ویزای تحصیلی

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ

هزینه ها و شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ در مراکز تحصیلی و دوره های تحصیلی مختلف متفاوت است که باید مورد بررسی قرار گیرد. تحصیل در هنگ کنگ از شش سالگی شروع می شود و تا پایان دوره های تحصیلی دانشگاهی ادامه دارد. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را از سیستم تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ، تفاوت بین مدارس دولتی و خصوصی در هنگ کنگ، شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ و سایر موارد آگاه خواهند ساخت.

سیستم تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ

سیستم آموزش و پرورش در هنگ کنگ به طور دولتی تأمین می شود. تمام 12 سال تحصیلی از دوره ابتدایی تا دبیرستان (سن 6 تا 18 سال) برای دانش آموزانی که در مدارس دولتی ثبت نام می کنند، رایگان است. مدارس دولتی اکثر مدارس در هنگ کنگ را تشکیل می دهند. آنها یا توسط دولت یا یک موسسه خیریه اداره می شوند یا با یک سازمان مذهبی فعالیت می کنند. بنابراین، پیدا کردن یک مدرسه کاتولیک یا پروتستان در هنگ کنگ نباید اصلا سخت و پیچیده نیست. انواع مدارس در هنگ کنگ عبارتند از:

  • مدارس دولتی در هنگ کنگ: مدارس دولتی توسط دولت اداره و تأمین می شود و تحصیل در آنها رایگان است.
  • مدارس حمایت شده در هنگ کنگ: مدارس دولتی که توسط سازمان های خیریه یا مذهبی اداره می شود که توسط دولت (متداول ترین نوع) تأمین می شود و تحصیل در آنها رایگان است.
  • مدارس طرح یارانه مستقیم در هنگ کنگ: مدارس خصوصی که از دولت یارانه می گیرند و تحصیل در آنها رایگان نیست.
  • مدارس Caput در هنگ کنگ: مدارس دولتی تا حد مشخصی از دولت یارانه می گیرند و تحصیل در آنها رایگان نیست.
  • مدارس خصوصی در هنگ کنگ: مدارس خصوصی با هدف جذب دانش آموزان چینی اداره می شوند. پذیرش مبتنی بر تعالی آموزشی است و تحصیل در آنها رایگان نیست.
  • مدارس بین المللی خصوصی در هنگ کنگ: مدارس بین المللی خصوصی با هدف جذب دانش آموزان بین المللی اداره می شوند. هزینه های پذیرش در این مدارس بالا است.
  • بنیاد مدارس انگلیسی در هنگ کنگ: مدارس خصوصی که تا حد مشخصی از دولت یارانه می گیرند و تحصیل در آنها رایگان نیست. این مدارس به دنبال جذب دانشجویان انگلیسی زبان هستند.

مقطع کارشناسی در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ در 2024 طرفدارانی دارد و هر ساله دانشجویان زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می ­نمایند. زیرا دانشگاه های هنگ کنگ از اعتباری معادل با دانشگاه های انگلستان برخوردار است. اما در مقابل هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر است. می توان گفت تحصیل در این کشور تضمین آینده شغلی دانشجویان را در پی دارد. پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های هنگ کنگ با اخذ آزمون ورودی همراه است.

اما دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیازی به شرکت در آزمون ندارند. با تغییراتی که در نظام آموزشی هنگ کنگ ایجاد گردید، طول دوره­ کارشناسی در این کشور از 3 سال به 4 سال افزایش یافت. دانشجویان در این مقطع باید از توانایی لازم برای تجزیه و تحلیل مسائل علمی- ارزیابی اطلاعات متنوع و بیان نظرات آگاهانه علمی برخوردار باشند.

مقطع کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور بمدت 1-2 سال طول می­کشد و ارائه برنامه های تحصیلی در این مقطع به دو شیوه صورت می­پذیرد؛ کارشناسی ارشد بر پایه تدریس و بر پایه پروژه. تدریس بگونه ای است که دروس با اجرای سخنرانی ها و سمینارها ارائه داده می شود و دانشجویان را به بحث های گروهی دعوت می­نماید. در برخی موارد دانشجویان ملزم به ارائه مقالات و پروژه هایی نیز هستند و در پایان هر ترم تحصیلی امتحانات دروس ترم جاری از دانشجویان اخذ می­گردد.

کارشناسی ارشد بر پایه پژوهش نیز بدین گونه است که دانشجویان در این دوره به انجام پروژه های تحقیقاتی و علمی می­ پردازند. اکثر برنامه های پژوهشی کارشناسی ارشد در زمینه رشته های مهندسی و علوم انسانی است که تحت نظارت اساتید برجسته علمی در دانشگاه های هنگ کنگ ارائه می­ گردد. در پایان دانشجویان می ­باید پایان نامه­ تحقیقاتی خود را ارائه نموده و به دفاع از آن بپردازند.

مقطع دکتری در هنگ کنگ

طول دوره­ تحصیل در مقطع دکتری در هنگ کنگ معمولاً 3 ساله تا 4 ساله است. دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را بر پایه تدریس با کسب نمرات بالا گذرانده اند­ باید در برنامه های 4 ساله دکتری تحصیل نمایند. اما آن دسته از دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را بر پایه پژوهش و تحقیقات علمی بوده می توانند در برنامه های دکترای 3 ساله به تحصیل بپردازند. تدریس در تمامی مقاطع دانشگاهی به زبان انگلیسی ارائه می­گردد و دانشجویانی که از مهارت این زبان برخوردار نیستند، امکان گذراندن دوره های زبان را در کالج های زبان این کشور خواهند داشت.

چگونگی اخذ پذیرش در دانشگاه های هنگ کنگ

اگر چه سال تحصیلی در هنگ کنگ در ماه های سپتامبر و آوریل آغاز می شود، اما دانشجویان امکان پذیرش و ورود در اواسط سال در برخی از دانشگاه های هنگ کنگ را دارند. مدارک زیر جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های هنگ لازم و ضروری است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی پیشین
  • ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل با اعتبار معتبر
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه تحصیلی

الزامات کلیدی جهت تحصیل در هنگ کنگ به زبان انگلیسی

همانطور که می دانید، شرایط پذیرش برای تحصیل در هنگ کنگ به زبان انگلیسی برای اتباع کشورهای خارجی بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر این، الزامات کلیدی متعددی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در هنگ کنگ به زبان انگلیسی را دارند اتخاذ می شود. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویانی ک الزامات کلیدی در این حوزه را رعایت نکنند، اجازه تحصیل در هنگ کنگ به زبان انگلیسی را نخواهند داشت. اصلی ترین الزامات در این زمینه ارائه مدرک ورود به دانشگاه مورد نظر می باشد. به طور کلی مدرک ورود به دانشگاه مدرک دیپلم دبیرستان خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با الزامات کلیدی جهت تحصیل در هنگ کنگ به زبان انگلیسی به تصویر زیر توجه فرمایید:

الزامات کلیدی جهت تحصیل در هنگ کنگ به زبان انگلیسی

تفاوت بین مدارس دولتی و خصوصی در هنگ کنگ

یکی دیگر از تفاوت های قابل توجه بین آموزش های دولتی و خصوصی، فرهنگ آموزش است. مدارس دولتی در هنگ کنگ به دلیل فشار زیاد بر دانش آموزان شناخته شده اند و همه والدین مهاجران این سختگیری را تایید نمی کنند. از طرف دیگر، مدارس بین المللی خصوصی فرهنگ معاصر غربی را با برنامه های درسی مناسبتر تطبیق داده اند. خوشبختانه مهم نیست که والدین کدام گزینه را انتخاب کنند، آنها می توانند از آموزش با کیفیت بالا در مراکز آموزشی مختلف بهره مند شوند و از بین بهترین مدارس و مؤسسات آموزش عالی یک مورد را برای تحصیل انتخاب کنند. تفاوت اصلی بین مدارس دولتی و خصوصی هزینه ها و برنامه درسی است. مدارس دولتی در هنگ کنگ رایگان هستند، در حالی که پذیرش در مدارس خصوصی به هزینه های مختلفی همراه است.

از آنجا که دولت نمی تواند برنامه های درسی در مدارس خصوصی را مدیریت کند، غالباً سطح آموزش در این مدارس متفاوت خواهد بود. با این حال، در برخی از موسسات دانشجویان همچنان باید خود را برای همان امتحان نهایی آماده کنند. تحصیلات در هنگ کنگ رایگان است و مدرسه از 6 تا 15 سالگی (مدارس متوسطه اول و خردسال) اجباری است. کودکان در مدارس دولتی در هنگ کنگ به مدت شش سال در مدارس ابتدایی شرکت می کنند و بعد از آن شش سال آموزش دوره متوسطه را سپری می کنند. اما به طور کلی دوره های تحصیل در مدارس به صورت زیر است:

تحصیلاتشرایط تحصیلسنینمدت زمان تحصیل
مهد کودکداوطلبانه3-63 سال
دوره تحصیلی اولاجباری6-126 سال
دوره تحصیلی دوماجباری13-153 سال
متوسطه دومانتخابی16-183 سال

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ با بورسیه دانشجویی

یکی از مهمترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی به دنبال تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ هستند، امکان دریافت بورسیه دانشجویی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، دولت هنگ کنگ با همکاری موسسات آموزشی این کشور، بورسیه های تحصیلی متعددی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار داده اند. البته لازم به ذکر است که، شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ بسیار رقابتی است و اغلب به دانشجویان با شایستگی بالا ارائه می شود. برای دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ، دانشجویان باید در یکی از موسسات آموزشی معتبر در این کشور پذیرفته شده باشند.

برخی از مهمترین بورسیه های تحصیلی در هنگ کنگ در مقاطع مختلف عبارت اند از:

مهمترین بورسیه های تحصیلی در هنگ کنگ در مقاطع مختلف

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ

هزینه تحصیلات عالیه بسته به دوره و از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. دانشجویان داخلی می توانند انتظار داشته باشند برای شرکت در یک برنامه کارشناسی مبلغ 5000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) برای یک سال تحصیلی بپردازند. شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی می تواند دو برابر، سه برابر یا حتی چهار برابر باشد. هزینه های تحصیل سالانه دانشجویان بین المللی در هنگ کنگ از مبلغ 10100$ (دلار آمریکا) شروع می شود و ممکن است تا 21100$ (دلار آمریکا) ادامه داشته باشد. دانشجویانی که دوره تحصیلی کارشناسی را سپری می کنند و قصد دارند در دوره های تحصیلی بالاتر در یک دانشگاه دولتی در هنگ کنگ سپری کنند، باید در نظر داشته باشند که حداقل هزینه تحصیل آنها به صورت سالانه مبلغ 5000$ (دلار آمریکا) خواهد بود. در حالی که متقاضیان داخلی می توانند در این دوره تحصیلی از پرداخت شهریه به طور کلی اجتناب کنند.

تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ

امکان تحصیل در مقاطع مختلف در کشور هنگ کنگ در سال 2024 وجود دارد:

تحصیل در دوره کارشناسی در هنگ کنگ: ساختار دوره تحصیل کارشناسی در هنگ کنگ از سیستم آموزش انگلیس پیروی می کند. دانشجویان می توانند در دوره کارشناسی مطالعات خود را در زمینه های عمومی انجام دهند. دانشگاه ها در هنگ کنگ از لحاظ حوزه موضوعی به تعدادی دانشکده تقسیم می شوند سکه هر کدام مجموعه ای از برنامه های کارشناسی عمومی و خاص تر را دارند. علاوه بر رشته اصلی، دانشجویان می توانند یک بخش از تحصیل جزئی مانند یک رشته ثانویه در زمینه تحصیلی خود با سهمیه موضوع مورد نیاز پایین تر را تکمیل کنند. دوره های لیسانس معمولاً برای دانشجویان تمام وقت چهار سال طول می کشد.

تحصیلات تکمیلی در هنگ کنگ: برنامه های تکمیلی در هنگ کنگ از طریق تحقیق و کارآموزی در دو سطح کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود. تحصیلات تکمیلی شامل برنامه های تحصیلی تخصصی تر می شوند. همانند مقطع کارشناسی، الزامات و جزئيات دروس مربوط به هر مؤسسه، بخش و برنامه آموزشی منحصر به فرد است و بايد به طور مستقيم با ​​خود موسسه دنبال شود.

دوره های کارشناسی ارشد در هنگ کنگ به طور معمول یک سال طول می کشند و ممکن است شامل ماژول های تدریس، تحقیق یا عملی و همچنین پایان نامه یا مؤلفه پایان نامه باشد. تحصیل در هنگ کنگ در دوره دکتری نیز شامل برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی می باشد و متقاضیان می توانند برای تحصیل در این دوره از کمک هزینه های تحصیلی خوبی بهره مند شوند.

اعتبار مدرک فارغ التحصیلی هنگ کنگ

اکثر دانشگاه های هنگ کنگ دارای اعتبار جهانی هستند و جایگاه بسیار بالایی را در میان دانشگاه های دنیا بدست آورده اند. به همین دلیل مدارکی که در پایان تحصیلات دانشجویان، صادر گردیده و به آنان اعطا می شود، در سرتاسر دنیا مورد قبول بوده و به رسمیت می شناسند. چه بسا برخی دانشگاه های این کشور در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارند. بنابراین دانشجویان خارجی با تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ و اخذ مدرک فارغ التحصیلی قادر هستند در ایده آل ترین فرصت های شغلی و در هر کشوری که مد نظر دارند، مشغول کار شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به هنگ کنگ و تحصیل در این منطقه اداری و همچنین تحصیل در سایر نقاط جهان می توانید به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات متداول تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ

با توجه به سوالات مکرر شما عزیران در خصوص تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ، در این بخش از مقاله تصمیم گرفته ایم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا دانشجویان بین المللی به ویزای دانشجویی برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ نیاز دارند؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در مقاطع مختلفی تحصیلی در هنگ کنگ را دارند، در قدم اول باید برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور اقدام نمایند.
  • آیا دریافت بیمه درمانی برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ الزامی است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در هنگ کنگ هستند، باید قبل از اعزام به این کشور برای دریافت بیمه درمانی معتبر اقدام نمایند.
  • آیا امکان تحصیل در هنگ کنگ با بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی کم بضاعت که توان مالی کافی برای تحصیل در هنگ کنگ را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *