ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ پس از اتمام تحصیلات دوره متوسطه با داشتن مدرک دیپلم و مدرک مقطع کارشناسی یا معادل آن امکان پذیر است. کشور لوکزامبورگ دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های مراقبت بهداشت در دنیاست که توسط Caisse de Maladie des Ouvier کنترل و نظارت می شود. لوکزامبورگ کشوری کوچک و زیباست که در غرب قاره اروپا جای گرفته و به عنوان کشوری ثروتمند در جهان شناخته می شود. تحصیل و اقامت در این کشور برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند گزینه مناسب است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های محل اقامت در این کشور بالاست. در ادامه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعات شما در زمینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور افزایش یابد.

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور لوکزامبورگ چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های لوکزامبورگ مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟
  • آیا دانشگاه های لوکزامبورگ از نظر علمی دارای اعتبار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در لوکزامبورگ چقدر است؟

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

دانشجویان که قصد ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در لوکزامبورگ را دارند باید بدانند که طول مدت تحصیل در دوره اولیه (لیسانس) 3 ساله است، از مزایا تحصیل دندانپزشکی در این کشور این است که نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و دانشجویان می توانند با ارائه مدرک دیپلم 12 ساله، مدرک زبان C1 آلمانی یا فرانسوری و داشتن حداقل معدل تعیین شده توسط دانشگاه ادامه تحصیل در این کشور را تجربه کنند. دولت لوکزامبورگ تصمیم دارد در طول سال های آینده برنامه های جدید پزشکی را برای ادامه تحصیل در گرایش های مختلف پزشکی و دوره های تخصصی ارائه دهد. از آن جایی که کشور لوکزامبورگ جزء کشورهای ثروتمند در دنیا است هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور گران است، دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی باید برای هر سال تحصیلی مبلغی بین 600€ تا 17000€ (یورو) پرداخت کنند.

با توجه به این مورد که هزینه های تحصیل در لوکزامبورگ گران است، تحصیل دندان پزشکی به صورت تخصصی در دانشگاه های لوکزامبورگ وجود ندارد و دانشجو باید برای ادامه تحصیل از سایر دانشگاه ها انتقالی بگیرد، تحصیل دندانپزشکی در این کشور به متقاضیان توصیه نمی شود. دانشجویان می توانند با هزینه های پایین تر و حتی در صورت واجد شرایط بودن با اخذ بورس تحصیلی به صورت رایگان در دانشگاه های پزشکی اروپا و کانادا تحصیل کنند، برای مثال هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های پزشکی کشور چک که از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های پزشکی در دنیا هستند سالانه 12000€ (یورو) است علاوه بر این هزینه های زندگی در جمهوری چک بسیار پایین تر از هزینه های زندگی در کشور لوکزامبورگ است.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور لوکزامبورگ

دانشجویان باید علاوه بر شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در لوکزامبورگ هزینه های زندگی در این کشور را در نظر داشته باشند، هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه 2000€ (یورو) تخمین زده می شود که این مبلغ با توجه به سبک زندگی دانشجو متغیر است. دانشجویان با کار کردن در مشاغل نیمه وقت می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند، تایم های کاری با توجه به مقطع تحصیلی شما تعیین می شود از آنجایی که تحصیل دندان پزشکی در لوکزامبورگ تنها در مقطع کارشناسی امکان پذیر است دانشجو می تواند به مدت 20 ساعت در طول هفته مشغول به کار باشد.

ویزای تحصیلی و تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

ویزای تحصیلی و تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

متقاضیان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور لوکزامبورگ پس از دریافت پذیرش از دانشگاه می توانند ویزای دانشجویی این کشور را دریافت کنند. از آنجایی که کشور لوکزامبورگ سفارتخانه یا کنسولگری در کشور ایران ندارد دانشجویان باید برای انجام اقدامات لازم به سفارتخانه بلژیک در ایران مراجعه کنند. مدارک و مستندات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ به شرح زیر است.

  • دریافت فرم مربوطه از سفارتخانه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات در توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل
  • پاسپورت مدت دار با حداقل 2 صفحه خالی
  • ارائه کارت شناسایی و ترجمه آن
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در لوکزامبورگ
  • بیمه دانشجویی با پوشش 30000€ (یورو)
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای دانشجویی
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه مدارک تحصیلی

معرفی دانشگاه و تحصیل دندانپزشکی لوکزامبورگ

تنها دانشگاهی در لوکزامبورگ که به ارائه رشته های پزشکی می پردازد دانشگاه لوکزامبورگ است این دانشگاه اولین سال از لیسانس پزشکی و آموزش ویژه در پزشکی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. دانشگاه لوکزامبورگ با فراهم کردن شرایط مناسب تحصیلی برای دانشجویان سعی دارد به قطب علمی در اروپا تبدیل شود. در این دانشگاه تحصیل به 2 زبان آلمانی و زبان انگلیسی امکان پذیر است از مزایای تحصیل در دانشگاه لوکزامبورگ این است که اگر فردی به زبان تسلط نداشته باشد می تواند در دوره های آموزش زبان پیش از ورود به دانشگاه شرکت کند. دقت داشته باشید که دانشگاه لوکزامبورگ هر ساله تنها 100 دانشجو را برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی می پذیرد.

همانطور که گفته شد دانشگاه لوکزامبورگ تنها سال اول رشته دندانپزشکی را ارائه می دهد اگر فردی قصد ادامه تحصیل داشته باشد می تواند از دانشگاه های آلمان یا فرانسه که دانشگاه لوکزامبورگ مشخص کرده است انتقالی بگیرد، دقت داشته باشید که پس از گذراندن این دوره ها باید برای سپری کردن دوره رزیدنتی به لوکزامبورگ بازگردید. دانشگاه های برتر پزشکی آلمان به ارائه رشته دندانپزشکی می پردازند برای اطلاع از شرایط و قوانین تحصیل در این رشته پر مخاطب پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله تحصیل دندانپزشکی در آلمان بپردازید.

حقوق و دستمزد دندانپزشکان در لوکزامبورگ

متقاضیانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی از رشته دندان پزشکی در کشور لوکزامبورگ مشغول به کار شوند باید آگاه باشند میانگین حقوق پرداختی به دندانپزشکان در این کشور 34600€ (یورو) است. پایین ترین میزان حقوق پرداختی به دندانپزشکان در این کشور 18000€ (یورو) و بالاترین میزان حقوق 52900€ (یورو) می باشد که این مبالغ با توجه به سوابق کاری، تحصیلات و تخصص به صورت متغیر پرداخت می شود. در لوکزامبورگ دندانپزشکان احتمالا هر 18 ماه یکبار افزایش حقوق 11% را تجربه می کنند.

متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ همراه با اعضای خانواده را دارند باید برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه دریافت کنند، برای اطلاع از چگونگی دریافت این ویزا می توانید مقاله شرایط ویزای همراه لوکزامبورگ را مطالعه کنید. دانشجویان می توانند برای انتخاب بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی همه روزه با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *