ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین 2022 با عنوان لیسانس جراحی دندان برنامه تحصیلی پرطرفداری است که غالبا در دانشگاه های چین به زبان چینی آموزش داده می شود. این برنامه تحصیلی در چین حدودا 5 تا 6 سال طول کشیده و هزینه سالیانه حدود CNY 45000 (یوآن چین) معادل 6336$ (دلار آمریکا) است. از اهم شرایط تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه با معدل حداقل 60% نمرات در دروس زبان انگلیسی و دروس علوم (PCB) شامل فیزیک، شیمی و زیست شناسی اشاره کرد. اما سوالات شما درباب تحصیل در رشته دندانپزشکی در چین عبارتند از:

  • دوره دندانپزشکی در دانشگاه های چین چند سال است؟
  • آیا تحصیل دندانپزشکی در کشور چین کلا به زبان انگلیسی است؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان دندانپزشکی در چین چقدر می باشد؟
  • بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در چین کدام است؟
  • شرایط مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به چین 2022 چگونه است؟

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر ارائه توضیحات کامل و آپدیت در پاسخ به سوالات فوق همچنین آماده راهنمائی متقاضیان تا مرحله اخذ ویزای تحصیلی کشور چین نیز می باشند. برنامه های پژوهشی را برای کسانی که علاقه و توانایی قوی در نوآوری و تحقیق دارند، ارائه می دهند.

دوره های دندانپزشکی در چین

در طول 5 سال، دانشجویان باید 44 دوره (شامل 9 دوره عمومی و 1 دوره زبان، 14 دوره ابتدایی و 20 دوره بالینی) مطالعه کنند، که 38 واحد اجباری و 6 واحد انتخابی هستند. پس از گذراندن دوره های اجباری، پایان دادن به چرخش بالینی و گذراندن آزمون فارغ التحصیلی، دانشجو مدرک کارشناسی جراحی دندان را دریافت خواهد کرد. دارنده این درجه معتبر برای درخواست مجوز مطب دندانپزشکی آموزش داده می شود. در زمره شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین طول دوره تحصیل لحاظ می گردد. برنامه تحصیلی در حدود دو ترم هر سال به طول خواهد انجامید. هر ترم شامل 16 هفته و پس از آن دوره تجدید نظر و امتحانات است.  این برنامه کارشناسی با طیف وسیعی از روش های تدریس شامل ارائه ها و همچنین آزمایش ها، امتحان و آموزش بالینی همراه خواهد بود. دانشجویانی هر هفته 20 ساعت سخنرانی و آزمایش انجام خواهند داد.

دانشجویان از طریق مخلوطی از دوره ها، امتحانات، تکالیف، آزمایش ها و امتحانات ارزیابی می شوند. هر دانشجو دارای یک آموزنده است که در دسترس است تا راهنمایی و کمک های عمومی را با هر دو نگرش علمی و شخصی به صورت فردی ارائه دهد. رشته های دندانپزشکی و جراحی لثه و دندان در زمره رشته های پر طرفدار در دانشگاه های چین است که در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدرک می کند و برای یک دوره یا برنامه در زمینه دندانپزشکی به دانشجویان داده می شود.  این رشته به صورت مختصر با عنوان  B.D.S. شناخته شده است. البته اختصاراتی همچون BChD یا BDentS نیز برای این رشته به کار برده می شود که به اختصار عنوان لیسانس جراحی دندان است.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در چین

به طور کلی اعزام دانشجو به چین در سال های اخیر رونق پیدا کرده و در سال 2022 رشته دندانپزشکی چینی با استانداردهای بین المللی انطباق پیدا کرده است. دوره های اصلی در برنامه درسی BDS در چین شامل آناتومی عمومی، بافت شناسی و جنین شناسی، فارماکولوژی عمومی، فیزیولوژی، آسیب شناسی عمومی، بیو شیمی، میکروبیولوژی دهان و مورفولوژی دندان است.

در میان دوره هایی که به زبان انگلیسی برای دانشجویان رشته دندانپزشکی در چین برگزار می شود، جراحی عمومی، ارتوپدی، جراحی بافت، جراحی لثه و دندان و غیره وجود دارد. شهرت رشته دندانپزشکی در چین برگرفته از کیفیت رشته BDS به زبان انگلیسی است و از تکنولوژی مدرن در دندانپزشکی استفاده می شود.  آوازه رشته ​​BDS در چین مرهون موفقیت فارغ التحصیلانی است که در حال حاضر به عنوان دندانپزشک و دیگر زمینه های مرتبط به کار مشغول هستند. همین امر یکی از دلایل عمده جذب دانشجویان بین المللی جدید برای طی دوره رشته BDS در چین است.

دلایل انتخاب چین جهت تحصیل دندانپزشکی

نمی توان از قدرت آموزش عالی چین به این سادگی گذشت. مخصوصا اینکه اگر ما این قدرت سیتم آموزشی را با قدرت اقتصادی چین ترکیب کنیم از چین یک مقصد تحصیلی جذاب تر می شود. نظام آموزش عالی کشور چین متشکل از انواع دانشگاه های دولتی و خصوصی با طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی جذاب و پرطرفدار می باشد. از این میان، تحصیل رشته های پزشکی از جمله تحصیل دندانپزشکی در چین جذابیت های مضاعفی برای دانشجویان بین المللی دارد. دلیل جذابیت چین برای دانشجویان دندانپزشکی را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • کیفیت بالای برنامه تحصیل دندانپزشکی (BDS)
  • اساتید درجه بالا در امر آموزش دانشجویان داخلی و بین المللی
  • زیرساخت ها و آزمایشگاه های مجهز با تجهیزات استاندارد بالا
  • شهریه تحصیلی و هزینه زندگی پایین در کشور چین

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین

لیسانس جراحی دندان مدرک تحصیلی می باشد که در چین به دانشجویانی که این دوره را به اتمام برسانند اعطاء می شود. این دوره تحصیلی در کشور چین با عناوین مختلفی همچون B.D.S یا BChD و یا BDentS شناخته می شود و اتمام آن هم کلا در حدود 5 تا 6 سال طول می کشد. جالب است بدانید که برنامه دندانپزشکی در کشور چین غالبا به زبان انگلیسی برگزار می شود. معمولا هم سال آخر تحصیل دندانپزشکی در چین همانند سایر کشورها مربوط به انترنی یا دستیاری در بیمارستان ها می باشد. پس از اتمام دوره انترنی، دانشجویان بین المللی بایستی در آزمون نهایی شرکت جسته و در صورت قبولی از این آزمون می توانند مدرک BDS خود را دریافت کنند. در آخر نیز فارغ التحصیلان از این برنامه تحصیلی، دانش و مهارت های زیر را کسب می کنند:

مهارت های تحصیل دندانپزشکی در چین

اما آیا از تعداد دانشگاه های دندانپزشکی در چین و بهترین دانشگاه دندانپزشکی در این کشور مطلع هستید. در حال حاضر در کشور چین در حدود 80 دانشگاه دندانپزشکی با سطح کیفی مختلفی وجود دارد که هر ساله به جذب دانشجویان داخلی و بین المللی می پردازند. از بین این دانشگاه ها نیز بهترین دانشگاه از هر لحاظ (تناسب تعداد دانشجو و استاد، امکانات آموزشی، خروجی تحقیقات علمی، تعداد استنادها و …) دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه پکن با امتیاز رشته ای 67.4 قرار دارد. نمودار زیر نشانگر برترین دانشگاه های دندانپزشکی چین می باشد:

برترین دانشگاه های دندانپزشکی چین

فرآیند پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در چین

مرحله یا گام اولیه برای درخواست پذیرش از دانشگاه های دندانپزشکی کشور چین درخواست پذیرش از این دانشگاه ها می باشد. فرآیند درخواست در چین نیز یک فرآیند نسبتا ساده و از طریق تکمیل فرم آنلاین می باشد. اما شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین و در هر دانشگاهی متفاوت از آن دیگری است. بر این اساس، اولا داشتن مدرک دیپلم متوسطه همراه با سلامت جسمانی و عدم وجود سوء سابقه الزامی است. ثانیا متقاضیان بایستی حداقل 60% نمرات در دروس زبان انگلیسی و دروس علوم (PCB) شامل فیزیک، شیمی و زیست شناسی را کسب کرده باشند. همچنین توجه کنید که سن پذیرش دانشجو در دانشگاه های دندانپزشکی چین بین 18 تا 25 سال می باشد. با توجه به این شرایط ارائه مدارک ذیل نیز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دندانپزشکی چین الزامی می باشد:

  • اسکن مدرک دیپلم متوسطه
  • ریز نمرات تحصیلی مربوطه
  • اسکن کپی پاسپورت
  • عکس پاسپورتی جدید از متقاضی
  • مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)

هزینه تحصیل دندانپزشکی در چین 2022

با وجود اینکه دانشگاه های دندانپزشکی کشور چین از دانشجویان بین المللی خود شهریه اخذ می کنند اما شهریه ای دانشگاه ها در قیاس با دانشگاه های دندانپزشکی کشورهای دیگر در سطح پایین و مقرون به صرفه ای قرار دارد. میانگین شهریه سالیانه تحصیل دندانپزشکی در اغلب دانشگاه های دندانپزشکی کشور چین حدود CNY 45000 (یوآن چین) معادل 6336$ (دلار آمریکا) می باشد. علاوه بر این، دانشجویان ملزم به پرداخت حدود 150$ (دلار) بابت حق ثبت نام خود می باشند. اما میانگین هزینه زندگی دانشجویان دندانپزشکی در کشور چین بسته به محل زندگی آنها ممکن است بین 300$ تا 700$ (دلار) متغیر باشد. اما با توجه به توزیع هزینه زندگی در چین می توان نتیجه گرفت که بالاترین هزینه دانشجویان در کشور چین متعلق به هزینه خرید از بازار با 37.4% می شود:

نمودار توزیع هزینه های زندگی در چین

شرایط مهاجرتی دانشجویان دندانپزشکی به چین

کلیه دانشجویان بین المللی بلا استثناء برای ادامه تحصیل برنامه دندانپزشکی در چین نیازمند اخذ ویزای تحصیلی چین با عنوان X Visa می باشند. این ویزا در واقع در حکم مجوز اقامت تحصیلی شما در کشور چین می باشد و از لحاظ مدت زمان اقامت نیز به دو دسته زیر طبقه بندی می شود:

  • X1 Visa برای تحصیلات بلند مدت مثل دندانپزشکی در چین (بیش از 180 روز)
  • X2 Visa برای تحصیلات کوتاه مدت مثل آموزش زبان در چین (کمتر از 180 روز)

در این اثناء برای دانشجویان بین المللی یافتن دانشگاه معتبری که برنامه های ارائه کند تا به آنها فرم درخواست ویزا JW201 و JW202 و نامه پذیرش ارائه کند، الزامی است. پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه دندانپزشکی چین است که متقاضیان با ارائه مدارکی مثل پاسپورت معتبر، فرم درخواست، عکس پاسپورتی جدید، نامه پذیرش از دانشگاه چینی، فرم های JW201 و JW202 و رسید پرداخت هزینه کنسولی می توانند متقاضی اخذ ویزای X Visa چین باشند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شما تا آخرین مرحله از مراحل مهاجرتی همراه و همگام می باشیم. در صورت تمایل به تحصیل در چین یا تحصیل پزشکی در چین، حتما با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *