ویزای تحصیلی

کالج زبان در کانادا

کالج زبان در کانادا

کانادا از جمله کشورهای مهاجرپذیر و انگلیسی زبان دنیا است و هر روزه تعداد مخاطبینی که قصد مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم و تابعیت را دارند، بالا میرود. بسیاری از متقاضیان ترجیحشان این است که در این کشور به تحصیل در کالج زبان در کانادا برای یادگیری زبان انگلیسی و اخذ مدرک بپردازند. سپس بعد از تحصیل یا وارد مقاطع مختلف تحصیلی شده و یا اینکه با امتیاز مدرک زبان، راه ورود سریع کانادا را انتخاب کرده و به اقامت دائم دست پیدا میکنند. با کسب اطلاعات زیر می توانید برای اخذ پذیرش از کالج زبان در کانادا اقدام کرده سپس ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایید.

  • شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا به چه صورت است؟
  • دوره های کالج زبان در کانادا به چه صورت است؟
  • بهترین کالج ها در این زمینه کدام ها هستند؟

برای پاسخ سوالات بالا و مهاجرت به کانادا همواره با مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

شرایط اخذ ویزا برای کالج زبان در کانادا

افرادی که قصد خواندن زبان و همچنین اخذ مدارک زبانی مانند آیلتس و یا تافل را دارند به راحتی میتوانند برای پذیرش دوره های زبان بالاتر از 6 ماه در کانادا درخواست ویزا دهند. 2 دسته از افراد میتوانند برای کالج زبان در کانادا اقدام کنند:

  1. دانشجویان کشورهایی که نیازمند اخذ ویزا برای تحصیل در کانادا هستند: این دانشجویان نیازمند اخذ پذیرش از (Temporary Resident Visa (TRV برای دوره های 6 ماه یا کمتر خواهند بود و برای دوره های بلندمدت تر، نیازمند درخواست اخذ ویزای تحصیلی برای اجازه اقامت و تحصیل در کانادا هستند که لیست این کشورها در سایت canada.ca/en/immigration مشخص شده است.
  2. دانشجویان کشورهایی که نیازمند اخذ ویزا برای تحصیل در کانادا نیستند (بطور مثال کشورهای عضو اتحادیه اروپا): این دانشجویان نیازمند ویزای تحصیلی برای گذراندن دوره های زبان 6 ماه یا کمتر خواهند بود و برای دوره های بلند مدت تر، نیازمند درخواست اخذ ویزای تحصیلی برای اجازه اقامت و تحصیل در کانادا هستند که لیست این کشورها در سایت canada.ca/en/immigration مشخص شده است.

معافیت از ارائه مدرک زبان در کانادا

اگر یکی از موارد زیر را متقاضیان داشته باشند، می توانند بدون ارائه مدرک زبان شرایط تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند:

  • افراد در یک مدرسه شناخته شده کانادایی (در کانادا) که 4 سال یا بیشتر، تحصیل تمام وقت را به پایان می رسانند.
  • افراد در یک مدرسه انگلیسی زبان واقع در کشوری که قالب زبان آن انگلیسی باشد به مدت 4 سال یا بیشتر مشغول تحصیل تمام وقت به زبان انگلیسی باشند.

زبان دوم در این کشور زبان فرانسوی است و متقاضیان تحصیل به زبان فرانسوی در کانادا در صورتی که به مدت 4 سال یا بیشتر در کشورهای فرانسوی زبان در دانشگاه و یا مدارس به تحصیل پرداخته باشند نیازمند ارائه مدرک زبان فرانسوی نخواهند بود.

اهمیت مهاجرت با زبان فرانسوی به کانادا

تسلط بر زبانی ثانویه در کنار زبان مرجع انگلیسی، قطعا با مزایای بسیاری همراه خواهد بود؛ فرانسوی یکی از زبان های مهم امروزه جهان بوده و مضاف بر کشور فرانسه، شهروندان برخی از سرزمین های دیگر دنیا نیز به این زبان صحبت می نمایند. کانادا یکی از نقاطی است که اگرچه عمده مردم آن انگلیسی زبان هستند، طبق سرشماری صورت گرفته بیش از 8 میلیون نفر از جمعیت این کشور را اقشار فرانسوی زبان تشکیل داده اند که این رقم 23% از جمعیت کشور کانادا را شامل شده است. ریشه شکل گیری و توسعه زبان فرانسوی در کانادا به سال 1534 میلادی بازمی گردد.

کانادا در سال 1969 به کشوری دوزبانه تبدیل شده و پیرو این امر شهروندان فرانسوی زبان این کشور دارای حقوق شهروندی و اجتماعی کاملا برابر با سایر اقشار جامعه می باشند. تنها استان فرانسوی زبان امروزه کانادا، کبک است که تنها 7% مردم آن به زبان انگلیسی صحبت می کنند. شایان ذکر است که شهر مونترال به عنوان یکی از ایده آل ترین مقاصد برای متقاضیان کار، تحصیل و زندگی در کانادا با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر که بیش از 80% آن ها فرانسوی زبان هستند نیز در همین استان واقع شده است. از سایر مناطقی که تسلط بر زبان فرانسوی دارای اهمیت بسیاری جهت زندگی در آن می باشد می توان New Brunswick را نام برد.

چگونگی توزیع جمعیت فرانسوی زبان کشور کانادا

شرایط اخذ پذیرش از کالج زبان در کانادا

دوره های زبان در کانادا (The English Language Institute (ELI به دانشجویان بین الملی (English as Second language (ESL را برای تقویت زبان انگلیسی ارائه می دهد تا آن ها زبان انگلیسی خود را به دلایل علمی و حرفه ای برای تحصیل و یا کار بهبود دهند. ELI در 8 سطح برای دانشجویان خارجی ارائه می شود:

سطح 1 تا 7هر کدام 7 هفته زمان می برد
سطح 8 کوتاه مدت7 هفته زمان میبرد و در ماه های مارچ، می، جولای یا نوامبر برگزار می شود
سطح 8 بلند مدت14 هفته زمان میبرد و در ماه های ژانویه، می یا سپتامبر برگزار می شود

دانشجویان میتوانند در ماه می از بین دوره های بلند مدت و یا کوتاه مدت یکی را انتخاب کنند، دوره های کالج زبان در کانادا در ماه های ژانویه، مارس، مه، ژوئیه، سپتامبر و نوامبر شروع ترم دارند. دانشجویان ELI به عنوان دانشجوی Seneca نیز به حساب می آیند و آن ها میتوانند. آن ها میتوانند از تمامی امکانات Seneca استفاده کنند، مانند اینکه:

  • در اردوها و سفرهای علمی شرکت کنند
  • از کتاب های مرجع در کتابخانه ها استفاده نمایند
  • خدمات مشاوره ای تحصیل و اقامت دریافت کنند
  • خدمات حمل و نقل مانند مترو و اتوبوس شاتل
  • استفاده از ورزشگاه ها و باشگاه های تناسب اندام
  • اقامت در خوابگاه

بهترین کالج ها در کانادا

بسیاری از دوره های زبانی در کالج ها که قبل از پذیرش در دانشگاه ها برگزار میشوند، به صورت پیش نیاز به منظور اخذ مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های کانادا و یا برای ارتقا مدرک زبان افراد است. زیرا افراد برای ورد به مقاطع تحصیلی به غیر از دوره های دبیرستان (برای افراد زیر 18سال) نیازمند مدرک زبان با نمره مشخص برای ورود به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا خواهند بود. نکته بسیار مهم این است که در ازای هر 0.5 نمره آیلتس 3 ماه دوره زبان برگزار می شود که تقریبا بین 3000$ تا 6000$ (دلار کانادا) هزینه دارد.

استاننام کالج
بورلینگتونEnglish Encounter
بورنابیWinston College
کالگرایEquilibrium School
Global Village English Centres
SC GEOS Languages Plus
کوکوتلامCoquitlam College
ادمنتونEnglish Language Training College
MELI
گوئلفUniversity of Guelph
هالیفکس
East Coast School of Languages
ILI International Language Institute
مونترال
ALI Montreal
BLI Bouchereau Lingua International
Canada College
Languages Across Borders
Montreal Language Studies
Upper Madison College
اوتاوا
ABCE Language School
Algonquin College Language Institute
ICL Academia
Interlangues Language School
NSL Camps
Oxford Station
تورنتوArcher College Toronto
ATC Canada
Connect School of Languages
Eurocentres
Global Village English Centres
Hansa Language Centre
ILSC Canada
International House Toronto
Kaplan International Colleges
LAL Toronto
LSI Language Studies International
McDonald International Academy
RCIIS
Sprott Shaw Language College
TAIE International Institute
ونکوورArcher College Vancouver
ATC Canada
Canadian College of English Language
Discover English Academy
Eurocentres
GEOS Language Academy
Global Village English Centres
ILSC Canada
International House Vancouver
ISS of BC
Kaplan International Colleges
LAL Vancouver
LSI Language Studies International
Sprott Shaw Language College
St Giles International
Tamwood Language Centres
UBC Camps
VIC Vancouver International College
Zoni Language Centers

کالج زبان سنت جورج در کانادا

کالج زبان سنت جورج در کانادا

از جمله از مهم ترین کالج های زبان در کانادا که به صورت پایه ای و آکادمیک به آموزش می پردازد کالج سنت جورج است. مدت زمان تحصیلی این کالج به میزان 12 هفته در هر سطح است که 4 سطح آن برای دانشجویانی است که سطح تحصیلی آنها متوسط ​​تا پیشرفته باشد. زبان اصلی این کالج ها زبان انگلیسی است. برای ثبت نام در این کالج تاریخ خاصی مشخص نشده و نحوه حق انتخاب مسکن یا خوابگاه در این کالج کاملا آزادانه و به صورت اختیاری است. پس از تحصیل در این دانشگاه گواهی ارائه خواهد شد که شرط قبولی برای تحصیل در این کالج کسب بالاترین سطح آموزشی یعنی سطح 60 با درجه “B” است که نیاز به تسهیلات انگلیسی برای همه برنامه های کارشناسی در دانشگاه تورنتو را برآورده کند.

کالج بنیاد بین المللی در کانادا

مدت زمان تحصیل در کانادا برای این کالج زبان به میزان 8 ماه است. این دوره مختص فارغ التحصیلان دبیرستانی بین المللی است که از لحاظ تحصیلی برای ورود به دانشکده هنر و علوم، دانشکده علوم کاربردی و مهندسی، دانشکده معماری، دانشکده طراحی و یا دانشکده موسیقی مناسبند. دانش آموزان واجد شرایط تحصیلی برای ثبت نام در این کالج می توانند اقدام نمایند. در این کالج هم حق انتخاب مسکن به صورت کاملا اختیاری است که متقاضیان می توانند پس از پایان رساندن دوران تحصیلی خود اقدام به دریافت گواهی پس از تکمیل نمایند.

کالج بنیاد بین المللی تابستانی در کانادا

مدت زمان تحصیل برای کالج این کالج به میزان 8 هفته است که برای فارغ التحصیلان دبیرستانی که دارای تابعیت بین المللی باشند مناسب هست. از لحاظ تحصیلی برای ورود به دانشکده هنر و علوم (به استثنای تجارت روتمن)، دانشکده معماری، دانشکده طراحی و یا دانشکده موسیقی می تواند کاربردی باشد. کلیه دانش آموزان واجد شرایط تحصیلی می توانند برای ثبت نام این دانشگاه اقدام نمایند. در این کالج هم حق انتخاب مسکن به صورت کاملا اختیاری می باشد و دانش آموزان پس از دوران تحصیلی خود می توانند برای گواهی بعد از تحصیل اقدام نمایند.

کالج زبان مسیر سبز در کانادا

مدت زمان لازم برای تحصیل در این کالج به میزان 12 هفته است که مختص دانش آموزان چینی است که از مدارس راهنمایی واجد شرایط ورود به برنامه های فوق لیسانس T Scarborough هستند. نحوه ثبت نام در این کالج ها از طریق انتخاب در موسسات ثانویه در چین است. بر خلاف کالج های بالا، در این کالج انتخاب مسکن اختیاری نیست و مسکن خاصی مورد نیاز می باشد.

دانش آموزان در این کالج به شرط داشتن سطح 60 می توانند برای در یافت گواهی پس از تحصیل اقدام نمایند. در حالی که بالای 18 ساله ها اگر صرفا بخواهند برای خواندن زبان وارد کانادا شوند یا مدرک زبان آیلتس یا تافل نداشته باشند، شانس خیلی پایینی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارند، برخی از کشورهای دنیا تنها با پذیرش کالج زبان نیز به ایرانی ها پذیرش می دهند.

در حال حاضر تعداد معدودی از کشورهای دنیا هستند که تنها با پذیرش کالج زبان برای ایرانی ها در غالب موارد ویزا صادر می کنند که عبارت می باشند از:

ردیفکشورهایی که با پذیرش کالج زبان در غالب موارد ویزا صادر می نمایندنوع ویزا
1مجارستانD
2مالتاC
3اتریشC
4فرانسهD
5ترکیهD

گذراندن دوره زبان در دانشگاه های کانادا

زمانی که مثلا رشته ای مثل حقوق در یکی از دانشگاه های کانادا حداقل داشتن آیلتس 7.5 را اجباری می داند، ممکن است به دانشجویی که رزومه خیلی خوبی دارد اما نمره زبانش کمی پایین تر است پذیرش مشروط دهد. در این حالت متقاضی تحصیل در دانشگاه مربوطه آزمون زبان را شرکت کرده ولی حداقل های مورد نظر دانشگاه را کسب ننموده است. در این حالت برخی دانشگاه ها پذیرش مشروط می دهند تا فرد پیش از شروع کلاس ها در همان دانشگاه دوره زبان را بگذراند.

برخی از دوره های زبان در دانشگاه های کانادا به شرح ذیل اند:

نام دانشگاهزبانمدت دوره زبانهزینه دوره به دلار کانادا
دانشگاه تورنتوانگلیسی12 هفته$3515
دانشگاه کبکفرانسوی12 هفته$3570
دانشگاه ونکوورانگلیسی12 هفته$4083
دانشگاه کلگریفرانسوی12 هفته$3446

نکته قابل توجه این است که افراد باید دقت نمایند که شانس ویزای کالج زبان در کانادا برای افراد زیر 18 سال برای اخذ پذیرش از دوره های مدرسه و دبیرستان بسیار بالاست و برای افراد بالای 18 سال برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری حتما باید مدرک زبان حتی برای زمان ویزا ارائه شود.

هزینه تحصیل در کالج زبان در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که آشنایی کافی به زبان انگلیسی ندارند، به محض ورود به کانادا باید در یک کالج زبان در این کشور ثبت نام کنند. همچنین باید به خوبی با هزینه های تحصیل در کالج زبان در کانادا آشنا شوند، در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول تحصیل در کانادا مواجه خواهند شد. اما نگران نباشید، زیرا هزینه تحصی در کالج زبان در کانادا به نسبت اغلب کشورهای مدرن آمریکایی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. اما هزینه شهریه در هر کالج زبان در کانادا متفاوت خواهد بود، بنابراین بهتر است با موسسه آموزشی مربوطه در ارتباط باشید. اما به طور معمول، هزینه های تحصیل در کالج زبان در کانادا می تواند بین 590CAD تا 750CAD (دلار کانادا) در هفته باشد.

دلایل ورود به کالج زبان در کانادا

یادگیری زبان در کالج های پیشرفته زبان در کانادا مزیت های متعددی را برای متقاضیان به همراه دارد. علاوه بر این هر ساله بیش از صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان به دلایل مختلفی کالج زبان در کانادا را برای یادگیری زبان های مختلف انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، دلایل متعددی برای یادگیری یک زبان خارجی در کانادا وجود دارد، یکی از اصلی ترین دلایل ورود به کالج زبان در کانادا برقراری ارتباط با سایر افراد در این کشور می باشد. اگر با زبان خارجی در کانادا آشنا باشید می توانید با افراد از فرهنگ های مختلف ارتباط برقرار کنید، این موضوع می تواند در هر دو جنبه شخصی و حرفه ای مفید باشد. همواره قبل از هر اقدامی به منظور مهاجرت به کانادا و یا هزینه زندگی در کانادا با کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص کالج زبان در کانادا

برای تحصیل در کالج زبان کانادا ابهامات زیر بررسی می شود:

  • چه افرادی می توانند درخواست ویزا برای کالج زبان کانادا دهند؟ فقط افرادی که زیر 18 سال هستند و قصد خواندن زبان و همچنین اخذ مدارک زبانی مانند آیلتس و یا تافل را دارند به راحتی میتوانند برای پذیرش دوره های زبان بالاتر از 6 ماه در کانادا درخواست ویزا دهند.
  • دوره های زبان در کاالج های به چه صورت هستند؟ دوره های زبان در کانادا (The English Language Institute (ELI به دانشجویان بین الملی (English as Second language (ESL برای تقویت زبان انگلیسی ارائه میشود تا آن ها زبان انگلیسی خود را به دلایل علمی و حرفه ای برای تحصیل و یا کار بهبود دهند. ELI در 8 سطح برای دانشجویان خارجی ارائه میشود.
4/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کالج زبان در کانادا

  1. diana گفت:

    سلام،اگر من بخوام برای کالج زبان درخواست بفرستم و سنم هم بالاتر از ۱۸مثلا ۱۹باشه و انگلیسی رو در حد متوسط بلد باشم ولی مدرک زبان نداشته باشم میتونم پذیرش بفرستم که قبولم کنند یا حتما باید مدرک داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      داشتن مدرک زبان حداقل با نمرات متوسط نیازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *