ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در فنلاند

مقطع دکتری در فنلاند

برنامه های مقطع دکتری در فنلاند در سال 2023 از سوی وبسایت رسمی موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های این کشور با شرایط مورد نیاز اعلام می شود. اگر شما به دنبال این هستید که تحصیلات مقطع دکترای خود را در کشوری پیشرفته رقم بزنید بلاشک تحصیل در فنلاند را می توان از بهترین گزینه های اروپایی دانست.

البته میل به تحصیل در این کشور و در مقاطع دانشگاهی تا قبل از سال 2017 بیشتر بود تا اینکه در سپتامبر 2017 تحصیل در این کشور برای اتباع خارجی دیگر رایگان نیست. اما از آنجایی که امکان تحصیل رایگان در مقطع دکتری در این کشور همچنان با دریافت بورس وجود دارد می توان برای ورود به این کشور با شرایط متفاوتی که هر دانشگاه برای پذیرش نیازمند هست اقدام نمود. این کشور با توجه به اینکه در میان کشورهای اسکاندیناوی قرار می گیرد طبیعتا علاقه مندان خاص خود را داراست، شما می توانید در سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در مورد مقطع دکتری به مطالعه بپردازید.

  • هزینه تحصیل دانشجویان دکتری در فنلاند چقدر است؟
  • آیا تحصیل دکتری در فنلاند رایگان است؟
  • شرایط اخذ پذیرش تحصیلی دکتری در فنلاند چیست؟
  • دکتری در فنلاند چند سال طول می کشد؟
  • َشرایط دریافت ویزای تحصیلی فنلاند چیست؟
  • کار در فنلاند چگونه است؟

اینفوگرافیک دکتری در فنلاند

مزایا و معایب تحصیل مقطع دکتری در فنلاند

تحصیل مقطع دکتری در فنلاند نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی، دارای مزایا و معایب بی شماری برای دانشجویان بین المللی می باشد. بنابراین دانشجویان باید قبل مهاجرت به فنلاندف باید تمایم شرایط موجود به ویژه مزایا و معایب تحصیل مقطع دکتری در این کشور را رعایت کنند. همچنین به شدت توصیه می شود که، دانشجویان علاوه بر مزایا تحصیل مقطع دکتری در فنلاند، معایب و چالش های ویژه وجود در فنلاند را نیز مورد بررسی قرار دهند. زیرا بدون در نظر گرفتن معایب تحصیل در فنلاند، با مشکلات گسترده ای حین تحصیل در این کشور مواجه خواهند شد.


مهمترین مزایا و معایب تحصیل در مقطع دکتری در فنلاند، که دانشجویان باید به طور دقیق بررسی کنند عبارت اند از:

مزایا تحصیل مقطع دکتری در فنلاندمعایب تحصیل مقطع دکتری در فنلاند
هزینه تحصیل مقطع دکتری در فنلاند به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.اغلب دانشگاه های فنلاند به ویژه در رشته های پزشکی، ارتباط موثری با موسسات درمانی این کشور برای سپری گردن دوره های عملی دانشجویان ندارند.
وجود دانشگاه های معتبر بین المللی با رتبه بندی جهانی، یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع دکتری در فنلاند می باشد.الزامات زبان محلی فنلاند در دانشگاه های این کشور، یکی از اصلی ترین معایب تحصیل مقطع دکتری در این کشور می باشد.
اشنایی با فرهنگ های متنوع در فنلاند یکی از جذاب ترین مزیت های تحصیل در این کشور محسوب می شود.پیدا کردن اقامتگاه مناسب در فنلاند در طول تحصیل در این کشور به یکی از مشکلات اساسی دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

در نمودار زیر می توانید روند مهاجرت به فنلاند را برای تحصیل مقطع دکتری طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند مهاجرت به فنلاند را برای تحصیل مقطع دکتری

دانشگاه ها و شهرهای دانشجویی فنلاند

کشور فنلاند دارای 8 دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر دنیاست و 37 دانشگاه دولتی دارد. حدود 14 دانشگاه در فنلاند برنامه های دکتری را هر سال بر مبنای پژوهش مستقل ارائه می دهند. همچنین 23 دانشگاه دیگر جهت آموزش در مشاغل حرفه ای به عنوان دانشگاه های علمی کاربردی شناخته می شوند. این دانشگاه ها بر پایه آموزش به دانشجویان جهت اشتغال در صنعت و مشاغل حرفه ای تاسیس شده اند. از قدیمی ترین دانشگاه های فنلاند می توان به دانشگاه هلسینکی اشاره داشت که در سال 1640 تاسیس شد. از دیگر شهرهای دانشجویی کشور فنلاند می توان به تورکو، اوولو، تامپیر و یوآشکیل اشاره داشت.

برای آشنایی با برترین دانشگاه های کشور فنلاند در طی سال 2023 می توان به لیست زیر مراجعه کرد:

دانشگاهرتبه در رنکینگ آمورش عالی تایمز 2023رتبه در رنکینگ تاپ یونیورسیتیز 2023رتبه در رنکینگ یو.اس. نیوز و ورلد ریپورت 2023
دانشگاه هلسینکی11010699
دانشگاه آلاتو201116273
دانشگاه LUT301388696
دانشگاه تامپره301415400

شرایط مقطع دکتری در فنلاند

همانطور که گفته شد تحصیل در این کشور از سال 2017 به بعد دیگر شرایط تحصیل رایگان را دارا نیست. شاید این بزرگترین تغییری است که در این سال ها در نظام آموزشی این کشور به وجود آمده است. کشور فنلاند از سال 2005 به فرآیند بولونیا پیوست و دارای دو نوع برنامه دکترای عمومی و دکترای تحقیقاتی میباشد.

دکترای عمومی پیش بینی شده به کار با محققان و امکاناتی که این کشور در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در فنلاند و برنامه های دکترای عمومی در هر رشته یک برنامه دکتری وجود دارد و تامین مالی می شوند. دانشجویان نیز می توانند با انتخاب موضوع پژوهشی مناسبی برای دکترای تحقیقاتی درخواست نمایند. در این نوع برنامه شما مستقل کار می کنید و هیچ گونه حمایت مالی از سوی دانشگاه نمی شوید. طول برنامه دکتری در این کشور نیز 4 سال پیش بینی می شود و ابتدای آگوست شروع سال تحصیلی است.

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند در 2023

شرایط تحصیل دکترا در فنلاند

ساختار برنامه دکتری در فنلاند

مطابق استاندارد فرآیند بلونیا (Bologna Process) برنامه دکتری در کشور فنلاند متشکل از ECTS 240 (واحد) می باشد. و دانشجویان دکتری برای اخذ مدرک دکترای خودشان نیز بایستی حتما کل این واحدها را پاس بکنند. در ضمن مواد ارزیابی دانشجویان دکتری در دانشگاه های فنلاند شامل دروس تحصیلی، آزمون های مربوطه و نیز سمینارها می باشد. علاوه بر این ارائه مقالات علمی و نیز دفاع از رساله نیز جزء اصلی ترین مراحل برای اتمام این دوره در دانشگاه های فنلاند به حساب می آید.

برای اینکه از وضعیت هزینه زندگی در شهرهای مختلف فنلاند نیز بدانیم کافی است که شهرهای مختلف فنلاند را بر اساس شاخص هزینه زندگی بصورت نمودار زیر مقایسه کنیم. بر همین اساس نیز برخلاف انتظارات گرانترین شهر فنلاند شهر اسپو و ارزانترین شهر در این کشور نیز شهر تامپره می باشد:

مقایسه شهرهای فنلاند از نظر شاخص هزینه زندگی

شرایط اخذ ویزا برای مقطع دکتری در فنلاند

طبق قوانین کشور فنلاند، دانشجویان بین المللی برای مقطع دکتری در فنلاند 2023 نیازمند اخذ ویزای تحصیلی (ویزای ورود) و نیز مجوز اقامت دانشجویی از این کشور هستند. در واقع ویزای تحصیلی فنلاند یک نوع ویزای بلند- مدت است که به دانشجویان خارجی اجازه ورود و تحصیل در این کشور را می دهد. ولی با اخذ مجوز اقامتی است که آنها می توانند تا پایان دوره تحصیلی اشان در کشور فنلاند بمانند. برای اخذ ویزای تحصیلی نیز باید به سفارت/ کنسولگری فنلاند و برای اخذ مجوز اقامت دانشجویی نیز بایستی به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کرد.

فلذا مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی فنلاند از قرار ذیل است:

  • نامه پذیرش رسمی از دانشگاه فنلاندی
  • پاسپورت ملی معتبر
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی به مبلغ EUR 6720 (یورو)
  • بیمه سلامت معتبر
  • پرداخت هزینه ویزا بسته به نوع درخواست بین 350 الی EUR 450 (یورو)

مدارک مورد نیاز جهت مقطع دکتری در فنلاند 2023

از مدارک مورد نیاز جهت مقطع دکتری در فنلاند 2023 عبارتند از:

  • ترجمه مدرک تحصیلی فوق لیسانس با ریز نمرات
  • مدرک زبان
  • انگیزه نامه (استادی پلن)
  • ترجمه ریز نمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

دانشجویان علاقمند هستند مستقل فعالیت کنند و تمرکز آنها بر روی پروژه تحقیقاتی است که از سال اول شروع می شود. به موازات پروژه تحقیقاتی شما ممکن است لازم باشد که در دوره ها، سمینارها و کنفرانس ها شرکت کنید. همه این موارد توسط اداره فارغ التحصیل یا سرپرست شما تعیین می شود و باید به تحقیق شما مرتبط باشد.

در طول تحقیق خود یک پایان نامه دکتری تهیه خواهید کرد و این جزء اصلی ارزیابی دکترای نهایی شما خواهد بود. به طور معمول یک سرپرست که متخصص در رشته تحصیلی شما است، به شما معرفی می گردد. علاوه بر این برنامه های دکتری در فنلاند، برنامه PhDs در موضوعات مرتبط با صنعت بسیار رایج است. بنابراین، شما همچنین ممکن است توسط یک استاد در خارج از دانشگاه با تجربه مربوط به حرفه ای خاص کار کنید. همچنین در سایر برنامه های خاص دکتری ممکن است شما در بخشی از برنامه دکترای مشترک نیز شرکت کنید. در دکترای مشترک شما تحت نظارت یک دانشگاه در یک موسسه تحقیقاتی با سمت پژوهشگر قرار خواهید گرفت.

نظارت بر برنامه PHD در فنلاند

درجه دکتری شما به ارزش در مجموع 240 اعتبار است که شما باید برای کسب مدرک دکتری به دست آورید. شما باید دوره های آموزشی، امتحانات در دوره ها و سمینارهای برنامه دکترای خود را تکمیل کنید. همچنین انتظار می رود که گزارش های منظمی در مورد تحقیقات و مقالاتی را در مورد نتایج از سوی دانشجو نوشته شود. فرم نهایی ارزیابی برای مطالعات دکتری شما جهت ارائه و ارزیابی پایان نامه شامل دو مرحله خواهد بود. آزمون اولیه که دو نفر از کارشناسان دست نوشته شما را ارزیابی می کنند و یک بیانیه کتبی ارائه می دهند و اعلام می کنند که مطابق استانداردها برای پایان نامه ها است. دفاع عمومی که با دو نفر از بازرسان خارجی انجام می شود که شاید از شما سوال هم شود. پایان نامه شما حداقل 10 روز قبل از دفاع شما منتشر خواهد شد.

نظارت بر برنامه PHD در فنلاند

هزینه مقطع دکتری در فنلاند

مزیت مقطع دکتری در فنلاند برای دانشجویان خارجی رایگان بودن آن خواهد بود. این در حالی است که تحصیل دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل پرداخت شهریه می شود. از سال 2017 تحصیل در مقاطع فوق الذکر برای خارجی ها رایگان نبوده، اما همچنان اتباع اروپایی رایگان تحصیل می نمایند. علی رغم تحصیل رایگان در اروپا در مقطع دکتری فنلاند برای دانشجویان خارجی هزینه های زندگی در این کشور پایین نخواهد بود. یک دانشجو ماهیانه حدود 800€ تا 1000€ (یورو) هزینه زندگی خواهد داشت و زندگی در شهرهای بزرگ گرانتر است. در کنار هزینه های زندگی دانشجویان هر سال مبلغ تقریبا 100€ (یورو) بابت هزینه ثبت نام به دانشگاه پرداخت می کنند. هزینه زندگی در فنلاند به طور متوسط ماهیانه 750€ تا 950€ (یورو) برآورد میشود.

بورسیه های تحصیلی فنلاند

کمک هزینه ها می تواند در تامین هزینه های زندگی دانشجو بسیار حیاتی محسوب شوند. مرسوم ترین بورس در فنلاند از سوی نهاد ملی آموزش و پرورش این کشور به تمامی دانشجویان خارجی اعطا می شود. معمولا این بورس به مدت 3 تا 12 ماه و به مبلغ ماهیانه 1500€ (یورو) به دانشجویان اعطا می گردد. همچنین از سوی مراکز دولتی برای دانشجویان خارجی جهت تحصیل مقطع دکتری و کار تحقیقاتی بورس هایی وجود دارد. معمولا این نوع بورس ها بیشتر به دانشجویان برخی کشورهای خاص جهت کار در موسسات تحقیقاتی داده می شود. به این دلیل که دکتری در اروپا شغل محسوب میشود اکثر دانشگاه های اروپا فاند تحصیلی اعطا میکنند و حقوق مشخصی به فرد پرداخت می شود. به صورت میانگین هزینه سی روز زندگی در فنلاند 1100€ (یورو) برآورد شده است.

شرایط کار در کشور فنلاند

شما ممکن است با دانشگاه خود به عنوان یک دانشجوی دکتری تحت قرارداد کاری مشارکت داشته باشید. این قراردادها معمولا برای دانشجویانی که در برنامه های دکترای ملی خود حضور دارند بیشتر قابل اجرا است. همانند سایر اعضای هیئت، شما هم به عنوان یک دانشجوی دکتری حقوق و مزایای اجتماعی دریافت خواهید کرد. با این حال شما باید مالیات بر درآمد را پرداخت کنید، عدم پرداخت آن در اقامت از طریق تمکن مالی شما یا سایر روش های اقامتی تاثیرمنفی خواهد داشت. قراردادهای کاری از سوی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی هر ساله به دانشجویان برجسته ارائه می گردد. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب ویزای تحصیلی فنلاند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید. بسیاری از افراد پس از اتمام تحصیل در فلاند آن را تبدیل به ویزای کاری می کنند.

الزامات برنامه PHD در فنلاند

پذیرش در یک برنامه دکتری نیاز به داشتن یک مدرک کارشناسی ارشد (یا معادل آن) از یک موسسه شناخته شده است. الزامات دیگر به موضوع شما برای تحقیق و پروسه های خاصی که توسط دانشگاه استفاده می شود بستگی دارد. مدرک زبان بسته به اینکه شما یک برنامه را به زبان انگلیسی یا فنلاندی تحصیل می کنید متفاوت است. در برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی شما باید یک مدرک مانند IELTS و TOEFL ارائه نمائید.

  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • قبولی پذیرش از استاد راهنما
  • داشتن معدل بالا
  • مرتبط بودن رشته لیسانس و فوق لیسانس

دلایل تحصیل دکتری در فنلاند

فنلاند کشوری با زیبایی های طبیعی خیره کننده با مناظر و مناظر متنوع است. فنلاند بیش از 180000 دریاچه و 179000 جزیره دارد که آن را به بهشتی برای عاشقان آب تبدیل کرده است. فنلاند همچنین دارای جنگل ‌های وسیعی است که بیش از 70% مساحت زمین را پوشش می ‌دهد و فرصت ‌های پیاده‌ روی، دوچرخه ‌سواری، کمپینگ و تماشای حیات وحش را فراهم می‌ کند. فنلاند همچنین خانه لاپلند، شمالی ترین منطقه این کشور است، جایی که دانش آموزان می توانند شاهد پدیده های دیدنی خورشید نیمه شب در تابستان و شفق شمالی در زمستان باشند. لاپلند همچنین به خاطر کوه های پوشیده از برف، استراحتگاه های اسکی، مزارع گوزن شمالی و دهکده بابانوئل معروف است.

تحصیل در فنلاند می تواند درهای زیادی را برای آینده شغلی دانشجویان باز کند. فنلاند دارای یک اقتصاد خوب توسعه یافته با نقاط قوت فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، انرژی پاک، طراحی و آموزش است. فنلاند همچنین پیشرو در نوآوری و کارآفرینی است و در بین کشورهای برتر در شاخص جهانی نوآوری و شاخص جهانی کارآفرینی رتبه بندی می شود. دانشجویانی که از دانشگاه های فنلاند فارغ التحصیل می شوند می توانند به فرصت های شغلی مختلف در داخل و خارج از فنلاند دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، پس از فارغ التحصیلی، دانشجویانی که مدرک تحصیلی یا حداقل 2 سال تحصیل در فنلاند را گذرانده اند، می توانند برای مقاصد کاریابی یا کارآفرینی برای اجازه اقامت اقدام کنند. همچنین امکان اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع دکتری وجود دارد.

 

برای موفقیت در پروسه تحصیل دکتری در فنلاند و اطمینان جهت اخذ ویزا حتما با یک وکیل مشاوره نمائید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه دهنده خدمات مشاوره مهاجرتی به اکثر کشورهای معتبر دنیاست. در حال حاضر شرایط مهاجرت در میان کشورهای اسکاندیناوی در کشور دانمارک و نروژ به مراتب بهتر است و شما می توانید شرایط تحصیل رایگان در نروژ را نیز بدست آورید.

سوالات رایج در خصوص مقطع دکتری در فنلاند

برخی از مهم ترین سوالات در خصوص مقطع دکتری در فنلاند عبارتند از:

  • طول دوره دکتری در کشور فنلاند چند ساله است؟ مطابق با سیستم آموزشی بلونیا، تحصیل در فنلاند 3 سال به طول می انجامد.
  • زبان مقطع دکتری در فنلاند چیست؟ دانشجویان می توانند به زبان های انگلیسی یا فینیش به عنوان زبان رسمی این کشور تحصیل کنند.
  • هزینه مقطع دکتری در فنلاند چه مقدار است؟ تحصیل در فنلاند برای دانشجویان اروپایی رایگان است اما تعداد معدودی دانشگاه در فنلاند از دانشجویان خارجی شهریه ناچیزی دریافت می کنند.
  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در فنلاند در مقطع دکتری وجود دارد؟ دانشجویان مقطع دکتری می توانند مبلغ 1500€ (یورو) به عنوان بورسیه دریافت کنند.
  • برنامه تحصیلی دکتری در فنلاند شامل چند واحد است؟ ECTS 240 (واحد اروپایی)
  • در فنلاند چند دانشگاه ارائه دهنده برنامه های دکتری هستند؟ حدود 13 دانشگاه
  • بهترین دانشگاه برای تحصیل دکتری در فنلاند چیست؟ دانشگاه هلسینکی برترین دانشگاه حال حاضر فنلاند جهت تحصیل مقطع دکتری محسوب می شود.
4.7/5 - (15 امتیاز)

17 دیدگاه برای “مقطع دکتری در فنلاند

  1. لیلا گفت:

    سلام
    ممنون میشم پاسخ بدید. آیا گرفتن فاند برای مقطع دکتری در فنلاند شرط سنی دارد؟ و اینکه آیا نمره تافل میتواند جایگزین آیلتس باشد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام عرض ادب خدمت شما خیر شرایط سنی ندارند اما بهتره در سن معقولی انجام شود

      1. لیلا گفت:

        بسیار ممنونم از پاسختون .. ولی متوجه نشدم سن معقول دقیقا تا چه سنی؟ بنده ۴۰ سالمه و مدرکم هم ارشد دانشگاه سراسری. اگر امکانش کمه یا اصلا نمیشه که اصلا اقدام نکنم.

  2. سحر گفت:

    سلام و خسته نباشید
    برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری شیمی یا داروسازی چه رزومه تحصیلی نیاز هست؟ من کارشناسی ارشد شیمی الی دانشگاه اصفهان خوندم، مقاله ندارم و معدلم 17 هست، با این شرایط میتونم بورس بگیرم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما با مدرک کارشناسی ارشد و بررسی ریز نمرات و مدرک آیلتس میتوانید اقدام کنید

  3. سعید گفت:

    مطلب کاملی بود. ممنون

  4. amir abbas گفت:

    بابت مطلب خوبتون تشکر میکنم

  5. sohrab گفت:

    اینکه دکتراش رایگانه پس درسته، ممنون از مقاله به روزتون

  6. صبا گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری فنلاند توضیح میدید؟
    تشکر میکنم بابت سایت به روزتون

  7. عادل گفت:

    مرسی مرسی عالی بود

  8. سلیمان حمیدی گفت:

    سلام
    دوتا مقاله isi برای گرفتن پذیرش کفایت میکند؟

  9. حسین گفت:

    استاد راهنما هم شما پیدا می کنید؟

  10. ترنم گفت:

    سلام من با موسسه شما اقدام کردم برای تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا چون دکترا پیدا کردم سوپروایزر خیلی سخت هست آیا برای ارشد فنلاند هم شانس دارم؟

  11. لیدا بهرامی گفت:

    ممنون بابت اطلاعات جامعی که در این مقاله قرار دادین

  12. بیژن مرتضوی گفت:

    شنیده ام که کشور خیلی خوبیه ولی خب خیلی سرده

  13. mani گفت:

    ba salam va ehteram besiar az mataalebe khobetoon mamnoonam

  14. داوود گفت:

    شما برای ما بورسیه میگیرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *