ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، علاوه بر داشتن شان اجتماعی بالا، برای متقاضیان بسیار کم هزینه است و نتیجتا طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد با توجه به دشواری قبولی در رشته دندانپزشکی و محدودیت ادامه تحصیل در آن تمایل به ادامه تحصیل در کشور ترکیه دارند. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در ترکیه پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید باشد.

در این مطلب میخوانید نمایش

برنامه های رشته دندانپزشکی در ترکیه

از برنامه های تحصیلی دندانپزشکی در کشور ترکیه شامل موارد روبرو می باشد: شرایط آتاتورک و تاریخچه اصطلاحات، مطالب عمومی و اطلاعات فناوری، انجام پروتز، مواد دندانی، مطالب شیمی آلی، دروس انگلیسی، زیست شناسی پزشکی، دندانپزشکی، آناتومی دندانپزشکی، بیوفیزیک، فیزیولوژی و اهمیت بهداشت در دندانپزشکی.


شروع این برنامه بسته به دانشگاه یا کالج مورد نظر متفاوت می باشد، اطلاعات ضروری در وب سایت ها وجود دارد و برای شما این امکان وجود دارد که بتوانید موارد لازم را آماده کنید. مدت زمان تحصیل 5 سال می باشد. تحصیل به صورت تمام وقت می باشد و به زبان انگلیسی است. هنگام تحصیل امکان کار کردن نیز وجود دارد. دانشجویان رشته دندانپزشکی برای تحصیل در ترکیه امتیازات مختلفی دارند.

از جمله این امتیازات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استاندارد آموزشی بالا
  • امکانات آموزشی مناسب به همراه آزمایشگاه ها و لابراتوارهای مجهز
  • هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و معقول
  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ترکیه
  • دسترسی به انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی
  • امکان کار دانشجویی تا 30 ساعت در هفته
  • امکان اخذ اقامت کاری ترکیه

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

کلیات تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

برای دانشجویان کل امتیازهایی که دریافت می کنند در دوره های نظری و عملی باید به امتیاز 300 برسد. افراد باید نسبت آموزش های بالینی را تکمیل کنند. به عبارت دیگر دانشجو باید هر یک ترم 30 امتیاز کسب کند و این امکان را برای خودش به وجود آورد که هر یک امتیاز معادل 30 ساعت فعالیت کردن می باشد.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه عبارت است از:

  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه حاجت تپه
  • آنکارا
  • دانشگاه اژه
  • دانشگاه آتاتورک
  • خاورمیانه آنکارا

وجود 6 دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران، فعالیت و کار هنگام تحصیل، هزینه تحصیل و زندگی مناسب و مطلوب، هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به طور متوسط 1000$ تا 2000$ (دلار آمریکا) به مدت یک سال، امکانات رفاهی، آموزشی، کتابخانه ای، تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه در سطح بالا، خوابگاه های تمیز و مناسب با هزینه های پایین و هزینه خوراک و پوشاک ارزان تر از ایران همچنین به دانشجویان بن تخفیف 50% برای حمل و نقل داده می شود. به صورت کلی زندگی دانشجویی در این کشور به مدت یک ماه تقریبا 150$ تا 300$ (دلار آمریکا) می باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

رشته دندانپزشکی یا DİŞ HEKİMLİĞİ در ترکیه نیز مثل رشته پزشکی TIB HEKİMLİĞİ یک رشته جذاب و پرطرفدار ولی کاملا رقابتی است. ظرفیت دانشگاه های ترکیه در این رشته برای پذیرش دانشجویان بین المللی نیز محدود است. رشته ای که امکان تحصیل آن در دانشگاه های ترکیه هم به زبان ترکی و هم به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر بوده است.

از جمله شرایط تحصیل این رشته مهم در ترکیه نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

برنامه ارائه شدهلیسانس دندانپزشکی
مدت تحصیل5 سال
شهریه سالانه در دانشگاه های دولتی1200 الی USD 19000 (دلار)
شهریه سالانه در دانشگاه های خصوصی17000 الی USD 27000 (دلار)
حداقل شرایط لازممدرک دیپلم متوسطه با معدل حداقل 75%
آزمون پذیرشYOS، SAT، ACT

مدت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

یکی دیگر از رشته های پرطرفدار جهت تحصیل در ترکیه، رشته دندانپزشکی یا Dentistry است. رشته ای جذاب که طول مدت تحصیل آن در اغلب دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه تا 5 سال طول می کشد. از بهترین دانشگاه های ترکیه ای برای تحصیل همین رشته می توان به دانشگاه آیدین استانبول، دانشگاه یدی تپه، دانشگاه آلتینباش، دانشگاه مارمارا و غیره اشاره کرد. معمولا نیز اغلب دانشگاه های ترکیه برنامه دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارایه می کنند.

از جمله هایلایت های این رشته جذاب در کشور ترکیه شامل:

نکاتی درباره رشته دندانپزشکی در ترکیه

نیازی به گفتن نیست که دانشگاه های ترکیه در زمینه آموزش پزشکی و دندانپزشکی در سطح جهانی حرف زیادی برای گفتن دارند. آنها در تهیه آموزش های کیفیت بالا برای دانشجویان بین المللی خودشان معروف هستند. از طرف دیگر هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان دندانپزشکی در ترکیه نیز بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر است. امتیاز آخر برای آنهایی که امسال قصد تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را دارند اینکه ترکیه مرکز توریسم دندانی یا Dental Tourism است و از همین دو فرصت های کاری بی شماری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که مایل به کار دندانپزشکی در ترکیه هستند.

حالا اگر مایلید از اعتبار مدرک دندانپزشکی ترکیه هم بدانید، پس به اینفوگرافیک زیر توجه کنید:

اعتبار دانشگاه های ترکیه

دروس رشته دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل این رشته در دانشگاه های مختلف ترکیه ای حدود 5 سالی طول می کشد. غالبا نیز تحصیل به زبان ترکی است و از همین رو نیز دانشجویان بایستی ضمن تحصیل در سال اول بایستی مدرک مهارت زبان ترکی خود را بدست آورند و در غیر اینصورت دوره تحصیلی یکسال دیگر تمدید می شود که به عنوان سال آمادگی زبان نامیده می شود.

معمولا ساختار تحصیلی ودروس آموزشی دانشجویان در این رشته جذاب از این قرار است:

ساختار آموزشی و. دروس دندانپزشکی در ترکیه

دندانپزشکی در ترکیه چند سال است؟

همان طوری که در مطالب فوق نیز ملاحظه شد، مدت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه کلا 5 سال معادل 10 ترم آموزشی می باشد. پس امسال نیز متقاضیان از طریق ارتباط با دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه می توانند برای اخذ پذیرش خود اقدام بکنند. آنها برای این منظور ضمن تهیه شرایط و مدارک لازم همچنین بایستی نمره قبولی در آزمون ورودی را نیز ارایه دهند. ضمنا برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز ارایه مدرک TOEFL و یا IELTS نیز ضروری است.

سیستم دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ترکیه به مدت یک سال باید پذیرش سهمیه ای یعنی 4000$ (دلار آمریکا) هزینه کنند. در سال های اخیر سازمانی به نام OSYM گزینش دانشجویان را انجام می دهد و در ماه آوریل آزمونی به نام YOS از دانشجویان خارجی گرفته می شود. سیستم آموزشی در این دانشگاه ها با سیستم آموزشی آمریکا شباهت زیادی دارد. واحدهای درسی به صورت ترمی برگزار می شود. زبان تدریس در دانشگاه بستگی به دانشگاه و رشته مورد نظر دارد. شروع کلاس ها از ماه سپتامبر می باشد و شروع ترم دوم از ماه فوریه است.

مقاطع تحصیلی در ترکیه تقریبا مثل مقطع های تحصیل در ایران می باشد که به شرح زیر می باشد:

دوره هاشرح
دوره اولشامل 11 تا 12 سال تحصیل بعد از دریافت مدرک دیپلم است.
دوره دومدوره کارشناسی که به مدت زمان 4 سال می باشد.
سال سوممقطع کارشناسی ارشد به مدت زمان 2 سال، لازم به ذکر است که داشتن مدرک کارشناسی ضروری می باشد.
دوره چهارمدوره دکترا که مدت زمان این دوره 3 تا 4 سال می باشد و در این دوره دفاع و پایان نامه ضروری می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته دندانپزشکی در ترکیه

برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل دندانپزشکیTimes Higher Education RankingU.S. News & World Report Ranking
1Cankaya University401-500
2Sabanci University501-600901
3Bilkent University601-700614
4Hacettepe University501-600511
5Koc University401-500733
6Bogazici University601-700197
7Atilim University1000+
8Istanbul University801-1000714
9Akdeniz University1000+1410
10Ankara University1000+648

بهترین دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه

پس دانشجویانی که به هر دلیلی نتوانند از دانشگاه های دولتی در رشته دندانپزشکی پذیرش بگیرند می توانند شانس خودشان را در دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه بی آزمایند. تقریبا شرایط پذیرش در این دانشگاه ها اندکی با دانشگاه های دولتی ترکیه فرق می کند.  از بهترین و معروفترین این دانشگاه ها در کشور ترکیه نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دانشگاه آیدین استانبول
  • دانشگاه بیرونی
  • دانشگاه باهچا شهیر
  • دانشگاه آلتینباس
  • دانشگاه اطلس استانبول
  • دانشگاه گالا استانبول
  • دانشگاه مدیپول استانبول
  • دانشگاه اوکان استانبول
  • دانشگاه مدیپول آنکارا

دانشگاه دندانپزشکی استانبول

یکی از گزینه های مطرح در خصوص تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه، دانشکده دندانپزشکی استانبول می باشد. دانشکده ای که سالانه علاوه بر پذیرش دانشجویان ترک همچنین از دانشجویان بین المللی نیز پذیرش می کند. دانشکده ای که در شهر استانبول بزرگترین و معروفترین شهر دانشجویی ترکیه قرار دارد. از امکانات مدرن و خوبی از جمله کلاسهای مجهز به بورد هوشمند، فضاهای باز وسیع، آزمایشگاه های مجهز، کتابخانه بزرگ، سلف سرویس و خوابگاه و غیره نیز برخوردار است.

ضمنا دانشکده دندانپزشکی استانبول از دپارتمان های تخصصی مختلف به شرح زیر تشکیل شده است:

  • دپارتمان بیمارهای دهان و فک
  • دپارتمان رادیولوژی دهان و فک
  • واحد دندانپزشکی ترمیمی
  • واحد اندودونتیس
  • واحد ایمپلنت دهانی
  • دپارتمان اورتدونسی
  • دپارتمان پردیونتولوژی
  • دپارتمان دندانپزشکی پروستتیک

شهریه دندانپزشکی دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول Istanbul University هم به لحاظ کیفیت آموزشی و هم از نظر هزینه تحصیلی یکی از بهترین گزینه ها جهت تحصیل رشته دندانپزشکی محسوب می شود. دانشجویان بین المللی که از این رشته جذاب و پرطرفدار پذیرش می گیرند مستقیما وارد دانشکده دندانپزشکی (DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ) دانشگاه استانبول می شوند. همان طوری که در لیست شهریه های تحصیلی این دانشگاه نیز ملاحظه می شود.

متوسط شهریه سالیانه دانشجویان خارجی در این دانشگاه در حدود TRY50000 (لیر) معادل تقریبی $2365 (دلار) می باشد:

دانشکدهعنوان دانشکده به فارسیمبلغ به لیر ترکیه (TL)
İSTANBUL TIP FAKÜLTESİدانشکده پزشکی استانبول80000
ECZACILIK FAKÜLTESİدانشکده داروسازی40000
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİدانشکده دندانپزشکی50000
HEMŞİRELİK FAKÜLTESİدانشکده پرستاری30000

بورسیه Tϋrkiye Burslari برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

ترکیه بورسلاری در واقع یک نوع بورسیه فولی فاند fully funded می باشد که توسط دولت ترکیه در اختیار دانشجویان ممتاز دانشگاه های دولتی ترکیه قرار داده می شود. این بورسیه به کلیه دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و PhD اعطاء می شود. این بورسیه علاوه بر پوشش کلیه مخارج و شهریه های تحصیلی از جمله بلیط پرواز برگشت، شهریه تحصیلی، بیمه سلامت، اجاره خانه، هزینه کورس زبان ترکی همچنین شامل کمک هزینه تحصیلی به مبلغ زیر می باشد:

مستمری مقاطع تحصیلی در ترکیه

فرصت های شغلی پس از تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، فرصت های شغلی ایده آل برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، دولت ترکیه با همکاری دانشگاه های این کشور، فرصت های شغلی مطلوبی را در اختیار فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در ترکیه قرار داده است. همچنین یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه وجود چشم انداز شغلی ایده آل در این حرفه پزشکی می باشد. پس از گذراندن دوره های دندانپزشکی در ترکیه فارغ التحصیلان دندانپزشکی، آینده شغلی بسیار خوبی خواهند داشت.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

بیشتر دانشگاه ها رشته های دندانپزشکی و تحصیل پزشکی در ترکیه را به زبان ترکی آموزش می دهند و فقط تعداد کمی از دانشگاه های ترکیه مقاطع خود را به زبان انگلیسی آموزش می دهند. تحصیل در این دانشگاه ها به نمره زبان آیلتس 5.5 نیازمند می باشد. تحصیل در این رشته ها حداقل 5 تا 6 سال طول می کشد. دانشجویان باید به مدت یک سال دو ترم را تمام کنند. اگر تمایل دارید که در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی به تحصیل خود ادامه دهید باید ابتدا دوره های زبان ترکی شرکت کنید که این دوره ها 6 ماهه می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

شرایط کار به عنوان دندانپزشک در ترکیه

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی از دانشگاه های ترکیه 2 گزینه پیش رو دارند. آنها می توانند با اخذ مجوز کاری و سپس دریافت اقامت کاری ترکیه در این کشور مشغول به کار شوند و یا برای کار در دیگر کشورها از این کشور خارج شوند. در صورت انتخاب ترکیه برای کار دندانپزشکی آنها بایستی علاوه بر ارائه مدرک آکادمیک و نیز قبولی در آزمون اخذ مجوز کار همچنین بایستی به زبان ترکی نیز مسلط باشند.

سطح درآمد دندانپزشکان در ترکیه

با اینکه در سال های اخیر وضعیت اقتصادی ترکیه چندان مطلوب نیست و سطح درآمد مشاغل در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای جهان مخصوصا کشورهای اروپایی خیلی پایین است. اما با این حال سطح درآمدی برخی مشاغل مثل دندانپزشکی در ترکیه و در قیاس با سایر مشاغل این کشور کمی بالاست. در حال حاضر متوسط درآمد ماهانه دندانپزشکان در این کشور در حدود TRY18100 (لیر ترکیه) معادل €922 (یورو) است در حالی که متوسط درآمد کل مشاغل در ترکیه حدود TRY7830 (لیر) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد دندانپزشکان و مشاغل دیگر در ترکیه (لیر)

جالب است بدانید که رنج درآمدی خود دندانپزشکان در ترکیه نیز TRY9430 (حداقل درآمدی) تا TRY27700 (حداکثر درآمدی متغیر است. اما به هر حال سطح متوسط درآمد دندانپزشکان در ترکیه در قیاس با درآمد دندانپزشکان در کشورهایی مثل فرانسه و آلمان خیلی پایین است:

مقایسه متوسط درآمد دندانپزشکان در ترکیه، آلمان و فرانسه

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

شهریه ها و هزینه زندگی در دانشگاه های ترکیه نسبت به سایر دانشگاه های کشورهای اروپایی نسبتا مقرون به صرفه است. هزینه های زندگی در ترکیه به شرح زیر می باشد:

پارامتر هزینهمیزان هزینه به لیر
هزینه سکونت در این کشورTRY200 تا TRY250
هرینه خوابگاه دانشجوییTRY350 تا TRY500
هزینه خوراک و پوشاکTRY250 تا TRY300
هزینه دانشکده پزشکی با احتساب 25% بورسیه تحصیلیTRY49500
هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیهTRY66000
هزینه دانشکده پزشکیTRY105500
برخی رشته های دیگرTRY76000

دانشجویان دندانپزشکی در ترکیه بایستی این نکته را هم مدنظر خود قرار دهند که علاوه بر سبک زندگی، محل اقامت یا شهر محل سکونت در ترکیه نیز بر هزینه های زندگی آنها در کشور ترکیه تاثیر گذار است.

به همین دلیل توصیه می شود که با توجه به نمودار آماری زیر به انتخاب محل زندگی خود اقدام نمایند:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف ترکیه

جزئیات شهریه در دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه

از موارد مهم و مورد تاکید در خصوص تحصیل دندانپزشکی در ترکیه سطح هزینه تحصیلی دانشجویان در این رشته می باشد. هزینه ای که به طور سالانه توسط دانشجویان به حساب دانشگاه های ترکیه شارژ می شود. میزان این شهریه نیز با توجه به نوع دانشگاه مربوطه (دولتی و یا خصوصی) و نیز زبان تحصیل (ترکی و یا انگلیسی) متفاوت است.

در جدول زیر می توان با سطوح مختلف شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر ترکیه آشنا شد:

نام دانشگاهزبان تحصیلیشهریه تحصیلی سالیانه (دلار)
Medipol Ankara Universityانگلیسی$22400
Medipol Ankara Universityترکی$20000
Medipol Universityانگلیسی$22400
Medipol Universityترکی$2000
Istanbul Gelişim Universityترکی$11500
Istinye University, Istanbulانگلیسی$18360
Atlas Universityانگلیسی$13500
Atlas Universityترکی$10800
Bahcesehir Universityانگلیسی$20000
Istanbul Aydin Universityانگلیسی$22000
Istanbul Aydin Universityترکی$15000
Yeni Yüzyıl Universityترکی$11200
Istanbul Okan Universityانگلیسی$18000
Istanbul Okan Universityترکی$16000
Lokman Hekim Universityترکی$11250
Istanbul Kent Universityانگلیسی$13500
Istanbul Kent Universityترکی$11000

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به تومان

در مجموع می توان گفت که هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه در قیاس با اغلب کشورهای اروپایی چندان هم بالا نیست. منتها باید به این نکته توجه کرد که سطح هزینه تحصیلی دانشجویان این رشته از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. مثلا متوسط هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه از 1200 الی $19000 (دلار آمریکا) معادل 598668000 الی 9478910000 IRR  (ریال ایران) می باشد. اگر بخواهیم این را به تومان بیان کنیم بایستی بگوییم که شهریه های دانشجویان دندانپزشکی در ترکیه بین 59866800 الی 947891000 (تومان) متفاوت است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه برای دانشجویان بین المللی در اغلب دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور امکانپذیر است. منتها هزینه تحصیل این رشته بسته به نوع دانشگاه انتخابی دانشجویان با هم متفاوت است. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، متوسط شهریه تحصیلی دانشجویان این رشته در دانشگاه های دولتی ترکیه بین 1200 الی USD 19000 (دلار) و در دانشگاه های خصوصی ترکیه نیز بین 17000 تا USD 27000 (دلار) متغیر است:

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه

با این حساب می توان نتیجه گرفت که تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه به مراتب مقرون به صرفه تر و ارزانتر از تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشوراست.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در ترکیه

سوال مهمی که توسط اغلب متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه مطرح می شود این است که آیا امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در این کشور وجود دارد؟ واقعیت این است که هیچ دانشجوی بین المللی از پرداخت شهریه بابت تحصیلش در دانشگاه های ترکیه معاف نیست. این حتی در مورد دانشجویان ترک از کشورهایی مثل ازبکستان، آذربایجان، قزاقستان و غیره نیز صدق می کند. از این گذشته شما از زمان ورودتان به ترکیه تا روز آخر تحصیلتان در این کشور بایستی توان مالی کافی جهت تامین خرج و مخارج زندگی اتان را هم داشته باشید.

پس هم شهریه تحصیلی و هم هزینه زندگی هزینه هایی هستند که هر دوی آنها مستقیما بر دوش دانشجویان است. اما دانشجویان بین المللی به چند طریق ساده اما کاربردی می توانند تا حد زیادی هزینه ها و مخارج تحصیلی خودشان را در ترکیه کاهش دهند. همان طوری که در نمودار اینفوگرافیکی زیر هم ملاحظه می شود، اولا دانشجویان می توانند با انتخاب دانشگاه های ارزانی مثل دانشگاه باغچا شهیر و یا دانشگاه کنت تا حد زیادی در هزینه خود صرفه جویی کنند. دوما آنها با اثبات برتری آکادمیک خودشان می توانند زمینه را برای اخذ بورسیه یا گرانت تحصیلی در ترکیه فراهم کنند. و سوما آنها با کمک یک کارفرمای ترک (البته بشرط دریافت جاب آفر) می توانند به مجوز کاری ترکیه دست یافته و ضمن درآمد زایی بتوانند بخشی از مخارجشان را نیز تامین کنند:

روش های تحصیل رایگان یا تحصیل کم هزینه دندانپزشکی در ترکیه

بورس تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

پس همان طوری که در مطالب بالا هم ذکر شد یکی از روش های مرسوم و متداول برای کاستن از بار مالی تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، درخواست بورس یا گرانت تحصیلی است. و این هم تنها با اثبات برتری های آکادمیکی مثل معدل کل GPA بالا و نیز امتیازات بالا در آزمون هایی مثل YOS، SAT، ACT، IELTS، TOEFL و غیره میسر است. در حال حاضر از بهترین و معروفترین برنامه های بورس ترکیه برای دانشجویان دندانپزشکی می توان به برنامه های زیر اشاره کرد:

عنوان بورس تحصیلیامتیازاتشرایط اخذ
ترکیه بورسلاریپوشش مخارجی مثل هزینه اسکان . بیمه سلامتبرای کلیه دانشجویان بین المللی به همراه کسب امتیاز 90% و بالا در تحصیلات دوره متوسطه
بورسیه CoHE دانشجویان بین المللیبا پوشش شهریه تحصیلی، هزینه اسکان، هزینه آموزش زبان ترکی و هزینه های بیمه سلامتمختص دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس از کشورهای طرف قرارداد با شورای آموزش عالی (CoHE)

به صورت کلی هزینه تحصیل دانشگاه های دولتی TRY5900 (لیر) معادل 1000$ (دلار آمریکا) و هزینه تحصیل دانشگاه های خصوصی TRY10000 (لیر) می باشد. متقاضیان تحصیل در ترکیه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته دندانپزشکی در ترکیه

متقاضیان در مقاله پیشرو با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چقدر است؟ مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه 5 است.
  • برنامه های دوره دندانپزشکی در ترکیه چیست؟ شرایط آتاتورک و تاریخچه اصطلاحات، مطالب عمومی و اطلاعات فناوری، انجام پروتز، مواد دندانی، مطالب شیمی آلی، دروس انگلیسی، زیست شناسی پزشکی، دندانپزشکی، آناتومی دندانپزشکی، بیوفیزیک، فیزیولوژی و اهمیت بهداشت در دندانپزشکی.
  • زبان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه چیست؟ اکثرا دندانپزشکی در این کشور به زبان ترکی آموزش داده می شود اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور چقدر است؟ هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی 5900 لیر و در دانشگاه های خصوصی 10000 لیر می باشد.
4.7/5 - (82 امتیاز)

141 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

  1. ژیلا یوسفی گفت:

    سلام من ارشد پرستاری دارم و استخدامم.میخام دندان در ترکیه در سریعترین زمان و بدون آزمون بخونم چیکار کنم هزینه ها چقدره.شماره وانساپ رو دوباره بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر بخواهید بدون آزمون شرکت کنید باید دانشگاه های خصوصی رو انتخاب کنید. هزینه تحصیل توی این دانشگاه ها از 21000$ (دلار) در سال شروع می شه

  2. hesam گفت:

    سلام من 30 سالمه میخوام برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه اقدام کنم میخواستم ببینم شرایط سنی داره؟ و اینکه برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه میشه همزمان همراه هم با خودم ببرم یا امکانش نیست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله همراه میشه داشته باشید.
      محدودیت های سنی هم وجود داره. با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو در این زمینه راهنمایی کنند

  3. میلاد حبیبی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۳۰ سالمه همسرم ۲۵
    میخواستم بدونم شرایط تحصیل دندان پزشکی در ترکیه به چه صورت هست
    هر دو ما میخوایم اقدام کنیم
    نیاز به مدرک زبان هست
    و اینکه برای تحصیل دندان پزشکی در ترکیه امکان بورس شدن وجود داره یا خیر
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک آزمون ورودی رو شرکت کنید و در صورتی که پذیرش دریافت کردید، می تونید برای ترکیه اقدام کنید.
      شانس بورسیه شدن بالا نیست متاسفانه

  4. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من دیپلم تجربی دارم معدل کل دیپلمم۱۵:۵۱هستش می خواستم بدونم اگه ازمون یوس رو نمره ی بالایی کسب کنم شانسی برای پذیرش در رشته ی دندان پزشکی دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به شرطی که خودتون فرمودید بله

  5. اریانا گفت:

    سلام من معدل دیپلمم ۱۹ هست ایا میتونم توی دانشگاه های خصوصی که نیازی به ازمون ورودی ندارن بورسیه بگیرم برای رته دندان پزشکی و فیزیوتراپی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست ولی بورسیه رو نمی شه به صورت قطعی در موردش صحبت کرد.
      شرایط بورسیه رو توی سایت دانشگاه بررسی کنید یا با شماره 02191003232 با مشاورین ما تماس بگیرید

  6. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من ۲۳ سالمه درسم خوبه کل دبیرستانم معدل ۱۷ و ۱۸ بوده ولی متاسفانه توی سال سوم یه مشکلی واسم پیش اومد و معدل کتبی من شد ۹.۴۰ البته دو سه سال وقفه ی تحصیلی هم داشتم زبان ترکی رو هم کامل بلدم حالا می خواستم بدونم امیدی هست که من واسه ازمن یوس اقدام کنم واسه رشته ی دندون پزشکی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدل کل دیپلم شما باید 16 و بیشتر باشه

  7. پگاه گفت:

    سلام، دیپلم من تجربی بوده بامعدل ۱۸/۴۰. ۲۶ سالمه و سال دوم کارشناسی زیست هستم. می‌خواستم ببینم لازمه من درسم رو تموم بکنم برای اپلای کردن برای دانشگاه دولتی رشته‌ی دندان‌پزشکی در ترکیه؟ یا اگر رها بکنم و اپلای کنم، وقفه‌ی افتاده بین دیپلم و اپلای مشکلی ایجاد نمی‌کنه؟ البته در اون زمان کار و فعالیت هنری می‌کردم که مرتبط نبوده.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فعلا درستون رو ادامه بدید، زمانی که پذیرش گرفتید و مطمئن شدید دیگه ادامه ندید.
      وقفه پیش آمده مشکلی برای شما ایجاد نمی کنه

  8. نگین گفت:

    سلام ببخشید من سطح متوسط رو به بالا تو زبان انگلیسی و تقریبا متوسط تو زبان ترکیه ای دارم اما تو این زبان ها مدرک ندارم و مدرک دیپلمم دارم اما معدل دیپلمم حدود ۱۴ عع تو اولین اقدام باید چیکار کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک زبانتون رو دریافت کنید وشروع کنید به درس خوندن برای شرکت در آزمون ورودی.
      با مشاورین ما تماس بگیرید، تا جزئیات تحصیل در ترکیه در رشته دندانپزشکی رو در اختیار شما قرار بدن

  9. سعید گفت:

    سلام شرایط سنی و معدلی برای دانشگاه دولتی ترکیه چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      محدودیتی نیست باید آزمون ورودی رو قبول بشید

  10. زیبا گفت:

    سلام
    من در مدرسه تیزهوشان درس میخوندم،سال اول و دوم دبیرستان معدل بالا ۱۹ داشتم اما سال سوم معدلم حدود ۱۳/۵ بوده،،،معدل کل دیپلم هم ۱۸٫۸۹ هست
    به نظرتون برای تحصیل توی دانشگاه های مورد تایید ایران،سالانه چقدر هزینه باید پرداخت کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هزینه های زیادی رو برای این کار پرداخت نمی کنید. شاید سالیانه کمتر از 3000$ (دلار).
      به زودی یک وبینار تخصصی در مورد ترکیه برگزار می کنیم. حتما سایت ما رو چک کنید

  11. عرفان گفت:

    سلام وقت بخیر،میخاستم بپرسم اگ به این دو زبان(ترکی و انگلیسی)تسلط نداشته باشی،نمیتونیم مهاجرت تحصیلی کنیم.!؟و آیا برای این دسته افراد در دانشگاه های ترکیه کلاسی برا یادگیری زبان موردنظر اختصاص داده شده یا ن!؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما یکی از این دو زبان رو بلد باشید کافی هست.
      شما می تونید در دوره های پیش آمادگی دانشگاه شرکت کنید که برای امتحان ورودی هم آماده میشید

  12. آیناز گفت:

    با سلام
    آیا در ترکیه دانشگاهی که مورد تایید باشه و از دیگر دانشگاه ها ارزان تر بگیرد هست ؟ یعنی کمتر از ۶۶ هزار لیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر دانشگاه های دولتی پذیرش بگیرید نیازی به پرداخت این شهریه سنگین ندارید ولی قبلش باید آزمون یوس بدید

  13. علی نصیری گفت:

    سلام من ۳۵سالمه و دیپلم کشاورزی دارم همچنین ترک زبان هم هستم خواستم بدونم با این شرایط امکان قبولی در ازمون یوس و دیپلم کشاورزی که دارم امکان ورود به دانشگاه هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با این شرایط سنی شما باید در دانشگاه های خصوصی ترکیه اقدام کنید. برای تحصیل در ترکیه در این رشته و در دانشگاه های خصوصی نیازی به آزمون ورودی نیست.

  14. Mahshid گفت:

    سلام خسته نباشید. من معدله ۱۸ دارم دیپلمه تجربی.
    میخواستم بدونم هزینه تحصیل در رشته پزشکی و یا دندان پزشکی دانشگاه آزاد مورد تایید چقدر هست و آیا حتما باید در آزمون یوس شرکت کنم؟
    زبان ترکی هم بلدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تایید نیستند و هزینه تحصیلشون از 18000$ (دلار) در سال شروع می شه. شما که زبان ترکی مسلط هستید بهتر هست که برای دوره های پیش پزشکی اقدام کنید تا شانس قبولی در آزمونتون بیشتر بشه و بتونید در دانشگاه های مورد تایید با هزینه کم تحصیل کنید.

  15. mahdieh گفت:

    سلام وقت بخير من ٢٦ سالمه و معدل ديپلمم ١٧ ميباشد.دانشگاهي در رشته دندان در تركيه موجود هست كه نياز ب ازمون ورودي نداشته باشه؟ هزينه هر ترم حدودا چقدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون آزمون پذیرش می دن به شما ولی هزینه هاش حدود 10 تا 15هزار دلار در هر ترم هست

  16. Ali گفت:

    سلام از رشته ریاضی میشه رفت برا دندان پزشکی تو ترکیه با تسلط 70درصدی به زبان ترکیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید آزمون ورودی YOS رو در ترکیه قبول بشید

  17. آیناز گفت:

    با سلام
    من دیپلم علوم انسانی دارم با معدل ۱۷ خواستم بدونم با این دیپلم میشه دندانپزشکی ترکیه رو بخونم یا باید دیپلم تجربی داشته باشم ؟؟؟ و اینکه هزینه یکسال ۲۰۰۰ دلار هستش یا یک ترم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید ولی قبلش باید آزمون بدید
      بله یک سال هست

  18. رها گفت:

    سلام، تفاوت قبولی با آزمون های SAT و Yös چیست؟
    کدام بهتر است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زبان برگزاری آزمون ها متفاوت هست. در صورتی که به زبان ترکی تسلط داشته باشید می تونید توی آزمون یوس شرکت کنید و هم هزینه های تحصیلتون رو کاهش بدید هم شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشید. آزمون SAT به زبان انگلیسی هست و اگر تمایل دارید بعد از تحصیل به کشور بهتری مهاجرت کنید بهتره از این طریق وارد دانشگاه بشید.
      بد نیست با مشاورین ما در تماس باشید.

  19. مهران گفت:

    با سلام. بنده 37 ساله و سال 79 دیپلم تجربی را اخد کردم و بعد از ان از دانشگاه ازاد در رشته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی در سال 96 فارغ التحصیل شدم ابا توجه به شرایطم ایا امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون ازمون در دانشگاه خصوصی ترکیه را دارم و چنانچه این امر میسر میباشدهزینه تحصیل سالانه چقدر میباشد
    ممنونم از پاسخگویی شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود خواهد داشت و شهریه دانشگاه شما در سال از 25000$ (دلار) شروع خواهد شد.

  20. آروین محمودیانی گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و در مدرسه تیزهوشان تحصیل میکنم
    میخواستم برم دانشگاه ترکیه
    آیا تسلط بر زبان ترکی صددرصد لازمه؟
    چقدر طول می‌کشه کارهام ردیف بشه و من مهاجرت کنم؟
    آیا از الان شروع به انجام دادن کار ها کنم یا سال دیگه بعد کنکور؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما زمانی که مدرک سال 12 رو دریافت کردید می تونید به راحتی مهاجرت کنید.
      تحصیل توی ترکیه به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شه و شما اگر به یکی از این زبان ها تسلط داشته باشید کفایت می کنه

  21. Sima گفت:

    سلام خسته نباشید بنده دیپلم دومی هستم و ب سختی و تو شرایط بد دیپلم تجربی تونستم بگیرم با معدل خیلی پایین میخواستم ببینم میتونم برای ادامه تحصیل دندان پزشکی ب ترکیه برم چه شرایطی برام وجود داره تا بورسیه بشم؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اینکه بخواین در دانشگاه های دولتی قبول بشید باید در ابتدا دوره های یوس رو شرکت کنید

  22. مبین گفت:

    سلام . تو آزمون یوس باید چند بگیریم تا بورسیه شیم ؟
    پرداخت شهریه شرایط هم داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این آزمون بایستی نمره بالایی اخذ کنید که با شرکت در دوره های یوس میتونید این نمرات رو کسب کنید. ضمنا قبولی شما در یوس بسته به تعداد شرکت کننده و سطح علمی اونها داره که میتونید با آماده سازی خودتون در این آزمون به راحتی در اون قبول بشید فقط باید همت کنید. در خصوص شهریه هم ممکنه دانشگاه های دولتی با شرایط شما در خصوص پرداخت همکاری کنن

  23. داوری گفت:

    سلام
    با ما تماس بگیرید تا شما رو بیشتر راهنمایی کنیم

  24. Mari گفت:

    سلام وقتتون بخیر من در ریاضی و هندسه و هوش ک موارد امتحانی یوس هست مهارت بالایی دارم
    ولی فقط در صورت بورسیه شدن ترکیه امکان ادامه تحصیل و مهاجرت رو دارم
    شرایط بورسیه شدن چیه؟ و اینکه محدودیت سنی هم داره یا نه؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای بورس شدن باید ابتدا خوب درس بخونید و در یوس نمره خوبی بیارید

  25. فاطمه گفت:

    سلام
    ببخشید میخواستم بپرسم پذیرش دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه آزمون ورودی دارد یا نه؟
    و اینکه دانشگاه های ترکیه شهریه میگیرند؟ یا تحصیل رایگان دارند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه های دولتی ترکیه آزمون ورودی دارند اما شهریه بسیار کمی دارند

      1. نگار یادگاری گفت:

        شهریه ی دانشگاه های دولتی ترکیه که فرمودید کمه چقدر است؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          کمتر از 2000$ (دلار) در سال

  26. عرفان گفت:

    سلام
    من دیپلمه هستم و زبان ترکیه ایه رو در حد زیادی بلدم مدرک زبان انگلیسی ندارم
    میخوام تو رشته دندون تو یکی از دانشگاهای مورد تایید وزارت … مشغول تحصیل بشم
    و اینکه من معافیت پزشکی برای ناشنوایی گوش چپم دارم که البته سوریه
    آیا میتونم در ترکیه به زبان ترکی دندون بخونم ؟
    ۲۱ سالمه و معول دیپلمم ۱۷ بوده

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در رشته دندان مورد تایید ایران باید در آزمون یوس شرکت کنید

  27. ehsan گفت:

    میشه تو دانشکاه غیر تایید وزارت بهداشت تحصیل کرد ودر اخر با انتقالی به دانشکاه مورد تایید به ایران بازگشت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله اگر این اتفاق بیافته مشکلی وجود نداره

  28. غزل گفت:

    سلام وقتتون بخیر من پارسال دیپلم گرفتم و معدل دیپلمم۱۶.۳۸میخواستم ببینم میتونم باشرکت درآزمون یوس و نمره بالا دندانپزشکی دانشگاه دولتی مورد تایید ایران رو بیارم؟ترکی هم تاحد زیادی متوجه میشم و کمی میتونم صحبت کنم و بنویسیم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره سرکار خانم

      1. غزل گفت:

        ممنونم ازتون?یه خانمی دیروز بهم گفت یوس چندسال اخیر مهم نیست تو رشته های پرمتقاضی و گفتن من اصلا نمیتونم تودانشگاه های موردتایید ایران درس بخونم چه خصوصی و چه دولتی با یوس نمره بالا،به هرکی که میگم میخنده واقعا!! درهرصورت متشکرم از پاسخگوییتون?

        1. داوری گفت:

          سلام
          اینطور نیست اما در کل اگر درس شما خوب باشه امکان قبولی وجود داره

  29. با معدل دهم ۱۹.۲۵ یازدهم ۲۰ دوازدهم ۲۰
    ایلتس ۸
    زبان ترکی رو کامل کامل بلد بودن
    سن ۱۷ چون یه سال جهشی خوندم
    و نمره yos قبولی ۱۰۰
    میتونم وارد دندانپزشکی دانشگاه سابانچی یا استانبول بشم
    میتونم بورس بگیرم
    و اینکه یه سوال کاملا متفاوت
    میشه چند تا رشته رو باهم خوند لطفا تایید بشه و حتما جواب بدید لطفا

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید پذیرش دانشگاه در ترکیه در رشته موردنظر بگیرید اما بورس شدن کامل شما بسته به نظر دانشگاه داره و ممکنه شما رو بورس کنن

  30. من یه سوالی دارم من ۱۷ سالمه یک سال جهشی خوندم و معدل دهم۱۹.۲۵معدل یازدهمم۱۹.۹۸ و معدل دوازدهم ۲۰ وترکی رو کامل کامل بلدم و به راحتی میتونم حرف بزنم دندانپزشکی حاجت تپه یا استانبول رو میخوام میتونم قبول شم
    اگه قبول بشم میتونم بورسیه بگیرم
    و اینکه یه سوال من میتونم چند تارشته رو باهم بخونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما میتونید یک رشته رو بخونید اما اگر درستون خیلی خوب باشه احتمال داره که دانشگاه به شما بورس بده

  31. ستاره گفت:

    سلام نوزده سالمه و معدل دیپلمم هجدهو نیمه.معدل راهنمایی ۱۹/۹۳شیش سال دبیرستان نمونه دولتی بودم چندین اختراع در سطح بین المللی رتبه اوردن و چندین جشنواره داخلی رتبه اول رو برای اختراعاتم آوردم مقاله ثبت شده دارم و رتبه های ورزشی همچنین حدود ده تقدیرنامه از طرف مدرسه بعنوان دانش آموز برتر و همچنین مدرک زبان دولینگو معادل تافل هشت و هشت دهم.با این رزومه میتوان بورسیه دندان پزشکی را گرفت یا خیر.معدلم بخاطر شرایط خانوادگی پایین تر از نوزده هست(ازدواج اجباری) و این موضوع بشدت نگرانم کرده

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میشه این کارو انجام داد البته بایستی روزمه شما کامل بررسی شه لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  32. مهدیس گفت:

    سلام.من 26 سالمه و لیسانس مهندسی صنایع دارم.و نمره ایلتس 6.5.میخواستم ببینم امکان اینکه من کلا تغییر رشته بدم و در رشته دندون پزشکی تحصیل کنم در دانشگاه های خصوصی ترکیه هستش یا نه؟ و اینکه شرایط سنی دارن؟ و اینکه هزینش چقدره . و هزینه تحصیل در مقطع ارشد رشته خودم در دانشگاه های خصوصی ترکیه چقدر هستش

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید در دانشگاه های خصوصی ترکیه و رشته دندانپزشکی تحصیل کنید در مورد هزینه ها بسیار متنوع هست و میتونید پزشکی در دانشگاه های خصوصی رو با مبلغ 9000 تا 30000 دلار در سال هم بخونید

  33. رز گفت:

    سلام براي رشته دندانپزشكي تركيه يا اوكراين دانشگاهي كه مورد پذيرش وزارت بهداشت ايران باشه موردي بدون آزمون يوس يا ورودي وجود داره؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت نیست اما میشه بدون آزمون خوند. دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه هم آزمون دارن که باید در آزمون هاشون رو شرکت کنید

  34. دنیز گفت:

    سلام من 23 سالمه معدل دیپلمم 15 و پیش دانشگاهیم 17 ایا با درصد 90 به بالا در ازمون یوس شانس قبولی در رشته دندانپزشکی ترکیه رو دارم؟و اینکه زبان ترکیم خوبه حتما باید ایلتس یا تافل داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در آزمون یوس با نمره بالا هم تضمین قبولی وجود نداره به دلیل رقابت شدیدی که وجود داره اما شانسش رو دارید و اینگه اگر دانشگاه دولتی به زبان ترکی بخونید نیاز به مدر ک زبان انگلیسی ندارید ولی تومر رو نیاز دارید

  35. زهرا گفت:

    با سلام
    ظرفیت دانشگاه های ترکیه به چه صورت هست؟ و با چه نمره ی قبولی در یوس پذیرش میدهند؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در دانشگاه های دولتی این کشور نیاز به قبولی در آزمون یوس دارید که نمره از 100 داره و باید نزدیگ به این نمره باشه چون بسیار رقابتیه

  36. سجاد حسینی گفت:

    سلام اقای داوری خسته نباشید
    بنده ۲۴ سال سن دارم‌با معدل دیپلم ۱۷.۸۱ و معدل پیش ۱۶.۶۳ .
    به دلیل فوت پدربزرگم افت تحصیلی داشتم اما دانش علمی بالایی خصوصا در زمینه دروس تخصصی ریاضی ، فیزیک ، شینی و زیست دارم . برای آلمان اقدام کرده بودم ، مدارکم تاییدیه دادگستری گرفتند . که‌متاسفانه به دلیل شرایط حاضر امکان مهاجرتم فراهم نیست .
    آیا امکانش هست با توجه به معدلم در دانشگاه دولتی ترکیه برای رشته ی دندانپزشکی پذیرش بگیرم که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هم باشه ؟
    متشکر میشم راهنمایی لازم رو بفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه باید در آزمون یوس اقدام کنید

  37. ابراهیم گفت:

    سلام.از کجا معلوم که شما یک موسسه مهاجرتی متخلف یا قانونی هستید؟از کجا معلوم که شما پول افرادی مثل من رو بگیرید و بعدش یه بهانه ای بیارید و بعدش هم بگویید که نشد؟من اسم موسسه شما رو در لیست مجاز موسساتی که می‌توانند دانشجو به خارج از ایران اعزام کنند ندیم،پس چطور شما ادعا میکنید که شما یک موسسه مهاجرتی قانونی هستید؟ لطفاً جواب من رو بدهید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      این که شما در این زمینه دچار شک و تردید باشید اما موسسه مهاجرتی قانونی یعنی موسسه ای حقوقی که در این زمینه با موضوعیت مهاجرت در سازمان ثبت شرکت ها به ثبت رسیده. یک موسسه حقوقی موسسه ایه که در این زمینه

  38. mahsa گفت:

    سلام من معدل سوم دبیستانم 19.21 و معدل پیش دانشگاهیم 14.5 هستش و زبان ترکی بلد نیستم و در حال خوندن برای گرفتن ایلتس هستم
    برای دندان پزشکی شهر استانبول میخام اقدام کنم میتونم؟
    چقدر زمان دارم تا ازمون یوس بعدی و ثبت نام سال جدید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      الان باید اقدام کنید که در انتهای سال در فروردین تا اردیبهشن آزمون بدید

  39. محمد حسین گفت:

    سلام من تجربی خوندم معدل نهایی ۹ هست ومعدل کل هم سیزده ونیم معدل پیش دانشگاهیم هم نزدیک ۱۵ هست میخواستم دندون پزشکی بخونم توی یکی از دانشگاهای خصوصی ترکیه و ۲۷ سالمه میخواستم بدونم با این معدل میتونم ثبت نام کنم یا نه و اینکه پیش دانشگاهی مد نظر قرار میگیره یا دیپلم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      کار سختی در پیش خواهید داشت چون معدلتون خوب نیست برای اخذ پذذیرش

  40. با سلام من می خوام بدونم برای تحصیل دندانبزشکی در ترکیه کدام دانشگاهها ارزانتر و کم هزینه تر است وشهریشون سالانه چقدره

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع از شهریه دانشگاه ها که بسیار متنوعه با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  41. پگاه گفت:

    سلام من ۲۰ سالنه معدل دیپلمم۱۹.۱۸ هس متاسفانه پدرمم فوت کردن به زبان ترکیه هم مسلطم من میتونم بورسه تحصیلی برا دندون پزشکیو بگیرم؟فقط یدونه مامانمو دارم اگه هم امکان بورس نشه چجوری میشه باکمترین هزینه تحصیل کرد..

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای ترکیه میشه با شرکت در آزمون یوس کم هزینه تحصیل کیند اما کشورهای دیگه ای هم میتونید کم هزینه تحصیل کنید

      1. پگاه گفت:

        سلام شرمنده مثلا کدوم کشورا من زیاد تو این خصوص اطلاع ندارم اگه ممکنه راهنماییم کنین

        1. داوری گفت:

          دندانپزشکی در کشورهایی مثل ایتالیا، رومانی، اوکراین و روسیه جزء کم هزینه ترین ها هستند سر کار خانم
          مقالات ما رو در این زمینه مظالعه فرمائید یا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  42. بهار گفت:

    سلام خسته نباشید من دانش‌آموز کلاس یازدهم و اینکه معدل سال دهیم رو ۱۸.۹۸ شدم میخواستم بدونم میتونم بورس بگیرم برای ترکیه برای دندون ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای ترکیه میتونید به دنبال تحصیل ارزان قیمت باشید اما بورس خیلی امکانپذیر نیست

  43. طلا گفت:

    سلام من پارسال دیپلممو گرفتم معدلم 14 شد البته نا عدالتی خیلییییی زیاد بو همه نمره ها الکی بود .دندونو خیلی دوس دارم ولی اینجا قبول شدن خیلییی سخته من خودم ترکم ترکیه رو رو میفهمم البته نه صد درصد .میخواستم درباره ی هزینه هاش بدونم که برای یه سال چند میشه ؟ و اینکه چجوری میشه بورس گرفت چون خنوادم زیاد توانشو ندارن ببرن ولی خودم خیلی دوس دارم برم وقتی به اونا میگم فک میکنن الکیه و یه رویاس 🙁

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای پذیرش تحصیلی ترکیه اقدام کرد اما در مورد بورس شانس کمی دارید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  44. M.M گفت:

    سلام با ۴۰۰ میلیون میشه هزینه های ۵ سال دندان پزشکی و مسایل مربوط به غذا و مسکن را پوشش داد؟
    دانشگاه هم فقط دانشگاهی که مدرکش تو ایران قبول کنم باشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      متاسفانه با این سرایط که میفرمائید امکانپذیر نیست
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  45. توحید گفت:

    سلام هزینه کل 5سال تحصیل در رشته دندانپزشکی دریکی از دانشگاه های خصوصی میشه 10000لیر یا هر ترمش میشه واین هزینه جدا از خوابگاه میباشد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      هر ترم این هزینه رو داره و هزینه خوابگاه نیز جداگانه خواهد بود اما کدام دانشگاه مدنظر شماست؟

      1. Rezgar گفت:

        هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی بدون ازمون دندانپزشکی چه قدر است

        1. داوری گفت:

          سلام و درود
          لطفا با ما تماس بگیرید تا در مورد شهریه دانشگاه های مختلف در ترکیه بشنوید

  46. سپهر بشیری گفت:

    سلام. من 22 ساله هستم و دارای مدرک کارشناسی میکروبیولوژی با معدل کل 17و آیلتس زبان انگلیسی با نمره 7 هستم. این امکان رو دارم که در دانشگاه های خصوصی ترکیه در رشته دندانپزشکی بدون آزمون که حداقل جز رده بندی ب دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم باشه تحصیل کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید در دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیل کنید

      1. Rezgar گفت:

        دانشگاه های خصوصی بدون ازمون داریم که مورد تایید وزارت های ایران باشد

        1. داوری گفت:

          سلام
          خیر متاسفانه
          الیته برخی اوقات دانشگاه ها ظرفیت های اضافی اعلام میکنن که شرایط خاص داره و باید در همون برهه استعلام گرفته بشه به همین خاطر تماس بگیرید تا در لحطه برای شما این رو چک کنن

  47. pari گفت:

    سلام من دیپلم رشته انسانی رو دارم آیا میتونم داروسازی یا دندان پزشکی بخونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کشور ترکیه میتونید بخونید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  48. ثریا تقی پور گفت:

    سلام من 3 سال هست که به خاطر شغل همسرم استانبول زندگی می کنم 44 سال سن دارم دیپلم نظام قدیم ریاضی فیزیک هستم البته لیسانس علوم اجتماعی دارم آیا می تونم تو آزمون دندانپزشکی شرکت کنم. لطفا راهنمایی بفرمائید

    1. داوری گفت:

      سلام
      امکان شرکت رو دارید اما شانس قبولی به خاطر شرایط سنیتون یه مقدار کمه اما اگر شرایط شرکت در اون رو دارید ناامید نشید و تمام تلاشتون رو به کار بگیرید

  49. سیا گفت:

    دیپلم تجربی ام رو امسال گرفتم. زبان ترکی یاد ندارم. میشه از طریق بورس تحصیلی برم ترکیه و زبان بخونم بعدش وارد دانشگاه‌های دولتی ترکیه بشم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      دوره زبان رو در ترکیه میتونید بخونید که بعدش وارد دانشگاه بشید اما از این طریق به شما بورس نمیدن

  50. سیا گفت:

    دیپلم تجربی رو امسال با معدل کتبی 16/97 گرفتم. معدل سال‌های قبل دیپلمم هم بالای 19 میباشد. ابتدا در ایران زبان ترکی رو یاد بگیرم بعد اقدام به پذیرش میکنید یا میشه اول برم ترکیه زبان ترکی بخونم بعد مبادرت به اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های دولتی انجام بدم؟. توصیه شما چیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید دوره زبان رو در ترکیه بخونید بعد اقدام به پذیرش از دانشگاه کنید

  51. M.M گفت:

    سلام ببخشید من رشته ریاضی هستم ایا باز می تونم در ازمون yos شرکت کنم برای دندان پزشکی و هزینه این 5 سال حدودا کلا چند لیر میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله مشکلی نیست اما در خصوص سوال دومتون لطفا مقاله هزینه تحصیل در ترکیه رو مطالعه فرمایئد

  52. سمانه گفت:

    سلام
    میخواستم بپرسم برای دندونپزشکی باید نمرات دیپلم بالاتر از ۱۵باشه یا همینکه ازمون ورودی هاشو بدیم قبول بشیم کافیه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      آزمون ورودی و معدل هر دو مهمه مگر اینکه در دانشگاه های خصوصی ترکیه بخونید
      در این خصوص ابتدا مقاله آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS رو مطالعه کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  53. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر ضمن تشکر لطفا در خصوص ادامه تحصیل در تخصص های دندانپزشکی با مدرک عمومی از ایران توضیح دهید… ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر با مدارک پزشکی و پیراپزشکی معادلسازی در اکثر کشورها رو نیاز داره
      میتونید برای مثال مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو مطالعه کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  54. امیر گفت:

    من از یکی شنیدم مدرک ترکیه و وزارت بهداشت قبول نمیکنه و خیلی سخت گیری میکنن برا مدرک ترکیه.این برا دانشگاه های دولتی ترکیه هم صدق میکنه یا فقط برا دانشگاه های غیر دولتی اینقد سخت گیری اعمال میشه موقع برگشتن ب ایران؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      مسئله دولتی یا غیردولتی بودن دانشگاه های ترکیه نیست
      بلکه باید در دانشگاه هایی از این کشور تحصیل نمود که مورد تایید وزارت بهداشت هستند
      تا در آینده بتوانند در ایران با اون مدرک مشغول به کار شوند

  55. امیر گفت:

    سلام
    من فارغ التحصیل رشته علوم آزمایشگاهی هستم
    آذر صورت پذیرش در رشته دندانپزشکی امکان کار کردن تو بیمارستان وجود داره و اینکه موسسه میتونه تو یکی از بیمارستانهای شهر محل تحصیل پذیرش بگیره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      سوالتون واضح و روشن نیست دوست عزیز
      اگر منظورتون اینه که شرایط اخذ پذیرش در ترکیه در رشته دندانپزشکی چیه
      ابتدا باید در آزمون yos یا SAT شرکت کنید

      1. سحر گفت:

        با سلام آیا برای ایرانیهایی که در ترکیه رشته ی دندانپزشکی در یکی از دانشگاههای خصوصی و به زبان انگلیسی خونده اند کار هست بعد از اتمام تحصیل؟ چون بنده در یکی از سایتها مطالعه کردم که در حال حاضر ایرانیهای فارغ التحصیل از رشته ی دندان در ترکیه اجازه ی کار در کلینیکها یا حتی اجازه راه اندازی مطب خصوصی ندارن ،این صحت داره؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          خیر اگر فردی بخواد در اونجا کار کنه مشکلی وجود نخواهد داشت

  56. س.نصوری گفت:

    سلام
    برای تحصیل در دندانپزشکی حتی اگه مدرک زبان ترکی هم داشته باشم باید در آزمون yos یا sat شرکت کنم؟؟؟
    یه سوال دیگه؟؟؟
    این آزمون های ورودی که میگید سخت هستن و در چه سطحی هستش؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      دانشگاه هایی هم وجود دارن که میتونید به اونها بدون آزمون وارد شید اما هزینه زیادی دارن
      بله قبولی در این رشته ها در کشور ترکیه خیلی راحت نیست

  57. لعیا گفت:

    با سلام من دیپلم انسانی دارم و البته فوق لیسانس هم گرفتم و ۳۳ سالمه ولی دیپلم تجربی ندارم و اونموقع نمرمم به رشته ی تجربی نمیرسید آیا میتونم رشته ی دندان پزشکی بخونم؟زبان انگلیسیم آیلتس ۵ونیم دارم و زبان ترکی هم کامل متوجه میشم و کامل صحبت میکنم فقط خوندن و نوشتنش رو بلد نیستم.متشکرم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله در ترکیه با راعیت شرایطی میتونید دندانپزشکی بخونید برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

  58. علیرضا گفت:

    با سلام و عرض ادب من لیسانس برق مخابرات دارم رشته ام ریاضی و‌فیزیک هست .میتونم در ازمون های ترکیه شرکت کنم و در صورت قبولی در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل بشم؟بنده معافیت از خدمت دارم خیلی جزئی به زبان ترکی رو متوجه میشم زبان انگیلیسیم تعریفی نداره

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله اگر بتونید در آزمون های yos یا sat موفق بشید میتونید اقدام کنید که ما برای شما کالج های آمادگی آزمون پذیرش میگیریم که به راحتی قبول بشید برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

  59. کیمیا جعفرپور گفت:

    سلام
    بنده دانشجوی پرستاری هستم می خواستم ببینم اگر بخوام در ترکیه دندان بخونم واحدهای مرتبط پاس شده ام مورد قبول واقع میشه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای شرکت در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی باید در آزمون هایی به نام yos یا sat شرکت کنید بر اساس دانشگاهی که قبول میشید مشخص میشه که آیا معادل سازی میکنند یا خیر

  60. ستاره گفت:

    امکانش هست بدون آزمون یوز یا اس ای تی بتونیم وارد دانشگاه های پزشکی ترکیه بشیم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خیر متاسفانه حتما باید آزمون قبول بشید

  61. عادل گفت:

    مرسی از مطالب خوبتون

  62. سیامک گفت:

    ادامه تحصیل پرستاری تو ترکیه برای منی که معدل لیسانس م ۱۴ چطوره، کار چطور میتونم ویزا ترکیه بگیرم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب اگر در دوره های زبان ترکی یا انگلیسی در این کشور پذیرش بگیرید به راحتی میتوانید با این معدل تحصیل و یا کار کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس حصل فرمایید.

  63. ارشیا گفت:

    با مدرک دیپلم تجربی ایران و معدل ۱۵ چطور میشه دندانپزشکی ترکیه پذیرش گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      این پذیرش رو ما برای شما میگیریم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. Ali nasiri گفت:

        سلام ضمن عرض خسته نباشید
        من ۳۵سالمه و دیپلم زراعی وباغی دارم خودم هم ترک زبان هستم ایا امکان ورود بنده به دانشگاه مورد تایید ایران در ترکیه هست باتوجه به اینکه دیپلم بنده مربوط به سال ۸۳ هست و الان از نظر اطلاعات درسی در سطح پایین هستم و اینکه الان در دندانپزشکی مشغول بکار هستم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما باید در دوره های یوس شرکت کنید برای آزمون ورودی ولی اگر در دانشگاه های خصوصی تحصیل کنید، مشکلی از این بابت نخواهید داشت

          1. ستایش نیری گفت:

            وقتتون بخیر
            من 17 سالمه و در حال حاضر محصل هستم.
            اما به لطف خدا نمرات تحصیلی بالایی دارم و به زبان انگلیسی هم مسلط هستم.
            برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه باید چه شرایطی رو محیا کنم؟؟؟
            و اینکه حداقل مخارج تحصیل در این کشور ماهیانه چقدر هست؟؟؟ (همراه با هزینه اسکان و اغذیه و…)

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            شما باید در مرحله اول مدرک سال دوازدهم خودتون رو دریافت کنید و بعد از اون برای شرکت در آزمون SAT آماده بشید. پذیرفته شدن توی این آزمون می تونه به شما کمک کنه که وارد دانشگاه بشید.
            هزینه تحصیل و زندگی شما توی ترکیه اگر کار نکنید ممکن هست سالی حدود 10000$ (دلار) یا کمتر بشه که به سبک زندگی شما بستگی داره با 7000$ تا 8000$(دلار) هم میشه این دوره رو گذروند

  64. ناصر زارعی گفت:

    سلام
    خب بنظر برای طیفی که اینجا با کنکور مشکل دارن و بسیار زیاد هستن راهکار بسیار مناسبی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *