ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی متقاضیان بسیاری دارد و دانشگاه های این کشور از اعتبار بسیار بالایی در میان دانشگاه های جهان برخوردار است. جهت آگاهی از چگونگی ورود به دانشگاه های کره جنوبی بهتر است با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید و از راهکارهای بسیار مفید آنان بهره­ مند شوید. کره جنوبی در همسایگی چین واقع شده است و از فرهنگ بسیار نزدیکی با این کشور برخوردار می­باشد. مردم این کشور به زبان کره ای صحبت می­کنند و از آنجائیکه دانشجویان بین المللی زیادی طرفدار تحصیل در این کشور هستند، تدریس در دانشگاه های این کشور علاوه بر زبان کره ای به زبان انگلیسی نیز ارائه داده می­شود.

  • هزینه دندانپزشکی در کره جنوبی چقدر است؟
  • چرا شغل دندانپزشکی در کره جنوبی پر طرفدار است؟
  • تحصیل دندانپزشکی کره جنوبی بهتر است یا چین؟

کره جنوبی پس از سال 1984 و در پی جدایی از کره شمالی در طی دهه های اخیر توانست به رشد قابل توجهی دست یافته و هم اکنون به یکی از بزرگترین تولید کنندگان اتومبیل در جهان تبدیل شده است. دانشگاه های متعددی در این کشور واقع شده اند و تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی بگونه ای است که دانشجویان طی دو مرحله تحصیلات خود را سپری می­نمایند. هر کدام از این مراحل به مدت 3-4 سال طول خواهد کشید. مرحله نخست به منزله دوره کارشناسی و مرحله دوم معادل با کارشناسی ارشد در دیگر رشته های تحصیلی در این کشور می­باشد.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

همانطور که بیان نمودیم تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی بصورت دو مرحله ای است و دانشجویان در مرحله ابتدایی به تحصیل و آموزش های تئوری و علوم پایه می­پردازند. در مرحله دوم، دانشجویان در بیمارستان ها و کلینیک های معتبر در این کشور حضور یافته و به یادگیری آموزش های تخصصی و بالینی در این مراکز خواهند پرداخت. دانشجویان پس از پایان دوره آموزشی نخست ملزم هستند در آزمون های پایان دوره شرکت نموده و در صورتیکه بتوانند نمره قبولی را اخذ نمایند، اجازه ورود به مرحله بعدی دندانپزشکی به آنان داده خواهد شد.

تدریس در دانشگاه های دندانپزشکی کره جنوبی به زبان انگلیسی است، اما دانشجویان در دوره های تخصصی بدلیل ارتباط با بیماران نیاز به یادگیری زبان بومی کره ای دارند. از همین رو دانشگاه های این کشور دوره های زبان کره ای را ارائه داده است تا دانشجویان بتوانند مهارت صحبت نمودن به زبان کره ای را کسب نمایند. از مهمترین شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه های دندنپزشکی کره داشتن مدارک معتبر پایان تحصیلات دبیرستان است. که در هنگام پذیرش مورد ارزیابی و بررسی مسئولین دانشگاه های این کشور قرار می­گیرند.

علاوه بر مدارک فوق دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی هستند. البته دوره های زبان انگلیسی فشرده نیز برای کسب مهارت لازم در این زبان نیز در دانشگاه های کره جنوبی برگزار می­گردد. دانشگاه های دندانپزشکی کره جنوبی پس از اینکه دانشجویان دوره­ 7 ساله دندانپزشکی را به پایان رسانیدند از آنها آزمونی جامع اخذ می­نمایند. پس از موفقیت دانشجویان در این آزمون به آنان مجوز کار دندانپزشکی اعطا می­گردد. برخورداری از مهارت زبان کره ای در این آزمون تأثیر بسزایی در کسب نمره بهتر خواهد داشت.

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

دندانپزشکی مطالعه علمی است که با دندان ها سروکار دارد. با این حال، این شاخه گسترده است. یک دندانپزشک عمومی برای تشخیص و درمان مشکلات رایج دهان مجهز است، اما تخصص در یک زمینه خاص به جراح دندان کمک می کند تا از طریق درمان مشکل خاص، حرفه خود را ارتقا دهد. دانشگاه ملی سئول و دانشگاه یونسی و دانشگاه ملی پوسان و دانشگاه ملی کیونگ پوک از بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل دندانپزشکی هستند. تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی برای دانشجویانی که به این کشور و زبان و فرهنگ آن علاقه دارند، می تواند مقصد و تجربه جذابی باشد.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی 2024

با توجه به مزایای قابل توجهی که تحصیل دندانپزشکی در این کشور دارد، دانشجویان زیادی سالانه به این کشور سفر می نمایند. در ادامه ما برخی از این مزایا در سال 2024 را برمی­ شمریم:

  • تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا به زبان انگلیسی و کره ای
  • پرداخت هزینه های بسیار مناسب در مقایسه با دانشگاه های اروپایی و اجازه انجام کار به میزان 20 ساعت در هفته
  • برخورداری از امکانات بسیار مناسب رفاهی همانند خوابگاه های دانشجویی و تسهیلات عالی دانشگاهی
  • امکان اخذ اقامت دائم کره جنوبی و اشتغال با شرایط بسیار مناسب

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

شرایط پذیرش دندانپزشکی در کره جنوبی

پذیرش در دانشگاه های مختلف دندانپزشکی در کره جنوبی ممکن است متفاوت باشد. اما شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور بدین گونه است که دانشجویان ابتدا در خواست پذیرش خود را بصورت اینترنتی و یا از طریق پست به یکی از این دانشگاه ها ارسال می­ نمایند. در صورتیکه دانشگاه مورد نظر با درخواست دانشجو موافقت نمود، باید در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت نمایید و در صورت کسب نمره خد نصاب دانشجو باید مدارکی از جمله پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی به همراه ترجمه آنها، مدرک زبان انگلیسی آیلتس و مدرکی که تمکن مالی دانشجو را ثابت می نماید به سفارت کره جنوبی در کشور مبدأ ارائه نماید. سفارت کره جنوبی به دانشجویان ویزای تحصیلی نوع D را صادر خواهد نمود و پس از آن دانشجو می­تواند جهت ادامه تحصیل در کره جنوبی سفر نماید.

هزینه زندگی و تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

شهریه های تحصیلی در دانشگاه های مختلف دندانپزشکی در کره جنوبی با یکدیگر متفاوت است. اما بطور متوسط هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور 6000$ الی 8000$ (دلار آمریکا) در سال می ­باشد. همچنین هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور کره جنوبی نیز با یکدیگر متفاوت است و دانشجویان بطور متوسط هزینه ای معادل 700$ الی 900$ (دلار آمریکا) در ماه بابت هزینه های زندگی در این کشور پرداخت می­نمایند. این هزینه شامل خوابگاه، حمل و نقل، خورد و خوراک دانشجویان می ­باشد.

ناگفته نماند دانشجویان در دانشگاه های این کشور امکان دسترسی به بورسیه های تحصیلی کره جنوبی را دارند. این بورسیه های بطورمتوسط هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را 15% تا 50% کاهش خواهد داد. دانشجویان در این کشور اجازه انجام کارهای دانشجویی را بمدت 20 ساعت را هفته خواهند داشت و کسب مهارت زبان کره ای علاوه بر اینکه به تحصیل دانشجویان تأثیر فراوانی دارد، در یافتن شغل نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت. هزینه دوره های آموزش زبان کره ای در این کشور 1500$ (دلار آمریکا) در ماه تخمین زده شده است.

دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در کره جنوبی

کره جنوبی دارای بیش از 200 مرکز تحصیلات عالی می­باشد که از این میان 22 مرکز آموزشی در این کشور مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان ایران است. یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی این کشور که دارای رتبه 31 درمیان دانشگاه های جهان و رتبه 8 در قاره­ی آسیا است دانشگاه سئول است. علاوه بر دانشگاه سئول که از امکانات و تجهیزات دندانپزشکی بسیار مناسبی برخوردار است دانشگاه های دندانپزشکی دیگری نیز در این کشور وجود دارد که ما به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود.

  • دانشگاه دندانپزشکی یانگ هی
  • دندانپزشکی سوگانگ
  • دندانپزشکی آجو
  • دانشگاه چونام
  • دانشگاه یولسان
  • ینگنام

دانشجویان عزیز قبل از هرگونه اقدام در زمینه پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی از مشاوره های مفید کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند شوید. ناگفته نماند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش نیز طرفداران زیادی دارد.

سوالات متداول در باب تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب دندانپزشکی در کره جنوبی می باشیم:

  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی چیست؟ شهریه های تحصیلی در دانشگاه های مختلف دندانپزشکی در کره جنوبی با یکدیگر متفاوت است. اما بطور متوسط هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کشور 6000$ الی 8000$ (دلار آمریکا) در سال می ­باشد. همچنین هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور کره جنوبی نیز با یکدیگر متفاوت است و دانشجویان بطور متوسط هزینه ای معادل 700$ الی 900$ (دلار آمریکا) در ماه بابت هزینه های زندگی در این کشور پرداخت می­نمایند. این هزینه شامل خوابگاه، حمل و نقل، خورد و خوراک دانشجویان می ­باشد.
  • شرایط پذیرش دندانپزشکی در کره جنوبی چیست؟ پذیرش در دانشگاه های مختلف دندانپزشکی در کره جنوبی ممکن است متفاوت باشد. اما شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور بدین گونه است که دانشجویان ابتدا در خواست پذیرش خود را بصورت اینترنتی و یا از طریق پست به یکی از این دانشگاه ها ارسال می­ نمایند. در صورتیکه دانشگاه مورد نظر با درخواست دانشجو موافقت نمود، باید در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت نمایید و در صورت کسب نمره خد نصاب دانشجو باید مدارکی از جمله پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی به همراه ترجمه آنها، مدرک زبان انگلیسی آیلتس و مدرکی که تمکن مالی دانشجو را ثابت می نماید به سفارت کره جنوبی در کشور مبدأ ارائه نماید. سفارت کره جنوبی به دانشجویان ویزای تحصیلی نوع D را صادر خواهد نمود و پس از آن دانشجو می­تواند جهت ادامه تحصیل در کره جنوبی سفر نماید.
4.9/5 - (10 امتیاز)

30 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

  1. yasna گفت:

    سلام وقت بخیر من میخواستم بدونم اگه مدرک دندان پزشکی رو ایران بگیریم اصلا امکان این وجود داره ک بتونیم تو کره کلینیک بزنیم یا اصلا غیر ممکنه واسه یه ایرانی؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه اما اونجا به راحتی اجازه کلینیک زدن رو به صورت مستقل نمی دن. پزشکان خودشون هم باید توی بیمارستان ها کار کنند.
      شما باید مدرکتون رو معادل سازی هم بکنید

  2. RM گفت:

    سلام میتونم به عنوان یک دندانپزشک به کره ی جنوبی مهاجرت کنم و ادامه کارم را در انجا بگذرانم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که مدرکتون رو در کره جنوبی معادل سازی کنید، می تونید کار رو شروع کنید

      1. RM گفت:

        ببخشید معادلسازی چه مدت طول میکشه میشه یه توضیحی بدید

        1. امیر جلالی گفت:

          معادلسازی بستگی به شرایط شما داره، می تونه حداقلش 1 سال باشه که شما یک سری دروس رو دوباره باید بخونید و امتحان بدید و اگر قبول شدید، مدرکتون رو تایید می کنند که بتونید کار کنید

  3. محمدی گفت:

    خب میتونم به عنوان یک دندانپزشک در انجا کار کنم بعد گرفتن مدرکم درایران

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با مدرک دریافتی از ایران، نمی شه مستقیم در کره جنوبی کار کرد.
      باید مدرک تحصیلی خودتون رو معادلسازی کنید

  4. Parween گفت:

    سلام
    من سوالی داشتم که آیابرای ورود به دانشگاه کدام امتحان ورودی داره اگه داره در مورد چیست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همه کشورهای پیشرفته جهان برای پذیرش دانشجوهای رشته های پزشکی و دندانپزشکی آزمون ورودی دارند. شرح دقیق آزمون ها توی سایت مرتبط با دانشگاه ذکر شده

  5. Kh گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    این بورسیه ای که گفتین حتما باید در کشور کره باشیم مثلا دانشگاهمون رو قبول بشیم و در اونجا در حال تحصیل باشیم بعد برای بورسیه درخواست بدیم؟
    و این که رشته ی پزشکی و دندونپزشکی شانس قبولی برای ما ایرانیا هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه تحصیلی کره جنوبی به دانشجویان دانشگاه های این کشور ارائه میشه و دریافت این بورسیه بستگی به رزومه دانشجوها داره ولی نمیشه اون رو قطعی دونست

  6. یلدا گفت:

    سلام.
    میخواستم بدونم اگه برای این رشته توی ایران کنکور بدیم لازمه که دوباره در کشور کره توی کنکور شرکت کنیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه های کره جنوبی آزمون ورودی دارند و باید شرکت کنید

  7. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید برا تحصیل دندون پزشکی ار کره جنوبی باید معدل دیپلم از چند به بالا باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هرچی معدل شما بالاتر باشه، شانس بیشتری خواهید داشت

    2. Arman گفت:

      سلام خسته نباشید
      ببخشید خواستم بدونم کشور کره جنوبی برای پزشکی یا دندون یا … با رزومه عالی بورسیه داره یا نه (حتی اگر احتمال کمی هم داره ممنون میشم بگین )

      و اینکه با هزینه خودمون میشه رفت دانشگاه تحصیل کرد یا نه اگر میشه رفت هزینش چقدر میشه ؟

      ممنون میشم پاسخ بدید 🙏🏼

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله میشه ولی شانسش خیلی خیلی کم هست به ویژه در مقطع پزشکی. در دوره تخصص شانس بیشتره
        مبلغ تحصیل از 8000$ دلار در سال شروع می شه (صرفا برای تحصیل)

  8. negar گفت:

    من رشته دبیرستانم تربیت بدنی بوده اما برای کنکور دارم میخونم برای دندان پزشکی امکان مهاجرت هست یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید ولی باید در آزمون های ورودی شرکت کنید

  9. محمد گفت:

    سلام من کلاس یازدهم هستم به خاطر اینکه مدارس مجازی بوده طی این دوسال (دهم یازدهم) نتونستم معدل خوبی کسب کنم ایا میتونم برای رشته دندانپزشکی.برای کره جنوبی اقدام کنم ؟؟ با هزینه خودم کمترین نمره ای که دارم ۱۲هست
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید ولی باید آزمون ورودی رو شرکت کنید

      1. محمدی گفت:

        سلام وقتتون بخیر یک سوال داشتم درامد یک دندانپزشک ایرانی بیشتر هست یا یک کره ای ؟
        اگر کسی مدرک دندانپزشکی رو ایران گرفته باشه میتونه بره کره و کلینیک بزنه و فقط تا گرفتن مدرک در ایران باشه ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیر اونجا کلینیک زدن به همین سادگی ها نیست که شما بتونید کلینیک بزنید. اکثر پزشک ها موظف هستند برای بیمارستان های دولتی کار کنند.
          سطح درآمد هم قطعا به تخصص شما و تجربه وابسته هست نه ملیت
          اگر مدرک رو از ایران بگیرید، باید در کره معادلسازیش کنید

  10. پرنیان گفت:

    سلام، درباره مهاجرت دندانپزشکان هم اطلاع دارید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای این که بتونید به عنوان دندانپزشک وارد کره جنوبی بشید، باید مدرک خودتون رو معادلسازی کنید

  11. Mah گفت:

    سلام روزتون بخیر من میخواستم بدونم آزمون ورودی پزشکی در کره جنوبی دقیقا از چه چیزهایی آزمون گرفته میشه یعنی باید مثل کنکور در ایران باید اونجا هم اینجوری آزمون بدیم منظورم اینکه از درسایی مثل فیزیک و زیست و ریاضی باید آزمون داد؟ بجز مدارک ایلتس و نمره دیپلم بالای 19 .و اینکه مدرک تمکن مالی باید از 6ماه قبل در حساب باشه ؟ و میخواستم بدونم میشه برای بورسGKS یا همون بورس دولتی کره درخواست داد؟ ایا امکانش هست بورس دولتی کره رو گرفت برای لیسانس پزشکی ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  12. دوست گفت:

    سلام ببخشید من دوتا سوال درباره تحصیل در کره داشتم
    اول این که آیا دانشگاه فعلی تحصیل ما تاثیری در پذیرش داره؟!
    و دوم اینکه کار دانشجویی بیشتر از ۲۰ ساعت نمیشه؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه میتونه تاثیرگذار باشه در اخذ پذیرش اما نه اونقدری که کارنامه علمی و پژوهشی شما تاثیرگذاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *