ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

کلمبیا از وجود دانشگاه هایی بهره می برد که در لیست 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا از زمینه های تحصیلی بسیار مهمی است که در این کشور به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی امکان پذیر است. چرا که سطح علمی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور وجود دارد که این امکان را برای دانشجویان فراهم می سازد تا تحصیلات خود را در رشته هایی نظیر پزشکی و دندانپزشکی به صورت تخصصی و همراه با پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات آموزشی ادامه دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر است اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در اختیار متقاضیان مهاجرت به کلمبیا قرار دهد تا بتوانند ضمن بررسی و ارزیابی شرایط فعلی خود، مناسب ترین گزینه مهاجرتی را انتخاب نمایند.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا

دانشجویان خارجی جهت مهاجرت به کلمبیا از طریق تحصیل در موسسات آموزشی این کشور، نیازمند مجوز ورود به این کشور هستند که از آن تحت عنوان ویزای تحصیلی کلمبیا یاد می شود. اخذ این نوع ویزا مستلزم ارائه اسناد و مدارکی است که می بایست از سوی دانشجوی متقاضی تهیه و تسلیم گردد. شرح این مدارک به قرار زیر خواهد بود:

  • دانشجوی متقاضی می بایست فرم درخواست ویزا را کامل و با دقت تکمیل نموده و اصل آن را همراه با دو نسخه کپی ارائه دهد.
  • فرد بایستی پاسپورت با حداقل اعتبار 3 ماهه داشته باشد و اصل آن را همراه با یکسری کپی از کلیه صفحات پاسپورت ارائه نماید.
  • دانشجوی متقاضی می بایست اصل نامه ای که مربوط به پذیرش او در دانشگاه مورد نظر در کلمبیا می باشد را به همراه یک نسخه کپی تسلیم نماید.
  • تعداد 3 قطعه عکس به صورت پاسپورتی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا در 2022

امکان ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی نظیر تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا در مطلوب ترین حالت برای دانشجویان در سال 2022 فراهم است. برنامه 5 ساله تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا شامل 2 سال (4 ترم) آموزش در قالب آزمایشگاه بالینی و کارآزمایی و 3 سال (6 ترم) به صورت نظارت بالینی شامل شرکت در سخنرانی ها، سمینارها و غیره می گردد. پروتز دندان و تشخیص بیماری های مرتبط با دهان و دندان از جمله دوره هایی است که به صورت تخصصی برای دانشجویان تدریس می گردد.

دانشگاه‌ های معتبر جهت تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

در مجموع 21 دانشکده جهت تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا مشغول فعالیت هستند که از میان آنها، 16 دانشکده به صورت خصوصی و 5 دانشکده به صورت دولتی در حال ارائه خدمات آموزشی و تدریس به دانشجویان هستند. در این بخش از مقاله به ذکر اسامی برخی از دانشگاه های کلمبیا و شرح مختصری از آنها می پردازیم که به صورت ذیل می باشد:

  • دانشگاه ICESI
  • آندس University of the Andes
  • دانشگاه ملی کلمبیا National University of Colombia
  • جاوریانا مقدس Pontifical Javeriana University
  • آنتیکویا University of Antioquia

دانشگاه‌ های معتبر جهت تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

دانشگاه Los Andes در کلمبیا

آندس در شهر بوگوتا قرار گرفته است و سال تاسیس آن به 1949 میلادی باز می گردد. این دانشگاه جزو دانشگاه های خصوصی محسوب می گردد که تاکنون بین 10000 الی 15000 دانشجو را مورد پذیرش تحصیلی قرار داده است. مزایایی نظیر وام های دانشجویی، امکانات ورزشی، استفاده از خوابگاه دانشجویی و بهره مندی از کتابخانه مجهز در خصوص تحصیل در این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار دارد. این دانشگاه متشکل از 9 دانشکده مختلف است که ارائه دهنده انواع و اقسام رشته های تحصیلی می باشند.

در این دانشگاه تحصیل در رشته های علوم انسانی، پزشکی و هنری صرفا تا مقطع کارشناسی در دسترس دانشجویان قرار دارد. علاقمندان به رشته های علم و تکنولوژی، مهندسی، اقتصاد و تجارت امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری را دارند. رشته های فرهنگ و زبان نیز تنها تا مقطع کارشناسی ارشد ارائه می گردد.

دانشگاه ICESI از بهترین دانشگاه های کلمبیا

این دانشگاه که قدمت آن به سال 1979 میلادی بر می گردد، جزو برترین دانشگاه های کلمبیا به شمار می رود. تجهیزات آموزشی پیشرفته ای در این دانشگاه وجود دارد که سطوح آموزشی و تحصیلی را برای دانشجویان آسان می نماید. این دانشگاه بسیار بزرگ و جامع است، به طوری که طیف گسترده و وسیعی از رشته ها و گرایش های تحصیلی در مقاطع مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آن ارائه می گردد. دانشکده های این دانشگاه ارائه دهنده رشته هایی نظیر مدیریت بازرگانی، علوم و تکنولوژی، پزشکی و سلامت، اقتصاد و غیره می باشند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

چنانچه قصد تحصیل در موسسات آموزش عالی دولتی را داشته باشید، ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی تقریبا 970$ (دلار آمریکا) به ازای هر ترم می باشید. این هزینه در موسسات آموزش عالی خصوصی بین 1000$ الی 5000$ (دلار آمریکا) خواهد بود. دانشجویان مشغول تحصیل در کلمبیا، جهت تامین هزینه های یک زندگی دانشجویی بایستی به صورت ماهیانه مبلغ 500$ الی 1000$ (دلار آمریکا) مد نظر داشته باشند که البته با توجه به سبک زندگی دانشجویان می تواند افزایش یا کاهش یابد.

ویزای تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

قطعا می دانید که جهت تحصیل در کلمبیا نیاز به اخذ ویزای تحصیلی کلمبیا است. ویزاهای این کشور انواع مختلفی دارند که ویزای تحصیلی نوع TE برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است. اعتبار اولیه این ویزا حداکثر به صورت موقتی و به صورت یک ساله می باشد. هر سال تحصیلی در کلمبیا شامل دو ترم بوده که ترم اول در بازه زمانی فوریه الی ژوئن و ترم دوم در بازه زمانی جولای الی نوامبر برای دانشجویان برگزار می گردد. چنانچه تمایل دارید از اطلاعات بیشتری نظیر چگونگی تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا، نحوه اخذ ویزای تحصیلی و حتی دیگر روش های مهاجرت به کلمبیا و سایر کشورهای خارجی آگاهی یابید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *