ویزای تحصیلی

مقطع دکتری حقوق در سوئد

مقطع دکتری حقوق در سوئد

کیفیت آموزش فوق‌‌ العاده دانشگاه‌ های کشور سوئد همواره یکی از مسائل مثال زدنی درباره این کشور پیشرفته و ثروتمند بوده است. مقطع دکتری حقوق در سوئد با توجه به برنامه‌ های آموزشی هدفمند برای دانشجویان، آینده مطمئن شغلی و رسیدن به درآمد ایده‌ آل را تضمین میکند. امکان تحصیل در این مقطع، با وجود شرایطی، برای ایرانیان نیز امکان پذیر است. دانشگاه های این کشور با سابقه طولانی در زمینه موفقیت های علمی و فارغ التحصیلان مستعد اعتبار بسیاری در سطح جهانی برای خود جمع کردند.

کشور سوئد دارای دانشگاه های باکیفیت زیادی می باشد. اما از برترین ها می‌ توان به دانشگاه استکهلم، اوپسالا و لوند اشاره کرد. تحصیلی پزشکی و مهندسی در دانشگاه های کشور سوئد به متقاضیان با بالاترین سطح استانداردهای اروپایی ارائه خواهد شد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی شما همراهان گرامی تهیه و تنظیم شده است.

شرایط تحصیل دکتری حقوق در سوئد در 2023

هر سال بیش از 10% دانشجویانی که در 50 دانشگاه‌ برتر و معتبر کشور سوئد ثبت نام می‌ کنند از مهاجران بین المللی هستند. تحصیل دکترا در کشور سوئد می تواند آینده شغلی و پیشرفت های علمی فراوانی برای دانشجویان این کشور به ارمغان داشته باشد. ارائه مدرک زبان آیلتس نمره 7 و بالاتر برای تحصیل آکادمیک در مقطع دکتری حقوق در کشور سوئد از ملزومات اولیه است. ارائه توصیه نامه معتبر از اساتید سابق و ارائه انگیزه نامه سطح بالا در کنار رزومه تحصیلی فوق العاده در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌ تواند برگ برنده شما نسبت به سایر متقاضیان باشد.

در سال 2023 دانشجویان مستعد که دارای رزومه تحصیلی خوب هستند، بعد از اتمام دوره تحصیل می‌ توانند در هیئت علمی دانشگاه مشغول به کار شوند. دستمزد یک وکیل که مدرک دکتری حقوق دارد در کشور سوئد حداقل 3 برابر بیشتر از میزان هزینه‌ های ماهانه زندگی می‌ باشد. این موضوع بیانگر رفاه اجتماعی، درآمدهای مطلوب و فرصت های مناسب پیشرفت افراد به خصوص قشر تحصیل کرده در سوئد است.

هزینه زندگی و مقطع دکتری حقوق در سوئد

یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در کشور سوئد این است که تمام دانشجویان بین المللی مقطع دکتری حقوق یا سایر رشته‌ ها بدون در نظر گرفتن ملیت در سوئد هزینه تحصیل پرداخت نمی کنند. پرداخت هزینه های جانبی تحصیل مانند تهیه کتب درسی و تهیه خوراک یا اجاره آپارتمان برای اقامت به عهده دانشجویان خواهد بود. تحصیل دکتری حقوق در سوئد برای دانشجویان این مقطع کمک هزینه های تحصیلی زیادی از موسسات دولتی سوئد برای رسیدن به اهداف مختلف علمی در برخواهد داشت. زندگی در سوئد برای دانشجویان مقطع دکترا می‌تواند وابسته به سبک زندگی آن ها بین ماهانه 850$ تا 1200$ (دلار آمریکا) هزینه داشته باشد.

هزینه زندگی و مقطع دکتری حقوق در سوئد

برترین دانشگاه سوئد برای تحصیل مقطع دکتری

کشور سوئد دانشگاه ‌های بسیاری دارد که اکثر رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف را ارائه می دهند. اما در لیست زیر چند مورد از برترین دانشگاه‌ های این کشور در مقطع دکترا حقوق، مهندسی و پزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد:

نام دانشگاهسال تاسیستوضیحات
سلطنتی فناوری Kungliga Tekniska högskolan1827این دانشگاه بیشترین دانشجوی خارجی را در بین تمام دانشگاه‌ های کشور سوئد دارد.
دانشگاه اوپسالا Uppsala University1477قدیمی ترین دانشگاه کشور سوئد که سال‌ هاست در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.
گوتنبرگ University of Gothenburg1891یکی از بزرگ ترین دانشگاه های که تمام رشته‌ های علوم تجربی و علوم انسانی، حقوق و اقتصاد در این دانشگاه ارائه می شوند.
صنعتی چالمرز Chalmers University of Technology1829تاسیس شده در جنوب غربی سوئد و بندر یوتبوری است که تمام رشته‌ ها در مقطع فوق لیسانس و دکترا در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
دانشگاه استکهلم Stockholm University1878این دانشگاه در پایتخت سوئد واقع شده است و بیش از 70 دانشکده در تمام رشته‌های تحصیلی از جمله دکترا حقوق در زیر مجموعه خود دارد و دانشگاه استکهلم از سال 2000 مهم ترین و معتبر ترین دانشگاه کشور سوئد می باشد.

مدارک لازم برای تحصیل دکتری حقوق در سوئد

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد در مقطع دکتری حقوق مدارک متعددی مورد نیاز است. هرچند این مسئله در هر کدام از دانشگاه ها از جمله دانشگاه استکهلم، دانشگاه اوپسالا و غیره ممکن است کمی متفاوت باشد. اما در مجموع کلی ترین مدارک به منظور اخذ پذیرش از مقطع دکتری حقوق را می توان به شرح ذیل دانست:

  • CV به زبان انگلیسی یا سوئدی که باید شامل تمامی موفقیت های قبلی تحصیلی، کاری و غیره متقاضی تحصیل در سوئد باشد
  • مدرک زبان که معمولا در مقطع دکتری حقوق در اکثر دانشگاه های سوئد آیلتس 7.5 به بالا است
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • سابقه نگارش کتاب مرتبط با رشته تحصیلی
  • شرکت و کسب مقام در مسابقات حقوقی بین المللی مثل موت کورت
  • عضویت در کانون وکلای دادگستری ایران
  • داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد
  • داشتن مدرک زبان سوئدی نقطه قوت به حساب می آید اما معمولا ضروری نیست
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی application fee که در هر کدام از دانشگاه های سوئد متفاوت است و معمولا بین 100€ تا 250€ (یورو) می باشد و غیر قابل بازگشت است حتی اگر با درخواست پذیرش دانشجو موافقت بشود یا نشود

البته برای کار به عنوان وکیل در سوئد، فرد باید مدرک کارشناسی خود را در یکی از دانشگاه های این کشور اخذ نموده باشد و به زبان سوئدی تسلط کامل داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به سوئد با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص مقطع دکتری حقوق در سوئد

متقاضیان مقطع دکتری در رشته حقوق با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • الزام تحصیل در مقطع دکتری حقوق در سوئد چیست؟ حداقل آیلتس 7، ارائه توصیه نامه از استاد، انگیزه نامه و مدارک تحصیلی پیشین از مدارک مورد نیاز است.
  • برترین دانشگاه های سوئد برای مقطع دکتری کدام اند؟ دانشگاه سلطنتی فناوری، دانشگاه اوپسالا، دانشگاه گوتنبرگ، دانشگاه صنعتی چالمرز و دانشگاه استکهلم.
  • مزیت مقطع دکتری حقوق در سوئد جیست؟ مقطع دکتری در کشور سوئد بدون در نظر گرفتن ملیت دانشجویان به صورت رایگان می باشد ولی هزینه های جانبی به عهده دانشجو خواهد بود.
  • میانگین هزینه زندگی در سوئد چقدر است؟ بسته به سبک زندگی افراد میانگین هزینه های زندگی متغیر است. این میزان 600€ الی 900€ (یورو) در ماه است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *