ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانمارک موجب شده تا این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در رشته های گروه پزشکی برای متقاضیان به شمار بیاید. سیستم آموزشی و پرورشی کشور دانمارک بسیار پیشرفته می باشد و سطح تحصیل و آموزش در دانشگاه های این کشور در جهان شناخته شده می باشند. تحصیل دندانپزشکی در دانمارک و به طور کلی مهاجرت تحصیلی به این کشور اسکاندیناوی با داشتن توان مالی کافی امکان پذیر می باشد. دانشجویان بین المللی باید بتوانند هزینه های تحصیل خود را پرداخت کنند.

مهاجرت به دانمارک از روش های تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری، ازدواج و تاسیس کمپانی امکان پذیر است و در صورتی که متقاضیان و مهاجران خارجی شرایط مورد نیاز را داشته باشند می توانند اقدام به کسب اقامت دائم کنند. دانمارک برای چندمین سال متوالی به عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب شده است و با توجه به اقتصاد قدرتمند و آمار بیکاری کم مقصد مناسبی برای زندگی است. در مقاله پیش رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل در خصوص تحصیل دندانپزشکی در دانمارک در سال 2024 پاسخ می دهد:

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور دانمارک چیست؟
  • مدارک لازم بدین منظور، چه می باشد؟
  • دانشکده های مربوط برای تحصیل این رشته در دانمارک کدام هستند؟
  • هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در دانمارک چقدر می باشد؟
  • آیا امکان به دست آوردن بورسیه تحصیلی در این کشور وجود دارد؟
  • کارت اسکان یا Establishment Card در دانمارک چیست و اخذ آن چه شرایطی دارد؟

شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانمارک در سال 2024

تحصیل رشته دندانپزشکی در دانمارک در دانشگاه های این کشور امکان پذیر می باشد. دانشجویان می توانند در دوره های Bachelor، Master و PhD در دانشگاه های کشور دانمارک در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل شوند و مدرک تحصیلی مورد نظر خود را دریافت کنند. برنامه های تحصیلی دندانپزشکی در دانشگاه های کشور دانمارک در سال 2024 شامل دوره های بالینی و نظری می باشند تا دانشجویان بتوانند سطح دانش خود را در زمینه دندانپزشکی ارتقا دهند. دوره های نظری تحصیل در رشته دندانپزشکی شامل سخنرانی ها، کلاس های درسی، جلسات گروهی می شوند و دانشجویان در دوره های بالینی مشغول به معالجه بیماران تحت نظر مربیان و اساتید می شوند. تحصیل دندانپزشکی در دانمارک حداقل 5 سال طول می کشد و دانشجویان در زمان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور از ساختار و ترمیم دندان ها، آناتومی سر، گردن و سیستم عصبی مرکزی آگاه می شوند.


دانشجویان با اتمام دوره های تحصیلی خود می توانند در زمینه های جراحی و دندانپزشکی مشغول به کار شوند و بیماری های مرتبط در این زمینه را تشخیص دهند. مدارک متقاضیان و دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های دندانپزشکی کشور دانمارک باید حتما ارزیابی شوند و تایید صلاحیت شوند. علاوه بر این، دانشجویان و متقاضیان باید در صورت نیاز در آزمون های ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت کنند و پذیرفته شوند. علی رغم یک سری سختگیری ها٬ اعزام دانشجو به دانمارک در سال 2024 همچنان بسیار پر طرفدار است.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

نکات اعزام دانشجو به دانمارک در سال 2024

شرایط آزمون ورودی دندانپزشکی در دانمارک

یکی از اصلی ترین پیش شرط ها برای ورود و تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در دانشگاه های معتبر دانمارک شرط قبولی در آزمون ورودی با عنوان آزمون SAT با موضوع زیست شناسی می باشد. پس این آزمون یک نوع آزمون تستی چند گزینه ای خاصه در دروس زیست شناسی و در سطح متوسطه و پیش دانشگاهی و نه سطح بالاتر برگزار می شود. این آزمون در دانمارک به دو نوع زیر با شرایط اشاره شده تقسیم می شود و متقاضیان بسته به سطح دانش علمی و علاقه مندی خود بایستی در یکی از این دو دسته آزمون زیست شناسی شرکت نمایند:

شرایط آزمون ورودی دندانپزشکی در دانمارک

هر دوی آزمون ها حدود 80 سوال تستی داشته و 60 سوال بین این دو نوع آزمون مشترک و فقط 20 سوال به صورت مرتبط با موضوع انتخابی آزمون بطور متفاوتی طراحی شده است. داشتن دانش کافی از مباحث و دروس زیست شناسی پیش دانشگاهی، دروس ریاضیات و مباحث فیزیک برای پاسخگوئی به این آزمون گافی است. جهت اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام آنلاین و پرداخت هزینه مربوطه، متقاضیان بایستی به سایت شورای کالج های دانمارک به نشانی Collegeboard.Com مراجعه نمایند.

شرایط عمومی تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

مطالعه دندانپزشکی در دانمارک نیاز به داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز می باشد. به طور کلی، شرایط ورود به دانشگاه های دولتی این کشور برای دانشجویان و متقاضیان غیر اروپایی آسان نیست و متقاضیان بین المللی حتما باید شرایط و مدارک مورد نیاز را به صورت کامل و بدون نقص دارا باشند. در این بخش قصد داریم به مهم ترین موارد جهت تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دانمارک اشاره کنیم و هموطنان عزیز را از شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی دانمارک مطلع سازیم. اگر به فکر تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دانمارک هستید، حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشید. شرکت در برنامه های تحصیلی و آموزش عالی در دانمارک تنها با ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر امکان پذیر می باشد.

افزایش شانس پذیرش تحصیلی رشته دندانپزشکی در دانمارک

مدارک زبان انگلیسی مورد نیاز جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های دانمارک مدرک آیلتس با نمره حدقل 7 و مدرک تافل می باشند. در صورت نیاز، دانشجویان خارجی برای تعیین سطح زبان خود می بایست در آزمون های مشخص شده شرکت کنند. علاوه بر مدرک زبان انگلیسی، دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند به زبان دانمارکی در دانشگاه های معتبر کشور دانمارک مشغول به تحصیل شوند، حتما باید مدرک زبان دانمارکی ارائه دهند و لازم به ذکر می باشد که تحصیل به زبان دانمارکی در دانشگاه های کشور دانمارک رایگان است.

معرفی دانشگاه های برتر برای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

نرخ بیکاری زیر 4% به منزله وجود فرصت های شغلی بی شمار، علی الخصوص برای افراد تحصیل کرده، می باشد. فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی نیز علاوه بر این که شانس خوبی برای پیدا کردن کار در دانمارک دارند، از سطح درآمد بالایی نیز برخوردارند. لازم به ذکر است تحصیل در دانشگاه های برتر دانمارک شانس کاریابی پس از فارغ التحصیلی را افزایش می دهد. برخی از بهترین دانشگاه های دانمارک به منظور تحصیل دندانپزشکی عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های دانمارکشهری که دانشگاه در آن واقع شده
1Københavns UniversitetCopenhagen
2Aarhus UniversitetAarhus
3Syddansk UniversitetOdense
4Aalborg UniversitetÅlborg
5Handelshøjskolen i KøbenhavnFrederiksberg
6Roskilde UniversitetRoskilde
7University College LillebaeltOdense
8Danmarks Medie- og journalisthøjskoleCopenhagen
9Københavns ErhvervsakademiCopenhagen
10Erhvervsakademi DaniaRanders

از جدیدترین شرایط تحصیل در دانمارک باخبری؟

دانشگاه آرهوس جهت تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

دانشگاه دولتی آرهوس در سال 1928 در شهر آرهوس تاسیس شده است و بیش از 44000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه از صد دانشگاه برتر دنیا به شمار می رود و دانشجویان می توانند در زمینه های مختلف پزشکی، هنر، تاریخ، ریاضیات، شیمی، حقوق، علوم غذایی، علوم ورزشی، الهیات، فلسفه، موسیقی و سایر موارد مشغول به تحصیل شوند. دانشجویان می توانند در کالج دندانپزشکی دانشگاه آرهوس مشغول به تحصیل شوند. به یاد داشته باشید که در کالج دندانپزشکی دانشگاه آرهوس دانشجویان می توانند مشغول به معالجه بیماران، بررسی دندان ها و فک و تمامی معاینات بیماران را انجام دهند.

رتبه دانشگاه Aarhus دانمارک در رتبه بندی های مختلف به صورت زیر می باشد:

RankingRank
ARWU World78
THE World106
USN World109
QS World143

میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه آرهوس 11000$ (دلار) در سال می باشد.

دانشگاه آرهوس جهت تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

معرفی دانشگاه کوپنهاگن در دانمارک

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور دانمارک، دانشگاه Copenhagen می باشد که در قرن چهاردهم میلادی تاسیس شده است. در این دانشگاه تقریبا 39000 دانشجو مشغول به تحصیل در دوره های تحصیلی Undergraduate و Postgraduate می باشند و تعداد کارکنان این دانشگاه نیز به ده هزار نفر می رسد. چهار پردیس اصلی دانشگاه عبارتند از:

  • North Campus
  • City Campus
  • South Campus
  • Frederiksberg Campus

همچنین دانشگاه Copenhagen دارای 6 دانشکده می باشد که کالج دندانپزشکی این دانشگاه در دانشکده Faculty of Health and Medical Sciences واقع شده است.

تحصیل در کالج دندانپزشکی شامل موارد زیر می شود:

  • درمان دندان ها
  • مطالعه دستیار کلینیک دندانپزشکی
  • پیشگیری از بیماری های دندانی
  • بهداشت دندانپزشکی و مراقبت از آن

تحصیل در این دانشگاه نیاز به ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاه به همراه ریز نمرات، مدارک زبان انگلیسی و دانمارکی، مدارک پزشکی و بیمه و همچنین کسب قبولی در آزمون ورودی دارد. همچنین متقاضیان باید توان پرداخت شهریه دانشگاه که به طور میانگین از 10000$ الی 16000$ (دلار) در سال می باشد را داشته باشند.

ارزیابی بهترین راه مهاجرت به دانمارک

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در دانمارک

ارائه مدرک دیپلم متوسطه با معدل کل (GPA) معادل 6.0 دانمارکی از شروط اصلی تحصیل در دانمارک است. یکی دیگر از شرایط اصلی برای مهاجرت به دانمارک و تحصیل در دانشگاه های این کشور، اثبات تسلط به زبان انگیسی می باشد و متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آرهوس و کپنهاگن دانمارک نیز جهت پذیرش و ادامه تحصیل در دوره های تحصیلی مختلف نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی (در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا یا PhD) و گواهی زبان دانمارکی (در دوره کارشناسی) در سطح پیشرفته یا C1 مطابق چارچوب مرجع زبان مشترک اروپایی می باشند. جهت اخذ پذیرش تحصیلی، شرایط مدارک زبان انگلیسی یا دانمارکی از این قرار است:

مدرک زبان انگلیسینمره لازممقطع تحصیلی
تست زبان TOEFL iBT83ارشد و دکتری
تست زبان IELTS6.5ارشد و دکتری
تاییدیه مهارت زبان انگلیسی کمبریج (CPE)قبولیارشد و دکتری
تاییدیه زبان پیشر فته کمبریج (CAE)قبولیارشد و دکتری
گواهی مهارت زبان دانمارکی Studieprøven i danskسطح Aکارشناسی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

در سال 2024 دانمارک به لحاظ صدور ویزا برای ایرانیان سختگیرانه عمل نمی کند. لازم به ذکر است اگرچه نظام تحصیلی این کشور رایگان نیست اما برای همسر دانشجو و فرزندان زیر 18 سال آن ها نیز ویزای همراه صادر می کند. این در حالی است که در غالب کشورهای دنیا از جمله اتریش٬ ایتالیا و غیره دیگر ویزای همراه برای دانشجویان صادر نمی شود. نکته قابل توجه دیگر این است که همراه دانشجو در دانمارک اجازه کار دارد و خود دانشجو نیز می تواند پاره وقت مشغول به کار باشد. برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک مدارک ذیل مورد نیاز است:

  • نامه پذیرش دانشگاهی در دانمارک
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • گواهی واکسیناسیون برای کسانی که از کشورهای خاصی از جمله کنگو به دانمارک می روند.
  • گواهی اثبات رزرو منزل یا خوابگاه در دانمارک
  • گواهی پیش پرداخت شهریه دانشگاه حداقل برای یک ترم

کارت اسکان ویژه فارغ التحصیلان از دانمارک

به موجب قوانین کشور دانمارک دانشجویان چه حین و چه بعد از تحصیل در دانمارک می توانند مشغول به کار شده و از مزایای کار در این کشور مرفه اروپایی بهره گیرند. منتهای مراتب در زمینه کار حین تحصیل، دانشجویان ملزم به رعایت برخی محدودیت ها هستند که از قرار ذیل می باشد:

نکات کلیدی درباره کار دانشجویی در دانمارک

اما دانشجویان دندانپزشکی به محض اتمام دوره تحصیلی خود از دانشگاه های پزشکی دانمارکی و با روبه اتمام بودن مدت اقامت خود، می توانند برای دریافت کارت اقامت ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا همان Establishment Card اقدام نمایند. آنها با دریافت این کارت هم می توانند در کشور دانمارک کار و هم اقامت داشته باشند. ایضا با این کارت نیازی هم به اخذ ویزای کاری دانمارک نیست. متقاضیان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از شرایط مهاجرت به دانمارک و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانمارک آگاهی پیدا کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

برای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک باید موارد زیر را مورد بررسی قرار داد:

  • چرا تحصیل دندانپزشکی در دانمارک؟ تحصیل در فضای آموزشی پیشرو، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و اخذ اقامت حوزه شنگن.
  • مدرک زبان لازم برای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک چیست؟ حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 یا معادل آن مدرک زبان دانمارکی.
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک چقدر است؟ میزان شهریه تحصیل به مقدار 10000$ الی 16000$ (دلار) در سال است.
  • مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک چیست؟ ارائه مدارک تحصیلی پیشین به همراه مدرک زبان انگلیسی یا دانمارکی و قبولی در آزمون های ورودی.
  • آیا دانمارک کشوری خوب برای تحصیل دندانپزشکی است؟ بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی، کشورهای انگلیسی زبان با بازار کار ایده آل می باشند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *