ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان 2024 باتوجه به اینکه آلمان از قدرتمندترین اقتصادهای دنیاست و آمار بیکاری آن زیر 6% است، طرفداران زیادی دارد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور آلمان به افراد کمک خواهد کرد تا در فاصله بسیار کوتاهی پس از پایان دوره تحصیل، شغل مورد نظر خود را یافته و در این کشور پیشرفته مشغول به کار شوند. آلمان از کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن است که علاوه بر اهمیت اقتصادی و صنعتی، از لحاظ علمی نیز دارای اهمیت است. دانشگاه های آلمان جزء برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی می شوند و دانشجویان خارجی بسیاری، آن ها را برای تحصیل انتخاب می کنند.

  • بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در آلمان کدامند؟
  • شرایط دندانپزشکی در آلمان برای ایرانیان چیست؟
  • آیا تحصیل دندانپزشکی در آلمان برای دانشجویان ایرانی رایگان است؟
  • زبان تحصیل دندانپزشکی در آلمان چیست؟
  • دندانپزشکی در آلمان آزمون ورودی دارد؟
  • مدارک لازم جهت گرفتن پذیرش تحصیلی دندانپزشکی در آلمان چیست؟

از آنجا که سطح علمی دانشگاه های آلمان بالاست، در رشته های علوم پزشکی، از جمله دندانپزشکی، بسیاری از دانشگاه های آن مورد تایید وزارت بهداشت هستند. منتهی یکی از مهم ترین دلایلی که این کشور را پرطرفدار کرده این است که همچنان در سال 2024 نیز نظام تحصیلی آلمان رایگان است. نتیجتا دانشجویان اگر موفق به قبولی و اخذ پذیرش از یک دانشگاه دولتی آلمان شوند، تنها دغدغه ای که خواهند داشت، هزینه های ماهیانه زندگی و تمرکز روی دروس دانشگاهی است. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در آلمان در سال 2024 ارائه گردیده است.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در آلمان

دندانپزشکی در آلمان

آلمان استاندارد بالایی از مراقبت های دندانی دارد و این کشور در رتبه دوم در فهرست سالم ترین دندان های 2020 قرار دارد. بررسی صنعت دندانپزشکی در سال اخیر نیز نشان می دهد که %80 از آلمانی ها در معاینات منظم دندانپزشکی شرکت می کنند و سلامت دهان و دندان را ضروری می دانند. مطالعه دیگری در سال اخیر نیز نشان داد که 41% از ساکنان آلمان 2 بار در آن سال به دندانپزشک خود مراجعه کردند و 8% حتی 3 بار به دندانپزشک خود مراجعه کردند. به همین دلیل تحصیل دندان پزشکی در آلمان یکی از رشته های پرطرفدار و عالی خصوصا برای دانشجویان بین المللی است. زیرا نرخ پذیرش دندانپزشکی در آلمان نرخ متوسطی است.

دلیل انتخاب افراد برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

در قسمت زیر به شرح مهم ترین دلایل تحصیل دندانپزشکی در آلمان پرداخته شده است:

  • کشوری پیشرو در زمینه پزشکی و مراقبت های سلامتی به منظور تحصیل دندانپزشکی
  • ارائه دهنده برنامه های آموزش دندانپزشکی به منظور پشتیبانی از دانشجویان بین المللی
  • کمبود در تعداد دندانپزشکان در آلمان و آینده شغلی بسیار روشن
  • بر اساس آمار گرفته شده تعداد نیمی از فارغ التحصیلان دندانپزشکی در آلمان اکنون مشغول بکار در بیمارستان هستند.
  • استفاده از روش درمانی نوین به صورت شبیه سازی با استفاده از عروسک
  • دارای آزمایشگاه های پیشرفته با استاندارد آموزشی مدرن با کیفیت بالا در دانشگاه های پزشکی
  • امکان کار در تمامی بیمارستان های کشورهای اروپایی

اخذ ویزای تحصیلی آلمان چقدر زمان میبره؟

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان در سال 2024

از آنجا که قبل از انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی، علاوه بر علاقه، آینده شغلی نیز اهمیت بالایی برای افراد دارد، رشته دندانپزشکی به علت آینده شغلی قابل توجه خود، بسیار مورد تقاضاست. تحصیل دندانپزشکی در کشور آلمان نیز بسیار دشوار و بر خلاف بسیاری رشته های دیگر، مستلزم کنکور ورودی است. برای ورود به رشته دندانپزشکی در دانشگاه های آلمان در سال 2024 دو راه وجود دارد. در روش اول، لازم است در یک کنکور ورودی شرکت کرد. این امتحان به زبان آلمانی است بنابراین حداقل سطح لازم برای اینکه بتوان در این امتحان شرکت کرد، سطح B2 خواهد بود. کنکور ورودی 2 ماه قبل از شروع به تحصیل دندانپزشکی در کشور آلمان برگزار می شود. نظام تحصیلی آلمان رایگان هست.


راه دوم ورود به رشته دندانپزشکی در دانشگاه های آلمان، شرکت در دوره های کالج است. دوره کالج یکساله بوده و طی 2 ترم، دروس زیست شناسی، زبان و شیمی آموزش داده می شود. شایان ذکر است که دوره کالج فاقد شهریه بوده و از شرایط ورود به آن، ارائه مدرک زبان آلمانی است. در دانشگاه های دولتی آلمان، پذیرش در رشته دندانپزشکی یکبار در سال، در ماه سپتامبر، انجام می شود. این دانشگاه ها برای ترم ژانویه ورودی ندارند. بنابراین اگر فرد به نیم سال اول، یعنی سپتامبر نرسد، باید تا سال بعد منتظر بماند.

بازه زمانی تحصیل دندانپزشکی در آلمان

برای تحصیل دندانپزشکی در کشور آلمان، محدودیت سنی وجود ندارد. اما اگر بین دوره های تحصیلی شما فاصله افتاده باشد، امکان دارد سفارت آلمان درخواست ویزای تحصیلی آلمان شما را رد کند. از این رو برای افرادی که بالاتر از 26 سال دارند گرفتن ویزای تحصیلی در رشته دندانپزشکی دشوار خواهد بود. رشته دندانپزشکی حداقل 5 تا 6 سال، یعنی 10 تا 12 ترم طول می کشد. این 5 یا 6 سال در 2 دوره برگزار می شوند؛ دوره اول حدود 4 تا 5 ترم بوده و شامل دروس علوم طبیعی (فیزیک، شیمی، زیست شناسی و جانورشناسی) و مبانی پزشکی (فیزیولوژی، بیوشیمی و آناتومی) می شود.

بعد از اتمام این دوره، دانشجویان در آزمونی دولتی شرکت می کنند. در صورت موفقیت در این آزمون، وارد مرحله بعدی می گردند که دوره اصلی و عملی محسوب می شود. این دوره شامل سخنرانی ها، سمینارها، دروس آزمایشگاهی و آموزش عملی می شود. بعد از گذراندن این دوره دانشجویان باید یک دوره آموزش عملی در مراکز درمانی (کلینیک ها و بیمارستان ها) بگذرانند. بعد از اتمام این دوره، دوباره دانشجویان باید در آزمون شرکت کنند. با قبولی در آزمون، دانش آموخته می تواند تخصص خود را انتخاب کند. از جمله تخصص های ممکن، جراحی دهان و دندان، ارتودنسی و غیره است.

تحصیل رایگان در آلمان در بهترین دانشگاه ها

شرایط سنی برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان وجود ندارد. صرفا بایستی فاصله سنی شما با سال دریافت مدرک دیپلم کم باشد.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی آلمان

مجموعه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا متعدد هستند اما معمولا مهمترین مدارکی که از افراد برای تحصیل در آلمان نیاز خواهند داشت، عبارتند از:

  • مدرک زبان آلمانی در سطح B2 و در برخی مواقع C1 (یا سطح مورد درخواست دانشگاه انتخابی)
  • فرم پذیرش
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ترجمه رسمی آلمانی شناسنامه
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در آلمان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در آلمان

برای اینکه بتوان در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت، لازم است دیپلم دبیرستان فرد مرتبط باشد. اگر مدرک مرتبط باشد، باید در یک آزمون ارزیابی شرکت کرد. برای آماده سازی در این آزمون در بعضی از دانشگاه های کشور آلمان دوره های آماده سازی برگزار می شود. از دیگر شرایط لازم برای ثبت نام، پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه های عمومی کشور آلمان است. برای پذیرش در این دانشگاه ها باید نمره مهارت در زبان آلمانی را به دست آورد. بیشتر دانشگاه ها مدرک مهارت سطح C1 را از متقاضی خواهند خواست.

مواد آزمون ها بسته به دانشگاهی که انتخاب می شود، تغییر می کنند، اما معمولاً آزمون شامل زبان آلمانی و ریاضی خواهد بود. بعد از شرکت در دوره های آماده سازی، می توان در آزمون ورودی شرکت کرد. پس از قبولی در آزمون مدارک ذیل باید برای دانشگاه مورد نظر ارسال شود:

  • رزومه به زبان آلمانی
  • کارنامه قبولی در آزمون
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی به زبان آلمانی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع دبیرستان به زبان آلمانی
  • توصیه نامه اساتید
  • انگیزه نامه که باید توسط دانشجو نگارش شود
  • مدرک زبان ترجیحا C1 برای دانشگاه های دولتی آلمانی زبان و آیلتس 6.5 برای دانشگاه های خصوصی
  • هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان برای دانشجویان کاملا مقرون به صرفه می باشد. آلمان کشوری شناخته شده در باب تحصیلات رایگان می باشد. در جدول زیر شاهد هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان مطابق تعرفه 2024 می باشید:

نام دانشگاه دندانپزشکی در آلمانهزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان به یورو
دانشگاه بن300€ الی 400€
رگنسبورگ200€ الی 300€
لایپزیگ350€ الی 450€
دانشگاه برمن700€ الی 800€
گریفسوالد2500€
دانشگاه کیل2500€
دانشگاه وورتسبورگ3500€

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان بدون آزمون

داشنجویانی که خواهان تحصیل دندانپزشکی در آلمان بدون مدرک زبان هستند باید توانایی پرداخت هزینه های بالای تحصیل دندانپزشکی در آلمان در دانشگاه های خصوصی را داشته باشند.هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان بدون آزمون به صورت میانیگن 6000€ الی 16000€ (یورو) در هر ترم داشته باشند.

نحوه اخذ مجوز کار دندانپزشکی در آلمان

اما قبل از کاریابی و اخذ ویزای کار آلمان، دندانپزشکان برای کار در کشور آلمان نیازمند اخذ مجوز کار دندانپزشکی هستند. طبق قوانین آلمان نیز به منظور کار به عنوان دندانپزشک dentist در آلمان، متقاضیان نیازمند یک مجوز ایالتی یا همان Approbation هستند که گاها مجوز شغلی هم گفته می شود. پس برای اخذ این مجوز نیز ابتداء مدرک آکادمیک متقاضیان بایستی توسط مقامات ذیربط همان ایالت معادلسازی شود. در صورت معادلسازی و تایید مدرک برای دندانپزشکان مجوز کار حرفه ای صادر می شود.

کل این فرآیند نیز به صورت زیر می باشد:

نحوه اخذ مجوز کار دندانپزشکی در آلمان

پس از اخذ مجوز کار ایالتی است که دندانپزشکان می توانند با کاریابی در یکی از جاهای زیر نسبت به اخذ ویزای کاری خود از کشور آلمان اقدام کنند:

  • مطب های دندانپزشکی
  • موسسات تحقیقاتی
  • دانشگاه ها
  • موسسات و مراکز بهداشتی
  • بیمارستان ها دولتی و خصوصی

متوسط درآمد دندانپزشکان در آلمان

رنج درآمدی دندانپزشکان در آلمان نیز با توجه به عواملی مثل سوابق کاری و یا سطح تحصیلات و سایر موارد متغیر است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، کمترین درآمد دندانپزشکان در آلمان حدود €3980 (یورو) ولی حداکثر درآمد ماهیانه آنها حتی به €13800 (یورو) نیز می رسد. بر همین اساس نیز متوسط درآمد ماهانه یک دندانپزشک در این کشور اروپایی نیز در حدود €8660 (یورو) می باشد:

متوسط درآمد دندانپزشکان در آلمان

سطح درآمدی خوبی که از متوسط درآمد دندانسازان آلمانی حدود 48% بیشتر است. در ضمن متوسط درآمد دندانسازان نیز حدود 3% بیشتر از سایر مشاغل درمانی آلمان است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه دندانپرشکان و سایر مشاغل آلمانی

در بین خود دندانپزشکان در آلمان نیز بالاترین درصد افزایش حقوق با 27% مربوط به اورتودنتیست ها می باشد که متوسط درآمد ماهیانه آنها به €11000 (یورو) می رسد. برای اینکه با بهترین شهر برای کار دندانپزشکی در آلمان آشنا شوید بهتر است به نمودار زیر مراجعه کنید.

همان طوری که مشاهده می شود، کلن از نظر سطح درآمدی بهترین شهر آلمان برای کار دندانپزشکی به حساب می آید:

درآمد دندانپزشکان در شهرهای مختلف آلمان

شهریه دانشگاه های خصوصی در آلمان

همان طور که پیش تر اشاره شد دانشگاه های دولتی آلمان تقریبا رایگان هستند؛ تنها استثنا دانشگاه های دولتی ایالت Baden-Württemberg است که از دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا سالیانه 3000€ (یورو) شهریه می گیرد. منتهی با توجه به رایگان بودن طرفداران بیشتری نیز بین دانشجویان دارند و فضای رقابتی موجود اخذ پذیرش از آن ها را دشوار می نماید. به علاوه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی آلمان مستلزم تسلط داشتن به زبان آلمانی است و همین مسئله سبب شده است بسیاری از دانشجویان خارجی که تمکن مالی لازم را دارند و در عین حال علاقه مند هستند در آلمان تحصیل کنند، دانشگاه های خصوصی این کشور را انتخاب کنند. شهریه دانشگاه های خصوصی آلمان در سال 2024 به شرح ذیل است:

  • در مقطع کارشناسی: سالانه 26000€ (یورو)
  • در مقطع کارشناسی ارشد: سالانه 40000€ (یورو)

آسانترین روش مهاجرت به آلمان رو انتخاب کن

دانشگاه های معتبر در رشته دندانپزشکی در آلمان

30 دانشگاه آلمان رشته دندانپزشکی را ارائه می کنند. در ادامه لیستی از برخی دانشگاه های مطرح این رشته که تحصیل در آن ها رایگان است، معرفی شده اند:

شرایط ایده آل زندگی، رفاه اجتماعی بالا و نظام تحصیلی رایگان باعث شده مهاجرت به آلمان، در سال 2024 نیز میان مردم دنیا محبوب باشد. برخی افراد رمز ورود خود به این کشور را تحصیل و برخی دیگر کار قرار می دهند. علاقه مندان به تحصیل و کار در آلمان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت بررسی شرایط خود تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در آلمان

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در آلمان در سال 2024 پرسش های زیر را عنوان می نمایند:

  • چرا افراد کشور آلمان را برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب می کنند؟ سطح علمی دانشگاه های کشور آلمان برای رشته های دندانپزشکی بسیار بالاست و دارای تایید وزارت بهداشت کشور ایران نیز است، همچنین بعد از فارغ التحصیلی نیاز به ارزشیابی مدارک برای کشورهای دیگر وجود ندارد.
  • مهم ترین دلایل تحصیل دندانپزشکی در آلمان چیست؟ کشور آلمان، کشوری پیشرو در زمینه رشته های دندانپزشکی، مراقبت و سلامتی است و آموزش دندانپزشکی در این کشور براساس متد روز دنیا حتی آموزش به صورت اسلاید و عروسک های مصنوعی می باشد.
  • آینده شغلی رشته های دندانپزشکی در آلمان چگونه است؟ بر طبق آمار وزارت بهداشت و درمان آلمان، این کشور با کمبود نیروهای پزشکی مخصوصا در رشته دندانپزشکی همراه است و تعداد نیمی از فارغ التحصیلان دندانپزشکی در آلمان اکنون مشغول به کار در بیمارستان هستند.
  • ورود به رشته های دندانپزشکی به صورت مستقیم چگونه است؟ برای ورود به این رشته فرد باید در کنکور ورودی دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی ثبت نام کند که باید دانشی در سطح B2 داشته باشد.
  • ورود به رشته دندانپزشکی به صورت غیر مستقیم چگونه است؟ شرکت در دوره های کالج که به کالج های پیش پزشکی معروف است راه غیر مستقیم بوده و عمدتا دو ترم و یا یک سال است. افراد در این کالج ها دروسی مانند زیست شناسی، زبان و شیمی را آموزش می بینند.
4.8/5 - (66 امتیاز)

272 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در آلمان

  1. مریم تبریزی گفت:

    سلام اگر کسی دامپزشکی بخونه می تواند در آلمان دندانپزشکی بخواند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این دو رشته ارتباطی با هم ندارند

  2. مصطفی گفت:

    من دانشجوی ترم پنج دندان پزشکی دانشگاه دولتیه ترکیه م
    آیا برای ادامه تحصیل در آلمان باید آزمون بدم؟
    و اینکه باید از اول شروع کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط دانشگاهی داره که قصد دارید در اون تحصیل کنید.
      باید بررسی کنید که اون دانشگاه، دانشگاه ترکیه ای شما رو قبول می کنه یا نه. ممکن هست مجبور بشید از اول درس بخونید

  3. یاسی گفت:

    سلام من 19 سالمه و معدل دیپلم تجربیم 19/06 هست. آیا میتونم با گذروندن دوره یکساله کالج و کسب نمره قبولی در آزمون ورودی آلمان،بدون نیاز به کنکور ایران وارد دانشگاه دولتی المان در رشته دندانپزشکی بشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست حتی می تونید دوره مورد نظر رو در مجارستان بگذرونید که شرایط بهتر و آسون تری داره

      1. یاسی گفت:

        منظورتون دوره کالج هست؟آلمان قبول میکنه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          بله

  4. خانم بهمنی گفت:

    سلام چرا نوشتید برای پذیرش دندانپزشکی المان باید حتما ایران دولتی قبول شده باشید؟!
    الان اگر کسی دوره یکساله کالج رو بگذرونه و آزمون ورودی نمره قبولی رو بیاره میتونه وارد دانشگاه بشه و نیاز ضروری به رتبه کنکور نداره اصلا…نمره آزمون ورودی با معدل دیپلم ایران جمع میشه و یه عدد میشه بین 1 تا پنج که اگه بین 1 تا 1.5 باشه میشه وارد دندانپزشکی شد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      چیزی که نوشته شده، اشتباه نیست. اگرکسی بخواد مستقیم پذیرش دریافت کنه، باید این مسیر رو هم طی کرده باشه

  5. بهار گفت:

    سلام اگر دوره کالج رو بریم بعدشم ازمون رو هم بدیم وارد دانشگاه های دولتی المان میشیم یا غیر دولتی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر کدوم که خودتون تمایل داشته باشید

  6. مانیا گفت:

    سلام خسته نباشید من دیبلم تجربی دارم با معدل نهایی 16/66 کنکور رشته دندانبزشکی قبول نشدم چندتا سوال داشتم
    1 – بعد از قبولی دوره کالج باید ازمونورودی داشنگاه شرکت کنیم ؟
    2- دانشگاه خصوصی در المان هم ازمون ورودی دارن یا فقط مدرک زبان کافیه؟
    3- کشوری هست که بدون ازمون ورودی دانشگاه با شرط معدل یا دوره کالج دانشجو دندون ببذیره ؟
    4- بنظر خودتون مهاجرت برای تحصیل دندون بزشکی به کدوم کشور راحتتر و سریع تره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      1- بله
      2- بستگی به کیفیت دانشگاه داره، بعضی از اون ها ندارن آزمون ورودی
      3- همه کشورهای خوب و دانشگاهی که ارزش داشته باشه، قطعا آزمون ورودی داره.
      4- بهتر هست برای دوره پیش پزشکی مجارستان اقدام کنید، یک سال توی این کشور آماده میشید برای دوره پیش پزشکی و بعدش می تونید توی آزمون شرکت کنید و بهترین کشوری که می خواین رو انتخاب کنید.
      لطفا با شماره 0219100323 تماس بگیرید و با مشاوران ما صحبت کنید تا کامل راهنمایی کنند شما رو

  7. A گفت:

    سلام وقت بخیر اگه از نظر زبان اوکی باشیم برای وارد شدن به رشته دندون در المان باید دیپلم بالای چه معدلی باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید در دانشگاه کشور خودتون پذیرش این رشته رو حتما داشته باشید

  8. سمیرا صادقی گفت:

    سلام عرض ادب
    دختر من خردادماه دیپلم میگیره ومیخاد برای دندانپزشکی دانشگاه هایدلبرگ اقدام کنه.
    قبولی دانشگاه ایرانش باید دانشگاه دولتی باشه یا دانشگاه آزاد هم میشه؟
    و اینکه حتما باید همون دندانپزشکی قبول بشه
    یا هر رشته ای که بیاره کافیه برای پذیرش دانشگاه آلمان.
    بالاخره قبولی دندانپزشکی ایران کار راحتی نیست.
    ممنون میشم جواب بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید هم دولتی قبول بشن و هم دندانپزشکی.
      به هر حال اگر آلمان مد نظر هست باید سختی هاش رو هم پذیرفت. کشورهای دیگه ای هم هستند که البته اون ها هم آزمون ورودی خودشون رو دارن

  9. جواد گفت:

    با سلام یه سوال داشتم
    اگه توی ایران کنکور قبول بشیم و بعدش ۷ سال رو هم توی ایران بخونیم میشه اونجا مشغول به کار شد؟؟در صورتی که زبان آلمانی هم کامل بلد باشیم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید مدرک خودتون رو معادلسازی کنید در آلمان و بعد از اون اقدام به کار کنید

  10. نازنین گفت:

    سلام وقت به خیر
    دانش آموز سال دوازدهم تجربی هستم
    معدل کل دیپلمم احتمالا حدود ۱۹ بشه یا بالاتر
    C1 رو تموم کردم و اگر بشه میخوام آزمون c2 شرکت کنم
    اگر توی ایران دندانپزشکی قبول بشیم حداقل چند ترم چند واحد باید بگذرونیم تا بتونیم برای پذیرش گرفتن از دانشگاه های آلمان اقدام کنیم تا نیاز نباشه بریم کالج؟
    و اینکه حتما باید دانشگاه دولتی باشه؟ یا آزاد معتبر هم باشه میشه؟
    و اینکه آزمون ورودی که گفتید مخصوص رشته های پزشکی هست به چه صورته و از چه دروسی هست؟ آیا از دروس تخصصی دندانپزشکی که توی ایران میخونیمه؟ یا از دروس دبیرستانه؟با مدرک زبان c2 میشه به سوالاتش جواب داد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما همین که آزمون پزشکی رو شرکت کنید در ایران و دندانپزشکی دولتی قبول بشید می تونید اقدام کنید برای تحصیل در آلمان.
      شرایط آزمون رو بهتر هست توی سایت دانشگاه مورد نظر خودتون مطالعه کنید که شرایط رو به طور کامل توضیح داده
      بله مدرک C2 زبان آلمانی یعنی این که شما تقریبا زبان آلمانی رو در حد زبان مادری بلد هستید

  11. نازنين گفت:

    سلام ، وقت بخير ، من ليسانس بيولوژى و كارشناسى ارشد ميكروبيولوژى دارم ، معدل ارشد ١٤/٥ ، معدل ديپلمم ١٤ ، و سنم ٣٥ سالمه ، سوال ١- امكانش هست براى رشته دندانپزشكى در دانشگاههاى آلمان كه رايگان هستند با شرايطى كه دارم پذيرش بشم ؟ ( البته بعد از دريافت نمره زبان آلمانى) سوال ٢- دانشگاههاى رايگان آلمان ، درس ها و مدرك كارشناسى يا ارشدم رو معادل سازى ميكنند؟؟ كه از تعداد درس ها كمتر بشه و زودتر بتونم از رشته دندانپزشكى فارغ التحصيل بشم ؟؟
    با تشكر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما برای ورود به رشته دندانپزشکی در آلمان به گونه ای هست که کار شما برای پذیرش گرفتن و از همه مهم تر ویزای تحصیلی آلمان خیلی خیلی سخت هست
      دوم این که تحصیل در آلمان برای شهروندان خارجی رایگان نیست و سالی حداقل 1000 یورو هزینه داره.
      در رابطه با موضوع قبول کردن دروس هم مشخص نیست و هر دانشگاه سبک و نظر خودش رو اعمال می کنه.
      توصیه می کنیم کشوری مثل ایتالیا رو برای تحصیل خودتون انتخاب کنید که شرایط دریافت ویزا و پذیرش بهتری داره و می تونید رایگان هم تحصیل کنید. بورسیه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا و سایر رشته ها در این کشور علاوه بر شهریه، بخشی از هزینه های زندگی رو پوشش می ده.

  12. محمدرضا گفت:

    سلام یه سوالی داشتم این کنکوری که برای ورود دانشگاهای دندان پزشکی هستش از همین درسهایی که خودمون در این ۳ سال ایران بودیم خوندیم و قبول شدیم هستش ؟ یعنی مثل کنکور خودمونه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در این سطح هم تسلط کافی داشته باشید، می تونید نمره قبولی بیارید

  13. محسن اکرمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من برای تحصیل دندانپزشکی توی المان شنیدم که بعضی از دانشگاه ها هم هستن که امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای تحصیل دندان پزشکی مجازن و اتفاقا مورد تایید وزارت بهداشت.درسته؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله دانشگاه های محدودی وجود داره که این امکان رو ایجاد می کنند

  14. ابوالفضل گفت:

    معدل تاثیر داره؟
    یا اگه قبول بشیم کنکور ایرانو بعد زبان بگیریم با تمکن مالی بریم اونور اوکیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدل شما هم تاثیر داره در این پرواسه

    2. محمد گفت:

      سلام ممنون میشم راهنمایی کنید دیپلم تجربی با معدل کل ۱۶.۶۴ دارم درحال یادگیری سطح a1 هستم مرداد وارد ۲۱ سالگی میشم ایا میتوانم با گرفتن مدرک b2 وارد رشته دندانپزشکی یابیناییسنجی المان شوم .دانشگاه هایی هستن ک معدل منو قبول کنن ؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما باید در کنکور ایران هم قبولی به دست بیارید در این رشته.

  15. فریبرز اتابای گفت:

    سلام
    اگر کسی رشته اش انسانی باشه می تونه دندانپزشکی توی المان بخونه از طریق کالج

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما تا زمانی که در کنکور ایران، دندانپزشکی قبول نشید، نمی تونید وارد دانشگاه های آلمان بشید

  16. erfan گفت:

    سلام و خسته نباشید
    اگه معدل سال دهمم 18.5 و یازدهمم 18.9و دوازدهمم 17.83 و معدل کتبی دیپلمم 15.83 باشه آیا امکانش هست یکی از دانشگاه های خوب دولتی پذیرش بگیرم؟؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای این که این پروسه رو طی کنید، باید اول توی ایران پذیرش بگیرید رشته دندانپزشکی رو، بعدش اقام کنید برای آلمان

  17. sara گفت:

    سلام وقتتون بخیر اگر معدل دهم و یازدهم ۱۹ و نیم باشه و معدل طی سال دوازدهم ۲۰ ولی بدلایل بیماری معدل نهایی ۱۶ باشه و مدرک c1 و نمره خیلی بالای ازمون پزشکی آلمان رو کسب کنیم امکان پذیرش هست؟ و آیا میشود ذکر کرد که نمره نهایی بدلیل بیماری اونطوری شده؟ چون مشخصا طی سال ۲۰ بوده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما با همین شرایط هم امکان پذیرش رو خواهید داشت

  18. مریم گفت:

    سلام. ضمن تشکر من متن را خوندم و تعدادی از سوالات را. بالاخره متوجه نشدم 1- آیا قبولی در رشته دندانپزشکی در ایران الزامی است؟ و بدون آن نمی شود وارد دانشگاه های آلمان در رشته دندانپزشکی شد؟ و 2- امتحان ورودی دانشگاه های آلمان برای دندانپزشکی برای همه افراد هست یا فقط کسانی که در ایران دندانپزشکی قبول نشده اند؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      1- اگر قصد داشته باشید در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید باید پذیرش داشته باشید.
      2- برای همه هست

  19. گلی آگاهیان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من معدل سال اول دبیرستانم بالای نوزده هر دو ترم
    معدل سال دوم دبیرستانم بالای هجده هر دو ترم
    و سال سوم ترم اول بالای هفده ولی ترم دومم خیلی پایینه و نمراتش هم پایینن
    معدل کل دیپلمم هجده و نود هستش
    میتونم پذیرش بگیرم؟
    اون ازمون ورودی بعد از یک سال کالج هستش ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید توی ایران دندونپزشکی قبول بشید دانشگاه که بتونید توی آلمان دندون پزشکی بخونید.

    2. Asal گفت:

      سلام من هم دقیقا همین مشکل رو با نمرات ترم دوم دوازدهم دارم. ميشه اگه موافقید ایمیلم رو بذارم ، شاید بتونیم به نتیجه ای برسیم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        می تونید با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما کمک کنند به شما

  20. گیسو گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    میخواستم بپرسم اگر کسی شش سال دندان پزشکی رو تو ایران بخونه وقتی رفت المان دوباره باید شیش سال اونجا درس بخونه؟
    یا ازمونی هست که بده بعد بره کالج و بعد یکسال شروع به کار کنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر می تونید معادلسازی کنید مدرکتون رو و مدت کمتری توی این کشور تحصیل کنید

  21. sahar گفت:

    سلام تو مقاله ای که نوشته شده اصلا به این موضوع که باید برای تحصیل دندان در آلمان داخل ایران کنکور دندان قبول بشیم ذکر نشده من کاملا متوجه نشدم یعنی اگر داخل ایران کنکور دندان قبول نشیم نمی تونیم در آلمان صرفا با دوره کالج و سطح زبان آلمانی c1 در این رشته تحصیل کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید توی دانشگاه های خصوصی آلمان تحصیل کنید.
      شما می تونید از راه تحصیل در کالج های مجارستان هم خودتون رو برای این دوره آماده کنید

  22. سارا حسین زاده گفت:

    سلام الان با این وضعیت دلار و یورو در ایران ۱۴۰۰/۴/۸میخواستم بدونم یه طور کلی هزینه زندگی در مدت کالج و دانشگاه و هزینه اپلای و… به طور کلی چقدر باید هزینه کنیم در طول این ۶ الی ۷ سال و آیا میشه کار کرد به صورت پاره وقت اگر وارد دانشگاه دندان بتونیم بشیم چقدر از هزینه هامونو با کار پاره وقت میتونیم بدیم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما با کار نیمه وقتی که انجام می دید نهایتا می تونید هزینه های مربوط به زندگی توی این کشور رو تامین کنید.
      در صورتی که خیلی از این بابت نگرانی دارید، بهتر هست ایتالیا رو برای تحصیل انتخاب کنید

  23. a گفت:

    سلام وقتتون بخیر. اگر ما زبان المانی رو با دولینگو تا حد خوبی یاد بگیریم و ایلتس بالای 6.5 هم داشته باشیم بعد از قبولی تو رشته دندون و میشه بدون امتحان ورودی یا دوره کالج برای المان اپلای کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر

  24. سحر گفت:

    سلام من نوزده سالم هست و میخام دراین رشته تحصیل کنم در آلمان خودم هم دارم به صورت خودآموز زبان آلمانی یادمیگیرم درکنار کلاس هام آیا تمکن مالی خیلی زیادی باید داشته باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تمکن مالی که شما قانونا نیاز دارید در حدود 10500 یورو هست

  25. رحیمی گفت:

    عرض سلام من۲۷ساله هستم و فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشکده بین‌الملل پزشکی دانشگاه ایران .میخواستم بپرسم من میتونم با تطابق واحد های مشترک پزشکی با دندون پزشکی بدون امتحان ورودی وارد دانشکده های دندون پزشکی المان بشم یا نه .همچنین ممنون میشم راهنمایی کنید که چطور میشه با مشاورانتون صحبت کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با شماره 02191003232 در تماس باشید مشاورین ما شما رو در این زمینه راهنمایی می کنن

  26. Hasti گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم کنکور آلمان هم مثل ایران شرط رتبه داره؟و اینکه رتبه لازم قبولیش چنده یا معادلش با کنکور ایران چه رتبه ایی میشه حدودی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان رو داشته باشید، اول باید توی ایران کنکور بدید و توی همین رشته قبول بشید

  27. سهیلا گفت:

    سلام من ۲ترم اول رشته دندانپزشکی رو در دانشگاه بهشتی خوندم و برای اینکه بخوام برای المان اقدام کنم نیاز هست که دوباره ازمون ورودی دانشگاه های المان رو بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید آزمون بدید

  28. شایان گفت:

    سلام بنده سال یازدهم هستم و قصد دارم در کشور آلمان دندانپزشکی بخونم ، اینجا باید کنکور بدم ؟ احتمالا با خانواده مهاجرت کنیم مالزی اما بخاطر هزینه های بسیار زیادش آلمان رو انتخاب میکنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید کنکور بدید در ایران و دانشگاه روزانه قبول بشید

  29. حسین گفت:

    سلام
    من می خواستم هزینه زندگی در آلمان ماهی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو است یا در سال؟
    با تشکر.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مبلغ ماهیانه مورد نیاز هست

  30. Aban گفت:

    سلام وقتتون بخیر برای تحصیل در رشته دندان پزشکی اگر فقط کنکور تجربی بدیم و قبول بشیم کافیست یا باید حتما حداقل تا لیسانس دندون پزشکی رو داشته باشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله کافی هست

  31. سمیرا گفت:

    سلام من 19 سالمه و ازدواج کردم و شوهرم در آلمان زندگی میکنه داریم مدارکارو درست میکنیم ک منم برم المان الانم دارم زبان آلمانی رو میخونم و میخوام رشته دندانپزشکی هم بخونم و آموزشگاه ثبت نام کنم باز از طریق آوسبیلدونگ هم تو آلمان این رشته رو ادامه بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بهتر هست از طریق دانشگاه اقدام کنید تا بتونید مدرک معتبرتری دریافت کنید و در آینده درآمد بیشتری داشته باشید

  32. مریم گفت:

    سلام
    اگه تو ایران دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه پردیس باشم، میتونم تو آلمان ادامه بدم یا باید دانشگاه روزانه قبول بشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه دولتی باید باشید

  33. مرضیه گفت:

    سلام و‌خسته نبلشید، بنده ۳۵ سالمه کارشناس ارشد بهداشت و دانشجوی سال چهارم دندانپزشکی، خواستم ببینم امکان ادامه مقطع دندانپزشکی رو تو المان دارم یا نه؟! و اگه امکانش باشه واحدامو تطبیق میدن یا؟
    با تشکر از شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما یک مقداری بالا هست و ممکنه برای ادامه تحصیل دچار مشکل بشید. در صورتی که ریسکش رو می پذیرید اقدام کنید برای این مسئله

  34. احمدرضا گفت:

    ببخشید . بنده دانشجوی دندان پزشکی سنندج هستم ترم 2 . برای اپلای بازم نیاز به ازمون ورودی دانشگاه در المان هست ؟
    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی خیر

  35. زهرا گفت:

    سلام .۲۹ سالمه و فوق لیسانس عمران دارم. علاقه مند به تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان هستم. شرایط برای من وجود داره ؟
    ممنون میشم از راهنمایی شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما شرایط سنی مناسبی ندارید و با توجه به این که باید ابتدا در ایران در کنکور پزشکی شرکت کنید و در رشته دندانپزشکی قبول بشید، این کشور برای شما چالش برانگیز هست. شاید بهتر باشه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا رو انتخاب کنید

  36. سارا گفت:

    سلام من ۲۱ ساله هستم و معدل دیپلمم ۱۹/۱۱ و معدل پیش دانشگاهیم ۱۴/۳۰ هست.. میخواستم ببینم شانسی برای قبولی دررشته ی دندانپزشکی آلمان دارم؟ و اینکه کدوم راه رو پیشنهاد میکنید مستقیم یا کالج؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید اول توی کنکور ایران قبول بشید رشته دندانپزشکی بعد اقدام کنید

  37. امیرحسین گفت:

    سلام میشه بدون کنکور سراسری با داشتن مدرک b2 به آلمان در رشته دندانپزشکی رفت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر اما راه های دیگه ای هست که بشه به کمکش به آلمان رسید.
      حتما با ما در تماس باشید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنیم

  38. امیرحسین گفت:

    سلام
    می خواستم ببینم برای گرفتن مدرک زبان آلمانی باید قبل از کنکور اقدام کرد یا بعد؟
    در کنار تحصیل خودشون به ما کار میدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قبل از اون باید شروع کنید چون یادگیری زبان زمان بر هست.
      در کنار تحصیل شما اجازه کار هم خواهید داشت

  39. سحر گفت:

    سلام من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و فوق دیپلم روانشناسی دارم با معدل ۱۸.۵۰ و ۲۰ سالمه.
    برای تحصیل در رشته روانشناسی و دندانپزشکی هزینه شهریه دانشگاه با خوابگاه چقدر میشه؟ برای این دو رشته
    ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل در آلمان رایگان هست و شما سالیانه باید حدود 1400 یورو به دانشگاه پرداخت کنید برای حق ثبت نام

  40. محمد گفت:

    سلام من 19سالمه،رشته ریاضی با معدل ۱۹.۷۵ ولی کنکور تجربی دادم و رتبه سراسری ام ۴۰۰شده،بنده مدرک آیلتس ۶.۵و زبان آلمانی در سطح c1رو با ۷۰درصد قبولی در آزمون گوته c1 و دیپلم زبان انگلیسی و آلمانی و فرانسوی جهاد دانشگاهی ایران دارم،سرمایه برای مهاجرت تحصیلی ام حدود ۴۵.۰۰۰
    است بنده در حال حاضر دانشجوی رشته ی دندان پزشکی در دانشگاه بهشتی تهران هستم،از استاد هام شنیدم که اگه دو ترم رو در ایران بگذرونم امکان پذیرش در دانشگاه آلمان بیشتر میشه آیا درسته ؟؟و اینکه آیا امکان داره در رشته دندانپزشکی یا دارو سازی یا پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ یا مونیخ یا سوربن یا پاریس پذیرش بگیرم بدون آزمون ورودی؟؟چه رشته های رو میتونم در یکی از این دانشگاه ها بدون آزمون ورودی پذیرش بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر کشورهای مطرح دنیا برای این که بتونید دندانپزشکی بخونید آزمون ورودی دارن از جمله آلمان.
      حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند

  41. امبن گفت:

    سلام ۳۴ سالمه و b2 دارم و همچنین تسلط به انگلیسی، دیپلم ریاضی هستم ، میشه برای دندانپزشکی به صورت تحصیل رایگان اقدام کرد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما اجازه تحصیل در آلمان رو به شما نمی ده. شاید بهتر باشه برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا اقدام کنید.

  42. کیان گفت:

    سلام من امسال کلاس دوازدهم هستم رشته تجربی
    شرایطا رو خوندم فقط دوتا سوال داشتم
    یکی اینکه حد نرمال هزینه یک سال تحصیلی در کالج دولتی چه قدر میشه با خوابگاه*
    و سوال دوم اینکه وقتی همه شرایطا اوکی شد چطوری باید اپلای کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حدودا 13000 یورو در سال شما نیاز دارید. البته درآلمان این فرصت به شما داده می شه که کار نیمه وقت داشته باشید و به همین دلیل می تونید که بخشی از هزینه ها رو در آلمان تامین کنید.
      برای اپلای کردن هم باید به سایت مرکز آموزشی مورد نظر خودتون مراجعه کنید و زمان های دقیق رو بدونید. در پروسه اپلای همه مدارک تحصیلی قبلی از شما دریافت می شه.

  43. خودم گفت:

    آیا در دانشگاه های دندانپزشکی المان هم دروس به زبان انگلیسی تدریس میشه یا المانی؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما قبل از مهاجرت باید انتخاب کنید که قصد دارید به چه زبانی تحصیل کنید.
      رشته دندانپزشکی به زبان آلمان و زبان انگلیسی در این کشور ارائه می شه اما طبیعتا شما برای مهاجرت به این کشور به زبان آلمانی نیاز دارید.

  44. عیسی پاک بین گفت:

    سلام و عرض ادب بنده دیپلم تجربی هستم با معدل 1۴/67 میخواستم ببینم بزرگوار با شرایط سنی 38 سال و زبان آلمانی سطح B2 بنده میتوانم در رشته دندانپزشکی در آلمان به صورت رایگان ادامه تحصیل بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه شرایط سنی شما برای تحصیل در آلمان مناسب نیست اما راه های دیگه ای برای تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج از کشور برای شما وجود داره.

  45. Mmgh گفت:

    با سلام، بنده ۱۸ سالم است و با معدل ۱۹.۶ رشته تجربی، آیا امکان تحصیل دندان پزشکی برای من در رشته دندان پزشکی در دانشگاه های دولتی آلمان فراهم است؟ و آیا خود دانشگاه خوابگاه برای اقامت دارد،؟ یا حتما باید خانه اجاره کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتون بابت معدل خوبی که دارید تبریک میگم
      اما اگر به آلمان فکر میکنید بهتره که زبان آلمانی بخونید و مدرک بگیرید بعلاوه قبولی در رشته مورد نظر هم نیازه

  46. Melo گفت:

    سلام اگر معدل دیپلممون بالا نباشه
    با گذروندن دوره ی کالج می تونیم وارد دانشگاه بشیم و در رشته ی دندانپزشکی تحصیل کنیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدل دیپلمتون و سن رو بفرمایید

  47. فاطیما گفت:

    سلام وقت بخیر.
    شرکت در ازمون ورودی به صورت غیر حضوری امکان پذیره یا برای شرکت در ازمون حتما باید به کشور مورد نظر رفت ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر شرایط رو داشته باشید که مستقیم پذیرش بشید پذیرش مستقیم میگیرید در غیر اینصورت ابتدا باید در دوره های کالج یکساله شرکت کنید

  48. س.سبزی گفت:

    سلام. من دانشجوی روزانه‌ی دندانپزشکی علوم‌پزشکی مشهدم. من الان ترم دو هستم و میخواستم بدونم الان اگر اقدام کنم امکان اینکه بتونم پذیرش بگیرم توی یک دانشگاه دولتی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه اقدام کرد اما در این مسیر باید مواردی رو رعایت کنید که اگر مایل باشید و با ما تماس بگیرید این موارد رو به تفصیل از ما خواهید شنید

  49. آیدا آرزومند گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۵ سالمه و کارشناسی زبان روسی دارم اما مدرک دیپلمم تجربی و میخوام برای دندانپزشکی در کشور آلمان اقدام کنم بنظرتون امکانش هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایطی که میفرمائید برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان خیلی مناسب نیست و بهتره که به کشور دیگه ای برای تحصیل دندانپزشکی فکر کنید که با شرایط شما امکانپذیر باشه
      پیشنهاد هم میکنم در ابتدا با ما در تماس باشید

  50. امیر گفت:

    سلام اگر در کنکور سراری رشته ی دندانپزشکی قبول نشده باشیم
    می تونیم در رشته ی دندانپزشکی در المان تحصیل کنیم ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر این مقاله رو خوندید و هدف آلمان رو دارید بهتون پیشنهاد میکنم در ابتدا با ما تماس بگیرید تا در مورد آلمان و تحصیل در اون اطلاعات خوبی رو دریافت کنید که در مهاجرت شما تاثیرگذار باشه

  51. محمد رازانی گفت:

    چرا گرفتن ویزا تحصیل رشته دندانپزشکی برای افراد بالای ۲۶ سال مشکل هست ؟ایا اصلا امکان نداره ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوال شما پر از توضیحه که پیشنهاد میکنم در قدم اول با مشاورین ما در تماس باشید

  52. Parisa گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دوساله دیگ دیپلممو میگیرم .میتونم بعد ازگرفتن دیپلم تحصیلم رو در دانشگاه های آلمان ادامه بدم .
    البته با داشتن مدرک زبان آلمانی !!

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید اما شرایطی داره که باید اونها رو رعایت کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

      1. مهشید گفت:

        سلام من ۱۹ ساله هستم و دیپلم تجردی با معدل ۱۶.۷۳ دارم و همچنین مدرک ب۲ زبان آلمانی میتونم پذیرش کالج دولتی رو بگیرم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          معدل شما پایین هست.
          اگر قصد تحصیل در آلمان رو دارید باید توی رشته دندانپزشکی دانشگاه های ایران قبول بشید از طریق کنکور سراسری بعد از دو ترم می تونید مستقیم برای تحصیل در آلمان اقدام کنید. کالج های آلمان برای شما مسیر مناسبی نیست

  53. صبا گفت:

    سلام وقتتون بخیر.من ترم ۴ رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان هستم.میخواستم ببینم بعد اط گرفتن مدرک زباان که میشه بعد از ترم ۶ واحدهای مارو تطبیق میکنن یا قیول کنن؟باید از اول شروع کنیم؟کنکور اونجا رو هم باید یدیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی از ابتدا پذیرش بگیرید اما ممکنه برخی از واحدهایی که گذروندید رو براتون تطبیق واحد بدن

  54. Melika گفت:

    سلام و وقت بخیر سال نو مبارک
    بدون شرکت در کنکور و یا اگر در رشته دندان یا سراسری قبول نشیم
    با گذروندن دوره کالج باز هم میتونیم در رشته دندانپزشکی در المان تحصیل کنیم؟
    در این صورت تحصیل رایگان هست یا خیر؟
    البته که باید مدرک زبان المانی هم داشته باشیم
    ۱۸ سالمه و با معدل دیپلم تجربی ۱۹/۵

    1. داوری گفت:

      سلام سال نو شما هم مبارک
      اگر به دنبال تحصیل در آلمان هستید شرایط حال حاضر بسیار تغییر کرده و بهتون صمیمانه پیشنهاد میکنم در ابتدا با مشاورین ما در این خصوص مشورت بفرمایید

  55. نیما گفت:

    سلام
    ببخشید برای کسانی که دیپلم ریاضی هستند و زبان المانی هم بلدند راهی برای تحصیل در رشته دندان پزشکی المان وجود داره؟ سن من ۲۰ هست دانشجوی کارشناسی رشته فنی در ایران هستم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله ولی بایستی شرایط اون رو داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  56. ارمین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من سال یازدهم رشته تجربی هستم و میخواستم بعد از گرفتن دیپلم برای رشته دندونپزشکی در المان اقدام کنم
    من مدرک a1 زبان المانی رو دارم اگر بخوام از راه دوم یعنی کالج وارد بشم بازم نیاز به مدرک b2 داره یا خیر؟
    و سوال دومم این بود که تحصیل در رشته دندونپزشکی در المان شرط معدل خاصی داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله زبان المانی زبان دشواریه و بایستی به این سطح برسید
      پیش شرط های زیادی داره که معدل یکی از اونهاست اما ملاک اصلی نیست

  57. ارتا گفت:

    سلام وقتتون بخیر می خواستم بدونم اگر در کنکور سراسری ایران دانشگاه روزانه قبول بشم مسقیم می تونم برم یا یک سال اینجا بخونم لطفا راهنمایی کنید خیلی سایتای مختلف حرفتی زد و نقیض می زنن خیلی ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما علاوه بر قبولی باید مدرک زبان آلمانی هم داشته باشید و میتونید مستقیم برید اما مسئله اینجاست که با درخواست سفارت آلمان در ایران چون وقت سفارت طولانیه ناخودآگاه شما چند ترم رو هم در ایران خواهید خوند

  58. نفس گفت:

    با سلام و احترام
    بنده مدرک کارشناسی بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری و کارشناسی ارشد میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد دارم و36 ساله هستم . آیا امکان پذیرش با توجه به شرایط سنی و تحصیلی بنده در دندانپزشکی میسر است یا خیر؟ و واحدهای درسی پایه با توجه به اینکه در ایران گذرانده ام قابل معادل سازی هست ؟ و در مورد رنج سنی علت هایی که سن رو مهم میکنه رو میفرمایید .
    با سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      معمولا واحدهای درسی شما رو معادلسازی نمیکنن چون رشته تون متفاوته اما در کل شرایط سنی شما برای دندان در آلمان مناسب نیست و اگر به دندانپزشکی فکر میکنید بایستی به کشورهای دیگه ای فکر کنید

  59. یونس گفت:

    سلام وقت به خیر
    من فارق التحصیل رشه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران هستم
    اما به دندانپزشکی علاقه دارم(کلا به کار های هنری و کار با دست علاقه دارم)
    سنم 30 سال
    چجوری می تونم آلمان وارد دندانپزشکی در دانشکده های دولتی بشم؟ (دانشگاه های دولتی از جهت هزینه)

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر با این شرایط سنی در آلمان نمیشه دندون بخونید مگر اینکه برای کشورهای دیگه اقدام کنید

  60. Aniya گفت:

    سلام وقت بخیر اگر توی دانشگاه مچنیکوف روسیه که دارای نمره H+ آلمان هست در رشته دندون تحصیل کنیم میتونیم از سال دوم به دانشگاهای المان انتقالی بگیریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر از دانشگاه بتونید پذیرش بگیرید خوبه

  61. فاطیما گفت:

    سلام
    هیچ راهی وجود نداره که بلافاصله بعد از دیپلم مهاجرت کنیم ، یعنی حتما باید اینجا دندون بیاریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما که اصرار به مهاجرت سریع دارید چرا در کشورهای دیگه دندانپزشکی نمیخونید؟ یا در رابطه با آلمان میشه از راه های دیگه ای هم سریعتر اقدام کرد
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

      1. محمد گفت:

        کدوم کشور هارو پیشنهاد میدید؟
        ممنون میشم اگر لیست کشور هایی که مناسب میدونید رو در پاسخ پیام بنده بنویسید

        1. داوری گفت:

          سلام
          لطفا در ابتدا تماس بگیرید تا نظر مشاورین رو بشنوید

  62. فاطمه گفت:

    سلام
    یعنی تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی ایران در رشته دندانپزشکی هیچ ربطی به تحصیل در آلمان نداره؟!
    و اگه میخایم آلمان تحصیل کنیم باید از ابتدا همانجا درس بخونیم؟!!

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله برای اخذ پذیرش مستقیم نیازه اما شما از ابتدا شروع به تحصیل خواهید کرد و باید درخواست تطبیق واحد بدید که ممکنه برخی از واحدهای شما رو تطبیق بدن

  63. پرستو گفت:

    سلام من دانشجوی ترم ۴ دندان دانشگاه دولتی همدان هستم سنم ۳۷ سال میخواستم بپرسم میتونم در آلمان ادامه بدم ؟ با سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      بعد از اتمام دانشگاه میتونید برای تخصص اقدام کنید یا اینکه از ابتدا شروع به تحصیل کنید

  64. علی گفت:

    سلام
    میشه بعد از‌‌ پایان دوره شش ساله دانشگاه برای تخصص پذیرش گرفت؟ توضیح میدید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله امکانپذیره اما باید مدارک رو ارزشیابی کنید لذا مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو در این خصوص مطالعه کنید

  65. Mahdi گفت:

    سلام من خارج ار کشور زندگی میکنم برای تحصیل میخوام به آلمان مهاجرت کنم‌برای رشته دندانپزشکی
    من خارج از کشور هستم و به معافیت تحصیلی نیاز ندارم ایا باز هم باید در کنکور سراسری ایران قبول بشم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما در چه کشوری هستید و چند سالتونه دوست من؟

  66. مهسا گفت:

    سلام اگه تو کنکور قبول نشیم میتونیم بازم بریم اون جا
    و ازمون بعد کالج سخته؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      به هر حال خوندن رشته های دندان و پزشکی برای هیچ کشوری ساده نیست

  67. Saba گفت:

    ببخشید من هنوز کنکور ندادم با معادل سازی نمره های سال اخرم میتونم برم دانشگاه دندان پزشکی بخونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دوست من برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان نیاز به قبولی در ازمون سراسری و در همین رشته رو خواهید داشت همچنین مدرک زبان آلمانی هم نیاز دارید
      بهتره که اگر برای شما مشکله برای کشورهای دیگه ای اقدام کنید

  68. آیناز گفت:

    سلام . واقعا اگه ایران دندون قبول شیم میتونیم بدون کالج رفتن و بدون ازمون دادن وارد دانشگاه و رشته دندون توی المان بشیم؟ فقط مدرک زبان المانی نیاز داریم؟ رتبه و دانشگاهی که توی ایران قبول میشیم مهمه یا کلن دولتی باشه فقط؟ واسه پزشکی هم همینه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه های دولتی روزانه یا شبانه بعلاوه مدرک زبان آلمانی شرایط اصلی اونه

  69. Mhrarsh گفت:

    با سلام
    من امسال دندانپزشکی تهران قبول شدم بعد خواستم ببینم برای تحصیل در آلمان در این رشته باید باز کنکور آلمان رو بدم یا یک سال کالج یا مستقیما میشه وارد شد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتون تبریک میگم اگر دانشگاه سراسری قبول شدید مدرک زبان آلمانی هم احتیاج خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  70. S گفت:

    سلام،وقت بخیر
    شرایط انتقالی از دانشگاه طب باکو(رشته دندانپزشکی)به دانشکده های دندانپزشکی المان(ایالت دوسلدورف) رو لطف میکنید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی با خود دانشگاه مبدا و مقصد هماهنگ کنید دوست من

  71. تارا گفت:

    با سلام میخواستم بدونم که اگه سال بعد دندانپزشکی ایران قبول بشم می‌تونم بدون آزمون ورودی در آلمان شروع به تحصیل کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله اگر در دانشگاه های سراسری ایران قبول شید و مدرک زبان آلمانی داشته باشید

  72. علی محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر من در دانشگاه طب باکو دندان پزشکی میخونم ترم ۵ تقریبا دو سال دیگه تموم میکنم
    اطلاع دارین دانشگاه طب باکو مورد تایید کدام دانشگاه های آلمان هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این رو از قسمت واحدبین الملل دانشگاهتون بپرسید به شما اطلاع میدن دوست عزیز

  73. سینا گفت:

    سلام من دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران هستم
    تا دوسال دیگه هم عمومی من تموم میشه میخواستم بدونم برای تحصیل تخصص در آلمان به چه مدارکی نیاز دارم.
    و اینکه اثبات تمکن مالی میخواد؟
    مدرک زبان هم دارم
    معدل دیپلمم 19.79

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیاز به معادلسازی مدارک و آزمون داره همینطور مدرک زبان آلمانی هم نیاز دارید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  74. شیرین گفت:

    من متولد 2000 هستم، اگه تا آخر امسال مدرک زبان آلمانی بگیرم و باتوجه به اینکه ایران دندان میخونم میتونم برا سال بعد پذیرش بگیرم؟ یکی هم اینکه میشه یکم در مورد اپلای برای ترمهای بالاتر دندانپزشکی توضیح بدید؟
    ممنون از سایت خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  75. شیرین گفت:

    سلام. من دانشجوی ترم ۵ دندانپزشکی هستم تو ایران. برا گرفتن پذیرش از آلمان باید تو امتحان ورودی شرکت کنم یا قبولی تو کنکور ایران کفایت میکنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر سنتون مناسبه میشه اقدام کنید برای آلمان
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  76. سحر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ترم 3 دندانپزشکی روزانه در ایران هستم و چون مدرک زبان ندارم حدودا یک الی دو سال طول میکشه برای اقدام
    چون تا اون موقع دروس زیادی از علوم پایه پاس میکنم
    میخواستم بدونم آیا بعد از این مدت بخوام اقدام کنم دروسی که ایران پاس شده اونجا معادلسازی میشه؟؟ یا باید از اول شروع کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معمولا شما از ابتدا شروع میکنید اما ممکنه برخی از واحدهای شما رو معادلسازی کنن

  77. حانیه گفت:

    سلام. امکانش هست که با مدرک فوق تخصص دندانپزشکی دانشگاه های دولتی ایران برای تحصیل دکترای دندانپزشکی آلمان اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در آلمان میشه اقدام کرد و باید از طریق ویزای A17 اقدام کنید

  78. Zahrabamiri گفت:

    سلام. من متولد ۸۰ ام و معدل دیپلمم ۱۹/۵ شده. برای تحصیل دندان پزشکی در المان از چه راهی میتونم اقدام کنم؟
    حتما اونجا باید ازمون ورودی بدم؟؟نمیشه بدون ازمون رفت؟اگه کالج برم میشه بدون ازمون رفت دانشگاه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل دندانپزشکی نیاز به قبولی در همون رشته در ایران در دانشگاه های سراسری و مدرک زبان آلمانی خواهید داشت

  79. مهسا گفت:

    سلام من دیپلم تجربی و کارشناسی مهندسی پزشکی دارم و متولد ۷۳ هستم میخواستم ببینم به چه روش امکان خوندن دندانپزشکی در المان رو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر شرایط شما برای این کشور کشور مناسب نیست و اگر هدف دندانپزشکی خوندن دارید برای کشورهای دیگه اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  80. RADMAN گفت:

    سلام.من چنتا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدین
    من و یکی از دوستانم الان 16 سالمونه متولد 84 هستیم
    داریم برای تحصیل در المان برنامه ریزی و تحقیق میکنیم
    قصد داریم بعد از کلاس 12 در اخر خرداد سال 1402 بعد از ازمون های ترم دوم به المان بریم
    اولین سوال اینکه حتما باید کنکور بدیم یا خیر
    سوال بعدی اینکه زبان المانی توی ایران کامل بشنه بهتره درسته؟
    به نظرتون خوابگاه های دانشجویی یا student dormitory خوبه که هم هزینش کمتره هم برای من و دوستم مناسبه؟
    ممنون میشم پاسخ کاملی بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله برای پذذیرش مستقیم نیاز به قبولی دارید
      بله ولی شما باید دغدغه تون اخذ ویزای این کشور باشه در حال حاضر که براش برنامه ریزی کنید
      برای اطلاعات بیشتر با 02191003232 ما تماس بگیرید

  81. Fateme گفت:

    فقط دیپلم تجربی با معدل۱۰ دارم

    1. داوری گفت:

      معدلتون خیلی ضعیفه سرکار خانم

  82. Fateme گفت:

    من به محض اینکه مرزا باز بشه فکنم اذرمله باز شه میام برا تحصیل دندانپزشکی المان ‌چ شرایطی داره ک تا اون موقع انجام بدم حتما باید مدرک المانی داشته باشیم؟؟

    1. داوری گفت:

      زبان یکی از مهم ترین ابزاره
      برای اطلاعات بیشتر با 02191003232 ما تماس بگیرید

  83. Fateme گفت:

    سلام وقت بخیر من امسال کنکور ندادم و دیپلم معدل۱۰ به بالا و یازدهم و‌دوازدهمم معدلش۱۴ و۱۵ بوده و متولد۷۹ میخاستم بپرسم دانشگاه رشته دندانپزشکی با کمترین شرایط تحصیل و کمترین محدودیت برا معدلم‌ هست؟؟ و اگه نیست شزایط تحصیل دندانپزشکی در المان چیه؟؟و شهریه هاش چطورین ترمی؟؟ و همه دانشگاهاش ازمون ورودی داره؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که برای آلمان مدرک زبان آلمانی رو بگیرید و ضمن اینکه قبولی در دانشگاه رو هم لازم دارید

  84. گلی گفت:

    سلام من 120 واحد در رشته دندانپزشکی دانشگاه روسیه گذراندم و تحصیلم رو ترک کردم.آیا این 129 واحد تاثیری در پذیرش در رشته دندانپزشکی المان داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      متاسفانه این امکان وجود نداره و باید برای کشوری اقدام کنید که به شما پذیرش و ویزا رو بدن

  85. Arezoo گفت:

    سلام من 18سالمه پشت کنکوری هستم…میخاستم ببینم از چه راه هایی میتونم توی المان دندون پزشکی بخونم؟و شرایطش چی هست؟میتونم امسال کنکور بدم و با هررتبه ای برم اونجا ادامه تحصیل بدم؟یا باید حتما دندون پزشکی قبول شم و یه ترم ایران درس بخونم بعد برم المان؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید در دانشگاه های دولتی خودمون قبول بشید در رشته دندانپزشکی و مدرک زبان آلمانی بگیرید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  86. میلاد گفت:

    سلام من 21سالمه دیپلم تجربی دارم و دانشجو رشته میکروبیولوژِی میخواستم بدونم امکانش هست با توجه به اینکه رشته ام یکی از رشته های علوم پایه هست تحصیل کنم در رشته ی دندانپزشکی ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در کشور آلمان شرایطتون خوب نیست اما میتونید دندانپزشکی رو در کشورهای دیگه بخونید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  87. مریم گفت:

    سلام شما در کامنت ها میگین که برای خواندن رشته های علوم پزشکی در آلمان باید کنکور ایران رو شرکت کرد و سراسری یا شبانه قبول شد اما توی متن گفته شده با قبولی در آزمون دانشگاه ها یا گذروندن یک سال کالج و قبولی وارد دانشگاه میتوان شد.الان کنکور ایران یه راه سومی برای ورود به دانشگاه آلمان هست یا باید باید کنکور رو قبول شد و بعد امتحان ورودی دانشگاه ها رو شرکت کرد.
    ممنون میشم شفاف سازی کنید

    1. داوری گفت:

      بستگی داره که شما شرایط سنیتون چطور باشه اگر مدرک زبان داشته باشید و دوره های کالج رو شرکت کنید و سنتون مناسب باشه با قبولی در اون دوره میتونید وارد دانشگاه شید اگر بخواین مستقیم وارد دانشگاه بشید مدرک زبان بعلاوه قبولی در دانشگاه رو نیاز دارید
      پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید تا دقیق تر راهنمایی بشید

  88. مریم گفت:

    لام خسته نباشید
    فارغ التحصیل کارشناسی پرستاری هستم و دو سال دیگر در ۲۶ سالگیم طرحم تموم خواهد شد.میخواستم برای ویزای کاری آلمان اقدام کنم.سوالم اینه بعد که اونجا مشغول به کار شدم میتونم برای آزمون دندان پزشکی دانشگاه ها اقدام کنم؟(اون موقع حدود ۲۸ سال دارم)آیا محدودیت سنی برای ورود به دانشگاه دارند؟
    (مدرک زبان آلمانی c1 با ویزای کاری آن زمان دارم)دیپلمم هم تجربی هست.
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان شرایط سنیتون تا اون موقع خیلی مناسب نیست بهتره که مشاوره بشید در مورد دندانپزشکی

  89. دریا گفت:

    سلام خسته نباشین.من 22 سالمه و امسال کنکور تجربی دادم
    اگه در رشته ی دندان پزشکی آزاد یا پردیس قبول بشم میتونم بورسیه دندون آلمان بشم؟اگه در این رشته ها قبول نشدم امکانش وجود نداره؟
    یه سوال این که بعد دوره ی کالج آزمون ورودی دانشگاه به زبان آلمانی داریم یا خیر؟
    ممنونم از پاسخ گویی?

    1. داوری گفت:

      سلام
      تحصیل در آلمان رایگانه و برای اینکه در آلمان رایگان تحصیل کنید نیاز به قبولی در آزمون سراسری روزانه یا شبانه در همین رشته ها رو خواهید داشت.
      بله این آزمون رو خواهید داشت

  90. عرفان گفت:

    سلام من دیپلم تجربی دارم و تازه کنکور ۹۹ رو دادم و چون نمیتونم در ایران تحصیل کنم میخواستم لیسانس حسابداری بگیرم با لیسانس اقدام کنم و بعد اونجا تغیر رشته بدهم آزمون بدهم و دندانپزشکی بخونم و با مدرک حساب داریم اونجا کار کنم. آیا این کار شدنی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مطلبی که میفرمائید با واقعیت منطبق نیست ابتدا روزمه تون و هدفتون رو بفرمائید یا با ما تماس بگیرید که راهنماییتون کنیم

  91. f گفت:

    سلام. میخواستم بدونم مدرک دندانپزشکی دانشگاه پردیس شهیدبهشتی تهران برای تخصص در آلمان قابل هست یا دانشگاه آزاد تهران؟ مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام
      ابتدا باید مدرکتون رو معادلسازی کنید و در آلمان آزمون بدید تا بتونید برای تخصص اقدام کنید

  92. Mhru گفت:

    سلام من نوزده سالمه دیپلم تجربی و معدل 19/5دارم و رشته دانشگاهی م زیست بودهولی زبان بلد نیستم و دوستای حداقل طول میکشه b1بگیرم
    امکان تحصیل زبان در اونجا هست؟
    من امکان تحصیل در د دندان پزشکی رو دارم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما بابد در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های سراسری ایران هم قبول شده باشید تا بتونید از این طریق اقدام کنید

  93. دنی گفت:

    سلام من امسال کنکور دادم اما میخوام برم دندانپزشکی آلمان بخونم چکار باید بکنم حالا؟

    چقد پول نیاز هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      به مدرک زبان آلمانی و قبولی در دانشگاه های سراسری ایران احتیاج دارید برای آلمان مگر اینکه کشور دیگه ای رو انتخاب کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  94. مهسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۶سالمه همسرم قرار هست ویزای تحصیلی بگیره برای کشور آلمان خودم هم مهندس برق هستم میخواستم بدونم امکان اینکه بتونم دندانپزشکی بخونم و از کالج شروع کنم وجود داره یا خیر با مدرک زبان آلمانی.چون دپیلمم هم مرتبط نیست و ریاضیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایطش برای شما وجود نداره متاسفانه

  95. مهدیه گفت:

    سلام خسته نباشید.
    میخواستم بپرسم من که مدرک کارشناسی پرستاری رو دارم برای ورود به دانشگاه دندان پزشکی آلمان،اگ‌بخوام در کالج بخونم،ایا دروس پاس شذم تاثیری خواهد داشت؟یا حتی برای ازمون ورودی دروسی ک پاس کردم موثر هستن یا نه؟
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      چند سالتونه؟ اگر سنتون مناسب کالج نباشه باید از روش دیگه ای برای آلمان اقدام کنید

  96. soloo گفت:

    سلام من دانشجوی دندانپزشکی سال دوم هستم ..میخواستم ببینم امکان انتقالی به آلمان هستش به طوری که درس های اختصاصی که اینجا خوندم تطبیق بخوره
    و اینکه لازم هستش آزمونی برای ورودی دانشگاه بدم مثل سایر افرادی که رشته های مرتبط با پزشکی خوندن تو ایران یا مدرک زبان کافی هستش؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدرک زبان آلمانی هم نیاز دارید

  97. soloo گفت:

    سلام من دانشجوی دندانپزشکی عمومی هستم . میخواستم بدونم امکان انتقالی به آلمان وجود داره به طوری که واحد های اختصاصی که اینجا خوندم تطبیق بخوره یا باید از اول شروع کنم ..
    و اینکه آیا آزمون خاصی باید بدم یا زبان کافی هستش

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر در دانشگاه های دولتی روزانه یا شبانه خونده باشید نیاز به مدرک زبان آلمانی هم دارید

  98. sonia گفت:

    سلام خسته نباشید
    من 18 سالمه و میخاستم رشته دندون پزشکی رو در آلمان بخونم میخواستم ببینم به جز مدرک زبان آلمانی دیگه چه چیزی نیاز هست

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      از مهمترین مدارک قبولی شما در دانشگاه های سراسری روزانه یا شبانه ایران در رشته دندانپزشکی هستش

  99. Ahoo گفت:

    با سلام ببخشید برای راه دوم اگر دوره کالج رو بگذرونیم باز هم باید ازمون ورودی بدیم یعنی شبیه کنکور ایران؟
    و برای راه اول اگر مستقیما بخوایم ازمون بدیم لازمه این ازمون فقط مدرک زبان المانی است؟
    و با توجه به توضیح اینکه باید دیپلم مربوطه رو داشته باشیم و باید ازمون ارزیابی دیپلم رو بدیم؟ چه درسهایی و چه چیزهایی توی این ازمون موثره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نه کنکور نیست آزمون داخلی دانشگاه هاست. در روش دوم علاوه بر مدرک زبان آلمانی نیاز به قبولی در دانشگاه های سراسری در همین رشته وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  100. نیما گفت:

    سلام با داشتن مدرک B2 آلمانی و قبولی در دانشگاه دولتی در ایران در رشته دندان پزشکی و 23 سال سن میشه از دانشگاهای آلمان پذیرش دندان پزشکی گرفت ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله این امکان وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  101. سمیع الله گفت:

    سلام اگه فقط زبان المانی در سطح c1 یا b1 بلد باشیم امکان تحصیل وجود داره؟ بدون در نظر گرفتن زبان انگلیسی یا مسلط نبودن به زبان انگلیسی

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بستگی به باقی رزومه شما و سن و موارد دیگه ای هم داره که لطفا برای من بفرستید تا در مورد اونها با هم صحبت کنیم

  102. رضا گفت:

    سلام خسته نباشین من دیپلم تجربی با معدل 14/5 دارم و 22-23 سالمه “میخواستم ببینم برای تحصیل در دندانپزشکی برای کدام کشورها میتونم اقدام کنم ممنون میشم بابت راهنماییتون. , و بدلیل کرونا از کی میتونیم اقدام کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      موسسه سفیران خیلی از کشورها رو اقدام داره از کانادا تا ترکیه و روسیه میتونیم پزشکی براتون پذیرش و ویزا بگیریم
      اگر تمایل داشتید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس یاشید

  103. Shadan گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم برای شرکت در دوره های کالج آمادگی برای ورود به رشته دندان پزشکی هزینه ای باید پرداخت بشه؟
    و برای ورود ب این کالج ها باید تو ایران حتما در دانشگاه پذیرش بگیرم ؟
    بعد از گذراندن دوره های کالج باید در کنکور ورودی دانشگاه ها شرکت کنم؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      رزومه تون رو ارسال بفرمائید تا شما رو بطور دقیق راهنمایی کنم

  104. سینا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من 18 سال دارم میخواستم برای کالج آلمان رشته دندانپزشکی اقدام کنم
    میخواستم بدونم سربازیم چی میشه آیا میتوانم با گزاشتن وثیقه حلش کنم؟
    آخه یه سری سایتا نوشتن دیپلمه ها اجازه تحصیل در خارج کشور را ندارن تا وقتی که سربازی نرن
    خواهش میکنم کمکم کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      شما برای همین کالج هایی که می فرمائید نیاز به داشتن مدرک زبان آلمانی دارید
      وضعیت نظام وظیفه رو از سازمان نظام وظیفه پیگیری نمایید

  105. شیدا گفت:

    سلام خسته نباشین من دانشجوی سال ۳ پزشکی در دانشگاه کارازین هستم و میخواستم بدونم امکان انتقالی و برابر سازی واحد های درسیم هست

    1. داوری گفت:

      سلام و عرص ادب
      شما بایستی با دانشگاه مقصد مکاتبه کنید و ببینید که امکان انتقالی دارند یا خیر

  106. احسان گفت:

    سلام من 20 سالمه رشته تجربی دندانپزشکی کنکور سراسری قبول شدم و
    مدرک B1 آلمان رو هم دارم.
    آیا میتونم برم آلمان و ادامه تحصیل بدم واسه دندانپزشکی؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله این امکان وجود داره

  107. Mary گفت:

    سلام خسته نباشید. من دیپلم تجربی هستم با مدرک C1 آلمانی و 20 سالمه. میتونم پذیرش دندانپزشکی آلمان رو بگیرم؟ دانشگاه نرفتم و رزومه خاصی ندارم. چقدر احتمالش هست و چقدر طول میکشه؟
    و اگر کنکور بدم و دندانپزشگی پردیس خودگردان در ایران قبول بشم، قابل قبوله مثل همون سراسری؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      مدرک زبانتون خیلی خوبه اما نیاز به قبولی در دانشگاه سراسری رو دارید

  108. فاطمه گفت:

    سلام اگه توی کنکور ایران دندونپزشکی قبول بشیم در المان دوره کالج یا کنکور رو باید بگذرونیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر نیازی نیست فقط مدرک زبان آلمانی رو هم اخذ بفرمائید

  109. داوری گفت:

    سلام و درود
    برای خوندن تخصص نیاز به معادلسازی مدرک خواهید داشت در این خصوص ابتدا مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو مطالعه نمایید
    و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  110. Sadegh گفت:

    سلام وقت بخیراقا من ۱۸ سالمه بعد میخواستم بدونم که کنکورایران مهمه یا نه یعنی من اگه کنکور اینجا رو ندم نمیتونم اونجا دندونپزشکی بخونم؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله کنکور مهه برای آلمان و شما باید در رشته ای که آلمان میخواین بخونید توی ایران دانشگاه سراسری روزانه یا شبانه قبول شده باشید
      در این خصوص مقاله تحصیل در آلمان نیز میتونه به شما دید خوبی بده

    2. ناشناس گفت:

      سلام و وقت بخیر و خسته نباشیم.. برای دندانپزشکی در آلمان برای کسی که زبان آلمانی بلد نیست ایا باید وارد کالج بشه و پیش پزشکی همون زیست و شیمی و غیره و زبان آلمانی رو با هم یاد می گیره یا اینکه باید دوره زبان رو اول در آلمان وارد بشه بعد پیش پزشکی؟منظورم اینه که با هم هست مثلا مثله روسیه که هر دو رو با هم می خونن ..یاجدا جدا هست؟و اینکه این دوره ها مجانیه؟و مدرک دیپلم باید ۱۲ساله باشه یا ۱۳ساله؟ شرط معدل داره دندونپزشکی معدل باید چند به بالا باشه ؟ و برای کسایی که در ایران زندگی نمی کنن که بخوان کنکور ایران رو شرکت کنن تکلیف اونا چیه که باید حتما در کنکور ایران قبول بشین تا بتونن برای پزشکی المان اقدام کنن؟ و لطفا شرایط ورود و هزینه دانشگاه دندونپزشکی خصوصی رو هم لطف کنید و معدل رو بگین ممنون میشم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        برای دوره زبان شما نمی تونید وارد آلمان بشید ولی می تونید از طریق مهاجرت به مجارستان به این خواسته خودتون برسید.
        برای تحصیل در آلمان باید دیپلم 13 ساله داشته باشید ولی برای ایرانی ها قبولی در کنوکور دانشگاه های دولتی کفایت می کنه.
        دوره کالج هم نداره و شما باید از ایران با مدرک زبان پذیرش خودتون رو دریافت کنید
        هزینه دانشگاه های خصوصی هم از 7800 یورو در سال شروع می شه به بالا
        بفرمایید در کدوم کشور زندگی می کنید تا شرایط مهاجرت شما هم بررسی بشه

  111. مينا گفت:

    سلام
    بيخشيد ميخواستم بدونم ايا معدل نهايي تاثير خاصي داره يافقط قبولي مورد نظره
    و ايا باقبول نشدن در رشته خاصي در ايران ميتونيم از روش دوم استفاده كنيم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      هم معدل شما هم قبولی در رشته موردنظر در دانشگاه های سراسری روزانه یا شبانه موردنظره
      ضمن داشتن مدرک زبان آلمانی
      برای کار در قطر نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

  112. Sara گفت:

    سلام ببخشید اگر در ایران دانشگاه دولتی پرستاری قبول شیم آیا میشه دندان پزشکی رو انتخاب کرد در المان؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما بایستی رشته دندانپزشکی رو در دانشگاه های سراسری روزانه یا شبانه قبول شید تا امکان تحصیل همین رشته رو در آلمان داشته باشبد
      به این منظور مقاله تحصیل در آلمان رو مطالعه نمایید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  113. عبدی گفت:

    سلام خسته نباشید برای پذیرش در رشته دندون پزشکی در المان ایا محدودیت سنی وجود داره یعنی تا چه سنی میتونیم اقدام کنیم؟ ممنون از پاسختون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله اگر منظورتون تحصیل دندانپزشکیه محدودیت وجود داره و علاوه بر محدودیت سنی شرایط پذیرش در دانشگاه های آلمان رو هم بایستی رعایت کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. عبدی گفت:

        میشه لطفا عرض کنید تا چه سنی پذیرش رو میپذیرند؟ممنون

        1. داوری گفت:

          سن خاصی تعیین نشده اما تا 21 سال بیشتر نباشه بهتره

  114. سینا گفت:

    سلام من مدرک زبان B2 دارم
    و کارشناسی بازاریابی هم دارم
    دیپلم رشته تجربی. هستم
    22 سالم هست
    آیا میتوانم برای دانشگاه دندانپزشکی از طریق کالج اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله امکانپذیره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  115. سینا گفت:

    سلام
    من مدرک زبان آلمانی B2 دارم
    و دیپلم رشته تجربی هستم
    مدرک کارشناسی بازاریابی هم دارم
    آیا برای ورود به کالج مشکلی پیش نخواهد آمد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیز مشکلی پیش نمیاد اما الزاما باید یک سری پیش نیازها رو داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  116. سنا گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اگر ایران کنکور بدیم بازم نیاز هست آلمان کنکور بدیم یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر قبول بشید در رشته های سراسری دیگه نیازی به کنکور در آلمان نداره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  117. کیمیا گفت:

    سلام روز به خیر من دیپلم تجربی دارم و21سالمه
    میخواستم بدونم آزمون ورودی که تو راه اول فرمودین شامل چه دروسیه؟!
    و اینکه با مدرک کارشناسی رشته biology میشه وارد دندانپزشکی شد ؟!

    1. داوری گفت:

      سلام روز شما هم بخیر
      در روش اول شما باید در آزمون سراسری دانشگاه های روزانه یا شبانه در رشته موردنظرتون در ایران قبول بشید

  118. فاطمه گفت:

    سلام من میخواستم دانشگاه ک در اومدم همون سال اول توی ترمای ابتدایی دانشگاه برم المان هدفمم تو ایران اینه ک دندون در بیام بعد چطور میشه ک انقالی بگیرم واسه اونور!? وا اینکه چ دانشگاهی تو ایران در بیام مهمه مثلا مهمه دندون شهید بهشتی باشه یا یه دانشگاه پایین تر این تو المان مهمه !?

    1. داوری گفت:

      سلام سرکار خانم
      بهتره که مقاله تحصیل در آلمان رو هم مطالعه کنید اگر سوالی براتون باقی موند در خدمتتون هستم

  119. غفاری گفت:

    سلام خدمت شما.میخواستم بدونم اگه ما ویزا کار المان به واسطه همسرم که پرستار هستن بگیریم و المان اقامت داشته باشیم میشه اونجا دندانپزشکی خوند؟سن ۲۷هستم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر شما اونجا اقامت بلند مدت داشته باشید
      و بتونید پذیرش دانشگاه رو بگیرید مشکلی وجود نداره

  120. نیلوفر گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید، ببخشید میخواستم ببینم با دیپلم ریاضی و کارشناسی معماری میتونم برای دندانپزشکی اقدام کنم؟ با توجه به اینکه 29 سال سن دارم.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر برای تحصیل پزشکی در آلمان باید حتما دیپلم تجربی داشته باشید و با سن ۲۹ سال نمیتونید برای کشور آلمان پذیرش پزشکی بگیرید اما میتونید برای تحصیل پزشکی در روسیه ترکیه اوکراین اقدام کنید

  121. هدیه گفت:

    سلام وعرض ادب می خواستم بدونم اگه داخل ایران دانش جوی دندان پزشکی توی یک دانشگاه سراسری باشید هم باید دوباره کنکور اونجا رو داد یاخیر ‌؟واینکه ایا رتبه یا کنکور ومعدل ایران تاثیر داره توی پذیرش شدن یاخیر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله در هر دو حالت با داشتن مدرک زبان آلمانی باید در آزمون پزشکی شرکت کنید

  122. آتناولی زاده گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید
    می خواستم بدون رتبه و کنکور ایران اصلا مورد تاییدشون نیست؟من معدله دیپلمم ۱۷شده وعی رتبه ی کنکورم ۵۰ منطقه دو هستش والان تو دانشگاه شهید بهشتی دندون می خونم می خواستم بدونم من با چه شرایطی می تونم اپلای کنم واینکه اگه نخوام کنکور المان وبدم باید حتما به کالج برم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما با در دست داشتن مدرک زبان آلمانی و شرکت در آزمون پزشکی آلمان به همین منظور بهتره اول از شهید بهشتی فارغ التحصیل بشید سپس برای ویزای کار آلمان اقدام کنید

    2. فاطمه گفت:

      سلام من میخواستم دانشگاه ک در اومدم همون سال اول توی ترمای ابتدایی دانشگاه برم المان هدفمم تو ایران اینه ک دندون در بیام بعد چطور میشه ک انقالی بگیرم واسه اونور!? وا اینکه چ دانشگاهی تو ایران در بیام مهمه مثلا مهمه دندون شهید بهشتی باشه یا یه دانشگاه پایین تر این تو المان مهمه !?

  123. حسینی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    عذرمیخوام بالاتر از سن ۲۶ سال، سخت پذیرش میکنن؟یا اصلا پذیرش ندارن برای سن ۲۷ یا مثلا ۲۸ سال؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما فقط تا ۲۱ سال با این سن میتونید برای مجارستان ، ترکیه روسیه اوکراین اقدام کنید

  124. Ailin گفت:

    سلام با عرض خسته نباشید میخواستم بدونم بعد از گذراندن دوره کالج که فرمودید راه غیرمستقیم هست آیا باید باز هم آزمون قبولی برای دانشگاه بدیم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله باز هم باید آزمون بدین و بعد از قبولی وارد دانشگاه بشید

  125. nazanin گفت:

    سلام.من کارشناس بیهوشی هستم.صحت داره با مدرک کارشناسی علوم پزشکی میشه بدون گذراندن دوره کالج وارد رشته دندانپزشکی شد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله بدون گذراندن دوره کالج میتونید اما باید آزمون بدین و زیر ۲۱ سال باشید

  126. موتی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    بنده دانشجوی ترم آخر دندانپزشکی هستم
    اگر قصد مهاجرت به آلمان داشته باشم آیا بازهم کورسی باید بگذرونم تا بتونم آنجا مشغول به کار شم؟برای ادامه ی تحصیل در مقطع تخصص چه شرایطی نیاز هست؟ممنون از راهنماییتون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله برای اینکه به عنوان دندانپزشک در آلمان شناخته بشید ایتدا باید آزمون معادل سازی مدرک شرکت کنید که ۱۸۰۰ ساعت است کخ ۴۰۰ ساعت تئوری و ۸۰۰ ساعت عملی هست و باید دارای مدرک زبان b2 آلمانی باشید. معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان را مطالعه فرمایید.

  127. سروش گفت:

    سلام
    دردوره ی غیر مستقیم احتیاج به کنکور نیست؟اگر مدرک کارشناسی داشته باشیم میتوان ابتدا کار پیدا کرد بعد وارد دانشکده یا کالج شد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما احتیاجی به کنکور ایران نیست و با مدرک کارشناسی اگه بخواید اول کار کنید باید ویزای کاری دریافت کنید نه تحصیلی

    2. کتی گفت:

      برای تخصص دندانپزشکی میشه یه توضیحی بدین؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

        1. Sedighe گفت:

          سلام براي تحصيل دندان اگر روش غير مستقيم ک نيازي به قبولي کنکور ايران نيست انتخاب کنيم ايا هزينه يک سال دوره کالج رايگانه؟ يا خير؟

          1. داوری گفت:

            سلام
            بله هزینه رایگانه اما ایتدا تماس بگیرید تا بررسی شه که شرایطش رو داارید یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *