ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در شیلی

تحصیل دندانپزشکی در شیلی

تحصیل دندانپزشکی در شیلی یکی از زمینه های تحصیلی مهم محسوب می شود و تحصیل در این رشته برای متقاضیان بین المللی بصورت حرفه ای امکان پذیر است. سطح علمی و کیفیت آموزش در دانشگاه های شیلی بسیار بالاست همچنین دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های این کشور از مزایای مانند: کار حین تحصیل، بورسیه تحصیلی، هزینه های تحصیلی کم و مقرون به صرفه نسبت به سایر دانشگاه های آمریکای لاتین نیز بهره مند خواهند شد. اگر شما هم علاقه دارید که ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور شیلی را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در شیلی 2024

رشته تحصیلی دندانپزشکی از مجموعه رشته های پزشکی در واقع یکی از رشته های پرمخاطب و پر متقاضی در دنیا محسوب می شود. هر ساله افراد زیادی برای تحصیل دندانپزشکی در شیلی تلاش می کنند پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آورند. طول مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی در شیلی 5 سال می باشد. این دوره تحصیلی به 3 بخش 1- پیش بالینی 2- بالینی 3- انترنی تقسیم می شود. طول دوره انترنی در رشته دندان پزشکی 12 ماهه است. در 2024 برای تحصیل دندانپزشکی در شیلی دانشجو باید در آزمون ورودی شرکت کرده و حداقل نمره تعیین شده را بدست آورد. دانشجویان باید دقت نمایند که این آزمون در هر دانشگاه به صورت خاصی برگزار می شود. خوب است بدانید که زبان تحصیل در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی در دانشگاه های کشور شیلی به زبان اسپانیایی می باشدو

معرفی دانشگاه های پزشکی شیلی

جهت تحصیل در کشور شیلی لازم است متقاضیان در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های مورد تایید و معتبر این کشور را به دست آورند. به این منظور متقاضی باید دانشگاه های پزشکی معتبر موجود در کشور شیلی را بشناسد و اطلاعات کاملی در رابطه با دانشگاه های مورد نظر به دست آورد. دانشگاه های پزشکی شیلی عبارتند از:

  • دانشگاه شیلی: یکی از دانشگاه های دولتی و معتبر در شهر سانتیاگو دانشگاه شیلی است، این دانشگاه در سال 1842 میلادی تاسیس شده است. در حال حاضر بیشتر از 40000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند.
  • دانشکده کنسپسیون شیلی: یکی از دانشگاه های خصوصی کشور شیلی دانشگاه کنسپسیون است. این دانشگاه در سال 1919 میلادی در شهر کنسپسیون تاسیس شد.
  • دانشکده کاتولیک پونتیفیکال شیلی: یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های آمریکا لاتین دانشگاه کاتولیک پونتیفیکال است. تحصیل در این دانشگاه اهمیت زیادی دارد. چرا که جزو بهترین دانشگاه های شیلی می باشد.

ویزای تحصیلی و تحصیل دندانپزشکی در شیلی

ویزای تحصیلی و تحصیل دندانپزشکی در شیلی

متقاضیان خارجی و بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی نیاز به ویزای تحصیلی خواهند داشت. جهت اخذ ویزای تحصیلی از کشور شیلی لازم است مدارک ذیل را به سفارت خانه یا کنسولگری کشور شیلی در ایران ارائه کرده و درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی این کشور اعلام کنید:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه مدارکی از محل اقامت در کشور شیلی (رزرو خوابگاه یا اجاره نامه آپارتمان)
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • بیمه مسافرتی معتبر

هزینه تحصیل دندانپزشکی در شیلی

هزینه تحصیل در کشورهای خارجی، بدون شک دغدغه اصلی همه متقاضیانی است که رویای مهاجرت تحصیلی را در سر می پرورانند. میزان هزینه های تحصیل در کشور شیلی نسبت به هزینه تحصیل در سایر دانشگاه های آمریکا لاتین ارزان می باشد. به طور تقریبی هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های شیلی سالانه 6300$ (دلار آمریکا) است. علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان باید هزینه زندگی در شیلی را نیز در نظر داشته باشند. هزینه زندگی دانشجویی با توجه به شکل زندگی هر فرد با دیگری متفاوت می باشد اما به طور میانگین در این کشور تقریبا بین 700$ تا 1100$ (دلار آمریکا) است.

دقت نمایید که هزینه زندگی ممکن است با توجه به سبک و منطقه زندگی شما متفاوت باشد. با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در شیلی کسب کردید، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دانشکده های دندانپزشکی برتر در دنیا می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب تحصیل دندانپزشکی در شیلی

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص تحصیل دندانپزشکی در شیلی، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. کلیدی ترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته دندانپزشکی در شیلی وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی که خواستار کار دانشجویی در شیلی هستند، می توانند حین تحصیل در این کشور به صورت پاره وقت و 18 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.
  • طول دوره تحصیل دندانپزشکی در شیلی چقدر است؟ طول دوره تحصیل دندانپزشکی در شیلی نیز همانند اغلب کشورهای مدرن جهان بین 3 تا 4 سال تحصیلی برای دریافت مدرک کارشناسی در این حوزه می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *