ویزای تحصیلی

برترین کالج های زبان در آمریکا

برترین کالج های زبان در آمریکا

مراکز آموزشی آمریکا دارای کیفیت مناسبی بوده و دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل در برترین کالج های زبان در آمریکا هستند. بطور کلی در کشور آمریکا 4495 مرکز آموزش تحصیلات عالی اعم از کالج ها و دانشگاه ها وجود دارد که همگی از کیفیت های آموزشی استاندارد و بسیار مطلوبی برخوردار هستند. اما از این میان برخی از آنها دارای رتبه های بسیار بالایی در جهان می ­باشند. دانشجویان عزیزی که قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کالج های زبان در آمریکا را دارند بهتر است قبل از درخواست پذیرش تحصیلی به دانشگاه های این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

اکثر کالج های موجود در ایالت های آمریکا توسط دانشگاه های دولتی این کشور اداره می­ گردد و افرادی که پس از اتمام تحصیلاتشان در کالج قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آمریکا را دارند برای ورود به دانشگاه نیازی به ارائه مدارک GRE نخواهند داشت. در واقع تحصیل در کالج های آمریکا دوره ای آموزشی است که دانشجویان را برای ورود به دانشگاه های این کشور آماده می­ سازد. دانشجویان با تحصیل در کالج های کشور آمریکا می ­توانند مهارت های زبان و تحصیلات علمی خود را در رشته ای که تصمیم به ادامه تحصیل دارند افزایش دهند. ما در این مقاله به موضوع تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کالج های زبان در آمریکا خواهیم پرداخت.

تحصیل در کالج های آمریکا

هر ساله دانشجویان زیادی از نقاط مختلف جهان برای تحصیل در کالج های آمریکا به این کشور سفر می­ نمایند. دانشجویان با تحصیل در کالج های آمریکا مهارت زبان انگلیسی خود را به راحتی می ­توانند بهبود بخشند و برای ورود به دانشگاه های این کشور دیگر نگرانی نخواهند داشت. از مهمترین کالج های کشور آمریکا می ­توان کالج CSUS را نام برد که هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری را پذیرش می­ نماید. دانشجویان با تحصیل در کالج های این کشور می­ توانند بسیاری از موانع ورود به دانشگاه های آمریکا را از سر راه خود بردارند. پیشنهاد ما به دانشجویان عزیز این است که قبل از درخواست پذیرش در کالج های آمریکا نسبت به مکان کالج های این کشور و افرادی که در کالج مورد نظر تحصیل نموده اند آگاهی های لازم را کسب نمایند.

هزینه تحصیل در برترین کالج های زبان در آمریکا

بطور کلی تحصیل در مراکز آموزشی آمریکا رایگان نمی­ باشد و دانش ­آموزان برای تحصیل در کالج های آمریکا نیز باید شهریه پرداخت نمایند. معمولاً شهریه های تحصیلی در کالج ها در سال 2024 برای هر ترم تحصیلی 9960$ الی 14400$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است. این کالج ها در طول هفته 30 الی 37 درس را به دانش­ آموزان ارائه می­ نمایند و بطور کلی 25 الی 28 ساعت دانش ­آموزان در کلاس های درسی حضور دارند. سن ورود دانش ­آموزان به کالج های آمریکا 16 می­ باشد.

ناگفته نماند دانش ­آموزان برای ورود به کالج های آمریکا باید دارای مدرک زبان انگلیسی باشند و حداقل نمره 60 را کسب نموده باشند. البته نمره تافل دانش­ آموزان برای دوره های مختلف متفاوت است. دانشجویان پس از تمام تحصیلات خود در کالج ها می توانند به راحتی وارد دانشگاهی که کالج تحصیلی دانشجو تحت نظارت و اداره آن می­ باشند، گردند. کالج های Wellesley-Colby-Vassar-Smith-Pomona از جمله مهم ترین کالج های کشور آمریکا به شمار می ­روند.

هزینه تحصیل در برترین کالج های زبان در آمریکا

تحصیل در دانشگاه های آمریکا

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در کالج های آمریکا می­ توانند وارد دانشگاه های این کشور گردند. البته دانشجویان می توانند بطور مستقیم و سپری نمودن آزمون های ورودی وارد دانشگاه های آمریکا گردند. دانشگاه های آمریکا همگی دارای رنکینگ های بالایی هستند. بطور مثال دانشگاه های ام آی تی و هارواد همواره رتبه های 1 و 2 را در میان دانشگاه های جهان به خود اختصاص می ­دهند.

برای آشنایی بیشتر می توانید جدول رنکینگ برخی از بهترین دانشگاه های آمریکایی در سال 2024-2023 را ببینید:

رنکینگ QSگروه دانشگاهی در آمریکادانشگاه
1AAUMassachusetts institute of Technology
3AAUStanford University
5AAU , ILHarvard University

دانشجویان با تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کالج های زبان در آمریکا می ­توانند آینده روشنی را برای خود ترسیم نمایند. اکثر دانشگاه های کشور آمریکا تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به دانشجویان ارائه می­ نمایند. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های این کشور باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل باشند که نمره این مدارک بسته به مقطع تحصیلی آنان با یکدیگر متفاوت است.

مقطع کارشناسی در آمریکا

دانشجویان با تحصیل در برترین کالج های زبان در آمریکا می­ توانند مدرک کاردانی یا فوق دیپلم را از این کالج ها اخذ نمایند. مقطع کارشناسی در دانشگاه های آمریکا به مدت 4 سال است و دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک کاردانی شده اند تنها با دو سال تحصیل در این دوره می ­توانند مدرک کارشناسی دانشگاه های این کشور را اخذ نمایند. همچنین برخی از دانشگاه ها در آمریکا پس از گذشت 3 سال تحصیل به دانشجویان مدرک کارشناسی اعطا می ­نمایند. دانشجویان در دوره­ 4 ساله مقطع کارشناسی ملزم به گذراندن دروس اصلی، اختیاری و عمومی هستند. تمامی دروس اصلی با اهداف شغلی به دانشجویان ارائه می­ گردند.

مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 2 الی 3 سال طول خواهد کشید. دانشگاه های این کشور در این مقطع تحصیلی تجهیزاتی را برای انجام تحقیقات در اختیار دانشجویان قرار می ­دهند. بطور کلی دانشگاه های این کشور به دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می­ نمایند پس از اتمام تحصیلاتشان 2 نوع مدرک اعطا می­ نمایند:

  1. مدرک فنی
  2. مدرک آکادمیک

البته مدارک اعطایی به دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی آنان دارای نام های متفاوتی است. اکثر دانشجویان بین المللی با اخذ مدرک تحصیلی خود از دانشگاه های آمریکا شانس بیشتری برای انجام کار و اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور خواهند داشت. متقاضیان محترم برای اخذ پذیرش از این مقطع باید توجه نمایند که باید برای رشتخ های تحصیلی مرتبط با مقطع قبل و حیطه ی کاری خود اقدام نمایند. معمولا رشته های گروه مدیریت نیز شرایط پذیرش راحت تری دارند و با بک گراند کاری مرتبط امکان اخذ پذیرش وجود دارد.

مقطع دکترا در آمریکا

تحصیل در آمریکا در دوره­ دکترا و اخذ این مدرک بالاترین مدرکی است که به دانشجویان این کشور اعطا می­ گردد. اکثر دانشگاه های آمریکا سالانه تنها 5 الی 15 دانشجو را پذیرش می­ نمایند. دانشجویان در این دوره از امکانات بسیار مناسب و پیشرفته ای برخوردار هستند. در ضمن در این دوره دانشجویان ملزم به ارائه پایان نامه تحقیقاتی هستند که در پایان دوره­ تحصیلی می­ بایست به دفاعیه از پایان نامه خود در حضور 3 استاد بپردازند. دانشگاه های آمریکا به دانشجویان این مقطع تحصیلی کمک هزینه های زیادی پرداخت می ­نمایند که برخی از این کمک هزینه ها تا 40000$ (دلار آمریکا) نیز می ­باشند.

مدارک لازم برای برترین کالج های زبان در آمریکا

در وهله اول مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر مطرح می شود که با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مدارک متفاوتی نیازمند است. مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا در سال 2024 عبارت هستند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • CV
  • ترجمه مدارک از جمله مدرک تحصیلی و ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل با حداقل های تعیین شده از سوی دانشگاه
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک (application fee) که معمولا 50$ تا 80$ (دلار آمریکا) می باشد

پس از اخذ پذیرش مهم ترین گام اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا است که مدارک متعددی از جمله موارد ذیل را نیاز دارد:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید، پشت سفید و رنگی
  • پرداخت هزینه سفارت و ارائه رسید آن که برای ویزای تحصیلی کوتاه مدت (کم تر از 3 ماه) 100$ (دلار آمریکا) و برای ویزای تحصیلی بلند مدت (بیشتر از 3 ماه) 200$ (دلار آمریکا) است
  • بیمه معتبر
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه یا کالجی در آمریکا
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • تهیه محل اقامت در آمریکا و ارائه اجاره نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی به مبلغ 15000$ (دلار آمریکا) برای پرداخت هزینه های زندگی یا ارائه نامه دریافت بورسیه تحصیلی

مزایای تحصیل در برترین کالج های زبان در آمریکا

دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های آمریکا می­ گذرانند از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • دانشجویان می­ توانند به انجام کارهای دانشجویی در ضمن تحصیل بپردازند.
  • دانشجویان می­ توانند به انجام کارهای عملی بعنوان بخشی از آموزش های عملی بپردازند.
  • دانشجویان اجازه دارند در مدت زمان تحصیل خود براحتی به خارج و داخل آمریکا سفر نموده و همچنان در این کشور اقامت گزینند.
  • ویزای تحصیلی آمریکا به آسانی صادر می­ گردد.
  • فرصت ورود به بازار کار و اخذ گرین کارت
  • اخذ مدارک تحصیلی ارزشمند و معتبر در سر تا سر جهان

دانشجویان با سوالات متعددی در زمینه تحصیل در بهترین کالج های زبان آمریکا روبرو می­ شوند که می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اعزام دانشجو به آمریکا را مطالعه نمایند. همچنین می­ توانند پاسخ تمامی سوالات خود را در زمینه تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کالج های زبان در آمریکا را از کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

سوالات تخصصی در خصوص برترین کالج های زبان در آمریکا

در بخش پایانی مقاله برترین کالج های زبان در آمریکا به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در کالج های آمریکا به چه صورت است؟ هر ساله دانشجویان زیادی از نقاط مختلف جهان برای تحصیل در کالج های آمریکا به این کشور سفر می­ نمایند. دانشجویان با تحصیل در کالج های آمریکا مهارت زبان انگلیسی خود را به راحتی می ­توانند بهبود بخشند و برای ورود به دانشگاه های این کشور دیگر نگرانی نخواهند داشت. از مهمترین کالج های کشور آمریکا می ­توان کالج CSUS را نام برد که هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری را پذیرش می­ نماید. دانشجویان با تحصیل در کالج های این کشور می­ توانند بسیاری از موانع ورود به دانشگاه های آمریکا را از سر راه خود بردارند. پیشنهاد ما به دانشجویان عزیز این است که قبل از درخواست پذیرش در کالج های آمریکا نسبت به مکان کالج های این کشور و افرادی که در کالج مورد نظر تحصیل نموده اند آگاهی های لازم را کسب نمایند.
  • هزینه تحصیل در برترین کالج های زبان در آمریکا به چه صورت است؟ بطور کلی تحصیل در مراکز آموزشی آمریکا رایگان نمی­ باشد و دانش ­آموزان برای تحصیل در کالج های آمریکا نیز باید شهریه پرداخت نمایند. معمولاً شهریه های تحصیلی در کالج ها در سال 2024 برای هر ترم تحصیلی 9960$ الی 14400$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است. این کالج ها در طول هفته 30 الی 37 درس را به دانش­ آموزان ارائه می­ نمایند و بطور کلی 25 الی 28 ساعت دانش ­آموزان در کلاس های درسی حضور دارند. سن ورود دانش ­آموزان به کالج های آمریکا 16 می­ باشد.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *