ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان

امروزه شمار زیادی از افراد دنیا جهت تحصیل در اروپا به سوی تحصیل دندانپزشکی در لهستان روی آورده اند و برای ورود به این کشور مشتاق میباشند. چرا که کشور لهستان به دلیل استفاده از پول ملی خود یعنی زلوتی که به همراه واحد پولی یورو رواج دارد در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از هزینه های تحصیلی و زندگی پایین تری برخوردار است. همچنین متقاضیان می توانند از این طریق به اقامت کشور لهستان نیز دست یافته و آینده شغلی خود را تضمین نمایند. لهستان از لحاظ نظام آموزشی رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است. دانشجویان این امکان را خواهند داشت که پس از فارغ التحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری، با گذشت چند سال زندگی در این کشور به اقامت لهستان دست یابند. سطح علمی و آموزشی دانشگاه ها کشور لهستان بسیار بالاست و مدارک معتبر در سطح بین المللی اعطا می نماید. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در لهستان 2024

این دانشجویانی که مشغول تحصیل دندانپزشکی در لهستان هستند، بایستی هزینه هایی را با عنوان هزینه های تحصیلی به دانشگاه بپردازند. اما هزینه های مذکور بر اساس مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه انتخابی متغیر می باشد. عمدتا دانشجویان بین المللی در دوره های انگلیسی زبان شرکت می نمایند که بعضا هزینه بیشتری نسبت به دوره های تحصیلی با زبان لهستانی دارد. شهریه های تحصیلی در سال اول مبلغی معادل 13000€ الی 14000€ (یورو) خواهد بود. اما از سال 2 تا 5، این مبلغ 13000€ (یورو) در نظر گرفته شده است. لازم است بدانید در 2022 جهت بررسی مدارک مبنی بر صدور پذیرش تحصیلی، مبلغی از سوی دانشجو پرداخت می گردد که معادل 120€ (یورو) بوده و غیر قابل استرداد می باشد.

امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی برای دانشجویان بین المللی فراهم می باشد. اما از آنجا که هزینه ها و اجاره بهای مسکن در لهستان بسیار کم است، لذا ظرفیت خوابگاه های دانشجویی محدود است. همان طور که گفته شد هزینه زندگی در لهستان در سطح پایینی قرار داشته و از میانگین کشورهای اروپایی نیز کمتر است. برای مثال اجاره بهای مسکن در لهستان برای دانشجویان بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. در مجموع می توان گفت هزینه و مخارج زندگی دانشجویی در این کشور مبلغی بین 500€ الی 600€ (یورو) در هر ماه خواهد بود.

اطلاعات بیشتر: رشته ارتودنسی در لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی

دوره هایی که به زبان انگلیسی و در زمینه پزشکی و دندانپزشکی توسط دانشگاه های لهستان برای دانشجویان در نظر گرفته شده است به شرح ذیل می باشد:

  • دوره foundation (مقدماتی):به صورت یک ساله بوده و برای آمادگی دانشجو جهت ورود به دانشکده پزشکی می باشد.
  • پزشکی عمومی: به صورت 6 ساله (افرادی که دارای مدرک کارشناسی علوم پایه هستند این دوره به صورت 4 ساله ارائه می گردد)
  • دندانپزشکی عمومی: به صورت 5 تا 5/5 ساله
  • داروسازی: به صورت 5 ساله
  • پرستاری: به صورت 3 ساله
  • دکترا: به صورت 3 ساله

دانشگاه‌ های پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

فهرست دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان که از سوی وزارت بهداشت و علوم ایران مورد تایید واقع گردیده است، شامل دانشگاه های ذیل می باشد:

  • دانشگاه ورشو (University of Warsaw)
  • دانشگاه جاگیلونیا (Jagiellonian University)
  • تکنولوژی ورشو (Warsaw University of Techlogy)
  • آدم میکیوایز (Adam Mickiewicz University)
  • علم و تکنولوژی (AGH University of Science and Techlogy)
  • تکنولوژی گدانسک (Gdańsk University of Techlogy)
  • دانشگاه سیلسیا در کاتووایز (University of Silesia in Katowice)

بورس های تحصیلی در دانشگاه های کشور لهستان به دانشجویانی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد که دارای رزومه تحصیلی قوی و بالایی هستند. چنانچه دانشجویی موفق به اخذ بورس تحصیلی گردد، قادر است به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان

انواع دانشگاه های کشور لهستان در دو دسته خصوصی و عمومی است. زبان تحصیل دندانپزشکی در لهستان در این دانشگاه ها آلمانی و انگلیسی می باشد. از مزایای مهم دانشگاه های این کشور الزامی نبودن ارائه مدرک زبان است. در واقع در صورتی که متقاضی دارای مدرک زبان نباشد، می تواند دوره های یادگیری زبان را در کالج های این کشور سپری نموده و پس از دریافت مدرک زبان در راستای پذیرش تحصیلی در دانشگاه اقدامات لازم را به عمل بیاورد. همان طور که گفته شد دانشجویان ابتدا می بایست دوره های یک ساله مقدماتی را بگذرانند. پس از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و کسب نمره قبولی، به تحصیلات خود در رشته دندانپزشکی ادامه دهند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان

مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش از لهستان

مدارکی که جهت پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در لهستان و دانشگاه های این کشور مورد نیاز است، عبارتند از:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری
  • اعلام حساب بانکی مبنی بر تامین و تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره 7 (در صورت داشتن)
  • مدرک قبولی در آزمون ورودی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان

مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان مورد نیاز است، عبارتند از:

  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • مدارک هویتی و شناسایی دانشجو
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه یا سابقه کیفری
  • پاسپورت دارای اعتبار حداقل 6 ماهه
  • اثبات تمکن مالی جهت هزینه های تحصیلی و زندگی در لهستان

افرادی که متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی لهستان هستند، بایستی دوره آموزشی پیش پزشکی به مدت 9 ماه را پشت سر بگذارند. دروس تحصیلی شیمی، ریاضی و فیزیک در این دوره به متقاضیان ارائه می گردد که هر یک از آنها به مدت 230 ساعت می باشد. همچنین آموزش و یادگیری زبان انگلیسی و لهستانی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که به مدت 130 ساعت خواهد بود. هزینه های این دوره مبلغی معادل 4900€ (یورو) بوده و مدت برگزاری آن در بازه زمانی سپتامبر تا می است. شرایط سنی برای این منظور حداکثر 30 سال تعیین گردیده است.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

دانشجویانی که به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان می پردازند، مشمول مزایایی می شوند که به شرح ذیل می باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارای هزینه ها و شهریه های بسیار پایینی می باشد. بنابراین با کمترین هزینه در بهترین دانشگاه می توان به تحصیل پرداخت. مدارک تحصیلی که از سوی دانشگاه های این کشور به دانشجویان اعطا می گردد، از اعتبار ویژه ای در سطح بین المللی برخوردار است.

امنیت اجتماعی در این کشور بالا بوده و آمار جرم و جنایت، رقم بسیار پایینی است. دانشجویانی که دارای سابقه تحصیلی و علمی بالا و درخشانی می باشند، می توانند از بورسیه های متعددی که از سوی دانشگاه های لهستان اعطا می گردد، بهره مند شوند. دانشجویان بین المللی می توانند زبان تحصیل انگلیسی را جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی انتخاب نمایند. دانشجویان مجاز به کار ضمن تحصیل در لهستان هستند که به مدت 30 ساعت در طول هفته خواهد بود. برای دریافت ویزای تحصیلی لهستان، ارائه مدرک زبان الزامی نیست. دانشجویان بین المللی و خارجی حق استفاده از خوابگاه های دانشجویی را دارند.

ساختار رشته دندانپزشکی در لهستان

دانشگاه های دندانپزشکی لهستان برنامه 5 ساله دندانپزشکی را مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا بیش از 5000 ساعت آموزش مساوی با 300 واحد ارائه می دهد. برنامه دندانپزشکی شامل 2 سال پیش بالینی (سخنرانی، سمینار) و 3 سال بالینی (کلاس های عملی). این برنامه به مدت 10 ترم (150 هفته) اجرا می شود. دانشجویان ملزم به گذراندن دوره های عملی (محلی یا خارج از کشور) هر تابستان به مدت 4 هفته پس از اتمام هر سال تحصیلی هستند. فارغ التحصیل مدرک DMD (دکتر دندانپزشکی) را دریافت می کند و مدرک معتبر در بسیاری از کشورها را دریافت می کند. برنامه درسی مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا برنامه های دندانپزشکی است.

معیارهای پذیرش دندانپزشکی در لهستان

متقاضیان جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در لهستان می بایست شرایط زیر را دارا باشند:

شرایط دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی در لهستان

بسیاری از دانشگاه ها هنگام ارزیابی نامزدها برای یک مکان در این دوره های پرمشترک از مصاحبه آنلاین استفاده می کنند. مصاحبه کننده انگیزه و تجربه بالینی شما را چه به عنوان یک داوطلب، یک کارورز یا متخصص در محیط پزشکی بررسی می کند و از شما انتظار دارد که به آنچه انجام داده اید مراجعه کنید و نمونه های ملموسی را ارائه دهید که از تجربیات خود گرفته شده است.

رنکینگ دانشگاه های دندانپزشکی لهستان

در اخرین رتبه بندی دانشگاه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان عبارتند از:

دانشگاه رتبه جهانی
Jagiellonian176
Wrocław287
گدانسک414
دانشگاه پزشکی ورشو458
دانشگاه پزشکی لودز476
پزشکی سیلزیا552
دانشگاه پزشکی پومرانیان606
دانشگاه علوم پزشکی پوزنان611
پزشکی لوبلین676
دانشگاه پزشکی بیالیستوک725

شرایط کار حین تحصیل درلهستان 2022

متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در لهستان را دارند، در صورتی که از طریق دریافت ویزای تحصیلی وارد خاک کشور این شوند، برای اشتغال به کار در لهستان به مجوز کار نیازی ندارند. در صورتی که بتوانند کارفرمای لهستانی را متقاعد سازند که شرایط استخدام و جذب را دارند. لازم به ذکر است مادامی که فرد دانشجو است، اجازه کار به صورت پاره وقت را دارد. بنابراین چنانچه فرد متقاضی دارای کارت اقامت دانشجویی است و باید به صورت پاره وقت مشغول کار شود، احتیاجی به اخذ اجازه کار لهستان نخواهد داشت.

حداکثر ساعات کاری در سال 2024 برای دانشجویان به مدت 20 ساعت در طول هفته در نظر گرفته شده است. اما اگر نیاز به اجازه کار باشد، اعتبار اولیه به صورت 2 ساله صادر می گردد. مشاوره های حرفه ای در زمینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان و به طور کلی مهاجرت به لهستان را به صورت تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری از وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *