ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در علوم مهندسی موسیقی و پزشکی کشور اسلوونی می باشد که متقاضیان زیادی سالانه جهت ادامه تحصیل به آن مهاجرت می کنند. تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی با نظر به هزینه تحصیل مقرون به صرفه و کیفیت قابل قبول سیستم آموزشی به اولین گزینه برای متقاضیان تبدیل شده است. تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی در سال های گذشته تغییرات بسیار زیادی به خود دیده و برنامه های آموزشی جدیدی در مراکز دولتی و خصوصی پیاده سازی شده است.

ارزش و اعتبار مدارک تحصیلی کشور اسلوونی به خصوص در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به اندازه ای می باشد که در تمام کشورهای آسیایی و اروپایی مورد قبول می باشد. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به اسلوونی تهیه و تنظیم شده است.

دانشگاه های برتر برای تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

کشور اسلوونی مراکز آموزش عالی و دانشگاه های با کیفیت زیادی دارد که در رنکینگ های بین المللی جایگاه قابل توجهی دارند. برای تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی دانشجویان باید دروس آموزش سلامت عمومی و دروس پایه پزشکی را فرا بگیرند:

  • دانشگاه پزشکی لیوبلیانا یکی از دانشگاه های بین المللی این کشور می باشد که در رشته دندانپزشکی دوره های بین المللی توسط متخصصان برتر و اساتید مجرب برگزار می کند.
  • دانشگاه MARIBOR بزرگ کشور اسلوونی محسوب می شود اکثر رشته های پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهد. این دانشگاه دولتی با مراکز آموزش عالی و کلینیک های زیادی در داخل و خارج از کشور اسلوونی همکاری نزدیک دارد.
  • دانشگاه PRIMORSKEM که یک مرکز تازه تاسیس دولتی می باشد جزء دانشگاه های برتر کشور اسلوونی محسوب می شود. این دانشگاه در رشته دندانپزشکی و اکثر رشته های پزشکی دانش تئوری را بلافاصله در محیط های عملی پیاده می کند؛ اکثر دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی از توانایی علمی و عملی بالایی برخوردارند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

اخذ پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

در اسلوونی می توان سیستم آموزش عالی را به دو بخش تقسیم کرد که بخش آموزش عالی و بخش آموزش حرفه ای می باشد؛ به ترتیب آموزش عالی در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور ارائه می شود و آموزش حرفه ای در کالج ها به صورت برنامه های دو ساله به دانشجویان ارائه می شود. لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه های معتبر اسلوونی علاوه بر آموزش عالی دوره های آموزش حرفه ای را نیز ارائه می دهند اما امکان ارائه آموزش عالی در کالج های آموزش حرفه ای وجود ندارد. آن دسته از دانشجویان که دارای نمرات تحصیلی بالا و اخلاق حرفه ای در طول مدت تحصیل خود باشند می توانند از کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

  • اصل و کپی مدارک تحصیلی دوره دبیرستان
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه های کشور اسلوونی
  • اثبات تمکن مالی از طریق ارائه گواهی حساب بانکی
  • بیمه درمانی معتبر با پوشش در کشور اسلوونی
  • گذرنامه معتبر همراه با چند قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه گواهی نامه آیلتس تسلط به زبان انگلیسی

لازم به ذکر است که علاوه بر موارد فوق با نظر شرایط متقاضیان اسناد و مدارک دیگری نیز می تواند توسط سفارت اسلوونی درخواست شود اما کلیات مدارک مورد نیاز به شرح فوق می باشد. در نظر داشته باشید که تمام اسناد و مدارک در زمان ارائه به دانشگاه ها و سفارت کشور اسلوونی باید به صورت ترجمه شده رسمی به زبان انگلیسی ارائه شوند.

دوره های تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی در 2021

برای تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی دوره های تک مرحله ای پزشکی عمومی MD وجود دارد که منجر به آموختن حرفه ای مشخص و منظم می شود. در این دوره آموزشی هدف اصلی آموزش آن دسته از دانشجویان است که قصد دارند دانش پایه را از طریق تخصص و گسترش علم پزشکی ارتقا ببخشند. تحصیل در دوره دندانپزشکی DMD تک مرحله ای در مقطع کارشناسی ارشد که با هدف آموزش متخصص حرفه ای در زمینه دندانپزشکی انجام می شود.

تحصیل در این دوره در 2021 نیازمند ارائه اصل مدارک تحصیلی نهایی، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی مورد تایید اسلوونی و شرکت در تست توانایی و استعداد و مهارت می باشد. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های اسلوونی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید شهریه مصوب را پرداخت کنند که در رشته دندانپزشکی 15000€ (یورو) در سال می باشد.

لازم به ذکر است که هزینه تحصیل برای دانشجویان شهروند کشورهای اتحادیه اروپا در اسلوونی به صورت رایگان می باشد و اخذ پذیرش برای آن ها سریع تر انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به اسلوونی یا میانگین هزینه زندگی در اسلوونی با کارشناسان مجرب و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *