ویزای تحصیلی

تحصیل دندان پزشکی در امارات

تحصیل دندان پزشکی در امارات

امارات متحدۀ عربی یک استراتژی بین المللی بسیار موثر را دنبال می کند و یکی از مهمترین مراکز آموزشی فراملی در جهان است. این امر به ویژه در زمینه تحصیل دندان پزشکی در امارات و رتبه بندی بالای این کشور در سال 2021 از منظر استانداردهای تحصیلی قابل توجه و مورد نظر است. این مقاله را موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در این کشور نگارش نموده اند.

شرایط تحصیل دندان پزشکی در امارات در 2021

دولت امارات متحده عربی با در نظر گرفتن آموزش و پرورش به عنوان یک اولویت مهم برای دوره زمانی حاضر به منظور افزایش رشد اقتصادی فارغ از بخش هیدروکربنی و ایجاد یک اقتصاد مبتنی بر دانش در حال طی کردن مسیر رقابت است. یکی از این مسیرهای رقابتی متعلق به بخش پزشکی و دندانپزشکی است و تحصیل دندان پزشکی در امارات نیز در همین راستا از اهمیت بسیار والایی برخوردار است و بهای بسیار زیادی بدان داده می شود.

اهمیت آموزش در این کشور تا آن جاست که شیخ زاید بن سلطان الهیهان، نخستین رئیس جمهور امارات متحده عربی، آموزش را به عنوان عنصر کلیدی مدرنیزاسیون اقتصادی به شمار آورد و خاطر نشان کرد که بزرگترین استفاده اینکه می تواند از ثروت صورت گیرد، سرمایه گذاری در ایجاد نسلی از افراد تحصیل کرده و آموزش دیده است. وی همچنین تصریح کرد رفاه و موفقیت مردم با استاندارد آموزش و پرورش آنها اندازه گیری می شود. از همین رو است که تمام دانشکده های دندانپزشکی امارات در 2021 از استانداردهای بالای بین المللی برای آموزش دانشجویان بین المللی برخوردار هستند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندان پزشکی در امارات

مدارک زیر مدارکی هستند که برای درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل دندان پزشکی در امارات بدانها نیاز دارید. از جمله مدارک لازم عبارتند از:

  • فرم پذیرش از سوی دانشگاه
  • کپی پاسپورت
  • عکس پرسنلی (12 نسخه)
  • نامه درخواست پذیرش از دانشگاه امارات متحده عربی که برای شما صادر شده است
  • اظهارات بانکی نشان دهنده تأیید بودجه برای هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در امارات
  • کپی هزینه ویزا و پرداخت هزینه تحصیل
  • قرارداد اجاره یا اثبات اقامت دانشجویی
  • مدرک کارشناسی در صورت درخواست برای گذران دوره کارشناسی ارشد

اگر شما یک دانشجوی بین المللی در امارات متحده عربی هستید، باید یک مدرک مبنی بر بررسی پزشکی داشته باشید. در حقیقت متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی امارات باید پس از ورود به مرکز پزشکی امارات متحده عربی یک آزمایش پزشکی انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندان پزشکی در امارات

هزینه درخواست ویزای دانشجویی امارات

هزینه درخواست ویزا به منظور تحصیل دندان پزشکی در امارات توسط اداره خدمات دولتی امارات متحده عربی تعیین شده است، اما دانشگاه یا مؤسسه ای که برای شما درخواست کرده نیز هزینه خدمات اضافی را ممکن است طلب کند. صدور ویزای دانشجویی در امارات هزینه ای بالغ بر AED3000 (درهم امارات) یعنی معادل حدودا 820$ (دلار آمریکا) دارد. البته این مبلغ فارغ از بیمه درمانی می باشد و هزینه بیمه درمانی را نیز باید اضافه نمایید.

زمان اخذ ویزای دانشجویی امارات

اخذ ویزای دانشجویی امارات می تواند چند هفته طول بکشد، بنابراین از قبل و به محض اخذ پذیرش برای تحصیل دندان پزشکی در امارات آماده اقدام برای دریافت ویزا باشید. معمولا بین 2 تا 5 هفته فرآیند شروع تحصیلی دانشجویان بین المللی طول می کشد. البته صدور ویزای فوری گزینه ای مناسب است که با پرداخت هزینه اضافی صورت می پذیرد پردازش صدور این نوع ویزا یک تا سه هفته طول می کشد.

توجه داشته باشید که ویزای اقامت دانشجویی در امارات متحده عربی، در صورتی که دانشجوی خارجی زمانی معادل 6 ماه خارج از این کشور باشد، نامعتبر خواهد شد مگر اینکه دلیل کافی مانند فوریت های پزشکی یا مسائل خانوادگی داشته باشد. چنانچه بر قصد خود در زمینه تحصیل دندان پزشکی در کشورهای خارجی مطمئن هستید و در جستجوی اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید می توانید از کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *