ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در هلند

مقطع دکتری در هلند

 

مقطع دکتری در هلند بدون تردید یکی از بهترین گزینه هایی است که فرد می تواند پیش روی خود داشته باشد و جایگاه دانشگاه های این کشور کم نظیر است. جهت تحصیل در دانشگاه های هلند متقاضی باید دارای شرایطی باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. به دلیل وجود سیستم آموزشی بسیار پیشرفته بوده و مطابق با استانداردهای تعیین شده، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیلی در هلند هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل این کشور را انتخاب می کنند.

  • هزینه تحصیل مقطع دکتری در هلند چقدر است؟
  • شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکتری در اسپانیا چیست؟
  • بهترین رشته ها برای تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا چیست؟

این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در جهت انتقال اطلاعات به شما متقاضیان محترم به نگارش درآمده است.

اینفوگرافیک دکتری در هلند

شرایط تحصیل رایگان مقطع دکتری در هلند

دانشجویان زیادی به دنبال تحصیل در مقطع دکتری با هزینه های مناسب یا گاها به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به صورت رایگان هستند. با توجه به سابقه درخشان و موفق کشور هلند در زمینه جذب دانشجویان دکتری گزینه مناسبی در جهت تحقق یافتن نیازهای شما برای تحصیل در مقطع دکتری در هلند و یا تحصیل همراه با دریافت بورسیه تحصیلی محسوب می شود.


حال قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که جهت تحصیل در هلند در مقطع دکتری دانشجویان باید دارای چه شرایطی باشند؟ متقاضیان باید از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند، که در این رابطه می توان گفت دانشجویان دانشگاه های دولتی شانس بیشتری جهت اخذ پذیرش از دانشگاه دارند. تمامی مدارک تحصیلی متقاضی باید توسط NUFFIC که تحت نظر وزارت آموزش کشور هلند فعالیت می کند ارزیابی شود. جهت تحصیل در این مقطع نیاز به گذراندن واحد درسی نمی باشد. مگر آنکه استادی تشخیص دهد که شما نیاز به گذراندن آن واحد درسی دارید. یکی از مهمترین شرایط برای تحصیل در این مقطع یافتن سوپروایزر می باشد.

ارائه مدرک معتبر زبان با نمره IELTS 7.5 نیز الزامی است. اگر فردی حداقل نمره IELTS تعیین شده را به دست نیاورده است باید در دوره های زبان تعیین شده شرکت نماید. اگر دارای IELTS 5 می باشید باید در 2 ترم و اگر دارای IELTS 5.5 هستید باید در 1 ترم شرکت نمایید. هزینه های هر دوره تقریبا 2700€ (یورو) است.

ساختار مقطع دکتری در هلند در 2024

همانند انگلستان تحصیل دکتری در هلند با پژوهش بر روی یک موضوع خاص و در انتها دفاع از یک پایان نامه است. در سال 2024 خلاف بسیاری از کشورها پس از پایان تحصیلات PHD در هلند دفاع از پایان نامه خیلی تشریفاتی و رسمی نیست. اکثر دانشجویان مقطع دکتری به عنوان محققان حرفه ای گزینش شده و در حین تحصیل حقوق و دستمزد دریافت می کنند. در عوض دانشجویان ملزم به انجام وظایف متفاوت به عنوان یک پژوهشگر و محقق در راستای کار علمی و تدریس هستند. در باب تحصیل دکتری در انگلستان لینک فوق را مطالعه کنید.

هر یک از دانشجویان دکتری دارای سرپرست بوده که از اساتید متخصص می باشند و بر روی کار تحقیقاتی دانشجو نظارت دارد. با توجه به نوع برنامه دکتری و وجود برخی الزامات خاص در آن شاید این نظارت خیلی حساس تر باشد. دانشکده ها به صورت خاص توسط دانشگاه ها هدایت می شوند که مسئول کیفیت و محتوای آموزش PHD در هلند است.

مراحل درخواست برای تحصیل دکترا در هلند

افرادی که می خواهند در مقطع دکتری در هلند تحصیل کنند، باید پروسه مشخصی را طی کرده باشند:

  • اولین نکته برای تحصیل در این مقطع، تناسب میان مقاطع قبلی تحصیلی و رشته انتخابی در مقطع دکتری است. فرد باید اطمینان حاصل کند که چگونه قرار است طرح خود را به ثبت برساند.
  • در مرحله دوم فرد باید ریزنمرات، مدرک تحصیلی و سایر مدارک مورد نیاز برای تحصیل را ترجمه کند. در اختیار داشتن مدرک زبان، معرفی نامه از استاد، رزومه، انگیزه نامه و غیره نیز باید به صورت انگلیسی آماده باشد.
  • مرحله سوم شامل آشنایی با شرایط پذیرش از دانشگاه های هلند است. فرد باید باید مطابق با خواستخواست دانشگاه، مدرک خود را به دانشگاه تحویل دهد.
  • پس این اینکه فرد پذیرش تحصیلی خود را به دست آورد، باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند.

برترین دانشگاه های مقطع دکتری در هلند

جهت تحصیل در هلند در مقطع دکتری لازم است متقاضیان معتبر ترین دانشگاه های این کشور را بشناسند. دانشگاه های هلند دارای مدرن ترین کتابخانه ها می باشند. بیشتر دانشگاه های این کشور دارای رتبه های 2 رقمی یا 3 رقمی در جهان می باشند و از سطح علمی بسیار خوبی برخوردار می باشند. برترین دانشگاه های هلند برای تحصیل عبارتند از:

  • دانشگاه صنعتی دلفت (Delft University of Technology)
  • اوترخت
  • لایدن
  • اراسموس روتردام
  • دانشگاه فناوری آیندهوون
  • آمستردام
  • دانشگاه Wageningen

هزینه تحصیل دکتری در هلند

یکی دیگر از موضوعات با درجه بالای تحصیل، محاسبه هزینه های تحصیل در این کشور است. شهریه دانشگاه های هلند در مقطع دکتری معمولا کمتر از سایر مقاطع تحصیلی است. در چنین شرایطی فرد می تواند با آسودگی خاطر بیشتری در این زمینه گام بردارد. در باب هزینه زندگی در هلند لینک فوق را مطالعه کنید.

برای دانشگاه های دولتی در هلند، شهریه ها بسیار متغیر است. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که قبل از ورود به دانشگاه، حتما بررسی کنند که کدام دانشگاه ها از نظر مالی شرایط بهتری را ایجاد می کنند. PHDportal با بررسی همه دانشگاه های در دسترس در هلند برای تحصیل در مقطع دکتری، شهریه تحصیل در هلند در مقطع دکتری را در حدود 2000€ تا 20000€ (یورو) در سال می داند.

در دانشگاه های خصوصی اما، شهریه های به صورت قابل توجهی ممکن است افزایش پیدا کنند. به طور متوسط این هزینه ها ممکن است تا 30000€ (یورو) در سال نیز افزایش پیدا کنند. رشته تحصیلی فرد نیز در روند محاسبه هزینه های تحصیل فرد می تواند به شدت اثرگذار باشد.

برترین دانشگاه های مقطع دکتری در هلند

بورسیه جهت ورود به مقطع دکتری در هلند

تحصیل در مقطع دکتری در هلند برای دانشجویان خارجی رایگان نیست اما متقاضیان با دریافت کمک هزینه های تحصیل و بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده می توانند تحصیل رایگان دکتری در هلند را تجربه کنند. طول مدت تحصیل در دوره دکتری 4 ساله می باشد و برای تحصیل در هر ترم دانشجو باید مبلغ 5000€ (یورو) پرداخت نماید، که با دریافت بورسیه تحصیلی این مبلغ به 3000€ (یورو) کاهش می یابد. همچنین در این دوره دانشجویان در هر سال مبلغ 1500 تا 2500€ (یورو) به عنوان حقوق دریافت می کنند. در باب بورسیه تحصیلی در هلند لینک فوق را مطالعه کنید.

بورسیه تحصیلی Holland Scholarsh جهت حمایت مالی از دانشجویان مقطع دکتری در نظر گرفته شده است. تامین مالی این بورسیه بر عهده وزارت آموزش و فرهنگ کشور هلند، دانشگاه علوم کاربردی و دانشگاه تحقیقاتی این کشور است. این بوسیه تحصیلی به دانشجویانی وروی جدید اعطاء می شود و مبلغ آن 5000€ (یورو) می باشد. بورسیه Holland Scholarsh به مدت 12 ماه به دانشجویان ارائه می شود و تنها بخشی از هزینه ها را تحت پوشش قرار می دهد.

محبوب ترین بورسیه های تحصیلی در هلند

همان طور که گفته شد متقاضیان خارجی و بین المللی جهت تحصیل کم هزینه مقطع دکتری در هلند باید بورس تحصیلی دریافت نمایند. جهت دریافت بورسیه تحصیلی دانشجو باید دارای شرایطی باشد، که این شرایط عبارتند از:

  • ملیت دانشجو باید از کشورهای غیر اتحادیه اروپا باشد.
  • فرد باید دارای شرایط تعیین شده دانشگاه انتخابی باشد.
  • متقاضی نباید پیش از آن مدرک تحصیلی از دانشگاه یا موسسات آموزش عالی کشور هلند دریافت کرده باشد.

برخی از محبوب ترین بورسیه های تحصیلی در هلند طی سال تحصیلی 2024-2025 عبارت هستند از:

  • Holland Scholarship
  • MENA Scholarship Programme
  • NN Future Matters Scholarship
  • NRF-Nuffic Programme South Africa
  • Orange Knowledge Programme
  • Erasmus+
  • Orange Tulip Scholarship Programme
  • Sino-Dutch Scholarship

همچنین در جهت دریافت بورسیه تحصیلی لازم است متقاضی مدارکی را ارائه نماید، که این مدارک به شرح ذیل می باشند:

  • ارائه برنامه کلاسی و آموزشی
  • دریافت فرم مربوطه به صورت آنلاین و تکمیل آن
  • فتوکپی از تاییدیه دریافت شده از دانشگاه مد نظر
  • 2 نامه ارجاعی دریافت شده از استاد، ناظرین دانشگاه یا رییس دانشگاه
  • ارائه انگیزه نامه
  • مدرک معتبر زبان
  • ارائه فتوکپی از دانشنامه دانشگاه

مزایای تحصیل مقطع دکتری در هلند

هلند جزو پیشرفته ترین کشورهای اروپایی در امر آموزش و تحصیلات عالی است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های هلند را دارند، از مزایایی بهره مند خواهند شد که عبارتند از:

  • بهره مندی از سیستم آموزش عالی و پیشرفته
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی و آلمانی
  • امکان استفاده از کتابخانه های الکترونیکی و پیشرفته
  • امکان شرکت در کنفرانس ها، سمپزیوم های مختلف علمی و سمینارها به صورت رایگان
  • دریافت بورسیه های تحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل و تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی
  • دانشجویانی که از دانشگاه حقوق دریافت می کنند می توانند با پرداخت مالیات به مدت 5 سال، اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند.

کار حین تحصیل مقطع دکتری در هلند

تمامی دانشجویان از کشورهای مختلف جهان، حق کار حین تحصیل مقطع دکتری در هلند را دارند. کار ضمن تحصیل در هلند یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل مقطع دکتری در این کشور می باشد. حق کار ضمن تحصیل در هلند، برای تمامی دانشجویان در این کشور اعمال می شود. البته لازم به ذکر است که دانشجویانی که تبعه اتحادیه اروپا نیستند، برای کار دانشجویی در هلند باید مجوز اقامت دانشجویی این کشور را دریافت کنند. همچنین قانون هلند به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا 863 ساعت در سال به صورت پاره وقت کار کنند. علاوه بر این، در هلند دانشجویان خارجی مجاز به کار در موسسه یا دانشگاه میزبان خود هستند.

اطلاعات بیشتر: کار دانشجویی در هلند

برخی از مشاغلی که دانشجویان دکتری به محض شروع سال تحصیلی در آنها مشغول به کار می شوند عبارت اند از:

مشاغل دانشجویان دکتری در هلند

چالش های تحصیل مقطع دکتری در هلند

همانند اغلب کشورهای معتبر جهان، تحصیل مقطع دکتری در هلند نیز با وجود مزایا بی شمار دارای چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد. مهمترین چالش های موجود در روند تحصیل دکتری در هلند عبارت اند از:

چالش های اساسی تحصیل مقطع دکتری در هلندتوضیحات
موانع زباندانشجویان بین المللی علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی باید، با زبان هلندی نیز در این کشور آشنا شوند.
شهریه بالاهزینه شهریه در دانشگاه های هلند، به ویژه در مقطع دکتری به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است.
اقامتگاهپیدا کردن اقامتگاه های دانشجویی برای زندگی در هلند کار بسیرا دشواری است، زیرا اقامتگاه های زیادی در این کشور برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد.

مقایسه مقطع دکتری در هلند و آمریکا

در ایالات متحده، دانشجویان علاقه مند به تکمیل مدرک تحصیلات تکمیلی ممکن است قبل از درخواست، چند سال مرخصی بگیرند. این در هلند کمتر رایج است، جایی که دانشجویان اغلب پس از اتمام دوره کارشناسی خود مستقیماً به تحصیلات تکمیلی می روند. کارفرمایان در هلند تمایل دارند بیشتر بر مدرک تحصیلات تکمیلی شما تمرکز کنند تا مدرک کارشناسی شما. برخلاف ایالات متحده و انگلستان، دانشگاه های هلند معمولاً به شما اجازه نمی دهند که پذیرش خود را تا سال بعد به تعویق بیندازید. با این حال، اگر در یک برنامه ثابت غیر عددی پذیرفته شوید و تصمیم بگیرید که 1 سال فاصله داشته باشید، می توانید مطمئن باشید که سال بعد نیز پذیرفته خواهید شد.

تحقیق در کالج ها در هلند نسبتا متمرکز و آسان است. می ‌توانید از Study in Holland برای جستجوی برنامه ‌های مورد علاقه خود استفاده کنید، سپس برای کسب اطلاعات بیشتر، وب ‌سایت‌ های آن‌ها را بررسی کنید. همچنین می توانید نگاهی به رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بیندازید تا ببینید رتبه دانشگاه ها چگونه است و کمی بیشتر در مورد مدرسه بخوانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های فردی، به برنامه درسی، تجربیات دانشجویان و فارغ التحصیلان در وب سایت آنها و کانال یوتیوب یا حضور آنها در رسانه های اجتماعی نگاه کنید. برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه یادگیری یک مدرسه از راه دور، نحوه تحقیق در دانشگاه های خارج از ایالات متحده را بررسی کنید.

مشاوران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند به شما متقاضیان محترم در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر شما در کشور هلند کمک نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مقطع دکتری در هلند با ما در تماس باشید. در باب مقطع دکتری در آمریکا لینک فوق را بخوانید.

سوالات متداول در باب تحصیل دکترا در هلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مقطع دکترا در هلند می باشیم:

  • برترین دانشگاه های مقطع دکتری در هلند کدام اند؟ دانشگاه صنعتی دلفت ، اوترخت ، لایدن ، اراسموس روتردام ، دانشگاه فناوری آیندهوون ، آمستردام و دانشگاه Wageningen
  • مزایای تحصیل مقطع دکتری در هلند چیست؟ بهره مندی از سیستم آموزش عالی و پیشرفته ، امکان تحصیل به زبان انگلیسی ، تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی و آلمانی ، امکان استفاده از کتابخانه های الکترونیکی و پیشرفته ، امکان شرکت در کنفرانس ها، سمپزیوم های مختلف علمی و سمینارها به صورت رایگان ، دریافت بورسیه های تحصیلی ، امکان کار در حین تحصیل و تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی ودانشجویانی که از دانشگاه حقوق دریافت می کنند می توانند با پرداخت مالیات به مدت 5 سال، اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند.
5/5 - (42 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *