ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

به علت علاقه وافر بسیاری از دانشجویان به تحصیل دندانپزشکی در رومانی به این عزیزان پیشنهاد می شود اطلاعات کاملی پیرامون این موضوع و شرایط آن اخذ نمایند. کشور رومانی به علت اینکه دارای شرایط جغرافیایی ایده آلی بوده و گونه های خاص گیاهان و جانوران در آن پرورش می یابند، در سال های گذشته مقصد بسیاری از گردشگران و فعالان حوزه توریسم بوده است؛ با رشد سطح علمی مراکز آموزش عالی در این کشور و تخصیص انواع بودجه ها توسط دولت به این حوزه، رومانی توانسته است در سال های اخیر توجه سیل عظیمی از دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در کشوری ثانویه را به خود جلب نماید.

سرزمین رومانی با کشورهایی چون بلغارستان، صربستان، اوکراین و ایتالیا همسایه بوده و از نظر وسعت نهمین کشور پهناور در قاره اروپا می باشد. نرخ رشد جمعیت رومانی رو به کاهش بوده و شمار مهاجران در این کشور دارای روند صعودی می باشد.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در رومانی به چه صورتی است؟
  • آیا امکان کار پس از فارغ التحصیلی برای مهاجرین وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر رومانی چه میزان می باشد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده دروس دندانپزشکی در رومانی کدامند؟
  • افراد جهت اخذ ویزای تحصیلی رومانی باید چه مراحلی را طی نمایند؟

درباره تحصیل دندانپزشکی در رومانی

در این محتوا در باب تحصیل پزشکی در خارج مطالعه خواهید کرد. اغلب کشورهای حوزه شرق اروپا (EU) از دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در آن ها، آزمون مشخصی به عمل نمی آورند؛ کشور رومانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تنها در دو مورد دانشجویان را مورد سنجش قرار می دهد. نخستین مدرک مورد نیاز جهت حضور در دانشگاه های دولتی رومانی و تحصیل در رشته دندانپزشکی، ارائه دیپلم 12 ساله فرد می باشد. همراه با این مدرک متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی می بایست از آیلتس 5 نیز برخوردار باشند. دومین شرط معین برای متقاضیان بین المللی کسب حداقل نمره 15 در دروس اصلی زیست شناسی، شیمی و فیزیک می باشد که تحت عنوان نمره A مطرح می گردد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور رومانی به زبان های انگلیسی، فرانسوی و رومانیایی امکان پذیر خواهد بود.

تحصیل رشته دندانپزشکی 6 سال در دانشگاه های رومانی زمان خواهد برد و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک خود قادر خواهند بود در بیمارستان ها و کلینیک های موجود در سطح شهرهای رومانی مشغول به کار گردند. همچنین امکان اشتغال در سایر کشورهای اروپایی برای فرد فراهم بوده و این مدرک علمی در اغلب این کشورها معتبر می باشد. هرچند بیش از 70% دروس رشته دندانپزشکی به صورت عملی و اصطلاحا در بخش بالین آموزش داده می شوند، دانشجویان این رشته در 3 سال نخست تحصیل خود کمتر به درمان بیماران و کار عملی می پردازند. تکنسین های دندانپزشکی و دستیاران دندانپزشک از دیگر شاخه های مربوط به این رشته می باشند که در مدت زمان کمتری به مدرک خود دست یافته و دارای دروس مشترک متعددی با رشته دندانپزشکی می باشند:

  • ایمنی شناسی بدن انسان
  • بافت شناسی
  • پروتز متحرک
  • بیولوژی دهان
  • بیماری های دهان
  • جراحی های فک و صورت

ایفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در رومانی

مزایای تحصیل دندانپزشکی در رومانی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین ‌المللی است که به دنبال یک تجربه تحصیلی خارج از کشور خود هستند. این کشور با تاریخ طولانی در حوزه آموزش دندانپزشکی، امکانات مدرن و زیر ساخت ‌های عالی، به عنوان یک مقصد محبوب برای دانشجویان علاقه ‌مند به این رشته شناخته می ‌شود. در ادامه به برخی از مزایای تحصیل دندانپزشکی در رومانی اشاره خواهیم کرد. دانشگاه‌ های رومانی با استفاده از فناوری ‌های پیشرفته و استادان مجرب، آموزش بسیار با کیفیتی در حوزه دندانپزشکی ارائه می ‌دهند. دانشجویان به درس ‌های تئوری و عملی، کارآموزی ‌های حرفه‌ ای و امکانات بالینی دسترسی دارند. هزینه تحصیل در رومانی نسبتا مناسب است، به طوری که برای بسیاری از دانشجویان بین ‌المللی قابل دسترس است. همچنین، وجود بورس‌ ها و تسهیلات مالی برای دانشجویان بین ‌المللی نیز این فرصت را فراهم می ‌کند.

رومانی یک کشور زیبا و پر از فرهنگ است که به دانشجویان فرصت فراوانی برای گشت و گذار، شناخت جاذبه‌ های گردشگری و شرکت در فعالیت ‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم می ‌کند. فارغ التحصیلان دندانپزشکی از رومانی با مدرک شناخته شده جهانی، می ‌توانند در سطح بین ‌المللی به دندانپزشکی مشغول شوند. همچنین، بازار کار در حوزه دندانپزشکی در رومانی نسبتا پر رونق و پر فرصت است. تحصیل در یک کشور خارج از خود، به دانشجویان فرصت آشنایی با فرهنگ و زبان جدید، توسعه مهارت ‌های اجتماعی و فرهنگی، و تجربه ژئوپلیتیک جامعه جهانی را می ‌دهد. با توجه به این مزایا، تحصیل دندانپزشکی در رومانی به عنوان یک گام مثبت برای دست ‌یافتن به آینده حرفه‌ ای موفق در این حوزه معتبر و جذاب است.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در رومانی

آشنایی با فرآیند تحصیل دندانپزشکی در رومانی

علی رغم اینکه تعداد متقاضیان حضور در دانشگاه های رومانی جهت تحصیل در رشته پر مخاطب دندانپزشکی بسیار زیاد می باشد، افراد با شرایط ویژه و سوابق تحصیلی درخشان می توانند به راحتی و طی کمترین زمان به خواسته خود دست یابند؛ ارائه مدرکی دال بر برگزیده شدن فرد در مسابقات بین المللی مرتبط با این رشته، گواهی مطالعات پیرامون علوم پزشکی به زبان انگلیسی و شواهدی مبنی بر تجربه حرفه ای فرد در این زمینه از مواردی است که منجر به تسریع امور پذیرش درخواست تحصیل در دانشگاه های معتبر رومانی خواهد شد. به دلیل وجود خوابگاه برای هر یک از دانشکده های دندانپزشکی در رومانی، اغلب به دانشجویان سایر کشورها پیشنهاد می شود از خوابگاه های دانشجویی برای سکونت خود بهره برند؛ درصورتیکه افراد می توانند با حداقل 170€ (یورو) آپارتمانی یک خوابه در مرکز شهرهای رومانی اجاره نمایند.

آشنایی با فرآیند تحصیل دندانپزشکی در رومانی

دانشگاه های معتبر رشته پزشکی در رومانی

همچون سایر کشورهای اتحادیه اروپا، اغلب دانشگاه های معتبر رومانی در پایتخت این کشور، شهر بخارست، تمرکز یافته اند و به طبع هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در رومانی در این شهر نیز بیشتر از سایر مناطق می باشد. دانشگاه دولتی بخارست جزء پر متقاضی ترین دانشگاه های این کشور بوده و دارای سه دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می باشد. در ادامه به ذکر نام چندی از دانشگاه های معتبر ارائه دهنده دروس دندانپزشکی در رومانی می پردازیم:

  • دانشگاه کلوج ناپکا (utcluj.ro)
  • دانشگاه تریسیورا
  • دانشکده دندانپزشکی اورادیا (uoradea.ro)
  • دانشکده دندانپزشکی کنستانتا (en.univ-ovidius.ro)
  • دانشگاه سیبیه (ulbsibiu.ro)

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در رومانی

اگرچه هزینه های تحصیل در شاخه های مربوط به علوم پزشکی در اغلب کشورهای جهان بسیار بالا می باشد، کشور رومانی شرایطی را فراهم آورده است تا افراد به سهولت در رشته موردنظر خود به فعالیت بپردازند. توافق نامه های همکاری دو جانبه و طرح های بورس تحصیلی که از جانب دولت رومانی اعطا می شوند، از انواع این تسهیلات می باشند. همچنین افراد دارای کارت دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی این کشور قادر خواهند بود از خدماتی چون درمان رایگان و تخفیف در خرید از کتابفروشی ها و رستوران های سطح شهر بهره مند گردند. هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های رومانی به طور متوسط 5100€ (یورو) برای هر سال برآورد می گردد که هزینه های خوابگاه و حمل و نقل در آن گنجانده نشده است. در ادامه به مقایسه میان هزینه تحصیل در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بر حسب یورو در کشور رومانی می پردازیم:

مقایسه هزینه های گروه پزشکی در رومانی

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی

تحصیل در رشته دندانپزشکی یکی از مواردی است که نیازمند زمان بسیار طولانی و تعهد بالای دانشجو می ‌باشد. تحصیل در این رشته معمولا به مدت حدود 5 تا 7 سال در دانشگاه‌ های مختلف در سراسر جهان ادامه می‌ یابد. در اکثر کشورها، دوره تحصیلی در رشته دندانپزشکی شامل دوره پیش‌ دانشگاهی (pre-dental)، دوره کارشناسی (bachelor’s  degree) و دوره فوق لیسانس یا دکترا (master’s or doctoral degree) می ‌باشد. در طول دوره پیش‌ دانشگاهی، دانشجویان با مباحث عمومی و پایه ‌ای علوم پزشکی و دندانپزشکی آشنا می ‌شوند. در دوره کارشناسی، دانشجویان به مطالعه عمیق ‌تر و پیشرفته ‌تر در زمینه‌ های مختلف دندانپزشکی می ‌پردازند و تجربه ‌های عملی بیشتری کسب می ‌کنند. بعد از اتمام این دوره، برخی دانشجویان اقدام به ادامه تحصیل در دوره فوق لیسانس یا دکترا می ‌کنند که شامل تخصص‌ های مختلف در زمینه دندانپزشکی می ‌باشد. در باب تحصیل پزشکی در رومانی لینک فوق را مطالعه کنید.

با توجه به پیچیدگی و حجم زیاد مطالب علمی مربوط به دندانپزشکی، تحصیل در این رشته زمان ‌بر و نیازمند تعهد بسیار بالاست. دانشجویان باید درس ‌های نظری، عملی و کلینیکال را با دقت و حوصله بالا پیگیری کرده و مطالعات خود را به صورت منظم و پایدار ادامه دهند. بنابراین، تحصیل در رشته دندانپزشکی یک سفر طولانی و پرچالش است که نیازمند تعهد، صبر و پشتکار بالا از سوی دانشجویان می ‌باشد. اما پس از اتمام این مسیر، فرصت ‌های شغلی بسیار خوب و پاداش ‌های بالایی در انتظار آن ‌ها قرار دارد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای رومانی

کشور رومانی نیز همچون سایر کشورها دارای ضوابط خاصی جهت پذیرش دانشجویان می باشد؛ از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی رومانی و تحصیل در رشته دندانپزشکی می توان به داشتن گواهی سلامت پزشکی، ارائه دیپلم دبیرستان همراه با ترجمه و ریز نمرات، ارائه رسید واریزی شهریه ترم نخست دانشگاه و همچنین گذرنامه معتبر اشاره کرد. شایان ذکر است که تمکن مالی فرد نیز بررسی شده و وجود 2000€ (یورو) در حساب بانکی فرد، از پیش نیازهای اخذ این ویزا می باشد. امیدواریم مطالب ارائه شده توجه شما عزیزان را جلب کرده باشد؛ همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در ادامه این مسیر یاری خواهند نمود.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در رومانی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه پیش می آید عبارتند از:

  • طول دوره تحصیل دندانپزشکی چند سال است؟ تحصیل دندانپزشکی در رومانی 6 ساله است.
  • هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در رومانی چه مقدار است؟ به طور متوسط در حدود 7000€ (یورو)
  • آیا امکان کار پس از تحصیل در رومانی برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟ به شهروندان خارجی در رومانی یک فرصت کاریابی 6 ماهه داده می شود و در صورت کاریابی، امکان اقامت وجود خواهد داشت.
  • آیا برای تحصیل دندان پزشکی در رومانی نیاز به شرکت در آزمون ورودی هست؟ خیر، مهم ترین مزیت تحصیل پزشکی در رومانی، عدم نیاز به شرکت در آزمون های ورودی است.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در رومانی

  1. فرهاد گفت:

    با سلام وقت بخیر من دیپلم ریاضی دارم با معدل 19 نظرم عوض شده و به رشته دندان پزشکی علاقه مند شدم میخواستم بپیرم امکان پذیر هست به زبان انگلیسی در رومانی درش بخونم ؟ دیپلمم مشکلی ایجاد نمیکنه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی در این رابطه نیست و می تونید از اون استفاده کنید.
      حتما با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو دقیق تر راهنمایی کنند

  2. مجید گفت:

    با سلام و وقت بخیر من میخواستم دندان پزشکی بخونم تو رومانی میخواستم ببینم به زبان انگلیسی هست یا به زبان رومانیایی ؟ و چه مدارکی برای اقدام نیاز هست؟ برای این کشور برای انتخاب دانشگاه می تونید به من کمک کنید ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا می تونیم در این زمینه به شما کمک کنیم. یکی از کشورهایی که به صورت تخصصی در اون کار می کنیم، رومانی هست. با مشاورین ما تمسس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *