ویزای تحصیلی

تحصیل دکترای حقوق در فرانسه

تحصیل دکترای حقوق در فرانسه

یکی از مهره های اصلی بازی سیاسی و اقتصادی اروپا کشور فرانسه می باشد که به عبارتی مرز شبه جزیره ایبری و اروپا محسوب می‌شود. کشور فرانسه در زمینه علم حقوق تاریخچه خوبی دارد و تحصیل دکترای حقوق در فرانسه به دلیل امکانات آموزشی و هزینه های تحصیل کم طرفداران زیادی دارد. رشته حقوق در فرانسه به صورت دانشکده مستقل می باشد و زیر مجموعه دانشگاه های این کشور ارائه می شود.

کشور فرانسه با بهره‌گیری از اساتید مجرب حقوق یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل این رشته می‌باشد. اکثر قوانین فرانسه که در دانشگاه‌ های حقوق این کشور تدریس می شود بر پایه قوانین اتحادیه اروپا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دکترای حقوق در فرانسه با این مقاله از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید. سوالاتی که ما در همین مقاله در پی پاسخ به آن هستیم عبارتند از:

  • چرا اصولا برای ادامه تحصیل باید فرانسه را انتخاب کرد؟
  • شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل دکترای حقوق در فرانسه چیست؟
  • تحصیل دکترا حقوق در فرانسه چقدر هزینه دارد و آیا بورس به دانشجوی خارجی تعلق می گیرد؟

شرایط تحصیل دکترای در فرانسه در 2023

فرانسه به خاطر دانشگاه های نخبه پرور و سیستم آموزش عالی برتر در جهان زبانزد عام و خاص است. جای تعجب هم نیست اگر بشنوید که فرانسه چهارمین رتبه جهانی را از لحاظ تعداد برندگان جایزه نوبل و دومین شهر دانشجویی (پاریس) را در بین شهرهای جهان به خود اختصاص می دهد. دلیل اصلی جذب بیشترین تعداد دانشجویان خارجی برای تحصیل در سیستم آموزش عالی فرانسه بیشتر به واسطه موسسات و مدارک معتبر، هزینه های مقرون به صرفه و فرصت های تحقیقاتی PhD برتر در کشور فرانسه است. در جدول زیر می توان با جزئیات کلیدی تحصیل دکترای در فرانسه در سال 2023 آشنا شد:

آیتمشرح
طول دوره تحصیلی دکترای سه سال
تعداد واحدهای درسی120 ECTS
مدرک زبان انگلیسی لازمهنمره 7 از آزمون IELTS
میانگین شهریه سالانه (دانشگاه های دولتی)€391 (یورو)
بهترین دانشگاهدانشگاه PSL پاریس
فرصت بورسیه تحصیلیوجود دارد

دریافت پذیرش تحصیل دکترای حقوق در فرانسه

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه در مرحله اول باید به دانشگاه مورد نظر درخواست خود را جهت پذیرش و ارائه دهید. برای دانشجویان کشورهای حوزه اتحادیه اروپا که شهروند این کشورها می باشند فرایند درخواست به صورت تکمیل مدارک و ثبت درخواست در دانشگاه‌های فرانسه می باشد. برای دانشجویانی که قصد تحصیل دکترای حقوق در فرانسه را دارند ارائه مدارک مربوط به وجود یک اقامتگاه یا خوابگاه نیز لازم است.

سطح زبان برای تحصیل دکتری در فرانسه

ارائه مدارک تحصیلی دیپلم دبیرستان، مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات و ترجمه رسمی به زبان فرانسوی و انگلیسی از الزامات است. تحصیل در دانشگاه های فرانسه به دلیل حضور دانشجویان بین‌ المللی فراوان آموختن تنوع فرهنگ ها و برخورداری از اعتبار و ارزش مدرک بین‌ المللی را در بردارد. مدارک لازم برای تسلط به زبان انگلیسی (آیلتس نمره 7 یا بالاتر) یا زبان فرانسوی متقاضیان باید طبق آزمون های بین المللی معتبر ارائه شود.

اگر کسی تسلط به زبان فرانسه نداشته باشد نه امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور را دارد نه می تواند پس از فارغ التحصیلی شغلی در فرانسه پیدا کند. به همین دلیل افرادی که مدرک زبان فرانسوی ندارند بهتر است ابتدائا یک سال در کالج زبان های آموزش زبان فرانسوی تحصیل کنند که شهریه سالانه آنها 2000€ تا 6000€ (یورو) می باشد. در مقطع دکترا دانشجویانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می شوند می توانند با ویزای همراه خانواده خود را نیز به فرانسه بیاورند.

دریافت پذیرش تحصیل دکترای حقوق در فرانسه

هزینه تحصیل حقوق و زندگی در کشور فرانسه

تحصیل دکترای حقوق در دانشگاه های دولتی فرانسه حتی برای دانشجویان بین‌المللی رایگان می باشد. اما هزینه های جانبی تحصیل و زندگی به عهده دانشجویان است. تنها هزینه ای که دانشجویان برای تحصیل باید به دانشگاه پرداخت کنند برای خدمات بیمه و سلف سرویس می باشد که در مقطع دکترای حقوق مبلغ 399€ (یورو) به صورت سالیانه است. لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه در رشته حقوق و در مقطع دکترا می تواند برای دانشجویان بین 1500€ (یورو) به صورت سالیانه تا 8000€ (یورو) هزینه داشته باشد.

هزینه‌ زندگی در فرانسه شامل هزینه های اجاره مسکن، تهیه غذا، هزینه حمل و نقل و تهیه پوشاک می‌باشد که با نظر به سبک زندگی افراد در شهرهای مختلف متغیر است. گران ترین شهر فرانسه برای زندگی شهر پاریس می باشد که زندگی دانشجویی در این شهر ماهانه 1050€ تا 1200€ (یورو) خرج برمی دارد. دانشجویان می توانند با زندگی در حاشیه شهر یا شهرهای کوچک فرانسه مانند “بوردو” یا “تولوز” هزینه زندگی را برای خود تا ماهانه 600€ (یورو) پایین بیاورند.

شرایط بورس تحصیلی مقطع دکترای در فرانسه

نباید از این نکته غافل شد که فرصت های بورسیه تحصیلی فراوانی در اختیار متقاضیان تحصیل دکترای حقوق در فرانسه قرار دارد. همه ساله، وزارت خارجه فرانسه بورسیه های مختلفی را به دانشجویان خارجی اختصاص می دهد. هدف از این بورس ها نیز جذب مغزهای برتر خارجی به این کشور اروپایی است. اما بورسیه های در دسترس دکترای فرانسه برای سال 2023 عبارتند از:

عنوان بورس تحصیلیشرایط اعطاءمبلغ بورس به یورو
برنامه برتر بورسیه ایفلویژه دانشجویان علوم پایه،اقتصاد، مدیریت، حقوق و علوم سیاسی€1400 (یورو) در ماه
بورسیه تحصیلی CROUSویژه دانشجویان دکترای خارجی جهت پوشش اجاره خانه و هزینه های زندگی€750 (یورو) در ماه
Conventions industrielles de Formation par la Recherche

یا CIFRE

داشتن قرارداد کاری فول تایم3 ساله که منجر به تحقیق PhD برای یک شرکت فرانسوی و آزمایشگاه دولتی گردد.€23484 (یورو) در سال
برنامه هایی مانند CNRS یا IRD و یا IFREMER و یا اراسموس موندوساعطایی به کلیه دانشجویان خارجی€1000 (یورو) تا مبالغ بیشتر در ماه

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به فرانسه یا ویزای تحصیلی فرانسه با وکلای مجرب و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دکتری حقوق در فرانسه

افرادی که تمایل به تحصیل دکتری حقوق در فرانسه دارند با پرسش های زیر روبرو می شوند:

  • تحصیل دکتری حقوق در فرانسه چقدر طول می کشد؟ طول دوره تحصیلی 3 سال است که افراد باید 120 واحد درسی سپری کنند.
  • مدرک زبان برای تحصیل دکتری در فرانسه چیست؟ مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 یا دانش زبان فرانسوی.
  • هزینه تحصیل دکتری حقوق در فرانسه چقدر است؟ بهترین دانشگاه این کشور PSL در شهر پاریس می باشد و میزان شهریه به مقدار 391€ (یورو) می باشد.
  • دانشگاه های برتر فرانسه برای تحصیل حقوق چیست؟ دانشگاه پانتئون پاریس، دانشگاه پانتئون آسا و دانشگاه ژان مولن لیون.
  • هزینه تحصیل دکتری حقوق در دانشگاه های خصوصی فرانسه چقدر است؟ هزینه ها در دانشگاه های خصوصی به میزان 2000€ الی 6000€ (یورو) است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *