ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

کشور آذربایجان که با نام جمهوری آذربایجان شناخته می شود تا همین چندین سال پیش بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود که به استقلال رسید. آذربایجان از نظام آموزشی استاندارد و اقتصاد کار مستقل برخوردار است و متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان سالانه در حال افزایش هستند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های پزشکی و غیر پزشکی یک مزیت بزرگ برای متقاضیان تحصیل در آذربایجان است.

خوب است بدانید علاوه بر زبان انگلیسی می توانید به زبان ترکی آذربایجانی یا روسی نیز در این کشور در مقطع دکترای پزشکی و دندانپزشکی به تحصیل بپردازید. این مقاله توسط وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهتر علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کشور متمدن آذربایجان تهیه و تنظیم شده است.

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آذربایجان در رشته های پزشکی چیست؟
  • آیا مدارک دندانپزشکی در آذربایجان، در ایران اعتبار دارند؟
  • آیا دانجشویان دندانپزشکی در آذربایجان امکان کار در این کشور را خواهند داشت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان چیست؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت؟

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

خبر خوب برای متقاضیان تحصیل دندان پزشکی در آذربایجان این است که امکان مهاجرت به این کشور و سپس آموختن زبان مورد نیاز در کالج ها وجود دارد. این کشور با هدف جذب بیشتر دانشجویان بین المللی امکان تحصیل زبان انگلیسی یا ترکی آذربایجانی در کالج های دولتی و خصوصی را فراهم کرده است. برای صدور ویزای تحصیل در آذربایجان تسلط به قوانین ورودی این کشور و قوانین قلمرو دولتی از الزامات هست و در سفارت از متقاضیان درباره آن سوال می شود. رشته دندانپزشکی و پزشکی در بسیاری از دانشگاه های آذربایجان ارائه می شود.

اما برخی از مطرح ترین و معتبرترین مراکز آموزش عالی رشته های دندانپزشکی و غیر پزشکی به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه قفقاز
  • دانشگاه خزر
  • دانشگاه ملی آذربایجان
  • دانشگاه علوم پزشکی جمهوری آذربایجان
  • آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان
  • دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی AMU

لازم به ذکر است افرادی که قصد تحصیل در آذربایجان و بازگشت به ایران و کار در ایران را دارند باید لیست دانشگاه های مورد قبول وزارت علوم ایران در آذربایجان را بررسی کنند. برترین دانشگاه تحصیل پزشکی در آذربایجان دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی AMU می باشد که در سال 1930 میلادی تاسیس شده است؛ این دانشگاه معتبر دارای دانشکده های پزشکی عمومی، زیست شناسی پزشکی، پزشکی اطفال، طب نظامی، دندانپزشکی و داروسازی است. خوب است بدانید که سالانه بیش از 8000 دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی در مرکز AMU پذیرش می شوند و در یکی از شاخه های پزشکی تحصیل می کنند. به طور کلی مدت زمان لازم جهت تحصیل دندان پزشکی در آذربایجان 6 سال است. اما دروس تحصیلی در جزئیات ممکن است از یک دانشگاه تا دانشگاه دیگر تفاوت داشته باشند.

با این توضیحات حالا در قالب جدول زیر به مرور شرایط تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان می پردازیم:

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان
مدت تحصیل6 سال
نوع برنامهفول- تایم
زبان آموزشیروسی، انگلیسی و آذری
شهریه سالیانه$4000
دوره پرمدیکالضروری
مدرک اعطاییMD Dentistry (Stomatology)

پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

امکان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی از حدود سال 1930 میلادی در آذربایجان به وجود آمد و در آخرین درجه علمی (MD) به دانشجویان واجد شرایط ارائه می شود. برای اخذ پذیرش جهت تحصیل دندان پزشکی در آذربایجان باید به زبان روسی یا انگلیسی تسلط داشته باشید و ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 5.5 الزامی خواهد بود. بعد از فارغ التحصیلی در رشته دندانپزشکی در کشور آذربایجان باید به مدت یک سال در باکو یا در ایالات متحده آمریکا دوره کارآموزی بگذرانید تا جواز کار به عنوان یک دندانپزشک را دریافت کنید.

برای تحصیل در این کشور نیاز به دریافت ویزای تحصیلی دارید و اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر آذربایجان می باشد. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دندان پزشکی باید قبل از 15 ژوئیه مدارک را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید زیرا فرآیند بررسی درخواست پذیرش 2 ماه به طول می انجامد. توجه داشته باشید که باید نامه پذیرش خود را از وزارت آموزش و پرورش یا کنسولگری آذربایجان دریافت کنید.

پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش دندانپزشکی آذربایجان

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی شرکت در دوره های پیش پزشکی و قبولی در آزمون ورودی الزامی است. در آذربایجان دانشجویان برای شرکت در دوره یک ساله پیش پزشکی که به زبان انگلیسی، آذری یا روسی برگزار می شود، نیاز به داشتن مدرک زبان ندارند. برخی از مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش از این دوره ها عبارت هستند از:

  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  • چند قطعه عکس جدید
  • CV که باید شامل تمامی موفقیت های تحصیلی و غیر تحصیلی مثل کسب مدال های ورزشی و غیره باشد.
  • داشتن مدرک زبان روسی، انگلیسی یا آذری (اجباری نیست)
  • تمکن مالی فرد یا والدین یا سرپرست وی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آذربایجان
  • 2 توصیه نامه از اساتید و آموزگاران مقطع پیشین
  • انگیزه نامه
  • گواهی HIV/AIDS
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا application fee که در هر کدام از کالج های پیش پزشکی آذربایجان متفاوت است.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

برای تامین هزینه زندگی و تحصیل دندان پزشکی در آذربایجان جواز کار دانشجویی برای دانشجویان صادر می شود که به صورت پاره وقت می باشد. حداکثر ساعت کار مجاز پاره وقت دانشجویی در آذربایجان 30 ساعت در هفته می باشد و درآمد حاصل از این میزان کار کفاف پوشش هزینه تهیه غذا در آذربایجان را خواهد داد. هزینه تحصیل دندان پزشکی در آذربایجان به طور میانگین در دانشگاه های دولتی بدون احتساب هزینه اقامت 4000$ (دلار آمریکا) در سال برآورد می شود. هزینه زندگی در شهرهای اصلی آذربایجان برای دانشجویان حداکثر 498$ (دلار آمریکا) برآورد می شود که در حاشیه شهرها می توانید با 326$ (دلار آمریکا) نیز زندگی کنید.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان در خوابگاه

البته در حوزه شنگن هم امکان تحصیل با هزینه های کم وجود دارد. از جمله کشورهای ارزان قیمت اروپایی می توان به مجارستان اشاره نمود. در نمودار ذیل هزینه های زندگی در آذربایجان و مجارستان با هم مقایسه شده است:

مقایسه حداقل هزینه زندگی دانشجویی در آذربایجان و مجارستان

به طور کلی آذربایجان کشوری مقرون به صرفه برای تحصیل و زندگی می باشد و تحصیل دندان پزشکی در آذربایجان با توجه به کیفیت نظام آموزشی انتخاب بسیار خوبی است.

شرایط کاری و درآمدی دندانپزشکان در آذربایجان

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، دندانپزشکان پس از اتمام دوره تحصیلی اشان به مدرک دندانپزشکی MD Dentistry دست می یابند. آنها پس از اخذ مدرک نیز می توانند در بورد دندانپزشکی آذربایجان ثبت نام کرده و با کسب مجوز لازم مطبی برای خودشان راه اندازی بکنند: پس دندانپزشکی جزء بهترین و پردرآمدترن مشاغل جمهوری آذربایجان محسوب می شود. مطابق آخرین آمارها، متوسط درآمد ماهیانه یک دندانپزشک در جمهوری آذربایجان فعلا حدود AZN 7650 (مانات) است. بر همین اساس نیز حداقل درآمد دندانپزشکان در این کشور حدود AZN 3750 (مانات) و حداکثر درآمدشان نیز حدود AZN 11900 (مانات) در ماه می باشد.

شرایط کاری و درآمدی دندانپزشکان در آذربایجان

در قالب نمودار زیر می توان با پردرآمدترین شاغلین رشته دندانپزشکی (بر حسب تخصص) در آذربایجان آشنا شد:

پردرآمدترین مشاغل دندانپزشکی در آذربایجان

برای کسب اطلاعات با کارشناسان متخصص و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر به پاسخ پرسش های زیر توجه فرمائید:

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان چگونه است؟ خبر خوب برای متقاضیان تحصیل دندان پزشکی در آذربایجان این است که امکان مهاجرت به این کشور و سپس آموختن زبان مورد نیاز در کالج ها وجود دارد. این کشور با هدف جذب بیشتر دانشجویان بین المللی امکان تحصیل زبان انگلیسی یا ترکی آذربایجانی در کالج های دولتی و خصوصی را فراهم کرده است. برای صدور ویزای تحصیل در آذربایجان تسلط به قوانین ورودی این کشور و قوانین قلمرو دولتی از الزامات هست و در سفارت از متقاضیان درباره آن سوال می شود. رشته دندانپزشکی و پزشکی در بسیاری از دانشگاه های آذربایجان ارائه می شود.
  • پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان به چه صورت است؟ امکان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی از حدود سال 1930 میلادی در آذربایجان به وجود آمد و در آخرین درجه علمی (MD) به دانشجویان واجد شرایط ارائه می شود. برای اخذ پذیرش جهت تحصیل دندان پزشکی در آذربایجان باید به زبان روسی یا انگلیسی تسلط داشته باشید و ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 5.5 الزامی خواهد بود. بعد از فارغ التحصیلی در رشته دندانپزشکی در کشور آذربایجان باید به مدت یک سال در باکو یا در ایالات متحده آمریکا دوره کارآموزی بگذرانید تا جواز کار به عنوان یک دندانپزشک را دریافت کنید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

  1. مبین گفت:

    سلام .برای پرداخت شهریه شرایطی وجود داره ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      منظورتون از شرایط اگر اقساطه خیر چون شهریه یک سال بایستی پرداخت بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *