ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

یکی از گرایش های تحصیلی رشته پزشکی که بسیار پرمخاطب و پرمتقاضی است، رشته تحصیلی دندانپزشکی می باشد. تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا در دانشگاه های معتبر این کشور برای متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است و مورد بررسی قرار می گیرد. تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا از استانداردهای علمی معادل دانشگاه های علوم پزشکی کشور آمریکا برخوردار می باشد، برنامه های تحصیلی در هر دوره به روز شده و با آخرین اطلاعات ارائه شده در دانشگاه های پزشکی آمریکا منطبق است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که کتب و برنامه های درسی با کیفیتی که در موسسات آموزش عالی آمریکا ارائه می شود در دانشگاه های دومینیکا نیز ارائه می شود. مقاله ای که در ادامه مطالعه می کنید توسط تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در رابطه با شرایط تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا به نگارش درآمده است.

شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

از دلایل مهاجرت به کشور دومینیکا شهریه و هزینه های زندگی پایین است، متقاضیان ایرانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به کشور بازگردند باید بدانند که دانشگاه های پزشکی دومینیکا مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشند. در موسسات آموزشی دومینیکا امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد، زبان تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا انگلیسی و اسپانیایی می باشد. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید باید بدانید که در بیشتر دانشگاه های دولتی دروس آموزشی به زبان اسپانیایی ارائه می شود. پس لازم است دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا مدرک معتبر زبان انگلیسی یا زبان اسپانیایی ارائه دهند. طول مدت تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا بین 3 تا 5 سال بوده که این مدت با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است.

متقاضیانی که قصد دارند تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا را تجربه کنند باید در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های معتبر این کشور را به دست بیاورند، از دانشگاه های معتبر پزشکی در دومینیکا می توان به دانشگاه راس، All Saints University، موسسه UWI و دانشگاه سانتا دومینیگو اشاره کرد. جهت اخذ پذیرش از موسسات آموزش عالی دومینیکو لازم مدارکی مانند تکمیل فرم مربوطه، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر، ارائه سوابق تحصیلی کامل و دقیق، پرداخت مبلغ 100$ (دلار آمریکا) و ارائه رسید آن، مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. طول مدت بررسی درخواست و اعلام نتایج به دانشجو بین 2 تا 6 هفته است.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

همانطور که می دانید، یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا، وجود دانشگاه های معتبر با رتبه بالای جهانی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا هستند، می توانند از دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در دومینیکا بهره مند شوند. برخی از مهمترین دانشگاه های دومینیکا برای تحصیل پزشکی به شرح زیر می باشد:

برترین دانشگاه های دندانپزشکی در دومینیکاتوضیحات
دانشگاه راسدانشگاه بین المللی راس، برترین موسسه آموزشی برای تحصیل دندانپزشکی در دومینکا می باشد.
دانشگاه آل سنتدانشگاه آل سنت که در سال 2006 تاسیس شد، سالانه به بیش از ده ها دانشجوی بین المللی بورسیه دندانپزشکی ارائه می دهد.
دانشگاه دنیای جدیدیکی از موسسات آموزشی خصوصی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد.

شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

ویزای تحصیلی و تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

دانشجویان خارجی و بین المللی باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی مورد نظر اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهند، برای دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا لازم است مدارک زیر را تهیه کرده و در وقت تعیین شده برای مصاحبه حضوری به مسئول مربوطه در سفارتخانه یا کنسولگری جمهوری دومینیکا ارائه کنید. متقاضیانی که قصد مهاجرت و اقامت در کشور دومینیکا را دارند می توانند با دریافت ویزای توریستی این کشور به دومینیکا سفر کنند و شرایط این کشور را بررسی کنند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا بدین شرح است:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزای تحصیلی و ارائه رسید آن
  • پاسپورت معتبر با حداقل 1 سال اعتبار
  • گواهی تمکن مالی (به منظور اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • اصل و فتوکپی مدارک شناسایی
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • بیمه مسافرتی
  • ارائه رزرو از بلیط رفت و برگشت
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور دومینیکا (ارائه رزرو خوابگاه یا اجاره نامه آپارتمان)
  • مدرک معتبر زبان
  • آخرین مدرک تحصیلی دریافت شده
  • انگیزه نامه
  • ارائه 2 توصیه نامه

اقامت پس از تحصیل در دومینیکا در 2023

متقاضیانی که قصد دارند در سال 2023 در دانشگاه های دومینیکا ادامه تحصیل دهند معمولا این سوال را مطرح می کنند که آیا امکان اقامت پس از تحصیل در این کشور وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت متقاضی با دریافت ویزای تحصیلی نمی تواند به صورت دائمی در کشور دومینیکا اقامت داشته باشد، دانشجو اگر قصد دارد پس از پایان تحصیلات در دومینیکا اقامت داشته باشد باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری یا سرمایه گذاری تبدیل کند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا کسب کردید، برای کسب اطلاعات جامع و کامل در رابطه با شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های برتر در دنیا و نحوه ورود به بازار کار دندانپزشکی در دنیا می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از مشاوره های در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

سوالات متداول در خصوص تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • شرایط ورود برای تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن حوزه کارائیب، شرایط ورود برای تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا بسیار ساده است.
  • آیا تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا برای اتباع ایرانی گزینه مناسبی است؟ به طور کلی، تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا برای تمامی اتباع کشورهای ثالث به ویژه اتباع ایرانی، گزینه بسیار مطلوبی محسوب می شود. زیرا اتباع کشورهای ثالث از امکانات بسیار پایینی در حوزه دندانپزشکی برخوردار هستند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *