ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در مالتا

تحصیل دندانپزشکی در مالتا

همواره یکی از پرمتقاضی ترین و رقابتی ترین دوره های تحصیلی در اروپا، تحصیل دندانپزشکی در مالتا می باشد که متقاضیان بسیاری دارد. ما قصد داریم در این مقاله، شما هموطنان مشتاق به تحصیل در اروپا و مالتا را با ویژگی ها و شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در مالتا آشنا کنیم. با مطالعه این مقاله با موضوعات مختلفی پیرامون تحصیل دندان پزشکی در مالتا شامل معرفی دوره های تحصیلی، دانشگاه ها، شرایط و مدارک لازم، هزینه تحصیل و زندگی و غیره آشنا خواهید شد. تحصیل دندان پزشکی در این کشور در دو دانشکده مختلف، یعنی دانشکده جراحی دندان دانشگاه مالتا (UM) و تحصیل در دوره دندانپزشکی MBBS در دانشکده پزشکی بارتز لندن متعلق به دانشگاه کویین ماری انجام می شود.

مدت تحصیل در دوره های دندانپزشکی مالتا معمولا 6 سال می باشد و تدریس در کلاس ها به زبان انگلیسی می باشد. از شرایط لازم برای تحصیل دندانپزشکی در مالتا، ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه و مدرک زبان انگلیسی معتبر می باشد. عزیزان جهت اخذ اطلاعات تکمیلی و مشاوره های تحصیلی دقیق، درصورت تمایل می توانید از مشاوره کارشناسان و وکلای باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در مالتا

تحصیل لیسانس دندانپزشکی در مالتا

این دوره 3 ساله در مقطع کارشناسی، با احتساب دوره تابستان، دانش مقدماتی را با نظریه و پایه علمی فناوری دندانپزشکی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. دانشجویان را با مهارت های لازم در عمل آزمایشگاهی در محیط حرفه ای آزمایشگاه آموزشی به صورت ساختاریافته آماده می کند، از مهارت های پایه فناوری دندانپزشکی و مشاهده بیمار در محیط های بالینی تا مطالعات در پروتزهای متحرک و تئوری و عمل فنی ثابت پروتز دندان آموزش می بینند. دوره دانش کافی را ارائه می دهد تا دانشجویان را به عنوان تکنسین های دندانپزشکی آینده قادر سازد تا نسخه های کاری را از کلینیک دندانپزشکی انجام داده و کارهای لازم را با مسئولیت پذیری انجام دهند.

پذیرش دندانپزشکی در مالتا

متقاضیان باید شرایط ورودی عمومی را برای پذیرش، یعنی گواهی تحصیلات متوسطه در دروس انگلیسی و ریاضیات، شیمی و وزیست را دارا باشند. قبولی در درجه C در درس شیمی در سطح متوسط ​​یا قبولی در سطح پیشرفته در شیمی. متقاضیانی که دارای مدرک با شایستگی بهتر در دیپلم کمک جراحی دندانپزشکی هستند، به عنوان واجد شرایط ورودی عمومی و ویژه در نظر گرفته می شوند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مالتا

دانشگاه مالتا تنها دانشگاهی است که در رشته دندانپزشکی پذیرای دانشجویان بین المللی می باشد. عموما در این دانشگاه ظرفیت های محدودی در رشته داندانپزشکی برای متقاضیان بین المللی وجود دارد. دانشجویان اروپایی برای تحصیل در مالتا هزینه ای پرداخت نمی کنند اما در عوض دانشجویان خارجی برای تحصیل در لیسانس دندانپزشکی می بایست سالیانه شهریه ای حدود 10800€ (یورو) پرداخت نمایند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالتا

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالتا در 2022

اصولا، برای تحصیل دندانپزشکی در مالتا در سال 2022 با دو گزینه مختلف رو به رو می باشید: گزینه اول، تحصیل دندانپزشکی در دانشکده جراحی دندان دانشگاه مالتا (UM) و گزینه دوم تحصیل در دوره دندانپزشکی MBBS مالتا می باشد که دوره ای 5 ساله است که به دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در این کشور برنامه درسی شبیه برنامه درسی تدریس شده در دانشکده پزشکی بارتز لندن را پیشنهاد می کند. ما در این مقاله به طور جامع و کل نگرانه ای به تشریح هر دو گزینه تحصیلی می پردازیم تا هموطنان علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی در اروپا بیشتر با شرایط و موقعیت تحصیل دندانپزشکی در مالتا آشنا شوند و از بین دو گزینه تحصیلی، به راحتی بتوانند برنامه تحصیلی خود را انتخاب کنند.

تحصیل دندانپزشکی در مالتا (دانشگاه UM)

دانشگاه مالتا با نام L-Universite ta Malta برترین و قدیمی ترین دانشگاه ملی این کشور محسوب می شود که دارای شهرت جهانی در بین دانشجویان خارجی است همانطوریکه در جدول زیر نیز مشاهده می شود:

رتبه ملیدانشگاهحضوررتبه ایمپکت (یا نفوذ)آزادیرتبه برتری
1دانشگاه مالتا103102912201390
2کالج هنر، عاوم و تکنولوژی مالتا6844899081446033
3موسسه گردشگری مالتا1557415018114016033
4موسسه اروپایی آموزش2778217610114016033

معرفی دانشکده جراحی دندان دانشگاه مالتا (UM)

دانشکده جراحی دندان دانشگاه مالتا (UM) مسئول کلیه امور آموزشی و تربیتی دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در قالب رشته های چند رشته ای دندانپزشکی هستند. این دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مالتا در Mater Dei Teaching Hospital می باشد. دانشکده جراحی دندان فعلا دارای دو زمینه آموزش بالینی در Hospital Mater Dei و زمینه آموزشی پیش- بالینی پیشرفته در Biomedical Building در پردیس اصلی دانشگاه می باشد. این دانشکده اکنون دوره های زیر را برگزار می کند:

  • دوره جراحی دندان (دوره ارشد جراحی دندان)
  • لیسانس بهداشت دندان
  • لیسانس تکنولوژی دندان
  • کاردانی در جراحی دندان (شامل دوره آمادگی)
  • دوره ارشد در تحقیقات
  • مقطع ارشد در دندانسازی (این مدرک هماهنگ با کالج کینگز لندن اعطاء می شود)
  • دوره دکتری

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیل دندانپزشکی در مالتا

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه مالتا (UM) می بایستی که شرایط پذیرش عمومی یعنی، گواهی آزمون ورودی و مدرک دیپلم و ریزنمرات مربوطه و نیز مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه دهند. آزمون ورودی قبل از پذیرش برای کلیه داوطلبان تحصیل در دانشگاه مالتا الزامی است و محتوای آزمون پیرامون دروس زیست شناسی و شیمی می باشد. شرایط مدرک زبان ارائه شده بایستی به صورت جدول زیر باشد:

بوردهای آزمون به رسمیت شناخته شده توسط دانشگاه مالتاTOEFL  iBTIELTSCambeidge
دوره تحصیلات فونداسیون/ کالج615.5گواهی اول
دوره لیسانس806.0گواهی پیشرفته
دوره فوق لیسانس956.5گواهی پیشرفته

مدت تحصیل در دوره های دندانپزشکی مالتا معمولا 6 سال می باشد و تدریس در کلاس ها به زبان انگلیسی می باشد. از شرایط لازم برای تحصیل دندانپزشکی در مالتا، ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه و مدرک زبان انگلیسی معتبر می باشد. از شرایط دیگر پذیرش در دوره دندانپزشکی شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه می باشد.

فعالیت های پس از تحصیل دندانپزشکی در مالتا

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در مالتا هستند، باید به خوبی با فعالیت های رایج پس از تحصیل در این کشور نیز آشنا شوند. به عبارت دیگر، دانشجویان رشته دندانپزشکی پس از فاارغ التحصیلی از دانشگاه های مالتا فعالیت هایی را برای کسب درآمد و کارآموزی انجام می دهند. به طور کلی، اقامت پس از تحصیل در مالتا باعث گسترش فعالیت  های دانشجویان در زمینه های مختلف دندانپزشکی می شود. به طور مثال، فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در مالتا پس از فارغ التحصیلی می توانند برای تعیین علائم و سندرم های بالینی پیشرو، با استفاده از داده های اولیه از تاریخچه بیمار و داده های معاینه بیمار به سیستم درمانی این کشور کمک کنند.

برخی از مهمترین فعالیت های پس از تحصیلی دندانپزشکی در مالتا که باید به طور کامل انجام شوند به شرح زیر می باشند:

فعالیت های پس از تحصیل دندانپزشکی در مالتاتوضیحات
جمع آوری اطلاعاتفرآیند جمع آوری اطلاعات در مورد وضعیت عمومی بیمار، ارزیابی رشد روانی و جسمی بیمار بسیار مهم است.
تجزیه و تحلیل روش های معاینهتعیین و تجزیه و تحلیل روش های معاینه اضافی برای بیماران مبتلا به بیماری های اندام ها و بافت های حفره دهان و ناحیه فک بسیار حیاتی است.
تشخیص نهاییبرای تعیین تشخیص نهایی بالینی مطابق با هنجارهای اخلاقی و قانونی مربوط باید تلاش کنید.
فرآیند های پیشگیریفارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در مالتا باید برای برنامه ریزی و اجرای اقدامات برای پیشگیری از بیماری های دندانی در بین مردم تلاش کنند.
برنامه استراحتتعیین کار لازم، برنامه استراحت و رژیم غذایی لازم هنگام درمان بیماری های دندانی از طرح های استاندارد در این حوزه خواهد بود.

منبع سایت: malta.ieu

فرصت های شغلی پس از تحصیل دندانپزشکی در مالتا

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که اتباع کشورهای خارجی تحصیل دندانپزشکی در مالتا را برای آینده خود انتخاب می کنند، فرصت های شغلی گسترده در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، دانشگاه های مالتا با همکاری دولت چشم انداز شغلی مطلوبی را برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی که به دنبال کار در مالتا هستند تضمین می کند. با این حال به شدت توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند ثبت نام برای تحصیل دندانپزشکی در مالتا، به خوبی با فرصت های شغلی ایده آل پس از فارغ التحصیلی در این رشته تحصیلی آشنا شوید. در غیر این صورت با چالش های متعددی پس از فارغ التحصیلی در رشته دندانپزشکی در مالتا مواجه خواهید شد.

به طور کلی، مدرک دندانپزشکی از دانشگاه های بین المللی این کشور پایه محکمی برای حرفه دندانپزشکی برای دانشجویان این رشته تحصیلی فراهم می کند. بنابراین پس از فارغ التحصیلی از رشته دندانپزشکی در مالتا دانشجویان بین المللی می توانند بسته به منطقه ای که دانشجویان تصمیم به انجام آن می گیرند، به عنوان دانشیار مشغول به کار شوند. یکی از رایج ترین مشاغل برای فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در مالتا کار در کنار پزشکان دندانپزشک عمومی در این کشور می باشد. جهت درک عمیق تر از فرصت های شغلی ایده آل برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی در مالتا به موارد ذکر شده در تصویر زیر توجه فرمایید:

فرصت های شغلی دندانپزشکی مالتا پس از فارغ التحصیلی

در نموداری که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم، می توانید با اندازه بازار کار دندانپزشکی در مالتا طی سال های آتی به طور دقیق آشنا شوید:

اندازه بازار کار دندانپزشکی در مالتا

پروسه تحصیل دندانپزشکی در مالتا

تحصیل دندانپزشکی در مالتا طی سالهای اخیر مورد توجه دانشجویان بی شماری از سراسر جهان قرار گرفته است. زیرا این کشور مزیت های متعددی را در اختیار دانشجویان رشته دندانپزشکی از سراسر جهان قرار می دهد. به طور کلی، مدرک دندانپزشکی در مالتا شاخه مهمی از مطالعات پزشکی را در این کشور پوشش می دهد که با تمام جنبه های بهداشت دهان و دندان سر و کار دارد. همچنین شایان ذکر است که، علاوه بر دندانپزشکی عمومی در مالتا، جراحی دندانپزشکی و ایمپلنتولوژی از حوزه های مورد توجه این رشته در مالتا می باشد. اغلب دانشگاه های دندانپزشکی در مالتا نیز دندانپزشکان آینده را برای تشخیص و درمان مشکلات دندانی بیماران آماده می کنند و در عین حال کمترین درد را تحمیل می کنند.

علاوه بر این اغلب برنامه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور در رشته دندانپزشکی برای دانشجویان اعزامی از کشورهای اتحادیه اروپا به صورت رایگان ارائه می شود. طیف گسترده ای از برنامه ها نیز در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی تدریس می شود که در مالتا نیز زبان رسمی محسوب می شود. بنابراین حین تحصیل دندانپزشکی در این کشور، خرید یا به طور کلی در برقراری ارتباط با شهروندان مالتایی با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. چیزی که در مورد مالتا نمی دانید این است که، مالتا یکی از هیجان انگیز ترین مقاصدی است که می توانید برای دریافت مدرک دندانپزشکی در خارج از کشور انتخاب کنید. به خصوص اگر علاقه مند به تحصیل در فضای باز هستید، مالتا یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان رشته دندانپزشکی می باشد. در صورت هر گونه سوالی درخصوص مهاجرت به مالتا، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی شما می باشند.

5/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *