ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

شمار زیادی از افراد، علاقمند به تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین بوده و از این طریق تصمیم به مهاجرت به کشور زیبای آرژانتین می گیرند. این کشور دانشگاه های بسیار خوب و قوی دارد و دارای سیستم آموزشی و کیفیت بالایی است. بنابراین می توانید برای تحصیل در این کشور در رشته های مختلف، راهی آرژانتین شوید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل دندانپزشکی در این کشور توضیحاتی ارائه می شود.

کشور آرژانتین در قسمت جنوبی قاره آمریکای جنوبی قرار گرفته و 4000 کیلومتر وسعت دارد. شهر بوئنوس آیرس به عنوان پایتخت آرژانتین شناخته شده است. این کشور جمعیتی در حدود 45 میلیون نفر دارد که به زبان رسمی اسپانیایی صحبت می‌کنند. واحد شمارش پول در این کشور، پزو است. این کشور در نظام رتبه بندی جهانی از لحاظ وسعت، توانسته است پس از کشور برزیل، رتبه دوم را در آمریکای جنوبی و رتبه هشتم را در میان کشورهای دنیا به خود اختصاص دهد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین 2024

رشته دندانپزشکی از جمله رشته هایی است که علاقه شرط اول برای تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین است. در واقع فرد دانشجو بایستی به اندازه کافی به این رشته علاقمند باشد تا بتواند به موفقیت برسد. چرا که انواع بیماری های دهان و دندان وجود دارد که فرد بایستی صبر و علاقه لازم را داشته باشد. با همه این ها، این رشته در میان مردم دنیا و خصوصا ایرانی ها جایگاه ویژه ای داشته و بسیار مورد استقبال قرار دارد.

کیفیت و سیستم آموزشی در کشور آرژانتین در 2024 در سطح مطلوب و بالایی است. از این رو افراد زیادی از نقاط مختلف جهان جهت تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین روانه این کشور می شوند. دانشگاه هایی که در این کشور وجود دارند بر دو نوع هستند: دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی دریافت پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت و دشوار می باشد. اما برای متقاضیان امکان پذیر است.

زبان خارجی در تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

اولین شرط برای درخواست پذیرش در دانشگاه های آرژانتین و موفقیت در آن، تسلط به زبان اسپانیایی است. متقاضیانی که تمایل به تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین را دارند، در درجه اول بایستی به زبان رسمی این کشور مسلط باشند. چرا که زندگی روزمره مردم این کشور و زبان تحصیلی در دانشگاه ها و همچنین دوره هایی برای دانشجویان ارائه می گردد، به زبان اسپانیایی است. اگرچه زبان بین المللی و تجاری، زبان انگلیسی است. بنابراین ضروری است دانشجویان گواهی مهارت های زبان اسپانیایی (CELU) را از ساختمان آموزش و امور دانشجویان بین المللی و خارجی دریافت نموده و ارائه نمایند. این گواهی میزان تسلط و مهارت دانشجو در زبان اسپانیایی را مشخص نموده و نشان می دهد. این آزمون در هر سال، 2 بار برگزار می گردد که مکان برگزاری آن نیز در دانشگاهی خاص می باشد.

شرایط اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

از جمله شرایط و مدارکی که برای اخذ پذیرش در دانشگاه و تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین لازم است، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • آشنایی و تسلط کامل به زبان اسپانیایی
  • آن دسته از متقاضیانی که تمایل دارند در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل بپردازند، بایستی دوره های اینفرماسیون ناسیونال را که به مدت یک سال می باشد، پشت سر بگذارند
  • متقاضیان در بدو ورود به دانشگاه بایستی دوره CBC را بگذرانند
  • متقاضیان مقطع کارشناسی بایستی مدرک دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی را همراه با ریز نمرات ارائه نمایند.

شرایط اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

هزینه تحصیل و زندگی در آرژانتین

کشور آرژانتین یک کشور اروپایی است و با این که کیفیت و سطح آموزش در این کشور بسیار بالا می باشد، لذا در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا از هزینه هایی پایین تر و کمتری برای تحصیل دانشجویان برخوردار است. از این رو، دانشجویانی که می خواهند به تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین بپردازند، می توانند برای مهاجرت تحصیلی، ضمن مدیریت هزینه های خود، با خیالی آسوده روانه این کشور شوند.

هزینه ها و مخارج تحصیل در آرژانتین در دانشگاه های دولتی این کشور نسبت به دانشگاه های خصوصی کمتر است. به طوری که این هزینه ها در دانشگاه های خصوصی تقریبا مبلغی بین 5000$ الی 12000$ (دلار آمریکا) به ازای هر سال تحصیلی خواهد بود که بایستی توسط دانشجو پرداخت گردد. برای تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین، هزینه های زندگی از جمله مسائلی است که حائز اهمیت می باشد. به طور قطع می توان گفت هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. این مبالغ که شامل هزینه های مسکن، خوراک، حمل و نقل و غیره می باشد، به ازای هر ماه مبلغی در حدود 800$ الی 1000$ (دلار آمریکا) خواهد بود.

محبوب ترین برنامه ها برای تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

تمامی دانشجویانی بین المللی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین هستند، در قدم اول باید با برنامه های محبوب در این رشته تحصیلی به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول تحصیل خود مواجه خواهند شد. برخی از محبوب ترین برنامه ها برای تحصیل رشته دندانپزشکی در آرژانتین به شرح زیر می باشند:

محبوب ترین برنامه های دندانپزشکی در آرژانتینطول دورهتوضیحات
ارتودنسی2 سال به صورت تمام وقتبرنامه ارتودنسی در آرژانتین، مهارت های آکادمیک و بالینی مورد نیاز برای انجام ارتودنسی را آموزش می دهند.
جراحی دهان، فک و صورت1 سال به صورت تمام وقتدانشجویان در این دوره با درک عمیقی از مبانی علمی جراحی دهان، فک و صورت آشنا می شوند.
ریشه دندان1 سال به صورت پاره وقتاین برنامه در پاسخ به تقاضای بی سابقه برای متخصصان آموزش دیده ریشه در داخل و خارج از آرژانتین ارائه می شود.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین برنامه برای تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین برنامه برای تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

ویزای تحصیلی کشور آرژانتین

ویزای دانشجویی سندی است که به شما اجازه دانشجو بودن در آرژانتین را می دهد و برای همه شهروندان ایالات متحده و برای اکثر دانشجویان بین المللی مورد نیاز است. دانشجویانی که بیش از 90 روز در آرژانتین تحصیل می کنند باید قبل از ورود به این کشور برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. در زیر دستورالعمل ها و شرایط کلی برای درخواست ویزای دانشجویی آورده شده است. دانشجویان باید دستورالعمل ها و الزامات خاص کنسولگری خود را قبل از شروع فرآیند درخواست بررسی کنند.

کل فرآیند اخذ ویزا ممکن است چند هفته طول بکشد تا تکمیل شود. اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین دارای 3 مرحله کلی است:

  • مرحله 1: کنسولگری خود را انتخاب کنید
  • گام دوم: مدارک مورد نیاز درخواست ویزا خود را جمع آوری کنید
  • مرحله 3: اخذ وقت مصاحبه

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین

همچنین پرونده شما در سفارت باید شامل مدارک زیر باشد:

  • پاسپورت معتبر: پاسپورتی که حداقل 6 ماه پس از آخرین روز پیش بینی شده در آرژانتین معتبر خواهد بود (به عنوان مثال، اگر دانش آموزی پیش بینی کند آرژانتین را در 15 دسامبر ترک کند، پاسپورت او باید حداقل تا 11 ژوئن سال بعد معتبر باشد). 180 روز)). دانشجویان بین المللی در ایالات متحده نیز باید یک کپی از I-20 فعلی خود را به همراه داشته باشند و برای نشان دادن ویزای F-1 خود نیز آماده باشند.
  • عکس به اندازه پاسپورت فعلی: باید چهره دانش آموز را به وضوح نشان دهد. عکس ها باید رنگی باشند و با پس زمینه سفید گرفته شوند.
  • Formulario de Solicitud de Visa FSVفرم درخواست ویزا: اطلاعاتی که در FSVارائه می کنید باید با آنچه در گذرنامه شما نوشته شده است مطابقت داشته باشد
  • برنامه تحصیلی: این مجموعه مدارکی است که از موسسه میزبان دانشجو در آرژانتین ارسال می شود. دانشجویان باید کنسولگری خود را انتخاب کنند و قبل از اینکه دانشگاه میزبان بتواند این مدارک را صادر کند، تمام مواد پیش ثبت نام دانشگاه را تکمیل کنند.
  • برنامه سفر رفت و برگشت: دانشجویان باید یک کپی از بلیط سفر رفت و برگشت خود به بوئنوس آیرس ارائه دهند که نام کامل آنها، نام فرودگاه هایی که در آن سفر می کنند و تاریخ سفر آنها به وضوح نشان داده شود.
  • اثبات تمکن مالی: اسنادی که ثابت می کند یک دانشجو دارای منابع مالی کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود در آرژانتین است.
  • رزرواسیون خوابگاه یا هتل
  • ارائه نامه پذیرش نهایی از دانشگاه مقصد
  • ارائه بیمه مرتبط

سیستم آموزشی دانشگاه های دندانپزشکی آرژانتین

سیستم آموزشی به صورت ترمی بوده و هر ترم به مدت 4 ماه می باشد. البته این مدت زمان در دانشگاه های مختلف، متغیر خواهد بود. برخی از دانشکده های این کشور به صورت غیر حضوری آموزش می دهند. در واقع نیازی به حضور دانشجو نبوده و وی می تواند به صورت آموزش از راه دور به ادامه تحصیل بپردازد. این گونه آموزش ها دارای دوره ها و فعالیت های عملی و شفاهی می شود. برای آگاهی از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به آرژانتین و مهاجرت به این کشور از روش های مختلف مانند تحصیلی وغیره، با مشاوران و متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و به صورت حضوری یا تلفنی مشورت بگیرید.

سوالات متداول در خصوص تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • اصلی ترین الزامات تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین چیست؟ اصلی ترین الزاماتی که تمامی اتباع کشورهای خارجی برای پذیرش در این رشته تحصیلی باید رعایت کنند، الزامات زبانی گسترده در دانشگاه های آرژانتین می باشد.
  • آیا برای تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین به ویزای تحصیلی این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین هستند، باید قبل از ورود به این کشور برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند.
4.8/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *