ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در دبی

تحصیل دندانپزشکی در دبی

تحصیل دندانپزشکی در دبی طرفداران زیادی دارد و سالانه دانشجویان زیادی با اخذ ویزای تحصیلی امارات جهت ادامه تحصیل به این کشور سفر می­نمایند. اکثر دانشگاه های دندانپزشکی دبی به امکانات پیشرفته ای تجهیز شده اند. امارات از جمله کشورهای آسیایی است که دارای دانشگاه های معتبر بسیاری می­باشد که تدریس در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه داده می­ شود.

دانشجویان عزیز بهتر است برای آگاهی از معتبر بودن دانشگاه های دندانپزشکی و تأیید آنان توسط وزارت علوم ایران ابتدا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از مشاوره های مفید آنان بهره ­مند گردند.اکثر دانشگاه های دندانپزشکی دبی خصوصی هستند و دانشجویان باید مهارت لازم زبان انگلیسی را داشته باشند. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان عربی است و زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم به دانشجویان تدریس می­ گردد.

آموزش دندانپزشکی در دبی در 2021

سیستم آموزشی دبی همچون نظام تحصیلی در امارات می باشد. اما به طور قطع می توان گفت نظام آموزش عالی در دبی برگرفته از سیستم های آموزشی در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، استرالیا، هند، پاکستان، فیلیپین و روسیه است. دوره های آموزشی و برنامه هایی که توسط دانشگاه های دبی برای دانشجویان ارائه می گردد، به زبان انگلیسی است. آن دسته از دانشجویانی که دانش زبان عربی ندارند، بایستی کلاس های آموزش و یادگیری زبان عربی را پشت سر بگذارند.

از سویی دیگر، دانشجویان مسلمان و عرب زبان نیز ضروری است مطالعات اسلامی را بگذرانند. در مجموع،‌ کلیه دانشگاه های خصوصی که در دبی وجود دارند، دروس تحصیلی دانشجویان را به زبان انگلیسی تدریس می نمایند. به همین دلیل تحصیل در دبی در سال 2021، از تصمیمات بسیار پرطرفدار افراد خارجی می باشد. در بخش های بعدی به موضوع رشته های تحصیلی مانند دندانپزشکی و همچنین شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی خواهیم پرداخت.

دانشگاه های دندانپزشکی در دبی

دانشجویان در امارات می­توانند در دانشگاه های مختلف به تحصیل دندانپزشکی در دبی بپردازند. بدین منظور ابتدا باید با ارسال مدارک و درخواست پذیرش خود به دانشگاه مورد نظر تأییدیه تحصیلی و یا موافقتنامه تحصیلی دریافت و پس از آن به این کشور مراجعت نمایند. اکثر دانشگاه های خصوصی دبی شعبه هایی از دانشگاه های معتبر کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا می­ باشند که رنکینگ بالایی دارند. دانشجویان با تحصیل در یک مقطع در این دانشگاه ها می­ توانند براحتی برای ادامه تحصیل به شعبه های اصلی این دانشگاه ها در کشورهای فوق الذکر مراجعه نمایند. از همین رو است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور نسبتاً بالاست. مدارکی که توسط این دانشگاه ها برای دانشجویان صادر می­ گردد، مورد تأیید اکثر کشورهای جهان می ­باشند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در دبی

همانطور که بیان شد تدریس برنامه های دندانپزشکی در دبی به زبان انگلیسی است و دانشجویان غیر عرب زبان ملزم به گذراندن کلاس های عربی نیز هستند. تدریس در دانشگاه های دولتی امارات به زبان عربی است و زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم به دانشجویان ارائه می­ گردد. دانشجویان در دانشگاه های دولتی علاوه بر یادگیری دروس دندانپزشکی باید دروس مطالعات اسلامی را نیز بگذرانند. تدریس در تمامی رشته های دانشگاه های خصوصی در امارات به زبان انگلیسی است و این موضوع باعث جذب بیشتر دانشجویان خارجی به این کشور شده است.

بطور کلی در دبی 63 دانشگاه وجود دارد که از این میان 58 دانشگاه بصورت خصوصی در این شهر مشغول به فعالیت می ­باشند. در اکثر کشورها موسسات آموزشی تحت حکومت های مستقل به تدریس یک یا دو موضوع و تنها برخی از مقاطع را به دانشجویان ارائه می­ نمایند. اما دانشگاه های این شهر همانند پردیس شاخه ای فعالیت می­ نمایند. منظور از پردیس شاخه ای اینست که دانشگاه های خصوصی شهر دبی شعبه ای از دانشگاه های دیگر کشورها می ­باشد.

برنامه های آموزشی در دانشگاه های دندانپزشکی دبی مبتنی بر توانایی ها و مهارت های دانشجویان می­ باشد. این آموزش ها بر پایه شواهد عمومی تدریس می­ گردد. دانشجویان در این مراکز علاوه بر آموزش تجربه های مورد نیاز برای انجام کارهای دندانپزشکی را نیز کسب می­ نمایند. دانشجویان در این دانشگاه ها بطور مستقیم در معرض بیماری ها قرار گرفته و ابتدا خود به تنهایی به بررسی شرایط بیماری می ­پردازند و سپس به کمک هیئت علمی دانشگاه ها سعی در درمان آن می ­نمایند. گروه دندانپزشکی دانشگاه های شهر دبی از افراد و اساتید خبره و کارآمدی تشکیل شده است که بهترین آموزش های دندانپزشکی را برای پرورش دانشجویان متعهد ارائه می­ نمایند.

پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در دبی

دانشگاه های دندانپزشکی دبی تنها دانشجویانی را که دارای مدرک زبان انگلیسی تافل با حداقل نمره 550 و یا دیگر مدارک زبان با نمره 44 هستند را پذیرش می­ نمایند و دانشجویانی که دارای مدارک فوق نمی­ باشند تنها می­ توانند در برنامه های پذیرش مشروط شرکت نموده و پس از گذراندن دوره های زبان انگلیسی به تحصیل دندانپزشکی در دبی بپردازند. دانشگاه برای این دسته از افراد صندلی هایی را رزرو می­ نماید تا آنان بتوانند مهارت لازم زبان انگلیسی را برای حضور در کلاس های درس کسب نمایند.

پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در دبی

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیل دندانپزشکی در دبی

علاقمندان تحصیل دندانپزشکی در دبی می­ باید مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود در این شهر ارائه نمایند:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش تحصیل
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی به همره ریزنمرات آنها
  • ارائه یک نسخه کپی از گذرنامه و اقامت دانشجو
  • شناسنامه
  • ارائه گواهی بهداشتی که توسط کلینیک دانشگاه صادر گردیده است
  • ارائه گواهی تأیید رفتار مناسب دانشجو
  • ارائه 6 قطعه عکس رنگی با پشت نویسی کامل
  • ارائه تعهد نامه ای که بیان کننده قبول قوانین دانشگاه توسط دانشجو است و به امضای دانشجو رسیده باشد.

دانشجویان عزیز می­ باید حداقل مدارک زبان انگلیس خود را به دانشگاه ارائه نمایند تا دانشگاه مورد نظر نتیجه نهایی را به آنان اعلام نماید. در نهایت دانشجویان باید مبلغی را بابت بررسی مدارک تحصیلی خود به حساب دانشگاه مورد نظر خود واریز بنمایند.

کالج دندانپزشکی دبی

دانشکده دندانپزشکی راک یکی از معتبرترین دانشگاه های دندانپزشکی در امارات است که برنامه های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد را به دانشجویان ارائه می ­نماید. دانشجویان برای اخذ مدرک کارشناسی می­ باید به مدت 5 سال و برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد به مدت 2 تا 3 سال به تحصیل در امارات بپردازند. دانشجویان در این دوره ها به تحصیل برنامه های تئوری و بالینی در زمینه بیماریهای دهان و دندان بصورت حرفه ای می­پردازند.

مراکز عالی دندانپزشکی در دبی

در شهر دبی مراکز دندانپزشکی بسیاری در حال فعالیت هستند که برخی از آنها عبارتند از:

  • مرکز لیزر دندانپزشکی
  • مرکز دندانپزشکی برای بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند.
  • مرکز ایمپلنت دندان
  • مرکز هالیتوزیس
  • مرکز درد و اختلالاتTMJ
  • مرکز مشاوره
  • خدمات دندانپزشکی در دبی

دانشگاه علوم پزشکی دبی برای اولین بار به بیماران مسنی که قادر به حضور در کلینیک ها نیستند و نیاز به درمان های ویژه دهان و دندان دارند و همچنین بیمارانی که مبتلا به چاقی هستند و نیازمند درمان های فیزیکی و خطرناک می­باشند، خدمات با کیفیتی را ارائه می­نمایند. دانشگاه خصوصی گلف از جمله دانشگاه های معتبر و با کیفیتی است که در شهر دبی واقع گردیده است که علاوه بر ارائه برنامه های دندانپزشکی، دانشجویان امکان تحصیل داروسازی در امارات را نیز خواهند داشت.

انواع دوره های دندانپزشکی در دبی

برنامه های تحصیلی در مقاطع مختلف دندانپزشکی در دبی ارئه می گردد. به طور مثال برنامه هایی که برای مقطع دکترا در رشته دندانپزشکی برای دانشجویان تدریس می گردد (DMD)، ارتباط مستقیمی با توانایی و مهارت فرد دانشجو دارد و بر پایه شواهد دندانپزشکی قرار گرفته است. هدف از ارائه این برنامه، دستیابی به آموزش و تجارب لازم در این رشته است. بنابراین می توان گفت دانشجویان با گذراندن این دوره، نه تنها به مهارت ها و تخصص های بسیار خوبی در این زمینه دست می یابند، بلکه خلاقیت و توانایی های فکری و ذهنی آنان نیز به میزان بسیار بالایی تقویت می گردد. تیم دندانپزشکی در دبی متشکل از اعضای هیات علمی و همچنین افراد کاربلد و متخصص می باشد که دوره های آموزشی را در بالاترین سطح ارائه می نمایند.

شرایط زندگی در دبی

شهر دبی در سواحل جنوب شرقی دریای خلیج فارس قرار گرفته و از لحاظ تراکم جمعیتی، پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر امارات محسوب می گردد. آب و هوای بسیار گرم و بیابانی است. به طوری که میانگین درجه حرارت در شهر سامرز دبی، 41 درجه سانتی گراد می باشد. پایین میزان دما در شب ها و تقریبا 30 درجه سانتی گراد تخمین زده شده است. اکثریت فصل های سال در امارات، آفتابی بوده اما آب و هوای دبی، میزان رطوبت بالایی را دارا است. بالاترین دمایی به ثبت رسیده است، دمای 52.1 درجه سانتی می باشد. اما به طور کلی شرایط و هزینه زندگی در امارات بسیار بالا است.

دبی یکی از شهرهای توریستی در امارات است و سالانه گردشگران زیادی به این شهر سفر می­نمایند. این شهر یکی از شهرهای لوکس و مدرن در امارات بشمار می­رود که هزینه های زندگی در این شهر بالاست. البته ناگفته نماند در مقابل این هزینه ها، کارکنان از حقوق و دستمزدهای بالایی برخوردار می­باشند. مدارس در این شهر به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می­گردد که تمامی این مدارس از استانداردهای بالای آموزشی برخوردار می­باشند. دوستانی که قصد مهاجرت به امارات و زندگی در دبی را دارند می­توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه مشاوره نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایند.

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *