ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

اگر تمایل دارید در یک کشور آسیایی اما پیشرفته و مدرن، به تحصیل دندانپزشکی بپردازید، می توانید تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ را انتخاب نمایید. این کشور که جزو کشورهای آسیایی به شمار می رود، دارای زمینه های مشترکی با کشور ایران است که این معیار می تواند زمینه تحصیلی مناسبی را برای دانشجویان ایرانی فراهم سازد. برای ورود به دانشکده های دندانپزشکی این کشور به نمرات سطح 3 به بالا در دروس شیمی، ریاضیات، فیزیک، علوم پایه و زیست شناسی نیاز دارید. ارائه مدرک زبان الزامی است و بایستی نمرات سطح 4 به بالا اخذ کرده باشید. مطالب مفیدی در این مقاله وجود دارد که نگارنده آن محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هستند و به روزترین اطلاعات و جزئیات در این مقاله گنجانده شده است. توصیه می‌گردد ضمن مطالعه مقاله پیش رو، از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان این موسسه نیز بهره بگیرید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

بسیاری از دانشجویان بر این تصور هستند که تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ به عنوان یک کشور شلوغ و پر هیاهو هزینه بسیار زیادی را دربردارد. اما واقعیت دقیقا برخلاف این تصور است. چراکه هزینه ها و مخارج تحصیلی در این کشور نسبت به سایر کشورها کمتر می باشد. البته دانشجویان جهت تحصیل در هنگ کنگ این امکان را دارند که از کمک هزینه ها و وام های تحصیلی که توسط صندوق کمک تحصیلات این کشور اعطا می گردد، بهره مند شوند. از آنجا که سطح علمی و آموزشی دانشگاه های این کشور با یکدیگر تفاوت دارد، لذا ضروری می باشد پیش از آن که دانشگاه خود را انتخاب نمایید، ابتدا رتبه دانشگاه مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

بورسیه های تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ در 2024

اعطای انواع بورسیه های تحصیلی جهت تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ، فرآیند تحصیلی را برای دانشجویان خارجی آسان می سازد. در 2024 آن ها قادر هستند با فکری باز و خیالی آسوده بدون این که از لحاظ مالی نگرانی داشته باشند، به تحصیلات خود در رشته مورد علاقه ادامه دهند. اکثر این بورسیه ها در مقاطع فوق لیسانس و PHD به دانشجویان تعلق می‌گیرد. مشروط بر این که دانشجو در مقاطع پیشین دارای رزومه قوی و نمرات بالایی باشد. ارزش برخی بورسیه های تحصیلی به اندازه‌ای است که تحصیل رایگان را برای دانشجوی متقاضی به ارمغان می آورد. البته توجه نمایید همان طور که نمودار ذیل نشان می دهد هنگ کنگ جزو گران ترین مناطق آسیایی است:

هنگ کنگ جزو گران ترین مناطق آسیایی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

مهاجرت به هنگ کنگ یکی از تصمیماتی که امروزه اکثر دانشجویان بین المللی اتخاذ می نمایند تا بتوانند تحصیلات تکمیلی و عالیه خود را در بهترین دانشگاه های خارجی به پایان برسانند. هنگ کنگ جزو کشورهای آسیایی می باشد. یعنی در فهرست 10 منطقه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور از نظر وزارت علوم و بهداشت کشور ایران مورد تایید واقع شده اند.

طول دوره تحصیل دندانپزشکی مانند رشته ارتودنسی در هنگ کنگ در مقطع کارشناسی بین 4 الی 5 سال طول خواهد کشید. پس از دانشجو گرایش‌های متعددی را جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد پیش رو خواهد داشت. ارائه مدرک دیپلم متوسطه به همراه ریزنمرات از الزامات اولیه پذیرش تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ به شمار می‌رود.

الزامات زبان برای تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

زبان مادری و اصلی مردمان هنگ کنگ، زبان چینی است. اما امکان تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی فراهم بوده و اکثر دانشگاه های این کشور همین روند را در پیش گرفته اند. بنابراین از دیگر فاکتورها و معیارهای مهم تحصیل در این رشته، داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل با نمره مد نظر است. ضمنا نمرات زبان شما در دوره های تحصیلی پیشین می بایست از سطح 4 بالاتر باشد.

دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

لیست دانشگاه هایی که از نظر وزارت علوم در ایران مورد تایید و دارای اعتبار هستند هر سال تغییر می کنند اما این لیست از کشور چین عبارتند از:

گروه الف (ممتار)City University of Hong Kong
The Hong Kong Polytechnic University
The Hong Kong University of Science and Tech
The Chinese University of Hong Kong
The University of Hong Kong
گروه ب (خوب)Hong Kong Baptist University

فهرست دانشگاه های خوبی که از نظر وزارت بهداشت در کشور ایران تایید شده اند و در سال 2024 در لیست وزارت بهداشت هستند نیز به شرح زیر می باشد:

  • The University of Hong Kong
  • City University of Hong Kong
  • The Hong Kong Polytechnic University
  • The Hong Kong University of Science and Technology
  • Hong Kong Baptist University
  • The Chinese University of Hong Kong (CUHK)
  • Ling nan University, Hong Kong

از میان دانشگاه هایی که در بالا ذکر گردید، دانشگاه ها با اسامی دانشگاه هنگ کنگ HKU (University of Hong Kong)، دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ HKUST (Hong Kong University of Science and Technology) و دانشگاه چینی هنگ کنگ (Chinese University of Hong Kong) با داشتن رتبه های به ترتیب 26، 37 و 46 جهانی جزو معتبرترین و عالی رتبه ترین دانشگاه های هنگ کنگ شناخته شده اند که مدارک اعطایی از سوی آنها در کلیه کشورهای جهان ارزشمند بوده و دارای اعتبار می باشد.

دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

دلایل تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

هر ساله دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف جهان به دلایل گوناگونی، تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ را برای آینده تحصیلی و شغلی خود انتخاب می کنند. برخی از مهمترین دلایل تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ به شرح زیر می باشند:

دلایل تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در هنگ کنگ به نسبت اغلب کشورهای مدرن آسیایی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.
زیرساخت های آموزشیزیرساخت های آموزشی در هنگ کنگ به ویژه برای اتباع کشورهای ثالث بسیار مطلوب و پیشرفته می باشد.
اساتید مجربوجود اساتید مجرب بین المللی در دانشگاه های دندانپزشکی هنگ یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل در این کشور می باشد.

برخی دیگر از مهمترین دلایل تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ عبارت اند از:

مهمترین دلایل تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

شرایط ورود به دانشگاه های دندانپزشکی هنگ کنگ

اغلب دانشجویان تمایل دارند در دانشگاه های خصوصی هنگ کنگ پذیرش تحصیلی بگیرند چرا که شرایط ورود به دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی، بسیار آسان تر خواهد بود اما هزینه دارد. دانشجویان متقاضی برای این منظور نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند، اما سوابق تحصیلی آنان اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. به خصوص این که آنها باید در گذراندن دروس شیمی، ریاضی، فیزیک و زیست شناسی، نمرات بالایی را کسب کرده باشند. شرکت در جلسه مصاحبه از سوی برخی دانشگاه های این کشور انجام می شود. پس از این که دانشجو موفق به پذیرش تحصیلی در دانشگاه انتخابی شد، می تواند با در دست داشتن نامه پذیرش و سایر مدارک لازم نسبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدامات لازم را به عمل آورد.

قطعا ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در یک کشور آسیایی مانند هنگ کنگ می تواند امتیازات بسیار خوبی را برای آنان به همراه داشته باشد. مهمترین آنها عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی و تشابه فرهنگی میان کشورهای آسیایی است. البته در این گونه روش های مهاجرتی است ضروری است از راهنمایی های وکلای مهاجرت نیز استفاده نمایید که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ماهرترین و مجرب ترین مشاوران را در اختیار دارد که می توانند بهترین گزینه تحصیلی را پیش روی شما قرار دهند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از متداول ترین سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ با توجه به زیرساخت های آموزشی مدرن در هنگ کنگ و وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور، تحصیل دندانپزشکی در این کشور بهترین گزینه برای اتباع کشورهای خارجی خواهد بود.
  • آیا امکان تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ به زبان انگلیسی وجود دارد؟ اغلب دانشگاه های بین المللی در هنگ کنگ، مباحث دندانپزشکی را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.
5/5 - (2 امتیاز)

5 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

  1. فاطمه گفت:

    سلام و عرض ادب
    بنده دانشجوی دندانپزشکی شیراز هستم معدل حدود 17 و از نظر زبان انگلیسی هم در سطح خوبی هستم و میتونم برای آیلتس اقدام کنم، در سایت دانشگاه هنگ کنگ در رابطه با مدرک master of philosophy خوندم میخواستم ببینم کلا بیس دوره های تحقیقاتی و ریسرچ شبیه به این رو همه دانشگاه ها ارائه میدن ؟ برای این منظور حتما باید مدرک تخصص داشت ؟ یا مدرک عمومی هم میشه و اینکه مدرک ایران رو قبول دارن دانشگاهی مثل هنگ کنگ؟ بقیه کشور ها اگر کسی برای این مدرک بخواد اقدام کنه چه طور؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیلی سوال کلی و مبهمی دارید چون هر دانشگاهی همه رشته ها رو ارائه نمیده که پاسخ بله یا خیر بدم
      ضمن اینگه کشور به کشور ملزومات و مدارک و مستندات متفاوتی نیاز داره
      پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. فاطمه گفت:

        هنگ کنگ مدرک دندانپزشکی ایران رو قبول داره؟

        1. داوری گفت:

          برای خوندن تخصص باید مدارکتون رو معادلسازی کنید

          1. فاطمه گفت:

            متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *