ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

همانطور که می دانید رشته تحصیلی دندانپزشکی به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته های علوم پزشکی شناخته می شود و هر ساله افراد زیادی مایل به ادامه تحصیل در این رشته هستند. تحصیل دندانپزشکی در ایسلند مورد توجه برخی از دانشجویان قرار گرفته چراکه متقاضیان این امکان را دارند تا با هزینه مناسب در گرایش های پزشکی ادامه تحصیل دهند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های ایسلند را دارند از آموزش های لازم در جهت علوم دندانپزشکی، درک مباحث دندانپزشکی، شرکت در فعالیت های علمی، استفاده از مهارت های علمی و نظری بهره مند خواهند شد. با توجه به این مطالب اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در ایسلند را دارید تا پایان این نوشتار با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایسلند چیست؟
  • هزینه تحصیل در این رشته در ایسلند چقدر است؟
  • آیا دانشگاه های این کشور از نظر سطح علمی دارای کیفیت کافی هستند؟
  • آیا دانشگاه های ایسلند در رشته دندانپزشکی، مورد تایید ایران است؟

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

دانشجویان گرایش دندانپزشکی افرادی هستند که دانش بسیار قوی به خصوص در علوم زیست شناسی، علوم بالینی، فناوری و روش شناسی دارند و قابلیت ارائه درخواست برای آگاهی از موقعیت های بالینی را دارند. برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های کشور ایسلند باید در آزمون ورودی در نظر گرفته شده شرکت کنید به این نکته دقت داشته باشید که تنها تعداد محدودی از متقاضیان که موفق به اخذ نمرات بالایی شده اند می توانند در رشته دندانپزشکی ادامه تحصیل دهند. دانشجو باید موفق شود 180 امتیاز E.C.T.S را جهت اخذ مدرک به دست بیاورد که تمام این امتیازات باید پیش از شروع سال تحصیلی کسب شود. افرادی که پیش از ارائه درخواست جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های ایسلند 1 سال تحصیلی را در کالج یا دانشگاه معتبر تکمیل کرده اند می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی سال تحصیلی را آغاز کنند.

لازم به ذکر است که نوع تحصیل در رشته دندانپزشکی در موسسات این کشور به صورت تمام وقت و در طول مدت 6 سال می باشد. متقاضیان خارجی و بین المللی برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه دارای مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک معتبر زبان ایسلندی در غیر این صورت مدرک معتبر زبان انگلیسی باشند علاوه بر این لازم است در هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه گواهی تمکن مالی، نتایج آزمون ورودی، ریز نمرات تحصیلی سال های قبل، اسکن از مدرک شناسایی و گذرنامه و ترجمه معتبر و تایید شده مدارک را در وب سایت دانشگاه مورد نظر آپلود کنید.

دانشگاه پزشکی ایسلند

شناخت دانشگاه های پزشکی این کشور جهت ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی دارای اهمیت بسیاری است چرا که آینده تحصیلی و شغلی فرد را رقم می زند. کشور ایسلند از جمله کشورهای کوچک در دنیاست که دارای جمعیت کمی نیز می باشد در نتیجه تعداد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این کشور محدود است. به همین خاطر تعداد پذیرش دانشجویان بسیار محدود است. دانشجویان ایرانی به این نکته توجه داشته باشند که برای سال تحصیلی 2022-2023 تنها دانشگاه پزشکی در کشور ایسلند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است University of Iceland است و تنها با اخذ مدرک تحصیلی از این دانشگاه می توانید در کشور ایران مشغول به کار شوید. در سال 2022 دانشگاه ایسلند رتبه جهانی 351-400 را به دست آورده است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

در رابطه با هزینه تحصیل در گرایش دندانپزشکی در موسسات اموزش عالی ایسلند باید گفت که هزینه ها بر اساس نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید مبلغی بین 540000ISK الی 200000ISK (کرونای ایسلند) به طور سالانه پرداخت کنید. علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه دانشجویان موظف هستند برای ثبت نام سالانه هزینه ای بالغ بر 75000ISK (کرونای ایسلند) پرداخت کنند. دانشجویان خارجی و بین المللی برای فرآیند پذیرش از دانشگاه مورد نظر مبلغ 8000ISK (کرونای ایسلند) پرداخت می کنند که این مبلغ قابل استرداد نمی باشد.

دانشجویان باید علاوه بر برآورد کردن هزینه های تحصیل در کشور ایسلند هزینه زندگی را نیز در نظر داشته باشند، هزینه زندگی در کشور ایسلند در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا گران است اما باید دقت داشته باشید که هزینه ها بر اساس نوع زندگی و منطقه ای که در آنجا اقامت دارید متغیر می باشد. برای زندگی دانشجویی در این کشور لازم است ماهانه مبلغی بین 500€ الی 1000€ (یورو) در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه زندگی در کشور ایسلند می تواندی به مطالعه مقاله شرایط و هزینه زندگی در ایسلند رجوع کنید.

کار پس از تحصیل دندانپزشکی در ایسلند

تقریبا تمامی متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه وارد بازار کسب و کار آن کشور می شوند، افرادی که در دانشگاه های ایسلند در رشته دندانپزشکی تحصیل کرده اند می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مجوزهای لازم را دریافت کنند و به دنبال شغلی مرتبط با رشته دندانپزشکی باشند. پس از یافتن شغل مورد نظر و عقد قرارداد با کارفرما می توانید اقدامات لازم را در جهت تغییر ویزای دانشجویی به ویزای کار ایسلند انجام دهید. دقت داشته باشید که برای شروع کار در کشور ایسلند باید به زبان رسمی و رایج این کشور (ایسلند) تسلط داشته باشید. لازم به ذکر است شانس افرادی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند برای ورود به بازار کسب و کار ایسلند در مقایسه با متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری دارند بیشتر است.

برای دندانپزشکانی که قصد کار در کشور ایسلند را دارند اطلاع از حقوق و دستمزد ماهانه در این کشور مهم است، در سال 2022 حداقل حقوق در نظر گرفته شده برای دندانپزشکان 728000ISK (کرونای ایسلند) و حداکثر حقوق و دستمزد 2520000ISK (کرونای ایسلند) است. پس از گذشت 5 سال از شروع کار در کشور ایسلند می توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید و با گذشت 2 سال از اخذ اقامت دائم اقدامات لازم را در جهت اخذ تابعیت این کشور انجام دهید.

برای کسب اطلاعات عمومی در رابطه با کشور ایسلند می توانید به مقاله درباره ایسلند رجوع کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری آمادگی دارد تا مشاوره های تخصصی را در اختیار هموطنان عزیز قرار دهد و پرونده های مهاجرتی را با موفقیت به سرانجام برساند برای کسب اطلاعات تکمیلی با وکلای ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *