرفتن پذیرش به سفارت مراجعه کنیم مثلا وقفه شش ماهه از گرفتن پذیرش میتونیم به سفارت مراجعه کنیم ؟ یا بلافاصله باید از سفارت وقت بگیریم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر برای ترم اکتبر اقدام می کنید، باید قبل از شروع ترم خودتون رو به هلند برسونید.
      نمی تونید به راحتی چنین فاصله ای ایجاد کنید

  7. زینب گفت:

    سلام.ممنون از مطالب خوبتون
    من فارغ التحصیل فیزیک شهید بهشتی هستم و معدلم بالای ۱۷.در حال مطالعه برای آزمون آیلتس هستم تا اگر بشه ۷بشم.دو درس هم کمک استاد بودم.دو زبان برنامه نویسی رو هم بلدم.در زمینه های غیر درسی هم مدال و جوایز زیادی داشتم.و جز رنک های دانشگاه بودم.
    آیا امکان فول فاندم برای هلند وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای چه مقطعی قصد ادامه تحصیل دارید؟

  8. arya گفت:

    salam. man foghe diplom va lisans zaban engelisi daram amma darsam 7-8 sal pish tamum shode. 35 salame va ielts 7 daram. aya mitoonam dar reshteie gheyr mortabet dar holand dar bekhoonam? maslan phalsafe ya ravan shenasi? aya bayad term pish niaz begzaroonam? haziine tahsil lisans ya foghe lisans falsafe hodoodan cheghadr dar sal ast? tnx

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه سنتون یک مقدار زیاد هست برای لیسانس.
      اگر به فکر مهاجرت هستید، با مشاورین ما تماس بگیرید تا کشورهای دیگه رو به شما پیشنهاد کنند

  9. کامیار گفت:

    سلام ببخشین من در حال حاضر ترم 6 کارشناسی مهندسی شهرسازی هستم و به 10 نرم افزار تخصصی و برنامه نویسی مسلط هستم. از اوایل ترم پنج هم کارآموزی رفتم و 6ماه کاراموزی داشتم و الان یک ماهه که استخدام شدم. ایلتس 7.5 هم دارم. با توجه به اینکه قصد دارم برای پاییز 2023 اقدام کنم و تا اونموقع مهارتهام و سابقه کاریمم بیشتر میشه آیا امکان گرفتن بورسیه از دانشگاه های هلند رو دارم؟ در این صورت هزینه زندگی چقدر میشه حدودا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کسی نمی تونه به شما تضمین بده که بورسیه تحصیلی دریافت می کنید ولی می شه گفت که شانس خوبی دارید. فقط معدلتون هم باید بالا باشه

  10. مهراد احمدی گفت:

    سلام، من دانشجوی رشته عمران دانشگاه دولتی هستم.
    میخواستم ببینم با آیلتس نمره ۶، با توجه به اینکه قبولی توی کنکور ایران رو دارم، توی هلند اپلای بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید ولی بعضی از دانشگاه ها نمره 6.5 تقاضا می کنند

      1. Forough گفت:

        سلام ارشد علوم باغات با ۳۵ ۶ سال سن بر ای دکترا بخوام ویزاتحصیلی بگیرم سنم بالاست یا ربطی ندارا برای هلند مگر درس خوندن به سن هست که انقدر ایراد میگیرید به سن ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          برای دکترا و ارشد سن شما مناسب هست و مشکل خاصی پیش نخواهد اومد برای ورود به هلند

  11. رز گفت:

    سلام من کارشناسی ارشد مهندسی آی تی با معدل بالا 17 از دانشگاه آزاد دارم هنوز مدرک زبان ندارم ولی میتونم اقدام کنم . آیا میشه بورسه تحصیلی بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور محدودیت هایی وجود داره و به همین دلیل نمیشه به صورت قطعی در این رابطه صحبت کرد

  12. فرخنده گفت:

    سلام وقت بخیر
    داخل مطالب نوشته شده بود برای مقطع کارشناسی باید دانشجو یکسال دوره ببینه این دوره حتمی هستش یا متناسب با شرایط دانشگاه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر این دوره قطعی نیست

  13. سروین گفت:

    سلام. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند در یکی از دانشگاه های هنر و رشته طراحی طلا و جواهر میخوام اقدام کنم. 20 ساله هستم. دانشجوی طراحی صنعتی بودم با رتبه 135 که انصراف دادم. یعنی پذیرش کنکور دارم. آیتلس ماک حدود 6.5 هستم ولی هنوز آزمون اصلی رو ندادم. لطفا راهنمایی کنید این رشته رو میتونم ادامه بدم تو هلند؟ چطور بغهمم دانشگاه ها این رشته رو دارند یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا می تونید این رشته رو در هلند شروع کنید.
      منابع معتبر مثل سایت QS رو جستجو کنید

  14. آرش گفت:

    با سلام،پسر من ۱۸ ساله و تازه دیپلم تجربی گرفته ،اگر برای ادامه تحصیل به هلندبخواهیم بفرستیمش چه مدرک زبانی رو لازم داره و با چه نمره ای ؟ و اینکه برای پذیرش اولین زمانی که میتونه پذیرش بگیره کی هست؟ و مدرک زبانش رو حداکثر تا کی باید بگیره که سپتامبر سال ۲۰۲۲ بتونه اونجا درسش رو شروع کنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اینکه در این زمینه اطلاعات درست و دقیقی دریافت کنید باید اطلاعات کامل و شرایط لازم برای مهاجرت به هلند رو بدونید و در مورد شرایط فرزندتون هم اطلاعات کافی رو در اختیارمون بگذارید
      لطفا در این خصوص با ما تماس بگیرید

  15. fati گفت:

    سلام دانشجوی دندون هستم با رتبه زیر هزار تو کنکور … مقدار 200-300 میلیون هم سرمایه دارم و همچنین مدرک آیلتس 7 ب بالا دارم … میتونم از هلند بورسیه بگیرم؟و ااونجا ادامه تحصیل بدم؟؟؟؟؟و شرایطش ب چه صورته؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله امکانپذیره اما در رشته ای که میخواین باید زبان داچ بلد باشید و برای بورس در این رشته پذیرش اون رو دریافت کنید

  16. امیر گفت:

    سلام
    من ارشد حقوق دارم معدل لیسانسم از دانشگاه دولتی 17.50هست و دارتی ایلتس 6هستم برای ارشد مجدد علاقه به ادامه تحصیل در هلندهستم با این شرایط چقدر امکان اخذ ویزا و پذیرش دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل کشور هلند شانس اخذ ویزای بالایی داره اما من هنوز شرایط شما رو دقیق نمیدونم.

  17. نسیم نژاد چهرازی گفت:

    سلام . پسرم کلاس یازدهم تجربی رو میخونه امسال و ما قصد داریم که برای دانشگاه بیاد اونجا. زبان انگلیسیش خوبه ولی ازمون ایلتس نداده خودش دوست داره فیزیوتراپی بخونه میخواستم بپرسم که ورود به این رشته اونجا به چه شکلی هست و هزینه تحصیل هم چقدر میشه حدودی؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر مقاله تحصیل در هلند رو مطالعه کردید در ابتدا تماس بگیرید تا توسط کارشناسانمون کامل راهنمایی بشید

  18. سیمین گفت:

    با سلام… آیا برای گرفتن پذیرش دانشگاه‌های هلند برای سپتامبر میشه الان اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله دانشگاه های این کشور برای سپتامبر هم پذیرش میدن

  19. کیمیا گفت:

    سلام .شرایط دریافت کمک هزینه در داشنگاه های هلند چیه و این کمک هزینه چقدره ؟
    من بیست و دو سالمه جامعه شناسی میخونم و نمره ایلتس ۷ دارم و میخوام برای کارشناسی ارشد اقدام کنم. آیا ممکنه شامل این کمک هزینه بشم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بطور کلی در حال حاضر شرایط شما برای اخذ بورس مناسب نیست اما میشه برای این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کیند

  20. آیلی گفت:

    با سلام و احترام
    من لیسانس حسابداری ،آیلتس ۶ و ۳۷ سال سن و بدون گپ تحصیلی دارم آیا شانسی برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در هلند دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله برای کشور هلند در کل شرایط خوبی دارید و امکان اخذ ویزا رو خواهید داشت

  21. یاس گفت:

    آیا دیپلم های سازمان فنی و حرفه ای مثلا دیپلم خیاطی ایران برای هلند یا کشورهای دیگه قابل قبول هست؟ شنیده بودم که اون سالها که سازمان فنی و حرفه ای تاسیس شده بود میگفتن که مدرکش بین المللیه و در خارج هم قابل قبوله.

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مطلبی که میفرمائید خیلی کلیه و اگر هددف مهاجرت دارید شرایطتون باید دقیق بررسی یشه
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  22. Elahe گفت:

    سلام یه سوالی داشتم اگه جواب بدین ممنون میشم من ترم ۳کارشناسی رشته علوم تربیتی هستم میخواستم بدونم برای کارشناسی ارشد رشته خودم گرایش آموزش ابتدایی تو هلند یا آلمان بورسیه درنظر گرفته میشه ؟و دانشگاه مناسب رشته منو دارن؟آینده کارش تو اون کشورها چطوره چون من به خیلی ازسایت ها مراجعه کردم ولی اطلاعاتی دربارش نیافتم

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته هایی مثل رشته شما که حالا نه لزوما با این نام در کشورهای دیگه و در دانشگاه تدریس میشن غالبا به زبان اصلی اون کشور تدریس میشه و باید به فکر گرایشی باشید که بتونید با مدرک لیسانس و ترجیحا به زبان انگلیسی اون رو بخونید

  23. بهرنگ گفت:

    سلام . ایا همسر دانشجویانی که میرن هلند . ایا میتونن به صورت خوداشتغالی مثلا به عنوان راننده تاکسی کار کنند ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در زمان تحصیل باید همراه درخواست مجوز کار بده که در صورت موافقت اداره مهاجرت هلند امکان کار رو خواهد داشت

  24. علی پایمرد گفت:

    سلام. برادر من با خانواده اش مدت 4 ساله تو هلند هستن و اقامتشون تقریبا صد در صده. من خودم کارشناسی ارشد جامعه شناسی هستم و کارمند و 2.5 سال دیگه بازنشست. علاقه دارم به هلند برم و ادامه تحصیل و کار کنم روش مهاجرتم چطوریه

    1. داوری گفت:

      سلام
      جناب پایمرد عزییز شما چند سالتونه؟ کشور هلند کشور فوق العاده ایه اگر سنتون رو بفرمائید دقیق تر راهنماییتون میکنم

  25. شادی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من یه سوالی داشتم
    شما توی یه قسمتی از متن بالا گفتید که به دانشجویان مقطعدکتری حقوق یک کارمند رو میدن. خب این حقوق رو به همه میدن یا نه باید شرایط خاصی مثل رزومه خوب داشته باشی؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در برخی از کشورها تحصیل در مقطع دکتری به عنوان یه شغل محسوب میشه و مهم اینه که شما بتونید در دانشگاه های اون کشور در این مقطع پذیرش بگیرید مثل هلند

  26. محمد گفت:

    سلام
    من مدرک کارشناسی ارشد رشته هوافضا از دانشگاهخواجه نصیر با معدل 14.8 دارم آیا امکان ادامه تحصیل رو در هلند دارم؟
    ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر باقی شرایط شما هم خوب باشه بله کماکان این امکان وجود داره

  27. سودابه رنجبر گفت:

    سلام ..همسر من۴۵ ساله هستند و مدرک کارشناسی مهندسی صنایع با معدل ۱۲.۵ دادند…آیلتس ۵.۵ هم دارند
    آیا میتونن برای دوره مستر در هلند اقدام کنند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیلی سخت بشه براشون پذیرش گرفت

  28. نیما گفت:

    سلام و خسته نباشید، تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای هلند چقدره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      جهت اطلاع از این موضوع با 02191003232 ما تماس بگیرید

  29. mariya گفت:

    با سلام من فوق دیپلم رشته تربیت بدنی با معدل ۱۵ دارم همچنین دیپلم تربیت بدنی دو تا مربیگری دارم برای مقطع کارشناسی در هلند به زبان هلندی میتونم تحصیل کنم؟و به زبان هلندی هزینه تحصیل رایگان میشود؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در هر صورت تحصیل شما در هلند رایگان نخواهد بود
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  30. علی گفت:

    سلام و عرض ادب
    من کارشناسی ارشد زمین شناسی دارم با 42 سال سن و 11 سال سابقه کار.
    آیا برای تحصیل دکترا با شرایط من میشه بورس تحصیلی گرفت؟
    برای اقامت در هلند ، کاری راحت تر میتونم اقدام کنم یا تحصیلی؟
    سایتهای کاریابی در هلند رو ممنون میشم معرفی کنید
    با سپاس از شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دکتری خوندن نیاز به روزمه علمی خوبی دارید. در زمینه کاریابی لطفا مقاله موسسات معتبر کاریابی در هلند رو مطالعه نمایید.

  31. علی گفت:

    با سلام
    من دارای دکترای کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی می باشم و سی هفت سال سن دارم ایا شرایط دریافت پوزیشن پست دکترا را دارم؟؟
    شرایط دریافت پوزیشن پسا دکترا در کشور هلند چیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در این زمینه لطفا مقاله تحصیل رایگان دکترا در هلند رو مطالعه بفرمائید بزرگوار اگر سوالی داشتید من در خدمتتون هستم

  32. سمیرا گفت:

    سلام رشته کارشناسی من حقوق است 38 سالمه و متاهلم و یک دختر دارم، سابقه حضور در تیم ملی بدمينتون برای 10 سال دارم و دارای مدرک مربیگری درجه 1 بین المللی هستم و مشغول به کارم آیا می تونم در هلند کارشناسی ارشد در گرایش های تربیت بدنی شرکت کنم؟ در ضمن خواهرم پاسپورت هلند دارد آیا برای اقامت می تونه کمکی بکنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      این امکان وجود داره که برای ارشد اقدام کنید ولی بایستی سریعتر اقدام کنید به خاطر شرایط سنیتون
      بهتره مقاله تحصیل کارشناسی ارشد در هلند رو در این زمینه مطالعه بفرمائید

  33. الهه گفت:

    با سلام خدمت شما .ممنون از مطالبتون.من کارشناسی مهندسی پزشکی خوندم و دیپلم من ریاضی هست،ایا امکانش هست برای کارشناسی فیزیوتراپی اقدام کنم؟یا ارشد فیزیو تراپی؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید برای ارشد رشتتون اقدام کنید سپس در هلند در آزمون شرکت کنید

  34. محسن گفت:

    سلام و تشکر از سایت بسیار عالی شما بنده در ۲۵ سالگی مدرک مهندسی عمران از دانشگاه آزاد مشهد با معدل ۱۳.۴۵ گرفتم سپس در سن ۳۷ سالگی در ارشد مدیریت دولتی دانشگاه فردوسی مشهد قبول شدم و در ۳۹ سالگی با معدل ۱۸ فارغالتحصیل شدم حال میخواستم چون پذیرش دکترا سخته بنابراین در اتریش مجددا پذیرش ارشد در همین رشته رو بگیرم گزینه دیگر بنده هلند است میخواستم بپرسم اولا برای پذیرش ارشد در این دو کشور باید حتما لیسانس مرتبط داشته باشی یا با فوق میشود جبران کرد؟ و با توجه به گپ و سن کدام کشور امکان پذیرش بالاتری دارد؟ پیشنهاد شما چیست با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما کشور هلند از نظر سن و گپ تحصیلی دارای محدودیت و حساسیت کمتری هست و میتونید از هر لیسانسی در رشته مدیریت پذیرش بگیرید و آیلتس ۶ به بالا داشته باشید

  35. مونا گفت:

    سلام
    آیا اجازه کار به کسی که در حال خواندی زبان انگلیسی پیش نیاز است ، داده میشود؟ چند ساعت در هفته؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما ۲۰ ساعت در هفته

  36. ممنون بابت مطالب کاربردی که دراختیارعموم قرارمیدهید

  37. مولودحسینی گفت:

    سلام من25سالمه ومدرک پیش دانشگاهی هنر دارم اگر ایلتس بگیرم امکانش هست درخواست ویزای تحصیلی بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله برای تحصیل در هلند میتونید اقدام کنید

  38. م.رضاپور گفت:

    سلام ‌‌خسته نباشید.
    میخواستم بدونم با سن ۴۰ سال میشه اقامت این کشور دریافت کرد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      اقامت این کشور رو از طریق تحصیلی یا کاری میتونید بدست بیارید

  39. مصطفی گفت:

    تحصیل در هلند میتونه منجر به اقامت کاری بشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله در صورتی که بتونید به کار برسید لطفا مقاله کار در هلند رو مطالعه فرمایید

  40. احمد حسینی گفت:

    سلام میخواستم بدونم شرایط تحصیل در هلند از لحاظ اقتصادی برای ما ها صرفه و توجیه اقتصادی داره

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      من که شرایط اقتصادی شما رو نمیدونم دوست عزیز. شرایطتون رو بفرمایید راهنماییتون کنم

  41. ترانه گفت:

    آيا دوره هاي يك ساله در هلند امكان پذير هست؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر منظورتون دوره های TOP UP رو میفرمائید بستگی به شرایطتون داره

  42. محمد امینی گفت:

    سلام برای تحصیل هلند مستلزم داشتن چه اطلاعاتی هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      متوجه منظورتون نشدم لطفا سوالتون رو واضح تر بپرسید تا راهنماییتون کنم

  43. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  44. Deniz گفت:

    آیا تحصیل رایگان در هلند شامل هزینه زندگی دانشجویی هم میشه یا فقط مخصوص شهریه هاست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      تحصیل در هلند رایگان نیست دوست عزیز

  45. Leilakk گفت:

    سلام.میشه همزمان با تحصیل کار کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در هلند میتونید ضمن تحصیل کار کنید

  46. هما گفت:

    آیا امکان انجام کار دانشجویی در هلند وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این خصوص مقاله کار ضمن تحصیل در هلند 2019 رو مطالعه نمایید.
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  47. ژوبین گفت:

    امکان اقامت پس از تحصیل در هلند برای ما چقدره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      به شما فرصت اقامت بعد از تحصیل داده میشه برای به کار رسیدن

  48. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در هلند تشکر می کنم اگه امکانش هست در موردمقایسه هزینه زندگی در بهترین کشورها جهت مهاجرت هم مطلب بذارید

  49. v!da گفت:

    سلام و تشکر ار مطالب بسیار خوبتون
    تحصیل در هلند ایا با سن بالا هم امکان پذیر هست؟

  50. صبا صابری گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون

    1. یاس گفت:

      با سلام و تشکر. من دبیرمدارس دولتی هستم. آموزش زبان انگلیسی خوندم. ۱۱ سال سابقه دارم. همسرم هم دبیر فنی هستن. امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای یکیمون هست؟ طوری که با خرج کمتری بتونیم در هلند زندگی کنیم ؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        میشه برای هلند پذیرش و ویزا بگیرید اما در مورد بورس روی کشور هلند حساب نکنید و کشورهایی مثل ایتالیا راحتتر میشه برای بورس اقدام کرد

  51. مهراد گفت:

    من پارسال توریستی اونجا بودم تابستون خیلی زیباست و مردم خوبی داره ، میخوام برم برای اقامت و موندن بهترین روش برای منی که رشته ام مدیریت هست چی می تونه باشه؟

  52. محمود گفت:

    سلام میخواستم ببینم با سن ۳۸ سال میتونیم اقدام کنیم برای هلند؟

  53. صبا گفت:

    خیلی ممنون بایت اطلاعات خوبتون خیلی کاربردی بود

  54. ترانه گفت:

    چه عالی رشته های top up cours به چه صورت می باشد در هلند؟

    1. مهشید گفت:

      سلام
      من ۲۳ سالمه رشته ی ریاضی ترم ۷ هستم با معدل ۱۳ …هنوز اقدامی برای آیلتس نکردم می خواستم بدونم که برای ادامه تحصیل در رشته های دیگه مثل معماری در هلند میشه اقدام کنم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        اگر منظورتون کارشناسی هست بله ولی کارشناسی ارشد خیر.
        معدل شما هم برای اکثر دانشگاه های هلند کم هست و بهتر هست از ابتدا آغاز کنید.

        1. مهشید گفت:

          اگه بخوام همون کارشناسی از اول معماری بخونم باید مدارک دیپلم رو از دانشگاه بگیرم و اونجا باید آزمون خاصی بدم؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            خیر نیازی به آزمون نیست توی اکثر دانشگاه های هلندی.
            بله باید مدرک دیپلم رو بگیرید، مدارک رو ترجمه کنید و آماده بشید برای دریافت پذیرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *